Letišti Praha přibývají cestující i letos, růst ale zpomaluje. Slábne linka do Moskvy

Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště PrahaBoeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště Praha

Letiště Praha zaznamenává i na začátku letošního roku další růst počtu odbavených cestujících. V porovnání s loňským rokem ale růst

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloslav

za částečným poklesem letů z Moskvy je i posílení letů POBEDA do Karlových Varů, nyní létajících již 3x týdně

DPDP

Bylo by zajímavé sledovat % vytížení jednotlivých společností co létají do/z Prahy, jsou li data k dispozici.
Na základě dat letiště +4.5% lidí a méně pohybů značí větší vytížení sedaček v letadle, popřípadě nasazení větších letadel, např B 787

Martin V.

Popřípadě odstavení nejmenších letadel. 🙂 Když do svých úvah zahrnete, že ČSA zrušily linku do Ostravy operovanou turbovrtulovými ATR, tak to do sebe začne zapadat. Celkový počet pohybů se meziročně v únoru snížil jen o 16 (-0,17%), z toho ale se počet domácích letů snížil z 300 na 194, tedy o 106 (logicky počet mezistátních letů nadále rostl). Ovšem počet vnitrostátních cestujících se snížil mnohem víc: z 2169 na pouhých 486. Takže ve vnitrostátní dopravě připadá už jen dva a půl cestujícího na letadlo (tedy soukromé lety). MTOW rostla někde mezi růstem cestujících a počtu mezinárodních letů, cargo kleslo, takže… Číst vice »

Nicky

Já doufám, že budou nějaké lowcosty vhodné na prodloužené víkendy.
Pak nemám problém jim zvednout statistiku.
Zajímavé ceny jsou z Německa, Vídně i Polska, tam se ale nevyplatí cestovat kvůli víkendu.
Praha zatím nic moc.

Petr

Ty ceny z Prahy jsou vyšší a na SkyScanneru vždycky závistivě koukám po Německu. Na druhou stranu když se člověk podívá, jak otřesně to vypadá třeba na Schönefeldu, tak je ten cenový rozdíl pochopitelný…

Bob

Zajímavé, že já už z Prahy letěl na prodloužené víkendy za cenu okolo tisíce korun (někdy i méně) do Bergama, Říma, Pisy, Barcelony, Madridu, Toulouse… a do dvou tisíc korun třeba do Marakéše, Malagy, Rigy…

Petr

Blížící se stagnace? Čekám naopak růst cestujících s tím, jak Ryanair začne létat nové linky. 🙂

MildaIV

Brexit