Liberci a Jablonci se prodraží oprava tramvajové trati, přijde o část dotace
Tramvaj z Jablonce nad Nisou do Liberce na území Vratislavic nad Nisou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Otálení Jablonce nad Nisou a jeho omezení rozsahu investic do nové trati způsobí Dopravnímu podniku měst Liberce a Jablonce nad
Trochu mi tu chybí zmínka o největším záseku, který udělal dopravní podnik, když zapomněl požádat o změnu územního plánu na území Vratislavic. Souhlasím s tím, že se mělo rovnou prodlužovat. I za cenu sporů s některými jednotlivci. Na to ponížení dotace jsem upozorňoval už tenkrát, když se to primátor Čeřovský z obav rozhodl rozdělit. Ale házet tu jednostranně špínu na Jablonec a nezmínit selhání DPMLJ, není příliš objektivní.
Můžete upřesnit, o jaký úsek jde? Tato etapa se týká katastru Proseč nad Nisou a Jablonce.
To je tak, kdyz se do dopravy cpou ti, jteri tomu nerozumi. 🙁
Viz zde v diskuzi „Jméno“ a „Karl“. Ukázka demagogie.
Budou na tom novém terminálu koleje a jestli ano, tak to budou 1435?
Jak to tak čtu: Už si rozšlapali bábovičky? Už se porvali?
Asi to chce před volbami vždy sepsat palčivé problémy města, rozeslat dotazníky a lidi budou volit dle nejvíce imponujících odpovědí. A kdo poruší slib, půjde ven
A dopadne to jak referendum v Brně. V referendu 96 % zúčasněných hlasovalo A a zbylá 4 % hlasovalo B
Načež si demagogové spočítali že 74 % obyvatel Brna hlasovalo B.
Je veřejné tajemství, že házení klacků pod nohy dpmlj a snaha o zrušení tramvaje je pomstou skupiny vlivných za přiškrcený tunelový penězovod jisté firmě a skupině lidí a zároveň snaha přihrát alespoň jako částečnou náhradu kšeft nahrazení tramvajové dopravy busy… jména si není těžké dosadit… ovšem tato kalvárie nemá s řešením veřejné dopravy a obslužnosti pro obyvatele moc společného, podstata je jinde…
Je veřejným tajemstvím že k tomu dílu za miliardu neexistuje oponentura . Jablonec má jiné problémy s dopravou které se neřeší a všem zúčastněným pomuzou ve zlepšení života ve městě více než nějaká muzealni dráha.
A ta oponentura je založená na invektivech, richtik?
podle lobbistu tramvaje bude vsechno schmutzig
ona existuje i nejaka jina studie na jinou dopravu na jine reseni nez jen projekt tramvaj , ktery vznikl jen na zaklade vypsani EU dotaci ?? Jirko Kocourku, schvalne, mas nejaky jiny teoreticky prace o doprave do jablonce z liberce ze dokazes objektivne posoudit jina reseni ? ja jsem zadna jina reseni a jejich porovnani nevidel a to myslim ze se znam se cleny vsech stran na radnici. takze tedka mudruj frajere, ale dokud nebude nejaky posouzeni z nezavisly strany tak jen blbe plkas. a to je zjevny z tvejch prispevku tak jak tak
Zajimava je i diskuse, v Jablonci probehli dve petice, od podnikatelu proti tramvaji a druha reagujici na tuto petici pro tramvaj,… Vice lidi podepsalo petici pro tramvaj a jeji prodlouzeni…
Jablonec mel kdysi slusnou tramvajovou primestskou sit…
Kdyz se podivam na terminal a upravu ulic od architektu, tak prodlouzeni TT jenom jablonci prospeje…
petice kterou zorganizoval ten pošuk z RTM za tramvaj ma vicemene jasna cisla kolik lidi tou tramvaji jezdi a kolik jich vubec netusi. stacilo se posadit na konecny a cekat cca12 hodin a mel to. ti opozicni vsichni dosli nekam a tam vyjadrili svuj nesouhlas. z hlediska statistiky maji ti s mensim poctem hlasu vetsi vahu vzhledem k podminkam zberu podpisu. tak jak tak, toto stale neni konecne reseni. odpurci maji v zasobe dostatek munice. jen radnice a tramvajacka verejnost nechape , ze jakykoliv penize nality do tramvaje jsou penize hozeny do kanalu. investovat v dobe krize miliardu do neceho… Číst vice »
Úpravy v projektu tramvaje jsou reakcí na odvolání jabloneckých podnikatelů proti stavebnímu povolení na stavbu dešťové kanalizace, kterou město mělo po dvou odkladech ve stejném prostoru zahájit 2. září. „Hned v úterý 3. září jsem se spojil se zástupci DPMLJ a projekční kanceláře Valbek a vysvětlil jsem jim, že se bez těchto změn neobejdeme. V pátek jsem měl upravený návrh na stole,“ popsal primátor Milan Kroupa. Podnikatelé se odvolali proti stavebnímu povolení na stavbu dešťové kanalizace. Dlouhodobě ale veřejně deklarují, že se obávají hlavně dopadů, které bude mít na jejich činnost prodloužení tramvaje, jenž má na stavbu dešťové kanalizace navazovat.… Číst vice »
Těch příkladů, kde ODS lobuje za právo dojet všude autem a zaparkovat tam autem je mnoho. I když se jak v Česku tak v Evropě prokázalo, že žádná korelace mezi úbytkem parkovacích míst a úbytkem tržeb není (spíše obráceně), ODS je alespoň v této dinosauří myšlence konzistentní.
A nějaký zdroj tohoto tvrzení?
Nebudu spekulovat o poklesu tržeb na nějaké konkrétní ulici, nicméně – spíš je za tím obecná touha řady lidí, moci svým autem „svobodně“ dojet tam, kam chtějí. Přináší to spoustu problémů, leckde je to nerealizovatelné, řada fandů VHD to vůbec nepochopí, ale značná část lidí/voličů to tak chce a na „auto-pozitivní“ téma slyší.
On to bohužel často ve skutečnosti není ani tak boj o zachování možnosti se někam dostat autem, jako spíš boj o to, aby auto bylo v daném místě s náskokem nejpraktičtější možností a ti podivíni, kteří by se třeba chtěli obejít bez něj, aby za svou pomýlenost co nejvíce trpěli.
Tak tohle už je utkvělá představa.
utkvela predstava je tramvaj za miliardu v jablonci pro 2000 cestujicich denne
To je bohuzel realita, i tady v diskusi se objevilo, ze by to byl prusvih, protoze tramvaj s prednosti na krivovatce jednou nebo dvakrat za ctvrt hodiny by nepripustne zdrzovala auta. On je fakt rozdil dostupnost autem v pripade potreby, kterou ve skutecnosti jen vyjimecne ohrozujou i ti nejvetsi antiauto fanatici. A pozadavek dojet kdykoliv autem rychle a pohodlne primo pred vchod kteryhokoliv domu a moct tam neomezene dlouho parkovat. Na to v centrech mest realne prostor neni. A dusledky pak paradoxne nejsou dobry ani pro automobilisty.
Ja si myslim, ze to nesouvisi uplne s tim, za jakou stranu kdo kope, ale prave obecne…
A na právo přístupu k nemovistoti způsobem obvyklým mnozí dobročinitelé zapomínají. Ono se dá většinou najít kompromisní řešení, aby projela jak tramvaj, tak auta. V Brně na Misnké to možné je.
Ovšem dle vašeho způsobu vyjadřování nepředpokládám, že byste přijmul jakýkoliv kompromis. Obzvláště v případě, že se vás omezení netýká.
tak se odstehuj do brna a neprud
Jablonec nN je to opravdu stav mysli. Centrum Jablonce je po otevření nákupních center stále prazdne, takže podnikatel ODS je prostě škodlivý. Prodloužení tramvaje pomůže těmto prázdným ulicím a obchodům, které nyni vypadají, jako by byly likvidovány.
Prodloužení tramvaje prospěje jen firmám napojenym na penězovod stavby kolejí a podobným betonovým lobby.
OK, lepší nalít provařenému Vařilovu BusLine ? No nevím … trať tu zůstane dalším generacím.
Tramvají jezdí 1700 lidí. Jedou tam a zase zpátky a je jedno jestli jejich cesta začíná v J nebo L. Jablonečákům vadí hlavně zhoršená dopravní situace která z prodloužení plyne. Ono to není moc medializované, ale na přirozené trase kruhák – lázně bude tramvaj a 2x semafory které budou „regulovat “ dopravu co 7,5minuty při průjezdu exponátů dopravy 19 století, hodících se do zběrny.
1. Sběrna, nikoliv zběrna
2. T3 byly produkovány ve 20. století …..
Zkuste prosím po večerech na sobě trochu zapracovat a dovzdělat se …
1/ slovník telefonu
2/ tramvaj vznikla o století dříve
Začněte u sebe
Nevznikl automobil také v 19. století? 😀
a jake zmeny od te doby dostal . jablonec potrebuje sexy dopravu. elektrobusy s napajenim z troleje v extremnich stoupanich atp jako v praze. uplne idealni misto tramvaje. do centra by se slo dostat bez koleji a bez ty drateny hruzy nad hlavou. ale zabednenci s kolejema a dratama jaksi zastydli.
Takže elektrobus napájený z troleje, bude něco absolutně jiného , než tramvaj (koleje protentokrát opomiňme). A to hlavně proto, že se obejde „bez ty drateny hruzy nad hlavou“. Sakra, ta logika je naprosto neprůstřelná.
Stejně jako Jméno i Karl trpí komplexem ANTITRAM. Tento komplex je založen na absolutním nedostatku znalostí dopravní problematiky a také prosazování vlastních ubohých a těžko logicky zdůvodnitelných názorů. Je znám v řadě zemí EU. Tramvaje se stejně prosadil, ale vzniká zbytečná časová prodleva. Stačí zalistovat v dopravním magazínu „Tramways & Urban Transit“
Má slovník v telefonu a mozek hodil do koše
Silnice byly už ve starověku.
1. Základní škola
2. Trať byla budována 1947 – 1955
Tramvají mezi Libercem a Jabloncem jezdí denně v průměru 11.000 lidí, což není tak málo. Viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_trať_Liberec_–_Jablonec_nad_Nisou
V roce 2007 vydaná informace z roku xxx. Dneska sam dopravní podnik přiznává číslo 3400 cestujících denně. Berounskej ještě míň.
Tramvají jezdí daleko víc lidí, a pokud se prodloužení povede, bude víc používána i jako vnitroměstská linka v úseku Liberecká – Budovatelů – Dolní náměstí – Terminál VHD. Ono to je pěšky pár minut, ale pro hůře pohyblivé nebo při špatném počasí by potěšilo zvýšení počtu spojů (pokud se podaří nějak proložit bus a tram, a ne jako je to v Jablonci teď, že se sjedou všechny spoje v jeden čas a pak dalších 15′ ve špičce a 30′-60′ v sedle nejede nic).
Tak pokud to změřil sam dopravní podnik tak je vaše tvrzení o větším počtu jen blouzněním , stejně jako tramvaj. V době výluky tramvaje ujede autobus celou trasu rychleji a pohodlneji.
co slovo, to lež :-Q
mmch, 1 x semafory jsou tam už teď a při křižování v dvoukolejném úseku Budovatelů to bude co 15 minut, nikoli 7,5
Tramvaj jezdí v intervalu 15 minut. Tam a zpátky tzn 2x tj 7,5 minut. Váš vypocet je lež
na 200 metrech budou 2x semafory fungujici stylem: prijede tramvaj od liberce a nahodi vsude cervenou. ceka nez prijede tramvaj ze soukeny ktera jede jednosmerkou v protismeru. ceka ceka, minuta dve tri ctyri a hura tramvaj jede a po 6 minutach cerveny se doprava rozjede. mezi tim zkolabovala doprava na prazsky, na 5.kvetnu a vsude kolem. tim vsim chce projet zachranka s pacientem. smula. a to v cyklech 9 minut. hura. to fakt chce kazdej.
Kdo se diví, není z kraje..
Opravdu nechápu… To zřejmě proto, že nejsem z kraje…, ale kdyby někdo chtěl stručně napsat v čem je ten zádrhel, velice rád si rozšířím obzory, než si pustím hubu našpacír o tom, že ti kteří na prosperitě města měli opravdu zájem, už tam dávno nebydlí. Protože dostat takový „grešle“ na projekt, který katapultuje dopravu z Jablonce do Liberce na úplně jiný level a nechtít je, je mimo mé rozlišovací schopnosti.
no právě že pár místních vyděračů z toho požadované výpalné nedostalo, tak přes své kamarádíčky v komunální politice škodí jak může
Aha, proto tolik demagogie ze strany bezejmenných.
Inu asi by měli zahodit boty, je to vynález starší než tramvaj.
par mistnich vyderacu z demagogicke partaje jmenem tramvaj terorizuje mistni obyvatele. a klidne muzeme byt vecni. ty jmena jsou vicemene jasna a jejich zajem je vylejt miliardu a samo asi i neco pro sebe, protoze jinou ekonomiku ten projekt mit nemuze. nejsou k nemu zadne posudky nic
Je záhadou, jak se může Jablonec honosit titulem „statutární město“ Nový dopravní terminál, respektive dotace na jeho stavbu, si bez prodloužení tram. tratě nezaslouží. Ministerstvo dopravy tento fakt jistě posoudí. Když, dle názoru některých obyvatel Jablonce, se dá pohodlně doběhnout ze současné konečné tramvaje na budoucí terminál, lze rovněž pohodlně přeběhnout mezi stanicemi městských i meziměstských autobusů…..??
.
Jiný level by byl, kdyby terminál MHD nebyl v tak stísněném centru Jablonce ( i když ten ‚ brownfield‘ mezi Kamennou a AN ukrývá slušný potenciál k rozšíření) . Můj názor byl a je upravit smyčku v Tyršových sadech tak ,aby s tramvají zde mohl sdílet nástupiště městský bus, například prodloužení linky 7 ( dnes 107).. sice s přestupem, ale pohodlně až třeba do Rýnovic
Vše pro blaho lidstva 🙂 Je nám to úplně jedno, Liberečák
Nijak mě to nepřekvapuje. V Jablonci jsou enormní tlaky na úplné zrušení tramvaje.
Což je dost obtížně pochopitelné, protože travaj využívá opravdu mnoho Jablonečáků. Asi ne ti, kteří o tom rozhodují.
Jsou za tím čistě osobní spory. V tom nelze hledat žádnou odbornost.
Už jsem to tu jednou otevřel, nikdo na to nereagoval, tak to zkusím znovu: je tramvaj v Jablonci nějak politicky řešené téma? Objevuje se v rétorice tamních komunálních stran (tak či onak)? Vždycky se tu jen objeví, že to bojkotuje člen ODS (dlouhodbě vítězící strany v jabloneckém komunálu, i když naposledy jen těsně před ANO).
Je to poměrně často řešené téma. Obecně jde ale o rovinu, zda prodlužovat nebo ne. Prodloužit trať chce opozice, proti je primárně ODS. A obdobně to je u voličů, mám subjektivní pocit, že poměr lidí pro a proti je tak 40:60. Na druhou stranu prodloužení tramvaje připravovalo minulé vedení, ve kterém hrála prim tatáž ODS. Otázkou je, jakou roli v tom hráli vláčkaři z ČSSD, která že zastupitelstva vypadla. Ale rušení tramvaje si nepřeje nikdo. Problém je v tom, že některé strany necítí potřebu vysvětlit, respektive úplně ignorují fakt, že na prodloužení je závislé financování rekonstrukce, bez které nebude brzy… Číst vice »
A o to to právě jablonečákům jde. Tím, že se trať neprodlouží, pomalu zanikne. Útěchou liberečáků bude snad skutečnost, že do městského obvodu Vatislavice zmodernisovaný úsek zůstane. A energii vydat na stavbu tramvaje do Rochlice a získání dotací na tuto důležitou dopravní spojnici. Liberec je velke a pěkné město a tramvaje mu sluší.
Není to pravda. Jak ODSáci, tak ANOisti jsou ve věci prodloužení vnitřně rozděleni. Skoro bych řekl, že ODS je k prodloužení vstřícnější.
Mnoho? 1700 lidí denně provede 3400 jízd. Jsou to lidi jak z J tak z L.
Tramvajová lobby si dokáže vylhat cokoli.
Tak spíš se jeví, že „Jméno“ trpí komplexem ANTITRAM. Ale tímto komplexem trpí spousta lidstva i na západ od nás. Stačí prostudovat, jak bylo obtížné prosadit stavbu druhé tramvajové tratě v německém Ulmu. Argumenty proti byly obdobné jako v Jablonci. No, zdravý rozum a hlavně logické uvažování zvítězily a tramvaje už druhý rok po nové trati jezdí ku spokojenosti i oněch zabedněnců, kteří proti tramvaji protestovaly.
Oprava : … i oněch stovek zabedněnců, které proti tramvaji protestovaly.
Máte chybné údaje. Těch jízd je kolem 11 tisíc denně.