Letos devět milionů cestujících, příští rok deset. Letiště Krakov plánuje další rekord
Letiště Krakov (KRK) - Krakow John Paul II. International Airport. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Letiště Krakov je co do počtu odbavených pasažérů druhým největším letištěm a největším regionálním letištěm v Polsku.
Na to, kolik Krakov odbavuje cestujících, má překvapivě hroznou dopravu na letiště. Neintegrovaný vlak jezdící v náhodných intervalech doplněný linkou MHD, kterou tvoří krátký autobus 1x za 30 minut. V tomto Praha, byť nemá vlak, těžce vyhrává.
To není problém Krakova, to je až na pár výjimek stinná stránka polské veřejné dopravy. Po opravené trati jedete novým vlakem, ale s jízdním řádem vzor ČSD 1983.
Není se co divit, Krakov je fenomén.
Krakov je nejvíce navštěvované Polské město, je to druhé největší město v Polsku, jsou zde nejvyšší platy z celého Polska, https://kadry.infor.pl/zatrudnienie/6359322,gus-w-tych-miastach-zarabia-sie-srednio-powyzej-8000-zl-brutto-to-5784-zl-netto-jedno-miasto-przekracza-9600-zl-brutto.html lidé zde chtějí bydlet. Je to zvláštní, ale Krakov dlouhodobě jako jediné Polské město nepřetržitě od roku 2014, zvětšuje svojí populaci. Je zde také jen1,9% nezaměstanost. https://krakow.stat.gov.pl/ Krakov má také nejlepší migrační saldo z měst nad 300 tisíc obyvatel, a také nejnižší věkový medián., či nejnižší demografickou zátěž. https://bdl.stat.gov.pl/bdl/dane/podgrup/tablica
https://bdl.stat.gov.pl/bdl/dane/podgrup/tablica
Z Krakova jsem letos letěl dvakrát. Musím uznat ze spoje jsou v lepších časech a levnější než Praha či Katowice.
Taky když k nám „nikdo“ nechce lítat, tak od nás asi těžko můžou lítat lidi a pak musí jezdit tam, kde něco lítá… Člověk nikdy neví, jestli bylo dřív slepice nebo vejce…
Když píšete „nikdo“, tak teda kdo? Víte o někom? Bez dotací a úlev z poplatků…
možná měl na mysli mě 😉
a regionální letiště u Prahy už dávno není konkurenceschopné. pro většinu obyvatel ČR dává smysl využít nějaké jiné, u některých proto že to tam mají blíže, u jiných proto že najdou levnější letenky, u mě třeba nesrovnatelně lepší nabídka (multiple-daily velké evropské města a často ušetřený jeden přestup cestou mimo Evropu). o tom, že do VIE, MUC nebo BER se lze pohodlně dostat vlakem ani nemluvě…
Do MUC se dá pohodlně dostat z Česka vlakem? Nevěděl jsem, že právě probíhá soutěž o Vtip roku.
Btw.on ten Berlín taky není žádný med, vzhledem k tomu, že IC do Drážďan už přes letiště nejezdí a vzhledem ke kapacitě EC vlaků do/z Česka, zejména v sezóně. Jel jsem to na začátku června, měli jsme dvě jízdenky (kdyby bylo letadlo zpožděné), jednu jsem rušil před půlnocí (deadline pro storno), kdy jsme už byli v letadle na dálkový let do Berlína. Jednička úplně plná, kufry nebylo absolutně kam dát, dvojka narvaná k prasknutí, lidi seděli na „kandelábrech“ v bistro části jideláku, fakt vysoká kultura cestování.
Jeste dodat, ze klima nefungovala a je to dokonale 😀
Klima fungovala, svíčková byla skvěle uvařena (a donesena do vagónu) a plzeň perfektně natočena. To byly jedny z mála pozitivních věcí 🙂
EDIT: koukám, že ty IC Rostock – Drážďany už zase přes letiště jezdí. Buď je vedli mimo letiště kvůli výluce nebo přes letiště jezdí jen v zimě.
No. A jeste tou cestou vlakem do Mnichova usetrite jeden den.
Jako že budu v cíli o den míň? A ušetřím tam na nákladech? 🙂
LOL, určitě pohodlněji než na Ruzyni 😉