Lety Čedoku z Budějovic? Modely financování bude kraj teprve analyzovat
Jihočeské letiště České Budějovice. Pramen: Letiště ČB
Čedok pro příští rok počítá s 16 odlety z Českých Budějovic, osmi do Antalye a osmi na Rhodos.
Se obavam, ze tomu nikdo z kraje nerozumi a nechaji se nachytat
Takže kv kraj dotuje vlastně dovolenou lidem- aerolince cca500-1000 kc na osobu? No to mne podrž, to je uz šílené.
Že jim to nedá přímo, co? By si mohli vybrat více destinací z Prahy či Vídně.
Ten, kdo svůj kraj připravil o peníze, za které se mohl kraj rozvíjet, a vrazil je do této pi*oviny, by se měl zodpovídat.
Zimola…… Kdo ví, kde je mu konec.
Nejenom Zimola…tam se na tom za ta léta podílely snad všechny strany, které kdy v JČ byly u moci
Přesně tak. Jihočeští politici, to je jedna velká mafie a je úplně fuk, zda jde o Zimolu, Jirsu nebo Kubu.
Totálně padlé na hlavu.
Kdyby kraj dotoval za stejnou částku dovoz Turků na dovolenou do Jihočeského kraje, tak se nějaký smysl nalézt ještě dá, ale dotovat odvoz lidí z jižních Čech, aby v létě utráceli jinde ???
Souhlas. Bud at si cestovka plati vse sama, ale kraj ma max zajistit funkcnost letiste. Tot vse
Ten Čedok to dělá chytře. On ví, že politici potřebují letiště nějak „rozjet“,když už tam je. No tak dobře – my vám s tím pomůžeme, ale něco za něco. Koupáci jim to zaplatí a ještě jim kraj zadotuje. Oni si vlastně dělají byznys z veřejných peněz. To samé platí i u KV.
Je vůbec u Budejickeho letiště parkoviště po cca 500 koupaku? Asi nebudou chodit pesky a tahat se s kufry obcasnou MHD taky není v mode … pokud vůbec něco jezdí.
Je tam někde vlečka, ale v ČB hádám stejně prosadí raději to parkoviště (k již budované dálnici). 500 aut „ospravedlní“ investice do silnic lépe než vlak.
Jak jinak. Vlečky a František. To už tady fakt nepřekvapí.
Vlečka…takze lidi z CB kraje půjdou že své rodné obce někam do polí, pak hodinu vlakem s aspoň jedním přestupem, aby nemuseli autem? Jo, tak jestli mají celý den, mohli by jet i do té Prahy/Vídně.
Jezdí tam trolejbus. Ale jako jo, taková 810 je určitě lepší, ikdyž pojede oklikou a delší dobu.
Čedok / Smatwings ušetří za poplatky na letišti v Praze a ještě bude inkasovat v ČB.
Vzhledem k nulové konkurenci se tam dají tyto dovolené prodat dráž a ti co jsou citliví na cenu si na letiště v Praze, Vídni, nebo Mnichově stejně dojedou, zejména když poletí celá rodina, to se potom nasčítá…
Letiště v Praze jsou z Budejovic 2h, do Vídně 3h. Letištni poplatek pár stovek.
To všichni z toho kraje chtějí být ve stejnem turnusu ve stejně lokalitě s lidmi z okolí?
Možná ve Vídni a v Praze nechtějí další auta. Ty časy hádám nejsou vlakem, vzhledem k infrastruktuře…
Kdožeto požadoval zachování alespoň jedné koleje středem Prahy 6 na povrchu, což je řešení zcela neprůchodné, a tudíž blokuje kvalitní železniční spojení na letiště v Ruzyni?
Souvislost toho jestli ve Vídni chtějí další auta s budějovickým letištěm opravdu nevidím, ale ty časy nevycházejí pro železnici nijak špatně. Autem se z ČB na letiště Praha za 2 hodiny a Vídeň za 3 hodiny dojede jen při nejlepší konstelaci a samozřejmě s nutností platit parkování přímo tam. Vlakem to bude asi tak o hodinu delší, což při letu na dovolenou může být zcela nepodstatné. Spíš než o čas tady půjde o komfort a cenu.
A o dobu příletu / odletu. Na časně ranní /pozdně večerní přílet/odlet se do Vídně vlakem nedostanu. Jakože bych rád.
Plně vybavené mezinárodní letiště s minimálním provozem je i ve 110 km vzdáleném Linci. Polovina té cesty je po dálnici (samozřejmě v Rakousku).
Ano, můžou i do mensiho Lince ci do Salzburku.
Jak to je vlastně nyní v současném stavu? Mohl by tam třeba přistát speciál se sportovním mužstvem? V úterý se má v Budějovicích hrát fotbalové utkání U21 Česko-Island a podle všeho v listopadu by se měl v Č.B. hrát i hokej Česko-Švédsko. Pokud si dobře pamatuji, tak v minulosti třeba fotbalisté přistávali i v Kunovicích.
Ve dne za dobrého počasí, když se pilot nebojí přistávat „na oči“.
K těm Kunovicím – tam podle mě přistáli jenom jednou pro fotbalisty Slavie vracející se do Prahy ze zápasu se „Synotem“, někdy v roce 2007. Smartwings odklonili pravidelnou linku z Říma s cestujícími a udělali neplánované přistání v Kunovicích. 😀 Je z toho report a diskuze na fóru airways.cz. Jinak 1. FC Slovácko nedávno na zápas v Kolíně nad Rýnem letělo z Brna. Podle vyjádření funkcionáře klubu by rádi letěli z Kunovic, ale je tam prý „dráha ve špatném stavu a nedostatečné zázemí pro odbavení takového letu“.
No a už je to tady. „Financování“. Přispívat z obecních peněz na to, aby koupáci mohli letět k moři, to je zlotřilost.
Je to vyhazování peněz daňových poplatníků, na druhou stranu si dovedu představit, že zde bude velký zájem o lety z Českých Budějovic, protože cestují ušetří několik hodin cestování mezi bydlištěm a letištěm v Praze, Brně či Mnichov.
Ale letiště by potřebovalo jedno bázované letadlo s dvěma lety denně.
Pokud mají lidi takový zájem létat na dovolenou z Budějovic, a za to pohodlí (nemuset se cestou na dovolenou tahat přes Prahu) si pár stovek připlatí, není přece třeba, aby to kraj dotoval.
To bychom ale nebyli v kocourkove zvanem Czechia, tady rozum je sproste slovo. Radeji budeme dotovat nesmyslne.
Dva lety denně jsou z hlediska vytížení bázovaného letadla asi málo, ale pochopitelně to záleží na době letu, resp. vzdálenosti destinací. Ale budiž, jako modelový příklad pro to, o kolika cestujících musíte uvažovat, to poslouží. 2 lety denně znamenají, že aby to ekonomicky fungovalo, tak na nejběžnější typy letadla, tj. 738/Max nebo 320 potřebujete průměrně 660 cestujících (330 v každém směru) při nějaké provozně smysluplné obsazenosti kolem 90%. Jeden každý den! To je 4600 cestujících týdně a 240000 ročně. Pochybuji, že existují 2 destinace, kam by poptávka z/do CB byla ročně 120000 cestujících. Takže by se asi muselo uvažovat o… Číst vice »
Bázované letadlo na 2 lety denně? Tak tak to je tak 2×1.5 hodiny + 2×2 hodiny ve vzduchu a 4×45 minut nakládka vykládka… to je provoz letadla 10 hodin denně, co těch zbylých 14?
1) která aerolinka by tam bázovala letadlo, aby většinu dne stálo?
2) kdyby létalo 3x denně, kde vzít těch 21×189×0.85, tedy asi 3400 lidí každý týden, co by chtěli odlétat z ČB? To by musel každý čtvrtý obyvatel kraje jednou ročně povinně letět…
Se to těm lidem „vysvětlí“, že si musí koupit dotovanou letenku, jinak jim odpojí telefon a neprodají chleba.