Levnější než dvě jízdenky na MHD. Liberecký kraj otevírá v centru parkovací dům, místo vyšlo na milion

Budova nového parkovacího domu u krajského úřadu v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czBudova nového parkovacího domu u krajského úřadu v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Další parkovací dům vzniká o pár desítek metrů dál. Kvůli dotaci se přesune tramvajová zastávka.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pragmatik

Pište si, co chcete, ale mně to situování parkovacího domu ani „komerční složka“ celé té akce úplně nesmyslné nepřipadají: kdyby tam v blízkosti nebyl ten skorodálniční průtah, tak by to asi mnohem nesmyslnější bylo, ale v současném stavu to je asi nejméně špatné ze všech možných řešení. A pokud jde o posun zastávky tramvají, co brání vybudování ještě nějaké další nové mezi Rybníčkem a nádražím, která by navíc i lépe zpřístupnila autobusové nádraží? (A propos: nebývala tam dokonce už kdysi dávno také?) Ale jinak: parkoviště typu „P+R“ má smysl budovat především u „venkovských“ železničních nádraží, aby potřeba využívání IAD byla… Číst vice »

Zuzana

Zrovna Liberec je město, kde se dá pohybovat pěšky, na kole. Okolo centra jsou plochy, kde parkoviště nevadí, třeba u Babylonu, nebo Vozovny tram, ale ten střed kolem Rybníčku je zabitý. Asi se něco řeší kolem nádraží, železniční stanice, s autobusákem nahoře třída 1.máje u Skloexportu, tak tam to bylo možné spojit to s parkováním, P+R, nebo P+D. Pěšky je člověk v centru za pár minut. Blok kolem tesca byl kdysi obytný, dnes je to křižovatka s kruháčem, a člověk při příjezdu od Prahy musí dávat pozor, aby se trefil do správného parkovacího domu, jinak lehce zabloudí. Absolutně nechápu, co… Číst vice »

Bartol

Za tu cenu Liberec mohl koupit 6 nových tramvají typu EVO2 a vyřadit 12 starých T3… a kdyby to udělali inteligentně, těch EVO2 mohlo být i víc – a nebo by se do tendru kvůli vyššímu počtu nákupu nahlásilo víc firem (Krnov, ŠT, Pesa, Stadler) a cena by mohla dál klesnout… u těch poptávek malých DP se běžné hlásí jen Krnov…

Dave

Škoda, že to nemá s městem Liberec nic společného, investor byl kraj.

Bartol

A tramvajová zastávka je najednou krajská záležitost ale jen když se to hodí kvůli penízkům? Chybí tam lidský rozum a logika.

Bartol

A ještě lepší by bylo při nákupu spolupráce měst Most+Liberec…smlouva bez opce…při objednávky z obce bude tramvaj ještě dražší než úrok…

Jirik

No tam bych chtel fakt parkovat, spolecne s autama na elektriku, az zase zacnou horet.

Pražan

Parkovací dům má kapacitu 244 míst, 100 z nich má být dle článku pro veřejnost. Nechce mi nikdo tvrdit, že se postaví úředníkům za 145 milionů statnich korun parkovací stání

zyx

Ano, je to tak. Jen ty peníze nejsou státní, ale krajské. Ale

Pražan

Je to jedno, hlavní příjem je že státního rozpočtu. A jako bonus se o něco zhorší dostupnost zastávky Rybníček, aby štědře placení úředníci mohli parkovat u úřadu. Tady se fakt musel někdo zbláznit. Všichni potenciální cestující totiž bydlí přesně opačným směrem

Low cost

Tady se aspoň něco bude vracet, i když je to šoatně. Ale kolik stála daňové poplatníky rekonstrukce Libereckého mrakodrapu (pokud se dobře pamatuji cca 2005-2010) ze které se poplatníkům nevrátilo vůbec nic a byly to prachy vyhozené z okna.

Karlos

Budova byla v době rekonstrukce stará 30 let, a hlavně postavená k jinému účelu, tehdy jako Výzkumný ústav. Pro potřeby administrativní se musela přizpůsobit většina interiéru. Ani původní skla fasády nesplňovaly energetické normy. To by byly teprve „vyhozené peníze“.

Low cost

Měla se zprivatizovat aspoň jako stavební pracela. Co mi jako daňovému poplatníku přinesl Liberecký kraj? Akorát si ho někdo vymyslel, aby bylo víc zbytečných úředníků. I ty komunisti pochopili, že to byl nesmysl. Za demokratické první republiky nic takového neexistovalo, pak si někdo musel nahrabat na rekonstrukci KÚ.

roman

co se architektů týče, koukám, že zadání bylo hlavně v krajinářské úpravě okolí úřadu a celá akce měla extrémně nízký rozpočet (Předpokládané investiční náklady
Celkové předpokládané investiční náklady na realizaci záměru „Parkovací dům, lávka a
kultivace okolí sídla Libereckého kraje“ činí 67 milionů Kč, bez DPH.) re:architekti jsou dobří, ale zázraky za čtvrtinu výsledného rozpočtu navrhnout neumí.

ZHalkova

Hrozné, střed Liberce, jeho likvidaci zahájil Kotas s hrozným autobusákem, pokračoval Kousal s Tescem a parkovacím domem za ním a dorazil to Kuzemenský. Tak chlapci, Liberec vám děkuje.

Martin1

Taky se mohli na kraji nějak snažit, aby to architektonicky nebyla obyčejná hnusná krabice, když je to v centru města…

Karlos

Je to krabice mezi krabicemi🙂

ZHalkova

Fuj, Liberec je novou výstavbou systematicky ničen. Absolutní necitlivost v intravilanu města.

Nixon99

Možná ta poloha na první pohled smysl nedává, ale je-li to někde vedle OC Forum, tak to je lokalita snadno dostupná z průtahu městem. Jednoduchá cena, navázaná na MHD… Z uživatelského hlediska to smysl vcelku dává. Kdo chce do centra, kousek se projde a nebude složitě hledat místo na ulici a popojíždět kdesi v centru. Dobrý počin ve městě, kde to hlavně drážní doprava má hodně složité. Jak uboze proti tomu působí Praha, která není schopná stavět P+R ani na okraji města, prý si P+R mají stavět středočeši, ale na dostavbu vnitřního okruhu natahují všechny ruce co mají ke státu,… Číst vice »

kix

o využití toho parkoviště nouze nebude, ale dělat z toho P+R to je fakt úlet a ještě kvůli tomu stěhovat zastávku MHD to už je další úlet.. To parkovistě přinese využití tak možná pro pěší přesun do horního centra, někam na okraj je mnohem lepší zajet rovnou už tím autem..problematická místa v Libreci jsou právě v tom centru..úplně vidím někoho, kdo bude stát v koloně, aby se dostal na tohle místo a pak někam na okraj jel MHD, kde už mohl být tím autem rovnou 3x rychleji. Jediné možné využítí P+R je pro přespolní na návštěvu ZOO, kde je parkování… Číst vice »

Karlos

Z pohledu obyvatele Liberce to může jako úlet vypadat. Jak je ale zmiňováno, má sloužit především pro návštěvníky. Poloha v blízkosti terminálu MHD, odkud jezdí i sezónní skibusy a cyklobusy, je pro ně velmi výhodná. Pro místní je zase výhodnější sousedící parkování v OC Fórum, s mnohem vyšší kapacitou (850 míst)…. 1,5 hod parkování zdarma, o víkendech 8 hod.

jal

Ano a toto řešení do budoucna pomůže odstranit z centra hlučné a neohrabané tramvaje, které teď brání autům využít plně šířku ulic.
: – )

Všude se spíš snaží dělat P+R na okraji měst a MHD používat na svoz do centra.

Karel

A místo tramvají bude jezdit co? Koňské povozy?

jal

Kdo přijede do centra autem, nepotřebuje MHD.
Ano, koňské povozy jsou v městech provozovány. Turisté je hojně využívají.
Vydělají si na sebe, na rozdíl od prodělečné MHD.
A to to jde, vydělávat, ne?

Karlos

MHD využívají hlavně turisté, že…35-40 mil ročně.

Twix

A kde byste to v případě Liberce umístil na okraji a jakou MHD by se pak jezdilo do centra? Tahle lokalita není ani kilometr od dálničního průtahu a MHD je tam po ruce skoro veškerá.

kix

u Makra..jen ta tramvaj tam je pořád jen na papíře. Sice kilometr, ale ve špičce je to klidně i na desítky minut

Pepa

Když šla přesunout zastávka kvůli dotaci, tak proč by nešlo hnout s trasou dopravy kvůli dotaci na další parkoviště někde na okraji.

Karlos

Primárně bylo postaveno parkoviště pro Krajský úřad, proto je pro P+R vyhrazeno jen 100 míst.

ZHalkova

Tak Praha nestaví P+R, zato Liberec je staví v centru.

Karlos

Já když jedu do Prahy, většinou parkuji P+R Černý Most…pohodovka.

Nixon99

Na Černém Mostě možná. Zkuste do Prahy jet od jihozápadu, po D5, D6, D4. Na Zličíně je P+R obsazeno v 6:15 a jiné zde není. Ono taky je to jen něco přes 100 míst, což je výsměch zbytku republiky a dokonalý výraz pražské neschopnosti a nadřazenosti v jednom. Ale v hubě měli pražáci v minulosti třeba tisíce míst na P+R, jež by přemostilo rozvadovskou spojku a podobné snové plány. Namísto toho zrušili P+R Radlická bez náhrady (tam dnes stojí centrála ČSOB) a z P+R Butovice u Ovčího hájku v reálu udělali parkoviště pro místní.

Nixon99

Ano, Praha skutečně pro lidi nic nedělá, vyjma bláznivého malování cyklopruhů, v reálu tak pro sebevrahy, pak ještě ty kulaté stolečky a židličky. Nově k tomu přibyl teď ještě plán jakési orientální pergoly ve Vrchlického sadech, kterému má ustoupit část nádraží a kde z konstrukce budou ve velkém kálet holubi na lidi v režimu 24/7. A když jste u toho P+R v centru, co je prosím P+R Holešovice? P+R v centru. Kde před 1,5 rokem byla sazba za parkování zvednuta ze dne na den o 500%. Hlavně ta tramvajenka pro místní stojí 50% ceny za odložení kabátu v šatně divadla.… Číst vice »

ZHalkova

Ale jo, parkovat je potřeba, ale mohlo to stát někde v místě textilany, a ne přímo u vjezdu do města. A také by stálo za to vyřešit třídu 1.maje, tam by se vešlo aut do podnože paneláků, namísto toho se postaví patrový barák pomalu na náměstí. Kuzemenský se mohl pověnovat více skrumáži, co tvoří na Papíráku, tam má práce dost….to předělat do něčeho smysluplného. Tedy teď je to urbanistický zmatek. Parkovací dům je další nenapravitelná chyba v centru města.

Karlos

Stavělo se hlavně kvůli Krajskému úřadu, kde bylo parkování ohyzdná tragédie.

jal

To je důležité, úředník z IDOL přece nepojede sockou.

Karlos

Všechny Úřady mají vyhrazená parkování pro zaměstnance, jezdí do práce stejně jako vy.
Zkuste si někdy zaparkovat v centru…asi jste neviděl, jak se tam parkovalo doposud…

Pavel

No joo, když dnes každý potřebuje jezdit do práce autem, aby náhodou neudělal krok pěšky. Jezdím do práce vlakem 20 km a žiju.

ABCD

Mohu se zeptat kolik kilometrů od železnice bydlíte? Omlouvám se za ‚prudce‘ inteligentní otázku, ale někdo to má k železnici i přes deset kilometrů.

Rosolozub

Odpovím vám za Pavla, ráno v pět mažu 25 minut ostrou chůzí na nadraží (podle map je to 2800 metrů) pak 14 minut rychlíkem a poté tři minuty na pracoviště v jiném městě.
Odpoledne to samé v opačném gardu, výjimkou jsou zpravidla pátky, kdy pro mne přijede manželka, jedeme nakoupit a já si tu půlhodinu ušetřím

A taky žiji.

Radek

Bohužel, ať počítám, jak počítám, na mých 13 km do práce mě cesta autem vyjde, když to přeženu, na nějakých 40,- Kč. S MHD mě vyjde téměř na 70,- a o hodinu déle… Takže asi tak…

Radek

Mě, z uživatelského hlediska, nedává smysl spíše okolní infrastruktura, která dalšímu zvýšení provozu není absolutně uzpůsobena. Tedy se v Libereckém centru kolony zase o kus protáhnou. V místě nového parkovacího domu se sbíhá s výjezdem z parkingu OC Forum a hlavním výpadem z města. Klobouk dolů a příjemné spaní