Letní jízdenky: ČD zavedou lístek i pro děti, ZSSK jízdenku na prázdniny zlevnily

Cyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhyCyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhy

České dráhy letos v létě rozšíří nabídku prázdninových jízdenek i na děti. Levnější v porovnání s loňským rokem bude neomezené

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldik

Škoda, že je nenapadne udělat i verzi platnou celoročně, ne každý si totiž má možnost vybrat dovolenou o letních prázdninách/ případně třeba nechce a radši až na podzim (lepší klima a méně lidí na turisticky zajímavých místech).

babilon

Cílem letní jízdenky je zaplnit vlaky v době s nižší poptávkou, tj. o prázdninách. Nemá smysl lákat lidi do vlaku v době, kdy jsou vlaky plné lidí jedoucích z/do práce.

železničář v důchodu

babilon:
Nevšiml jsem si (v podstatě nikdy ve svém už dost dlouhém životě), že by období prázdnin bylo „dobou s nižší poptávkou“, ba mám zkušenosti spíše opačné – samozřejmě kromě obsazenosti tzv. „školáků“, které ale o prázdninách většinou stejně plánovaně a plánovitě vůbec nejezdí: i když však snad občas nějaký jezdí i o prázdninách, žádná „jízdenka na léto“ právě do nich příliš cestujících nenaláká, protože turisticko-výletnické frekvenci jejich trasy ani časové polohy většinou nijak zvlášť nevyhovují.
„Jízdenka na léto“ je jakýsi „bonus“ především pro mládež – dospělí (kromě „zastydlých šotoušů a projížděčů“) ji stejně nemají příliš důvodů kupovat.

Romanero

Důchodce: to je dobře, že jste si toho nevšiml. Tak to dělají ČD dobře 🙂

Ne, teď vážně. Možná jste si nevšiml, protože některé pracovní a školní vlaky nejezdí a některé mají redukované řazení, ale ten pokles vážně existuje.

železničář v důchodu

Romanero: Prakticky „nulová“ školní frekvence a pokles u „zaměstnanecké“ (= dělnické a úřednické) frekvence samozřejmě existuje (větší v červenci, menší pak ještě do cca poloviny srpna), ale ten je v létě nahrazen právě frekvencí turisticko-výletnickou, která by ale jezdila i bez těch slev, takže suma za všechny vlaky „mimoškolní“ a „mimodělnické“ se v podstatě neliší (a zejména u dálkových vlaků bývá naopak vyšší). O doslova „zaplnění vlaků v době s nižší poptávkou“ sice podle mě nejde (nižší poptávku lze řešit třeba i krácením souprav, jak popisujete), ale ta sleva je příjemný „bonus“, který může spíše především mládeži zvyklé na automobily… Číst vice »

Matěj Kříž

Šlo by zkombinovat že bych si koupil jízdenku na léto od ČD a týdenní jízdenku od ZSSK a mohl bych jet třeba z Prahy do Košic bez doplatku?

Petr.R

To by mně taky zajímalo, ale píší, že jenom v republice , ale mají to jen ve výhodách kdežto v podmínkách to už není.

Aleš P.

Obě to jsou síťové jízdenky, takže by neměl být problém. Jen pozor na vlaky s povinnou rezervací.

Martin

Česká platí do státní hranice (př. Břeclav / Summerau Gr.).

Samo

Ano. Jizdenka na leto, aj sietove listky ZSSK platia normalne po hranicu kde ich na seba nadviazete. Nie je teda potrebne nic doplacat.

Josef22

To je dobrá zpráva. Letos jsem chtěl trochu více cestovat po ČR. Takže chápu to správně, že si zvolím týden, ve kterém chci cestovat, zaplatím těch 690 Kč a pak jezdím celý týden zadarmo kamkoli do ČR? Říkám to správně?

Jiří2

Přesně tak. Jediné za co se doplácí je povinná místenka na Pendolino. Mmch 14denní varianta je finančně výhodnější 😉

Matěj Vondřička

Přesně tak:)

coudy

Ano 👍

Matěj Kříž

Ze své zkušenosti doporučuji dvoutýdenní variantu loni jsem zakoupil a do dnes vzpomínám na těch více jak 14 000 km za 14 dní.

Josef22

Super. Díky moc 🙂
Já jsem si takovou jízdenku právě nikdy nekupoval, tak jsem nevěděl, zda to nemá nějaký háček.

Jirka

Vážně bacha na ty povinné místenky. Pendolína nejsou jediné vlaky, které je vyžadují. Třeba taková Opava je taky povinně místenková z ostravy do prahy.

coudy

A k té jízdence si dokoupím doplatek do 1 třídy a hurá na výlety po ČR

Petr.R

Já bych to nedělal, nebot nejkrásnější lokálky nemají 1 třídu. Spíše než první třídu bych si koupil i tu slovenskou a hurá na výlety po československu.