Letectví Letiště

Letišti Praha přibývají cestující i letos, růst ale zpomaluje. Slábne linka do Moskvy

Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště Praha
Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště Praha

Letiště Praha zaznamenává i na začátku letošního roku další růst počtu odbavených cestujících. V porovnání s loňským rokem ale růst zpomaluje. K zajímavým pohybům dochází v žebříčku letišť, kam z Prahy létá nejvíce lidí: po letech růstu začalo ubývat cestujících na lince z Prahy do Moskvy.

Podle zveřejněných statistik  za únor prošlo branami Letiště Václava Havla 978 tisíc cestujících, o čtyři procenta více než v únoru loňského roku. Za první dva měsíce Letiště Praha odbavilo celkem 1,956 milionu cestujících, což je nárůst o 4,45 %.

Zpomalení růstu ukazovaly statistiky celý minulý rok, kdy dosáhlo Letiště Praha na další rekord v počtu cestujících. Blížící se stagnaci dokazuje i další ukazatel: počet pohybů letadel. Těch za únor dokonce nepatrně v meziročním porovnání ubylo.

V únoru se vrátila na post nejvytíženějšího spojení z Prahy na pařížské hlavní letiště Charlese de Gaulla, na druhé místo pronikl Amsterdam a třetí je Dubaj. V počtu cestujících mezi městy dlouhodobě vede v případě Prahy Londýn. V jeho případě došlo k meziročnímu zvýšení počtu pasažérů na Heathrow a Gatwick, naopak ubylo cestujících na Stansted.

Z první pětky překvapil velký úbytek cestující na trase mezi Prahou a Moskvou, v únoru se dostala až za Dubaj s poklesem o více než 11 %. v porovnání s loňským únorem. Souviset to může s omezením letů ze strany ČSA na této trase.

Počty cestujících z Prahy a do Prahy v únoru 2019

Paris/CDG 52 425

Amsterdam 47 513

Dubai 44 113

Moscow/Sheremetyevo 43 783

Frankfurt 37 260

London/Heathrow 31 389

London/Stansted 30 823

Barcelona 27 232

Brussels 25 601

London/Gatwick 22 587

Milan/Malpensa 21 556

Istanbul 20 836

Zurich 19 863

Rome/Fiumicino 19 654

Madrid 18 567

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Miloslav
Host
Miloslav

za částečným poklesem letů z Moskvy je i posílení letů POBEDA do Karlových Varů, nyní létajících již 3x týdně

DPDP
Host
DPDP

Bylo by zajímavé sledovat % vytížení jednotlivých společností co létají do/z Prahy, jsou li data k dispozici.
Na základě dat letiště +4.5% lidí a méně pohybů značí větší vytížení sedaček v letadle, popřípadě nasazení větších letadel, např B 787

Martin V.
Host
Martin V.

Popřípadě odstavení nejmenších letadel. 🙂 Když do svých úvah zahrnete, že ČSA zrušily linku do Ostravy operovanou turbovrtulovými ATR, tak to do sebe začne zapadat. Celkový počet pohybů se meziročně v únoru snížil jen o 16 (-0,17%), z toho ale se počet domácích letů snížil z 300 na 194, tedy o 106 (logicky počet mezistátních letů nadále rostl). Ovšem počet vnitrostátních cestujících se snížil mnohem víc: z 2169 na pouhých 486. Takže ve vnitrostátní dopravě připadá už jen dva a půl cestujícího na letadlo (tedy soukromé lety). MTOW rostla někde mezi růstem cestujících a počtu mezinárodních letů, cargo kleslo, takže… Číst vice »

Nicky
Host
Nicky

Já doufám, že budou nějaké lowcosty vhodné na prodloužené víkendy.
Pak nemám problém jim zvednout statistiku.
Zajímavé ceny jsou z Německa, Vídně i Polska, tam se ale nevyplatí cestovat kvůli víkendu.
Praha zatím nic moc.

Petr
Host
Petr

Ty ceny z Prahy jsou vyšší a na SkyScanneru vždycky závistivě koukám po Německu. Na druhou stranu když se člověk podívá, jak otřesně to vypadá třeba na Schönefeldu, tak je ten cenový rozdíl pochopitelný…

Bob
Host
Bob

Zajímavé, že já už z Prahy letěl na prodloužené víkendy za cenu okolo tisíce korun (někdy i méně) do Bergama, Říma, Pisy, Barcelony, Madridu, Toulouse… a do dvou tisíc korun třeba do Marakéše, Malagy, Rigy…

Petr
Host
Petr

Blížící se stagnace? Čekám naopak růst cestujících s tím, jak Ryanair začne létat nové linky. 🙂

Partneři