Červnové zahájení provozu na úzkokolejkách v ohrožení. Úřad našel nedostatky a přerušil řízení

JHMD, poslední vlak do Obrataně (2. 10. 2022) před pauzou na neurčito. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, poslední vlak do Obrataně (2. 10. 2022) před pauzou na neurčito. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Obnovení provozu je základní podmínkou úspěšné reorganizace JHMD, kterou připravuje tým věřitele Jana Kysely.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Obce žádné závazky za trat nepřevezmou a peníze do ní budou dávat těžko.Pokud by něco takového přes zastupitelstva prošlo tak jim místní vyškrábou oči

Ondra K.

Však taky po právu. Obec není od toho, aby sanovala něčí neúspěšný podnikatelský projekt.

Kozor24

No vše je věci priorit, za záchranu mostu u Výtoňe se vyhazuji miliony za nesmyslné studie a u technické pamatky jakým je JHMD očividně nevadí její možný konec?

Stráťa

To že tehdy na pražce přišroubovali koleje trochu blíž k sobě z toho nedělá nějaký nepostradatelný zázrak techniky,

Objektivně

Tvůj svět bude růžovější, když ta trať zanikne, viď?

Stráťa

Ani ne, je mi to tak nějak jedno jestli ta trať existuje nebo ne. Sice nevidím žádný důvod k památkové ochraně ale jestli si tam někdo chce hrát s vláčky tak ať si hraje, jenom ať si to zaplatí protožo ZDO ta trať se svými parametry poskytovat nemůže.

Tomáš R.

Nevím, jestli si tady toho zuřiví zastánci bezbřehého trhu a „nedotování zábavy z mých peněz“ všimli, ale ten původní článek není o tom, zda a jak JHMD zachránit. To už naštěstí pár lidí dalo dohromady, dojednali modely financování a provozování dráhy a umoření vzniklých dluhů tak, aby JHMD mohly začít znovu fungovat. Ten článek je o tom, že reálně hrozí, že to všechno ztroskotá na pár „papírech“, což by rozhodně byla dvojnásobná škoda. Já věřím a doufám, že pozitivní přístup zvítězí a vlaky, které k tomu regionu patří a výrazně ho obohacují, se znovu rozjedou a my tak ukážeme, že… Číst vice »

Scotty

Dohodnuto zatím není vůbec nic. Žádný reorganizační plán ještě nebyl ani předložen. Natož aby ho někdo schválil…

Ondra K.

Z veřejně dostupných informací vyplývá, že nejsou podepsány ani smlouvy s kraji a GE ani nemá zasmluvněný vozidla, se kterými by měl jezdit.

Karl vB.

Věcná poznámky:
1. Své názorové odpůrce nálepkujete označením „zuřiví zastánci“, zuřivost je emoce a těch jsou vaše iracionální komentáře plné.
2. Svá přání vydáváte za objektivní skutečnost, která ovšem nenastala – viz reakce pánů Scotty a Ondra K.
3. Svá přání balíte do líbivých formulací o „pozitivním přístupu vyspělé společnosti“ přičemž bohorovně ignorujete včerejší žádost pana Kubrta o předložení racionálního návrhu řešení, kdo a z jakých peněz by měl zaplatit obrovské dluhy a následnou obnovu dráhy

Objektivně

Tak udělejme referendum třeba o fondu na podporu kinematografie. Když vám vadí ze státního platit lokálku, co položit lidem otázky i na další věci? Ať se ten váš trh ukáže.

Karl vB.

Ale klidně. Referenda ve Švýcarsku fungujou, akorát tady se jich někteří politici bojí, jak čert kříže, protože si myslí, že sami vědí nejlíp, co je pro občany dobré a že občané by se svobodně mohli nedejbože rozhodnout „špatně“. K původnímu tématu: 1. Já kritizuji, že někdo svojí nekompetentností, nebo rozmařilostí (nevím, co je přiléhavější označení) nadělal obří dluh, kterému šlo předejít, pokud by firma naznala, že náklady jsou vyšší, než zisk a dobrovolně „zavřela krám“ třeba už v roce 2019. Bylo by to nepříjemné, ale mnohem méně bolestné, a dalo by se zachránit mnohem víc, než to, co teď v… Číst vice »

Flatt 1

Píšu to už tady řadu let. Jediný způsob, jak zachránit JHMD je, že se najde nějaký opravdu velký kluk, kterého to chytne u srdce a který to pojme jako Spartu a začne sypat. Bez ohledu na černé díry. 🙂

Martin

Toho masochistu, kterého by bez ohledu na černé díry hřálo u srdce jak s ním kraje i zaměstnanci a vedení jeho podniku odrbávají, bych chtěl vidět 🤣…. Hlavně by ho při tom hřálo, že vlastní kus trati v mizerném stavu, rezaté TU a rozpadlou hašišbednu… Tady je šance na dlouhodobou záchranu jediná. Pokud stát uzná, že je tak bohatý a má na to, tak to nikoliv vykoupí, ale vyvlastní bez náhrady a bude to provozovat jako muzeum / skanzen. Platit to potom budou všichni občané z daní. Dále, všechny ty Č. H. a ano i Š. a další dobrodruhy požene… Číst vice »

Kubrt

No vidíte, a tady značná část posádky chce, aby roli toho masochisty sehrály obce. Chucpe.
Nicméně, „vyvlastnit bez náhrady“ majetkovou podstatu úpadce? Nesmysl.

Objektivně

Obce také mají v přepočtu na hlavu větší peníze než kraje.

Marcel

Ano, Křéťa si nehrál s mašinkama?

Jirka z UL

Co přežilo C.K, Němce i komunisty tak to se v naší době podařilo zničit. Úzká prostě k tomuto kraji patří.

Tomáš R.

Ta diskuse tady je fakt smutná. Podstata je v tom, že „před námi“ tu bylo něco hodnotného, cenného a krásného a po nás to tu už (možná) nebude. Prostě to zničíme, necháme to zaniknout. A to v situaci, kdy je společnost materiálně zdaleka nejbohatší, jak kdy byla a udržovat provoz lokálek by si nepochybně mohla dovolit. Dopustili jsme, aby někdo mohl ty lokálky dovést do tohoto stavu, vytvořit obří dluhy a pak zatáhnout oponu. Strašně smutné jsou tady ty návrhy typu „asfaltová cyklostezka plus lanové centrum“, i když to vlastně vystihuje podstatu naší dnešní společnosti. Rychlá, jednoduchá a levná zábava,… Číst vice »

Martin Verner

Tolik slov, aby se řeklo „já to chci, zaplaťte mi to!“…

Tomáš R.

Možná si ve svém světě nedovedete představit, že někdo něco „chce“ nebo dělá i z jiných, než zištných důvodů. Nebudu vám to vymlouvat.

Martin Verner

Pokrytectví je škaredá vlastnost, zkuste se jí zbavit a nelakujte si sám sebe na růžovo. Líp vám ostatně sedí rudá a pěticípá.
To, čeho se tady domáháte, je sakra zištné – domáháte se toho, aby se spousta peněz cizích lidí vydala za něco, co vy chcete (takže se jim ty peníze budou muset napřed ukrást, resp. sebrat z jiných účelů, kterým by ti cizí lidé dali přednost). Tečka. Je úplně jedno, jestli to svoje chtění motivujete svým hmotným prospěchem, nebo prospěchem v podobě dobrého pocitu z toho, že víte líp, co lidé mají chtít…

Tomáš R.

Absolutně se míjíme v pohledu na věc.

Martin

A teď mi prosím řekněte, co v naší společnosti dotovat a co ne. Hrady a zámky ještě ano, úzkokolejku už ne ? Já třeba na hrady a zámky nechodím a mám tu křičet, že si nepřeju, aby se to dotovalo neb to není můj zájem ? A co cyklostezka, ona bude výstavba zdarma a jak k tomu přijdou necyklisté ?

Kubrt

Ve fungujících státech existuje jakási nepsaná celospolečenská smlouva, kdy na jedné straně občané a firmy platí daně a na straně druhé státní instituce ty vybrané peníze přerozdělí na veřejně prospěšné účely typ bezpečnost, infrastruktura, vzdělávání, kultura atd. Jednou za (obvykle) čtyři roky jsou volby, ve kterých se celkem pravidelně střídá vítežství sil podporujících větší přerozdělování a nebo větší individualismu, ale funguje to ve víceméně ustáleném módu. Ty úzkokolejky představují jistou formu kulturního dědictví. V době pravidelného provozu na ně stát přispíval formou příspěvku od SFDI a kraje si objednávali dopravu v závazku, což byl další tok veřejných peněz do těch… Číst vice »

Martin

1. Privatizace úzkokolejky se zjevně nepovedla, část odpovědnosti nese i stát, prodávám li něco za korunu, je jasné, že to může koupit kdokoliv. Takže částečně to jde i za státem.
2. Osmdesát procent podnikatelů v regionu považuje dráhu za důležitou pro své podnikání a 37 procent hlásí propad tržeb po zastavení provozu.

Kubrt

V době privatizace úzkokolejek o ně stát, tehdy prostřednictvím unitárních ČD, nejevil zájem a kdyby je za 1 korunu nekoupili tehdejší noví vlastníci s panem Šatavou v čele, už by tu ty tratě nebyly. Posuzovat události roku 1996 optikou roku 2024 je pošetilé. Trvám na tom, že privatizace se povedla, tehdy to byla jediná cesta k záchraně. Další vývoj, převzetí kormidla panem Čajánkem, je už další kapitola.

Martin

Jestli se někde privatizace povedla, tak je to Sasko, tamní přechod úzkokolejek od DR do soukromých rukou. Asi nebudete tvrdit, že se privatizace povedla, když JHMD jsou tam kde jsou. Nevím, proč borci nejprve nejeli do Německa se podívat, jak to dělají tam. Tady se zvolila česká cesta. Ješte že jsme Škodovku prodali Němcům, nevím jak by na tom byla dnes v případě oné českě cesty.

Jan T.

Pokud to chcete provozovat jako muzeální železnici, tedy kulturně technické dědictví, tak budiž, ale nejdřív to má být prohlášeno za památku. Pak ať si na to stát čerpá dotace třeba z EU.

Marcel

Zájmová skupina může učinit sbírku. Nebo dát dar. Spoluvlastnictví. 350.000.000. 20.000 pražců po 17.500Kč 🙂

Pája

Myslím, že jste ty slova vůbec nečetl. Nebo vůbec nepochopil. S panem Tomášem plně souhlasím

Karl vB.

Pokud se dovoláváte zdravého rozumu, tak nechápu, proč si myslíte, že by obce okolo této dráhy měly na úkor plnění svých základních povinností vůči svým obyvatelům, sanovat něčí neúspěšný podnikatelský záměr se závěrečnou dírou v rozpočtu 360 mil. Kč.
Kňourací formulace typu „Prostě to zničíme…Dopustili jsme, aby…“ si nechejte leda tak pro sebe a pokud máte k té dráze tak intenzivní citový vztah, tak rozbijte prasátko, vstupte do klubu investorů a kupte si třeba jednu hašišbednu! Ta vykastrovaná bude možná se slevou.

Tomáš R.

Přesně jste do pár vět zkoncetroval to, co ve svém původním příspěvku píšu.

Kubrt

Tak realisticky navrhněte, kdo a z jakých peněz by měl dle vás dluhy JHMD sanovat a zaplatit obnovu tratí a provozu. Zatím jen tak obecně přemítáte, že by se to mělo.

Pája

Já mám trochu pocit, že tak nějak přemítáme tady všichni. Možná v diskuzi vyskočí i nějaké použitelné nápady. Ještě není pozdě, ještě ty tratě existují.

Ondra K.

Logicky by se nabízelo zachovat nějaký dílčí úsek buď u JH, nebo NB, který by byl provozovatelný a jeho provoz by byl nějak rozumně financovatelný. Klidně by to mohlo být spojený i s nějakým muzeem JHMD.

Kubrt

Jistě, to se nabízí. Problém je, že ten majetek je zatížen závazky majitele, nejde jen tak přijít, říct „beru tu trať a vozidla a budu jezdit“. Nejdřív se musí nějak vypořádat ty závazky. A šlechetní milionáři, zdá se, došli.

Karl vB.

Nevím, kolik je vám let, ale mentálně jste ustrnul před rokem 1989, kdy se z kapitoly státního rozpočtu „všeobecná spotřeba“ (nebo tak nějak se to jmenovalo) sanovaly i průsery tohoto typu.
Pan Martin Verner vám velmi kulantně naznačil, jak lze označit styl vašeho uvažování, který tady presentujete.

Jiří Melich

To jsou zase … kecy, Vy se svým “presentujete” jste zase ustrnul kde? V devatenáctém století?

Petr

V době eurosocialismu dneška, kdy se přerozděluje přes 50 % HDP se bavit o pár drobných pro tuto turistickou atrakci je fakt zábavné.Stovky milionu za dotování nesmyslné zelené agendy nevadí.Bohužel pěticípá hvězda se nám vrátila, akorát dnes jsou ty hvězdy žluté.

PvvS

A copak se škrtne ? Dotovaný obědy ve školách ? Vždycky je to něco za něco … A do tohohle se budou peníze muset sypat furt.

Marcel

Můžete nabídnout p. Kyselovi svoji práci zadarmo. To bude ten krok, můžete? Začněte. Ala Zubrnice.

Petr

Že by kolejivo padlo na školné?

Martin

Když odhlédnu od početných fandů cyklistiky na tomto fóru, které vzrušuje představa nové cyklostezky ( ač jich je v ČR dost ) , zkoušel se někdo zamyslet, proč to Němcům v Sasku funguje, byť hospodaří s černou nulou a přitom mají parní provoz ? Třeba aby se zapojili obce a trochu by tím pozvedly ekonomiku a cestovní ruch. Tady každý vidí, že se za investuje do trati a co utratí lidé okolo, s tím už se nepočítá.

Karl vB.

Vážně trpíte představou, že obce okolo této trati že se momentálně topí v penězích a nevědí do čeho je vrazit, že dáváte takové akademické rady podle klasického schématu:
– socializace nákladů – kapitalizace zisku?
V současné době ty obce řeší takové základní věci, jako z čeho a jak zaplatit školníka, nebo jak udržet kuchařku ve školní jídelně, nebo personál pečovatelského domu, případně kterou místní komunikací je nutné opravit nejdřív.

Martin

Aha, a co je podle Vás dotace 200 000 Kč podnikatelům a OSVČ na elektromobilitu ? Je to krásný příklad socializace nákladů – kapitalizace zisku. Jinými slovy, ať si 1800 podnikajících koupí elektroauto bez dotace a máme na záchranu JHMD. A to nezmiňuji odpočet DPH pro tuto skupinu.

PvvS

A kolik z těch kupců je okolo JHMD ? Pokud by v tom byla vidina zisku, tak se o to oba kraje poperou. Ale nejspíš si nechali udělat analýzu a vyšlo jim, že to je jen díra na peníze. Bez reálnýho užitku, nebo šance rozvoje.

Karl vB.

Vážený pane, váš příspěvek je silně manipulativní. Když už jste se nezmohl na věcnou argumentaci k tématu, splácáte dohromady zkrachovalou úzkokolejku a státní dotace na elektromobilitu. Já, ani obce okolo té dráhy žádné dotace nikomu neposkytujeme. Pokud máte dojem, že okolní obce nemusí řešit problémy, které jsem uvedl, je to pouze váš dojem a dáváte tím na vědomí vlastní nevědomost a sebestřednost. V jiném vašem příspěvku jste uvedl, že: „80% podnikatelů v regionu považuje dráhu za důležitou pro své podnikání a 37% hlásí propad tržeb po zastavení provozu.“ Co tedy brání těmto zainteresovaným subjektům, aby se spojily s panem Kyselou… Číst vice »

Vláďa

Aha, tak to asi bez „vyhradního“ provozu ETCS nepůjde. Hlavně,aby se úřední šiml vyřechtal.

král j

Zde selhal stát, když nechal součást celostátní dopravní infrastruktury dojít tak daleko.

Kubrt

Infrastrukturní význam těch tratí je nulový.

svojsin

Aha, takže Axel není bratranec, ale váš bratr….

El Barto

Spíš protipól, Axel by to všechno už dávno vypnul.

Jaaa

Njn., kdyby provozování dráhy svěřili SŽ, už mají osvědčení v kapse. 😉

Tomáš R.

Ty tratě jsou jednak nenahraditelné technické dědictví a jednak úžasný krajinotvorný prvek, který by se přeměnou na cokoli jiného zcela zničil. Stejně jako udržujeme naprosto samozřejmě v provozu „zbytečné“ hrady, muzea a další památky, tak je naší povinností zachránit a provozovat tohle nenahraditelné dědictví. Jindřichohradecko bez těchto tratí bude úplně jiná krajina. Pokud dopustíme, aby se kvůli nekompetentnosti několika politiků, úředníků, podnikatelských hochštaplerů a pár dalších „zlobrů“ zničila takhle unikátní a nenahraditelná památka – a to ještě kvůli „administrativním nedostatkům“ – pak jsme společnost barbarů a ničitelů, která si nezaslouží, než pohrdání. Obdivuju lidi, kteří záchraně lokálek věnují svůj um,… Číst vice »

PvvS

Krajina je tu pár tisíc let. Ta železnička něco málo přes 100 let. Ta krajina se mění úplně něčím jiným..

Jaaa

Tak krajinotvorná ta železnice dneska už spíše není – na rozdíl od celé řady silnic v okolí.

Johnny Cash

Mou povinností není zachraňovat třistapadesátimilionový provar jakýchsi zlatokopů. A doufám, že to není povinností ostatních.

Martin

No vidíte, mou povinností, ač jsem nekuřák také není zachraňovat že svého zdravotního pojištění kuřáky s rakovinou … A co, přesto zachraňuji.

Kubrt

Což je princip pojištění. Ovšem úpadek JHMD u občanů ČR pojištěn nebyl.

Karl vB.

Omyl.
Kuřáci si to sami předplácejí v dani z tabákových výrobků.

Johnny Cash

Úzkokolejka je po smrti. Většina kuřáků ne.

Martin

Mně je to také líto, ale ta parta to dostala za 1 Kč a z toho nasekali dluhy 350 mil. Kdo to má zachraňovat? Daňový poplatník? Obce okolo? Dejte dohromady spolek, který to v konkurzu vykoupí a přijďte se smysluplným návrhem na provozování.

Pája

K částce za dluhy připočtěte něco, co spolkne znovuzprovoznění tratě i vozidel. Taky náhrada těch příšerností, i když je taky možné, že vůbec nebudou potřeba.

Martin

Tolik mínusů mě překvapilo, asi dnes tady jedou příznivci cyklostezek naplno. V Sasku měly úzkokolejky také namále, ale Němci si uvědomili jejich hodnotu zachovali se jako kulturní lidé s úctou k tomu, co tu zachovali předkové. Plně sdílím názor, že předělat trať na cyklostezku je barbarství.

Tomáš R.

Bestia triumphans 😢

Vláďa

Dluh by měl že svého zaplatit Pohřební ústav Čajánek. To je zajímavé, že to co za Šatavy, Hrušky, Škardy a ostatních normálně fungovalo, pohřbil Čajánek poměrně rychle. Jo taková zlatá akcie, to je terno….. No tak snad se to rozhýbe, i když navržený model nepokládám za vhodný. A pan Fikáček…. je to hlavně dobrodruh.

Ondra K.

Nemám v úmyslu hájit Čajánka, ale od dob Šatavy a spol dost zásadně narostly mzdy a ceny úplně všeho. V situaci kdy JHMD roky bylo plus mínus v „černé nule“, je skokový nárůst nákladů dost zásadní problém, který by dohnal každýho.

Karl vB.

Pokud to bylo z jakéhokoliv důvodu neživotaschopné, bylo vždy možné ukončit provoz s ohledem na nepříznivý poměr náklady/ zisk mnohem dříve a nenasekat tak obrovský dluh.
Vy taky nebudete chodit do práce zadarmo, pokud by vám zaměstanvatel rok nevyplácel mzdu.

Martin

Nechce se mi tomu věřit, ale směřuje to k poslednímu. Poslední zhasne 😞

Luboš

Naděje umírá poslední. Držím jim palce.

Tomáš Záruba

Má někdo informovaný představu, jak moc jsou ty vytýkané věci v termínu napravitelné?

Josef Kamiš

Do 90ti dnů určitě odstranitelné nejsou. Velký kámen úrazu je havarijní stav mostů. Tam bude případná potřebná oprava za raketu.

nadrazi

Odkud máte takovou informaci? Můžete to trochu upřesnit? Dík.

Josef Kamiš

Přímo od DÚ…zítra zveřejní i další nedostatky. Bohužel

jirik.e

Zítřek se stal dneškem, ale detaily na webu DÚ nepřibyly…

off

Holt cykloszezka nakonec bude jediné životaschopné řešení. Mrzí mě to, ale těžko to dopadne jinak.

Karl vB.

Dovedu si představit, že cyklostezka v trase úzkokolejky přiláká za rok větší množství návštěvníků, kteří budou využívat turistické služby v okolních obcích v mnohem větší míře, než zájemci o svezení úzkokolejkou z JH do Bystřice a zpět. Cyklostezku NB – JH – OB by bylo možné napojit na síť rakouských cyklostezek ve Waldviertelu, čímž by se vytvořily podmínky pro zde tak oblíbený termín „indukce“. Provozování cyklostezky (nejen z legislativního hlediska) by pro okolní obce bylo mnohem jednosušší (to obce umějí), než by tomu bylo u provozování úzkorozchodného lunaparku v nedobrém stavu (eufemismus), který by jim zcela bezelstně rádi „předali“ investoři… Číst vice »

Frantisek

Presne tak, navic v ty oblasti nejsou silnice preplnene auty. Je to tak ideal na delsi rodinnou dovolenou. Jeste by si tam mohli otevrit nejaky lanovy part a nebo park se zviraty a bude to rodinny magnet – lidi tam budou pak nekolik dni bydlet, chodit do restauraci, kavaren, na zmrzliny …

Martin

A ještě Dinopark plus muzeum voskových figurín.

Frantisek

Kdyz si tam nechaji jedno depo s vlacky nejakou 1-2km dlouhou trat.

Mimochodem novy Dinopark v Praze je docela narvany.

Johnny Cash

Třeba Nová-Bystřice-Albeř.

Pavel

To je doufám nenapadne.

PvvS

Ani ten kemp nenatáhne lidi z vlaku..

Jaaa

Nemyslím si, že cyklistů by bylo v souhrnu víc než vláčkařů.

Cyklisti mají celou republiku, vláčkaři jen pár míst.

Frantisek X

Hlavně donedávna mohli cyklisté použít k přiblížení se vlak, teď buď zaplní auty ty dosud i pro kola volné místní silnice, nebo budou potřebovat větší parkoviště, a dost možná vyjedou tak akorát po bývalé dráze, ne už po okolí. Tomu říkám přínos. 🙂 A představa, že jich budou davy i za deště a v zimě, kdy jedině se vlaky nenaplnily, mi přijde dost úsměvná. Vizme dosud místo tratí vzniklé kolostezky.

Karl vB.

Do Jindřichova Hradce jezdí vlak z Veselí/L. a Jihlavy s přepravou kol pořád.

Kubrt

Já si tedy myslím, že cyklodovolenkářů je výrazně víc, než vláčkařů. Sice můžou jezdit leckams, ale zrovna tenhle kraj je u nich dost oblíben. A taky v kraji stráví nějaké noci a utratí peníze. Čímž neříkám, že se kvůli nim má ta trať zrušit. O to se bohužel už nejspíš postarali její majitelé.

Karl vB.

Cyklistům – vláčkařům se mj. nabízí možnost projížďky/ svezení na nedaleké Waldviertelbahn pár km za hranicí.
https://www.waldviertelbahn.at/cs/cyklostezka-waldviertelbahn

Martin

Možná, že na nějakém cyklowebu by jste měl méně mínusů a více plusů než tady. To jsou ale paradoxy.

Marek Janík

Jakože i kdybychom přistoupili na Čejenovu argumentaci, že mu Vysočina neplatila za dopravní cestu… tak jak se z toho dá proboha udělat dluh 350 míčů?

Martin

Nevím, ale podle mě tam těžce prodělávali na úplně všem. Nebyly to jen poplatky za dopravní cestu, ale i nízké platby za km ( dle nevýhodných smluv ), dále výdaje na ty zpropadené M27….výdaje na platy, už nebyl rok 2000 a za tu dobu se mzdy všech zvýšily třeba 2x 3x a asi nebylo možné to táhnout za ty staré smlouvy a částky za km, které možná jen tak tak stačily v dobách Šatavy okolo toho roku 2000. Další věc, když jste firma s obratem okolo 80 mil, tak si prostě nemůžete dovolit zamestnávat „zbytečné profese“ tady se zaměstnávali ajťáci,… Číst vice »

Jan T.

Spíš by mě zajímalo zda tam pan Čajánek nezaměstnával příliš mnoho svých příbuzných a známých a zda-li jim neposkytoval služební auta a podobné benefity, které přijdou dost draho. Nějaký rozdíl oproti vedení za pana Šatavy tam být musí.

František

Slušné městské elektrokolo je od těch 50k, Cargo kolo za 70. Ty obce v okolí by mohly rozdat lidem v okolí úplně krásně 6000 elektrokol.

Liposh

Nerad to říkám, ale to je spirála do pekla, tady už je konec. Možná vyjede jeden parní vlak po létě a příští rok na jaře zjistí, že trať je rozbitá a bude konec navždy.

PvvS

Spíš až ten Svazek obcí zjistí, že ty zisky nejsou nic moc extra a nejspíš to budou platit ze svýho.

Liposh

No právě, kdyby se to letos rozjelo, tak je šance že ten svazek obcí by do té pasti v tom všeobecném nadšení spadl, příští rok tam bude zase víc háčků.

PvvS

Právě.

Kubrt

Myslím, že jak obce, tak potenciální investoři, si uvědomují, že tahle trať nemá šanci něco vydělat a pokrýt alespoň část závazků.

Jaaa

Ta trať určitě ne, otázkou jsou návazné služby. Po zavření tratě se turismus v místě propadl o víc jak polovinu.

Kubrt

Služby možná ano, ale tyhle peníze už nedotečou k obcím, které by, dle představ reorganizátorů, měly převzít závazky (část) po JHMD a splácet je.

JardaP

Nedovedu si představit, že někdo v téhle situaci zaplatí třeba jen ty revizáky. Podle mě konečná.