Dopravci Železnice

Letní jízdenky: ČD zavedou lístek i pro děti, ZSSK jízdenku na prázdniny zlevnily

Cyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Cyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhy

České dráhy letos v létě rozšíří nabídku prázdninových jízdenek i na děti. Levnější v porovnání s loňským rokem bude neomezené cestování během července a srpna na Slovensku.

Jízdenka na léto se stala za poslední tři rok existence velkým prodejním hitem Českých drah, umožňuje extrémně levné cestování po celé zemi. Podle Petra Pošty z tiskového oddělení ČD se začnou jízdenky prodávat v polovině června, platit budou opět od července do konce srpna. Prodávat se budou v týdenní i dvoutýdenní variantě. „Novinkou pro letošní rok bude varianta pro děti do 15 let,“ řekl Pošta.

České dráhy nechaly ceny na letošní prázdniny stejné jako loni: 790 Kč základní cena u týdenní jízdenky, s IN Kartou s jakoukoliv zákaznickou aplikací nebo průkazem ISIC 690 Kč. Děti do 15 let zaplatí 390 Kč. U črtnáctidenní varianty stojí jízdenka 1190 Kč, s IN Kartou nebo s jakoukoliv zákaznickou aplikací nebo průkazem ISIC 990 Kč, pro děti 590 Kč. Jízdenka platí ve 2. třídě všech vlaků Českých drah během zvolené doby platnosti. V povinně místenkových vlacích je potřeba dokoupit rezervaci.

Letní jízdenku nabízí letos i Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Na rozdíl od ČD platí už od 1. června. Nazývá ji Slovak, prodává ji v různých verzích – Klasik, Junior a Senior. Ceník se liší podle toho, zda má kupující slevové průkazy ZSSK nebo ne. Prodává je ve variantách na týden a měsíc. Týdenní bez průkazu zlevnila z 39 na 29 eur, měsíční z 55 na 49 eur.

19 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Škoda, že je nenapadne udělat i verzi platnou celoročně, ne každý si totiž má možnost vybrat dovolenou o letních prázdninách/ případně třeba nechce a radši až na podzim (lepší klima a méně lidí na turisticky zajímavých místech).

    • Cílem letní jízdenky je zaplnit vlaky v době s nižší poptávkou, tj. o prázdninách. Nemá smysl lákat lidi do vlaku v době, kdy jsou vlaky plné lidí jedoucích z/do práce.

    • babilon:
      Nevšiml jsem si (v podstatě nikdy ve svém už dost dlouhém životě), že by období prázdnin bylo „dobou s nižší poptávkou“, ba mám zkušenosti spíše opačné – samozřejmě kromě obsazenosti tzv. „školáků“, které ale o prázdninách většinou stejně plánovaně a plánovitě vůbec nejezdí: i když však snad občas nějaký jezdí i o prázdninách, žádná „jízdenka na léto“ právě do nich příliš cestujících nenaláká, protože turisticko-výletnické frekvenci jejich trasy ani časové polohy většinou nijak zvlášť nevyhovují.
      „Jízdenka na léto“ je jakýsi „bonus“ především pro mládež – dospělí (kromě „zastydlých šotoušů a projížděčů“) ji stejně nemají příliš důvodů kupovat.

    • Důchodce: to je dobře, že jste si toho nevšiml. Tak to dělají ČD dobře 🙂

      Ne, teď vážně. Možná jste si nevšiml, protože některé pracovní a školní vlaky nejezdí a některé mají redukované řazení, ale ten pokles vážně existuje.

    • Romanero:
      Prakticky „nulová“ školní frekvence a pokles u „zaměstnanecké“ (= dělnické a úřednické) frekvence samozřejmě existuje (větší v červenci, menší pak ještě do cca poloviny srpna), ale ten je v létě nahrazen právě frekvencí turisticko-výletnickou, která by ale jezdila i bez těch slev, takže suma za všechny vlaky „mimoškolní“ a „mimodělnické“ se v podstatě neliší (a zejména u dálkových vlaků bývá naopak vyšší).
      O doslova „zaplnění vlaků v době s nižší poptávkou“ sice podle mě nejde (nižší poptávku lze řešit třeba i krácením souprav, jak popisujete), ale ta sleva je příjemný „bonus“, který může spíše především mládeži zvyklé na automobily ukázat, že i cestování vlakem může být i zajímavé a zábavné, a někdo může nakonec u častějšího využívání železnice zůstat i mimo prázdniny – jde ovšem o to, aby vlaky měly (i o prázdninách) opravdu dostatečnou kapacitu, protože jinak si cestující i s tím „bonusem“ řeknou: a dost, a víc už nikdy!

  • Šlo by zkombinovat že bych si koupil jízdenku na léto od ČD a týdenní jízdenku od ZSSK a mohl bych jet třeba z Prahy do Košic bez doplatku?

    • To by mně taky zajímalo, ale píší, že jenom v republice , ale mají to jen ve výhodách kdežto v podmínkách to už není.

    • Obě to jsou síťové jízdenky, takže by neměl být problém. Jen pozor na vlaky s povinnou rezervací.

    • Ano. Jizdenka na leto, aj sietove listky ZSSK platia normalne po hranicu kde ich na seba nadviazete. Nie je teda potrebne nic doplacat.

  • To je dobrá zpráva. Letos jsem chtěl trochu více cestovat po ČR. Takže chápu to správně, že si zvolím týden, ve kterém chci cestovat, zaplatím těch 690 Kč a pak jezdím celý týden zadarmo kamkoli do ČR? Říkám to správně?

    • Já bych to nedělal, nebot nejkrásnější lokálky nemají 1 třídu. Spíše než první třídu bych si koupil i tu slovenskou a hurá na výlety po československu.

Newsletter

Partneři


Výběr editora