Liberec nakoupil v Německu další autobusy Mercedes-Benz, nahradí dosluhující SOR
Autobus Mercedes-Benz Citaro na terminálu MHD v Liberci. Foto: Petr Dvorský
Dopravce potřebuje další autobusy i kvůli chystaným tramvajovým výlukám.
Že by autobusy od Německé Arrivy?
Jaké mají v Liberci první dojmy z nových vozů SOR NS12? Předpokládám, že hlubší zkušenosti za těch šest týdnů ještě nestihli získat.
Zdá se, že cestující veřejnost je nadmíru spokojena.
Děkuji za mínus, já těmi autobusy často jezdím a vím, že se Liberečákům líbí.
Tedomy z roku 2011 se srotuji, Citara z roku 2005 se kupuji…zajímavá logika. Jasně, na Tedom nebude moc dílů, ale řešit by to asi šlo…
Když Ti u některých končí životnost tlakových nádob a u některých jsou popraskané nerezové rámy, tak opravdu, ale opravdu se vyplatí pořídit na přechodnou dobu nákladově výhodnější starší Citára. Ale neboj, vozidla 522 až 527 se v dohledné době vrátí do provozu, tentokrát v Liberci.
Tak to jsem rad, je škoda relativně nové busy skladovat ve vozovne. Ale za to mohl úředník, to je jasné. Ale docela by mě zajímalo srovnání nové lahve x ojety bus z Německa ..z hlediska ekologie to je také průšvih- CNG nahradit Euro 3..
Ten Reichenberg má ale styky, lepší než s českými firmami. To je při tom zadlužený. Nebo právě proto?
„Mercedesy se nám osvědčily.“
Bodejť by ne…
Otázka na místní. Jak to vypadá s vozy Cytybus 18m ze Zlína?
Jezdí
Žádný autobusy Cyty tady nejezdí 😉
Cokoliv je lepsi nez krap SOR…
Asi se poučili v Jablonci, na který se pár let zpátky vyprdli.
S Janloncem jsou velmi negativní zkušenosti, viz snahy o úplné zrušení tramvajové zrati z Liberce v nedávné minulosti a současnému boji proti jejímu prodloužení z okraje do centra města.Takže to máte trochu popletené.
Cože, Jablonečáci protestují proti návratu tramvají do města? Jestli je to pravda, tak to jsou fakt imbecilové..omg!!!!
To je snad už dost známá a veřejná věc, dyť se to taky prozatím stoplo ačkoliv už mohla běžet realizace, místo toho silnici rozkopaly tak jako tak,ale bez přípravy na tramvaj
Protestují 2 obchodníci v centru města, ale asi mají na radnici zastání.
protestuje o dost více lidí než jen 2 obchodnící..bych řekl, že si v Jablonci nevidí dál než na špičku nosu a v podstatě kdokoliv, kdo by to prodloužení sám nepotřeboval využívat je proti.. ucpe se totiž tramvají po 15min průjezd pro jejich plechové miláčky apod.
S Jabloncem…
Tady se ale vůbec nebavím o tramvaji, to je kapitola sama pro sebe. Tady mám na mysli zajištění MHD prostřednictvím DPMLJ. Nakonec se ukáže, kdo dovede lepší MHD 🙂
Moje řeč. Akcelerace jako starý Ikarus. Interiér míň prostorný, sedačky taky trochu jinde, dílenské zpracování nesrovnatelně horší. Kovozemědělci jedni
Nevím, jakými SORy a jak starými jezdíte vy, ale ty pražské mají výbornou akceleraci a dost výkonu do pražských kopců. Interiér je samozřejmě konstruován levně, ale místa na nohy na sedačkách není méně než v jiných busech (hlavně nějaké nové inkarnace Citybusu mi přijdou obzvlášť stísněné) a sedačky jsou ve všech busech DPP stejné a v rámci pražské MHD zdaleka ne nejhorší. Taky jsem v SORu ještě neviděl samo-domo výztuhy u zadní nápravy nebo složeným papírem vycpané spáry mezi stropními panely, jako ve starých Citybusech.
Chce to tlačit na politiky, aby se nakupovaly autobusy i vlaky, které jsou nejekonomičtější. Nejde jen o kupní cenu, ale i náklady na provoz, servis atd. A hlavně, aby se nekupovai SOR jen proto že patří Křetínskému, Pantery protože majitelem Škody je Kellner. Tyhle oligarchické manýry bychom už měli opustit.
Přesně..fakt tragédie… u nás v Praze samý sor,sor, sor a zase sor. Kvalitnější autobusy jezdí jen na třístovkách- příměstských linkách, ale ve městě jen ty sviňské, laciné šmejdy. Hnusně a neprakticky řešený interier, zvenčí doslova ohyzdné a dizajnově sto let za opicemi, podstatnější je ale jejich extrémně nekvalitní dílenské zpracování a tím pádem druhotné vysoké náklady na jejich provoz. Ale to oni nevidí, rozhoduje jen nejnižší cena při VŘ. Až se budou soutěžit další nové autobusy, vsadil bych se že to ty Křetínského šroty vyhrajou zas…
A jak toho chcete dosáhnout. Ono Mercedesy, které se vyrábí v Turecku vydrží stejně jako Sor. Takže tyhle vaše sny jsou hodně vlhké. A o ekonomice provozu nevíte zhola nic jak vidno.
Stačilo by soutež postavit na nejnižší náklady životního cyklu vozidla, ne?
Rozhodně je lepší kupovat Mercedesy made in Turkey jako ICOM… Tvl.
Nevím jestli je to ironie nebo ne, ale pro mě je Conecto rozhodně lepší jak sor
Staré O 345 (poté přeznačkované na Conecto) byly krámy o tom žádná, avšak vskutku spolehlivé. Od Intoura a Conecta LF už jsou to fajn vozy, obvzlášť to LF si řidiči chválí.
Lze to vyřešit nastavením výběrového řízení. Místo soutěže o nejnižší nákupní cenu, lze jít cestou soutěže na nejnižší náklady životního cyklu vozidla. Tam se SOR často ani nehlásí.
Bojím se zeptat, čím to je, že ten Mercedes ještě poslouží ale stejně starý SOR jde do šrotu? Že by legendární kvalitou vozů SOR?
SORry jako.. 😁
Co čekat od firmy, která vyráběla maringotky.
Lamborghini a Ferrari dělali traktory…
Enzo Ferrari nikdy traktory nedělal…
Traktory vyráběl Fiat.
A taky Mercedes, Porsche a další.
Prosche Diesel. A nějaký pan Fergusson zase postavil Formuli 1 s pohonem 4×4 už v roce 1961
Když jsou už všude možně v podmínkách požadavky na průměrný věk autobusů max 9 let. Tak vůbec nevadí mít ve flotile třetinu až polovinu SOR BN co se rozpadají po 15 letech. A SOR NS vypadají dost vylepšeně už na celou flotilu, že by měli vydržet tak akorát těch požadovaných 18 let.
SORky byly prostě vyvíjeny jako odlehčené autobusy, ale pokud umí řidič řadit tak pak s nimi na nepřeplněných trasách často jezdil i s o to menší spotřebou.
Myslel jsem, že důležitý je snad dojem cestujícího a jeho spokojenost. Krám z Libchav fakt nezaboduje…
Kvalita tureckého mercedesu a SORu je stejná, rozhodující je švagr někoho ve Frankfurtu. Za sešrotování by museli zaplatit, takhle dostanou zaplaceno v DE. A ještě pro Turnováka, ta česká firma nevyráběla maringotky, bylo to JZD. České JZD.
Pokud je mi známo, Citara se v Turecku nevyráběly.
Z Turecka jsou Coneckta. Citara i eCitara jsou určeny pro západní výběrová řízení. Vozy z Turecka do zemí kde rozhoduje kupní cena, nikoliv náklady životního cyklu.
Nastudujte si něco o historii firmy Sdružení Obnovy a Rozvoje 😉
Radši Conecto než Sor
Zatímco firma Sodomka … nebyla dostatečně česká.
To se musíte smát a samotní Němci tuplem !
Máme 21 století a Dopravní podniky budou nakupovat
staré vraky ! Místo toho, aby se obnovoval park, tak tady
jdou cestou opačnou. Jak vůbec může někdo něco takového schválit, jak může město
vůbec přijmout fakt, že jim DP bude nakupovat staré šroty.
Kdo na to dal peníze ? Co v tom Liberci mají za vizi do budoucna ?
Fakt naprostý skandál a ještě nechají dát přízpěvek do novin jací jsou odborníci….
Asi vidí úsporu za pohonný hmotu, náhradní díly.. Ojetý Citaro bude lepší jak Maringotka od kovozemědělců…
I ojeté Citaro je koncepčně a kvalitativně mnohem dál, než jím nahrazovany Sor BN12.
V Praze si neškrkne tak hurá do Liberce.Sníží cenu za km.o 15kč a protože na nové nemá,tak vezme ojetiny od Ádina.To stejné jak vBrně Žluté mor.
O kom to mluvíš?
stanik. Můžeš nám sdělit, jaké vozidlo + rok výroby stojí u tebe v garáži?
Teda srovnávat Jančuru s Adolfem Hitelrem, to už … nechlatej!
Hezky den, já jsem se SORKOU jezdil a plynovou, užil jsem si svoje, kdybych jezdil starym RTO byl bych pan šofér.
Nemluv do věcí o kterých nemáš sebemenší ponětí
Vlku, Citara dodnes patří k tomu lepšímu, co kdy po Liberci jezdilo. Odborník určitě nejsi, pouze rýpal bez věcných argumentů.
Zřejmě nějaký regionální folklór… Jak je to dlouho, co BusLine nakupoval jakési pochybné čínské šmejdy?
Když si ten text přečtete, tak je v něm i věta, že to je přechodné řešení. Stav městské pokladny v Liberci je bohužel jiná kapitola.
A přechodné je delší nebo kratší než dočasné 🙂
Neboli, kolik je to furtů?