Levnější internet a zprávy zdarma. Lufthansa přichází s novinkami na evropských letech
Airbus A320 letecké společnosti Lufthansa. Zdroj: Lufthansa
Na vybraných letech německého dopravce půjde bezplatně odesílat a přijímat neomezené množství zpráv, internetové balíčky pak zlevní téměř o polovinu.
Měla by být možnost mít neomezené připojení přímo v ceně letenky. Pokud letím na služební cestu, nebudu si přeci připojení platit ze svého. Když sednu do ICE, tak tam mohu jet klidně i telekonferenci. Občas se to sice sekne, ale s tím se dá žít.
A nemáte to jedno? Šak po návratu ze služební cesty odevzdáte všechny účtenky za náklady, které vám vznikly, a dostanete to proplacené.
A pokud vám ve firmě řeknou, že je to zbytečný luxus a platit to odmítnou, tak by vám to nezaplatili ani pri platbě předem.
Pokud potřebujete internet v letadle k práci, tak Vám ho zaměstnavatel s radostí proplatí.
Ono ale v letadle jaksi nejde chytit pozemní LTE/5G stanice, takže je na to dost dražší specifický systém (satelitní, Air To Ground). Takže si to zaplatíte, místo abyste surfoval na běžné veřejné síti co na zemi zuří za okny.
Satelitní internet šel díky starlinku cenově hodně dolů. Bohužel u některých aerolinek se to jaksi ještě neprojevilo a stále za to chcou šílené částky.
Ono totiž většina aerolinek nepoužívá Internet od Starlinku (ale první vlaštovky se už objevují), ale od jiných “dodavatelů”, takže to, kolik stojí Starlink je celkem irelevantní.
Jenže starlink donutil i ty ostatní dodavatele se zamyslet nad svojima cenama.
Pokud vím Starlink chce nějak kolem 12 000 – 25 000 USD za měsíc / letoun, což aerolinka samozřejmě přeúčtuje cestujícím (pomíjím cenu zařízení, ta je sice brutální 150 tis. USD), ale v měřítcích letectví ne zase ne až tak šokující – ale i to se přeúčtuje cestujícím). Cílem není aby to bylo levné, ale rychlé.
Tak tu telekonferenci jistě ocení ostatní spolucestující.
Nějaké probrání z post-covidové letargie u této společnosti zaznamenávám. Jednak nabídli dříve nemyslitelné ceny (jako že šli dolů s cenovkou) a při posledním letu i přidali na gastronomii. Holt asi konkurence se už taky otřepala z krize a trh funguje.
Platí toto jen u LH nebo i u Austrian a Swiss?
SWISS už zprávy a posílání fotek na letech po Evropě zdarma má, takže to asi bude implementovaný po celý grupě. Ty ostatní tarify u nich jsou ale pořád šíleně nastavený.
4h za 29 CHF …
Co znamená zprávy? SMS, WhatsApp, Signal….?
SMS ne. Jde o IP based messengery – whatsapp, facebook, a podobne. Většinou jsou to ty známější. Telegram většinou funguje.
U LH to pak bude asi dost podobné.
Všiml jsem si už před měsícem na letu z FRA do Prahy. A321 a na ani údaje z Miles & More se neptali. U A320 a B748 jen za poplatek. Připlácel jsem si už ale za kufr, sedadlo, “lepší” jídlo, a byl jsem z LH už tak otrávený, že jsem jim za nic dalšího platit nechtěl. Půl hoďka připojení zdarma je fajn, ale měli by zapracovat hlavně na čistotě letadel (skvrny od kávy na stolku, snad od vanilkového pudingu na pásu, drobkách na sedadle,..), použitelnosti IFE na dlouhých letech (i u jen 10 let starých 748s), občerstvení na palubě, které… Číst vice »
Deutsche quality… byvavalo, dnes je nemecko v kopru…
Sláva, konečně i Lufthansa dospěla k tomu, že messengery by měly být zdarma.
Na posledním letu s Condorem jsem letěl brand new A 330 neo ze Seattlu do Frankfurtu a whatsapp byl po celou dobu zdarma. Příjemně mě to překvapilo. Sice jen text a emotikony. Ale i tak bylo fajn zůstat ve spojení a krátit si dlohou chvíli s kámoši. Určitě by to měl být nový standard. To samé měla i Alaska na letu z Honolulu do Seattlu. Za mě je to určitě pro zákazníky krok k lepšímu. LH jsem pak využil jako poslední přiskok z FRA domů do Prahy a pocitově to byl nejhorší zážitek. Starší letadla. Bez možnosti whatsappu zdarma. Mají… Číst vice »
Ale zas ten boží klid – nikdo nic nechce, nikdo neotravuje 🙂
Jako kdysi pravidelný zákazník LH group už bych s nimi nikdy neletěl, je to až smutné, jak rychle může aerolinka klesnout na dno. Bohužel už ani na 11h letu nedostanete 2 teplá jídla – pouze 1 a před přistáním hnusný sendvič (FRA-LAX).
Tak tak, cca 1,5 roku jsem měl stejný názor a přístup, bohužel jsem k LH před týdnem opět přistoupil, protože AF/KL mají ty ceny fakt nehorázný a LH vychází na moje routingy o polovinu levněji.
Můžu potvrdit, stejná linka, měsíc zpět. Na letu do LA špinavý stolek od kafe a na pásu skvrna (snad) od vanilkového pudingu. Na letu zpět do Frankfurtu zase drobky na sedadle. IFE bez funkčního flight trackingu, celkově nereaguje a když už se Vám podaří pustit film, musíte celou dobu silou držet port u sluchátek, aby vůbec fungovala.. jídlo na obou letech strašný a to mi přitom jinde vždy chutná (i u Ryanairu si vždy něco dám). Ale LH.. dostalo mě jejich staré pečivo. Dalo by se s ním snad i rozbít okénko.
nestrašte :-/ V březnu s nim letím Mnichov – Los Angeles a i na to jídlo jsem se docela těsil…
Mě to mrzelo, letěl jsem s nimi jen kvůli posledním 747s. Kolem nás je nikdo jiný ve flotile už nemá.. To co jsem psal bohužel nebylo letadlem, spíš jak se o něj společnost stará. Kdysi let s KLM na ještě starším B744 a byl to úplně jiný zážitek. IFE vybavení totožné, ale fungovalo bez sebemenšího problému. Sedadla taky starší, ale nezasekávala se ve sklopené poloze.. Všude perfektně čistí a jídlo jsem poprosil, jestli si můžu přidat. Ale opravdu doufám, že budete mít jiný zážitek! Třeba se LH o A380 stará jinak a taky letíte z jiného hubu, třeba je v… Číst vice »