Liberec dokončil další etapu modernizace autobusů, všech 20 SOR NS 12 již jezdí
Nové autobusy SOR NS 12. Foto: DPMLJ

DPMLJ vyčerpal kompletně celou smlouvu z roku 2020.
DPMLJ vyčerpal kompletně celou smlouvu z roku 2020.
a na topení asi nezůstali finance, když s tím musím jet, tak je tam zima jako kráva, kolikrát snad větší jak venku.
Další mimoň do diskuse, já…. Vím, že tím autobus nejezdí a jeto tedy mimo „mísu“, ale ten design „autobusů nové generace NS“ je příšernej…. Vypadá, že byl navrhován tak v době jako pražské metro od Siemense, tedy někdy začátkem 90 let….. Děs!!
Ostatně, jak vše od Kotase. Ok, hlavní nádraží se docela povedlo.
naprostej souhlas! tvl a tak barevna kombinace oranzova se zelenou, to je imho kriminalne nevkusny..
Oranžovo-zeleno-bílá barevná kombinace je na všech vozidlech DPMLJ. Nic strašného na tom nevidím. Naopak.
Autobusy už tedy v Libe nakoupit umíme. Tak snad jednou dojde i tramvaje.
Takže jedno místo v tomto busu vychází na cca 150 tisíc.
Zatímco jedno místo (sedačka) v aktuálně nakupovaném PESA RegioFox vychází na cca 750 tisíc Kč, čili 6x dráž a patrně výrazně vyšší spotřeba, protože tento typ PESA je velmi těžký.
Teď ještě porovnat plánovanou životnost, a najeté km.
Firma ČD uváděla dobu životnosti… cituji:
„Lokomotivy 20 – 35 let
Osobní vozy 20 – 30 let“
zdroj: http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/vyrocni-zpravy/vyrocni-zprava_2021.pdf
Nedaří se mi to otevřít, ale není to max životnost do rekonstrukce? PS: můžete si domyslet že ta lokomotiva vydrží tak cca 40-60 let a jednotka 30-50 let. Ten bus vydrží tak 10-20 let.
Domyslet si lze spoustu věcí. Je otázkou jaký je na to pak spoleh
Pouze doplním, že když ČD kupovala ojeté busy, tak platila necelý milion za bus (viz dokumenty při nákupu Vydos bus firmou ČD).
https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddopravce=90
Ještě mě napadlo, když to toho autobusu narvu wecko, na kolik vyjde sedačka? 😀
Vaše otázka je otázkou jak moc/málo jsou solventní pasažéři, aby si mohli dovolit zaplatit za nadstandard jako je toaleta během jízdy regionálním málo- či nízkokapacitním vlakem či busem.
Není náhodou, že v „levnějších“ nízkokapactních letadlech jako Cessna Caravan často absentuje toaleta. Zatímco v podobně kapacitních (ale dražších) letadlech jako Pilatus PC-12 toaleta bývá.
Co si pasažéři zaplatí, to dopravce bude chtít používat.
To jde spíše za objednatelem služby, voleného cestujícími, aby určil čím má být daný dopravní prostředek vybaven.
Vámi prezentovaný názor vychází z chybného předpokladu, že zvolení politici můžou přerozdělovat vybrané daně. Bohužel nemůžou, neboť není co přerozdělovat kvůli splátkám dřívějších dluhů
Realita, po pustošivé Babišově vládě, je jiná =
rezervy projedené, přestože byly roky hojnosti a
občany už takřka nelze víc zdanit a
vláda ANO/KSČSSD/Okamura náš stát zadlužili (nikoliv kvůli čínskému viru, ale kvůli zbytečnostem jak konstatoval NKÚ)
Má koloběžka je také lehčí jak můj Kodiaq.
Zdá se mi, že má i vaše informace je na podobné úrovni.
Jezdím busem (i starším) a taky RegioSharkem. V obou mi připadá jízda OK. Vaše srovnání tedy vnímám jako mimo mísu. Ještě doplním, že vlak může být výhodný oproti busu, pokud jeden řidič převeze mnohem víc pasažérů = tj. na tratích, kde se uživí 300ti, popř. 250ti sedačkový vlak, tak i výrazně dražší vlak může být ekonomicky výhodnější než bus. Proto taky Alstom v Německu nabízí Alstom Continental v minimálně trojvagonové verzi. Zatímco v minulosti na témže trhu Alstom nabízel Alstom Lint i v jednovagonové verzi. Jenže nikdo nekupuje jednovagonové Lint 27 (nebo jednovagonové PESA Link I) https://de.wikipedia.org/wiki/Alstom_Coradia_Continental Čili PESA RegioFox… Číst vice »
Krásná ukázka různorodosti preferencí cestujících. Zatímco Axel jezdí vlaky 300ti a 250ti, jiní jezdí osobním vozidlem 2.0 TDI. 😀
Já si radši výběru zdovolením toho žraloka, kromě hlučné klimatizace je ve všech ohledech lepší.
No nevím, jestli v MHD v Liberci bude jezdit žralok. 🙂
Ale na cesty nad 60 minut dávám přednost vlaku před autobusem.
Do Vašeho výběru mi nic není. Pouze upozorním, že logicky vyšším nákladům na málokapacitní vlak (jako je žralok) musí odpovídat mnohem vyšší jízdné ve srovnání s jízdou v busu.
Mám kolo které tehdy stalo asi 5000. A když vezmu kocóra na štanglu, jedeme za 2500 za místo. Co s tou informací uděláš, ovšem netuším, stejně jako netuším, co jsi nám chtěl sdělit. Krom toho, že ještě žiješ.
Tvrdíte, že průměrný pasažér zabere 2 sedačky v tomto buse, zatímco v PESe zabere jen jednu sedačku? Protože jinak Váš příklad postrádá smysl.
Já tímto konkrétním modelem busu nejel, ale když jedu jiným SORem, tak mi stačí jedna sedačka = v jedné řadě sedíme 4 na 4 sedačkách