Liberec – Bibione – Benátky. FlixBus spouští další linku k Jadranu
Autobus Scania v barvách FlixBusu. Foto: FlixBus
Jde o prodloužení linky, která zatím jezdí do Salcburku.
Jde o prodloužení linky, která zatím jezdí do Salcburku.
Mistři ve FlixBusu udělali zase linku která vede prostě odněkud.
Zas na druhou stranu, pokud to funguje proč ne 😂
Škoda že to nejede přes noc to bych uvažoval o využití. Chápu ale ze to by nebylo výhodné pro nacestne stanice.
Přes den je to právě dobrý. Sednu si dopředu a budu sledovat jízdu. Přes noc pouze v lehátkovém voze.
@JanSura: Honzo, kdy vyrazíte na test linky?
Myslím že při výšce pana Sůry by to byla reportáž plná zoufání 🙂
Já bych vyslal Aleše
Toho bych radši vyslal na zajímavější testy.
Flixbus tu ma monopol, coz by melo byt nelegalni. Az se zmeni zakony, tak se muze stat, ze vedeni a nejvyssi zamestnanci dostanou dozivoti. V USA jeden velky dopravce za monopol dostal smrtici injekci a v Cine hodne dopravcu popravili zastrelenim.
Flixbus bus vlastní jeden autobus. S tím ten monopol neuděláte.
Tak zpátky do klece a nevynechat ráno předepsané prášky.
Copak, prášky začínají zabírat ? Rychle do postele…….
U nás to není tak zlé, tady máme ještě Jančuru. Ale setkal jsem se v několika zemích (třeba v Chorvatsku), že Flixbus bylo synonymum pro autobus.
Flixbus navíc neni dorpavce, ale zprostředkovatel, který prodává jízdenky různých dopravců, kteří se nabarvili na zeleno (někteří ani to ne). Jsou to takoví šejdíři, narozdíl od Jančury, kterej má svůj vozovej park (a je to pár let, co byla zpráva, že odmítnul zezelenat, a flixbus zase nechtěl jeho autobusy koupit, chtěl jim jenom dělat velitele).
Kromě toho je tu ještě pár dalších dopravců, ale ti ani nestojí za řeč.
Je ostuda, že stále nejezdí přímý vlak z Prahy do Benátek. Je třeba nejméně jednou přestupovat. Přitom takový vlak (vzniklý například spojením ramen Railjetů ve Vídní) by byl o poznání rychlejší než tenhle bus. A přímé spojení s Benátkami má i Mnichov, Zürich, Ženeva.
To by byla pěkná trasa pro Nightjet. V 90.letech to jezdilo přímo až na Santa Lucia
Zhruba do roku 2008 jezdily v sezóně denně dva italské lehátkové vozy z Benátek do Prahy na curyšském nočáku. V té době jezdilo nejen z Vídně do Itálie vlaků spousta, různé ty Allegro Tosca apod. Jenže pak díky Trenitalii veškerá mezistátní doprava do Itálie skoro zanikla a dnešní spojení odkudkoliv musejí být protlačena sousedními správami, nejlépe s úplným vyloučením toho jejich národního dopravce.
Rychlejší? 😁
Ano, rychlejší. Tenhle bus to jede 13:35.
Kdežto už dnešní existující spojení vlakem je dlouhé 13:21 a to přitom strávíte 01:35 na přestupu ve Vídni. Takže hypotetický přímý vlak by mohl mít jízdní dobu pod 12 hodin. A až za pár let dodělají Koralmbahn a Semmering Basis Tunnel, tak možná i pod 10 hodin.
Navíc vás bus vysadí na Tronchetto, což je do centra Benátek o něco dál, než nádraží Santa Lucia.
😀 Včera jsme z Grazu do Brna přijeli s 20 minutama, protože po odjezdu na čas, kdy to ujelo dvěma posledním cestujícím doslova na dveře, už se neotevřou, stáli kousek za Grazem 20 minut na širé trati. Na to bych si nevsázel, že by to bylo bylo reálné. Navíc ta cena, by vzhledem k trase moc příznivá nebyla.
To může i dnes za 12 h a 10 minut s dvěma přestupy. Ale ta cena. Přes 3 tisíce. To je rozhodně větší argument, než hodina a půl z cesty, která stejně zabije celý den.
„Ale ta cena. Přes 3 tisíce.“ _____ Představte si, že dnes už nejsou 90. léta a Češi nejezdí do Benátek s řízkama. Lidí, kteří se budou chtít kvůli nějakých dvěma tisícovkám trápit celý den v buse, je méně než dřív. Vždyť to si v Praze vyděláte ani ne za 1 den. Ostatně ani ubytování či jídlo v Benátkách není nic levného. A vaši poznámku o 20 minutách nechápu už vůbec. Jak to souvisí s tématem? Na přestup ve Vídni dnes máte hodinu a půl, 20 minut vás tedy trápit nemusí. A pokud by jezdil ten přímý vlak, tak to už… Číst vice »
Tak to je pak otázka, zda neletět rovnou letadlem. Je to rychlejší… To je pak i 10 hodin moc. Co se týká ubytování v Benátkách, pokud netrváte na pětihvězdičkovém hotelu či bydlení poblíž katedrály, tak to zase tak drahé být nemusí. Ta linka je evidentně cílená na cestujících, pro které je cena jedním z důležitých faktorů. Ostatně co to má společného s řízkami na cestu? To znám i od lidí, co to co já vydělám za měsíc, mají vyděláno za den. A to zpoždění souvisí s tím, že rozdíl mezi hodinou a půl na tak dlouhé cestě, není nic zásadního.… Číst vice »
Tak se vžijte do role cestujícího, který jede z Liberce do Bibione (pro vyjasnění, já to fakt nejsem, ale znám ve své okolí takové). Letenka do Benátek může být skutečně levnější, souhlas. Bez jakéhokoliv báglu. A teď počítejte veřejnou dopravu: hodinu na černý most, hodinu na letiště, dvě hodiny před odletem. hodina let, půl hodiny z letiště na bus. Hodina a půl bus (nepočítám čekání). Sedm hodin nejméně, stres z přestupů (zejména u starších lidí opravdu nepodceňujte), jazykové komplikace. A porovnejte si to s 13 hodinami v buse. Tuším, co u určité kategorie vyhraje (a vím o dvou, kde už… Číst vice »
Však ano. Já právě na rozdíl od nicku Radek Janata nezpochybňuji, že cenový rozdíl 2 tisíce není významný. Navíc to zaměřil čistě na Prahu. Z Liberce by ten vlak nebyl výhodný ani kdyby jel rovnou z Prahy. Přece je to plus hodina a půl navíc plus ještě čas na přestup s rezervou a jsme tam, kde u toho busu. Pokud vám nevadí cena, tak časový rozdíl pro to letadlo prostě mluví. . Ale ano, ten autobus je přesně zaměřen na tu klientelu co popisujete. Proto si myslím, že otázka nestojí, kdyby z Prahy jel přímý vlak přes Vídeň, tak bus… Číst vice »
„Mimochodem co má společného Koralbahn s tím spojením, když přes Graz to nejezdí?“
___________
Protože až bude Koralmbahn (za rok a půl) hotová, tak to přes Graz jezdit bude. Jedním z přínosů Koralmbahn bude, že se Vídeň, Graz a Klagenfurt ocitnou na jedné lince, zatímco dnes to musí být linky dvě, což je neefektivní. Tedy lze čekat nejmíň dvakrát častější interval a samozřejmě také to, že každý railjet Wien-Venezia pojede přes Graz.
A to víte, nebo to si myslíte?
Zajížďkou přes Graz to bude efektivnější? Z jakého pohledu? 😉
Zřejmě jste nikdy neviděl železniční mapu Rakouska.
Z Vídně do Klagenfurtu to bude po otevření Koralmbahn cca stejně daleko přes Graz jako přes Friesach.
Ovšem přes ten Graz to bude mnohem rychlejší, protože Koralmbahn je vysokorychlostní trať. Takže se bude jezdit hlavně tamtudy a na původní trati zbudou pravděpodobně pouze osobáky.
Takže soudíte podle mapy? Já soudím věci podle faktů. 😉
Tak to zkuste vysvětlit sám, když jste tak chytrej. Na rozdíl od vás mám nastudováno, proč se Koralmbahn staví. Mít Vídeň, Graz a Klagenfurt na jedné lince je jeden z těch důvodů. A NENÍ to zajížďka. Když pochopíte tenhle základní fakt, pochopíte I ostatní.
Proč bych měl vysvětlovat vaše domněnky. To jsou vase tvrzení. Je to sice dál, ale není to zajizďka.. 😁 Ne. demagogie není fakt, takže pochopit nejde. 😉
NENÍ to dál, kilometrický je to cca stejně. Ovšem přes Graz to bude mnohem rychlejší trať a výškový profil bude též lepší, než se drápat až do 900m na dnešní trase
Mě se líbí ty vaše výkřiky. Ne, nenahrazují fakta, jak se zřejmě domníváte. Máte zdroje pro vaše tvrzení mimo vlastních domněnek a jedna šotoJPPovídala? 😉
A podle jakých faktů? Samozřejmě že do Villachu a Benátek se bude jezdit přes Graz, však hlavně právě proto se Koralmbahn staví.
Když žádné nepředkládáte, ale jen cosi tvrdíte, tak to není fakt. Máte zdroj proto vaše samozřejmě? A nejsou nahodou nick Twix a Radek Janata na samá osoba? 😉
Studium můžete začít takovým základem, jako je Wikipedie.
https://de.wikipedia.org/wiki/Koralmbahn
https://de.wikipedia.org/wiki/Semmering-Basistunnel
Pak můžete pokročit třeba na https://infrastruktur.oebb.at/de/unternehmen/fuer-oesterreich/zukunft-bahn-zielnetz
Zájezdy na otocku stojí cca 999-1999 za osobu
A letadlem to jde pořád za 65 minut, to bude asi ten důvod proč to tím přímým vlakem nejde
To ze Ženevy taky a přesto odtamtud přímý vlak do Benátek jezdí.
Jo to je to, co každý rok řeším. Letos už nejezdí vlaky do Říma (nebo aspoň Boloni) případně Milána ani z Vídně (od půlky června do půlky září). Já teda bych mířil dál, a představoval bych si vlak aspoň do Neapole nebo Salerna, teda nejlíp až úplně na jih s tím, že tak od Salerna by zastavoval častějc, aby vysypal turisty (a na cestě zpátky je nabral). (Ostatně vlak Mnichov – Neapol taky patří dávné minulosti) Kdyby se neuživil celý vlak (ten NJ do Říma býval dost plný čechů a v navazující spoji směr jih taky byla hojně slyšet čeština),… Číst vice »
za takový prachy pudu raději pěšky.kdo na bude mít?
A to jste ještě neviděl, kolik stojí v běžné restauraci třetinka Coly 😀
Jako že tisícovka za 1000 km je moc? Co byste chtěl?? :))))
Čirý masochismus, absence jakékoli sebeúcty, aneb jak prosr.t dva dny života 😀
a stejně to bude jezdit vytížené, protože pro většinu lidí je to ideální spojení..nemusí přestupovat. A bohužel východoevroský železniční skanzen těmto linkám nahrává
By mě zajímalo, čím si posíráte dva dny života Vy. Vlastně nezajímalo. 😉
To mi připomíná sladké devadesátky. 😁Dokonce bych řekl, že i tenkrát stála jízdenka litr jako dnes. Možná bych ji ještě někde našel nalepenou.
Jen si tenkrát tu tisícovku člověk nevydělal za necelou jednu směnu na brigádě. 🙂
Jj. o tom žádná. Já bral v roce 91 asi čtyřku měsíčně.