Lety do Ruska zřejmě přejdou z ČSA pod Smartwings
První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha
Majitel Českých aerolinií se chystá k převodu provozu linek ČSA do Ruska přímo pod sebe. Travel Service (se svou značkou
Travel service je podle mnemě lepsi nez smart wings
Boze za chvilku skrachuje csa a ovladne ji. Smart wings muzete s tim neco delat csa nezmizi jenom b737 ale cela spolecnost
Ano, vše co vydělá… opustí ČSA…
Na Ukrajinu se da za low-cost ceny letet s Ukraine International, jen je to treba koupit hodne predem. Do Portugalska lita CSA za solidni penize. Kanary jsou pravda.
Spis bych poslal Smartwings do kytek, nebo si to nechal jen jako znacku pro chartery. A vsechny pravidelny linky i pravidelny chartery bych prevedl pod CSA, ktery potrebuje docela zapracovat nad produktem. Ceny ma v poslendi dobe super. Chce to jen opravdu zapracovat nad produktem – obcerstveni v economy, nabidka placenyho obcerstveni, business sedacky v letadlech, salonky, etc.
SmartWings je vhodnější značka pro působení na zahraničních trzích. Navíc je už celkem zavedená v Maďarsku a v Polsku.
A už teď by mohli do těch destinací létat Boeingem 737 OK-TST který je teď ČSA?
Co vím, tak ofiko není, jen je přemalován do barev ČSA.
Tak oprava, některé zdroje říkají, že je. Ale jedno B737 ty linky neulítá.
Jasně že jeden nestačí, ale mohli by podobně převést na ČSA další a bylo by to vyřešené. K TVS příští rok přijde zase několik nových Max 8, tak by měli dost letadel pod značkou Smartwings.
Letadlo OK-TST dostalo polepy v barvách CSA a původně opravdu mělo jít na AOC ČSA. Protože ale administrativní proces se výrazně natahoval a byla rozhodnuto o zastavení převodu letadla pod AOC ČSA s definitivní platnosti.
To přece není o nákladech 319 vs 739. ČSA není nic než marketingová značka. A tímto si jen Smartwings zkouší, zda mu takovýto značkový „hokej“ projde.
ja se zeptam .. četl jste vůbec ten článek?
To vypadá na rychlý konec…
Kdyby tehdy stát nechal ČSA zkrachovat, tak by ušetřil nejen dost peněz a mohli jsme mít na Ruzyni lowcost hub (např. jako Budapešť po krachu Malévu), odkud se dá dostat za pár euro po celé Evropě. Takhle nám tady zůstal drahý dopravce a lowcosty se do Prahy moc nehrnou.
Ryan má mometálně v Praze bázovaný tři letadla, v létě dodá čtvrté (a otevře kvanta nových linek + spoustu linek létají letadla z jiných bází ), EasyJet nalétává +- 12 destinací, krom toho tu máme Jet2, Vueling, Voloteu, Norwegian, dvě linky Transavie…jedinej, kdo se stáhnul, byl Wizzair, protože jednak ucítil příležitost ve Vídni, kam si tyhle ultralowcosty předtím moc nepouštěly a jednak mu na většině linek šlapal na paty Ryanair.
Lkprak: Stále to ovšem není žádná sláva. Do mnoha základních destinací se stále nedá z Prahy za rozumné peníze dostat. Co mě zrovna z hlavy napadá, tak například Portugalsko, Ukrajina, řecké ostrovy, Kanárské ostrovy.
Na Ukrajinu se da za low-cost ceny letet s Ukraine International, jen je to treba koupit hodne predem. Do Portugalska lita CSA za solidni penize. Kanary jsou pravda.
Do Portugalska s ČSA za solidní peníze? Za skoro stejné peníze nebývá problém koupit z Německa letenky na západní pobřeží USA.
Je pravda, že s Ukraine International lze koupit letenky za pěkný peníz, ale tak s ročním předstihem. Z Polska za podobnou cenu nebývá problém sehnat letenky i pár dní před odletem.
Mít letiště jako Low cost hub s minimem sítových dopravců je průser. sice ti, kteří cestuji zrovna do těch destinací, kam ty lowcosty lítaj, na tom vydělají, ale ti ostatní – pro ty je to komplikace. a ne malá.
a madari presne ten problém mají.
a mimochodem – existence (či neexistence) čsa nemá na lowcosty a jejich přítomnost na LKPR prakticky žádný vliv.
„a madari presne ten problém mají.“
Jenže z Budapešti je to do Vídně kousek (po železnici i po dálnici) a solidní vlaky tam jezdí často …
Ten kousek je necele 3 hodiny hbf -keleti.
K tomu pripoctene presuny na letiste … a ono to zas tak kousek ne i.
Vsak z Prahy tomate kusok aj do berlina… tam mate luxus az dvoch letisk do celeho sveta 🙂