Liberec kupuje dalších osm kloubových autobusů na plyn od SOR Libchavy

První autobusy SOR NSG 18 pro Liberec. Foto: DPMLJPrvní autobusy SOR NSG 18 pro Liberec. Foto: DPMLJ

Prvních osm nových autobusů již dorazilo, zbytek přijede do února 2025.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Nakupem srotu SOR chce Liberec zjevne uhajit pozici lidra v nejhorsi mhd nezi krajskymi mesty.

Jedlík

Na co je dobré to USB, aby to při 15 minutové cestě nabilo 2%😀

Rudlafára

Asi na to, na co ve vlaku WiFi v naší zemi snad s nejhorším pokrytím signálem operátorů v Evropě.

Jarda

Ježíši Kriste, zase ten kyselej plynovej smrad, to se zas pobleju (venku ne v buse). Smrdí to jak kdyby někde kvasily vejce ten kyselej smrad těch pukavcu je příšernej, zvedá se mi z toho kufr.

Swariner

To si pletete se stodvácou na LPG, ne? V Ostravě jsem ji žádného extrasmradu z CNG busů nevšiml. Oproti klasické naftě určitě smrdí míň.

Jan Stejskal

Z výfuku jde vodní pára a CO2, obojí bez barvy a zcela bez zápachu… je to ideální čistý pohon.

DR 01 518

Tak Liberec je vytunelované město od Syneru tak holt na nic jiného než na deriváty T3 a tuhle hrůzu nemá

Josef

Tyhle autobusy patří max. někam do rozvojové země, a ne do střední Evropy!

Lukáš F.

Náhodou, pořád lepší než ty turecké krámy, co kupuje DPP. Co se rozvojových zemí týče, ve Vysokém Mýtě mají aktuálně zakázku na 200 Crosswayů pro Pobřeží slonoviny.

DR 01 518

Bohužel, odkud bude u našich DP rozhodovat jen cena tak se na lepší značky nezmůžem😢

zyx

O tom jak se napíší podmínky veřejné soutěže, rozhoduje zadavatel. A že to jde napsat tak, aby byly dodány kvalitní a spolehlivé vozy, to ukazuje vozový park v západních zemích.

I když si vzpomínám co to bylo za pozdvižení, když někdy kolem roku 2000 v Německu vyhrál nějakou velkou soutěž na městské autobusy Solaris, „ta firma z Polska“.

DR 01 518

Přesně, Solaris dokázal to na co se SOR nikdy nezmůže, prorazit na západní trhy a ukázat, že i na výchdě umí dělat kvalitní vozy. Solaris je prostě už respektovaná značka.
A jak jde napsat soutěž aby vyhrál třeba MAN a ne SOR? Vždyť i to trochu horší IVECO muselo Praze nabídnout svojí druhou ligu z Turecka aby vůbec mělo šanci proti SORU.
Jde tam dát něco jako aby taky ten bus byl koukatelnej, abych se to v kloubu netřáslo jak trakař?o:)))

PvvS

Německo, Švýcarsko, Estonsko, Dánsko..

Na to, že za ním není Iveco, roztahaný po celý Evropě …

DR 01 518

Nechápu to? Můžeš to prosím vysvětlit. Dík

Jiří Kocurek

A textově takto: https://www.cs-dopravak.cz/kloubovy-prototyp-modelu-sor-ns-skoncil-v-nemecku/

Mají jich tam asi 2 stovky, což není zrovna málo.

DR 01 518

Jo táák, jako že SOR jezdí i na západě. Skutečně v ohromujícím počtu:o)A koli třeba jezdí všudemožně SOLARISů…
Ne fakt ne,tohle o kvalitě SOR Libchavy nepřesvědčí:o)
Prostě SOLARIS to vzal za správnej konec a je úspěšnej zatímco SOR se téměř nelepší a drží se našeho bahnitého rybníčku, na víc nemá

PvvS

Hm. A nevadí, že zrovna Solaris docela těžil z předechůdce Neoplan ? Odkus na první serie vyžil docela dost ? A to všetně servisů ? Iveco by si na západě taky moc neškrtnulo, nebýt toho že každej závod vyrábi jen něco. A využili síly značky. A i tak tam dneska bastlej akorát Crossway. I měšťáky se radši vozej komplet z Francie.

Ať je SOR jakej chce, tak na to, že začínali v podstatě z ničeho, tak se dostali hodně daleko. Maj pokrytý jak městský, tak linkový autobusy, trbusy, elektrobusy.

Jaroslav

Pletiete hrušky s jablkami…Solaris má za sebou zastúpenie Neoplanu, ktorý má na Západe silné pokrytie servisov a dobré meno. Neoplan do nich nalial relatívne veľa peňazí, dal technológie a servisné pokrytie. Ono totiž nie je zázrak predať autobus, ale vedieť ako výrobca poskytovať servis a podporu na predané vozidlá. SOR išiel úplne od nuly, bez veľkej značky za chrbtom. Na CZ/SK trhu majú stabilnú pozíciu a sú konkurenciou aj pre veľké značky. Licenčne sa vyrábali v Maďarsku ako Credo, či ako Solbus v Poľsku. Momentálne sú úspešní aj v Nemecku, Estónsku, Dánsku, Švajčiarsku….To nie je o tom, že by to… Číst vice »

Martas

To že SOR jsou nejhnusnější autobusy, o tom žádná, ale máte to asi jedno. Výroba městských busů je většinou Turecko, nebo Polsko. Všechno plast a buď vrže levá půlka, nebo pravá, nebo jako v Praze, kde jsou pořízené elektrobusy vhodné jen jako podstavec.

Jindra

Neodvažuji se prohlásit,kam s Vaším názorem patříte Vy,rádoby odborníku.

RedFox

No, designérskej skvost to holt není, osobně se mi ani „práce“ firmy SOR nepozdává ( je to jak 30 let starej bus ), ale dopravci to kupují, tak asi OK. Pořád lepší, než jezdit ŠM 11 😂. Jako u ČD B249. To bude mít tak stejnou dobu vzniku 😂😂😂😂