Letectví Letiště Zprávy

Letištěm Praha poprvé prošlo 17 milionů cestujících v jednom roce

Letiště Praha. Pramen: Letiště Praha

Počet odbavených cestujících na Letišti Václava Havla Praha dosáhl dnes před polednem vůbec poprvé hranice 17 milionů v rámci jednoho kalendářního roku.

Podle vedení letiště má na novém rekordu velký podíl rozvoj přímých leteckých spojení, včetně dálkových linek, kterých je v provozu nejvíce v novodobé historii, stále vyšší obsazenost letadel i navyšování kapacit na stávajících linkách. Mezi nejoblíbenější destinace patří dlouhodobě Londýn, Amsterdam, Moskva nebo Paříž.

V průměru prošlo letištěm od začátku roku přibližně 49 tisíc cestujících denně. Nejvytíženějším měsícem byl doposud srpen, kdy v Praze odbavili 1,997 milionu cestujících.

„Tímto vynikajícím výsledkem se ovšem letiště dostává na samotnou hranu svých provozních kapacit. Další nárůsty, se kterými počítáme také příští rok, již mohou být na úkor komfortu cestujících. Proto je potřeba co nejrychleji začít realizovat přípravné projekty dlouhodobého rozvoje letiště. S prvními projekty jsme již začali. V lednu příštího roku otevřeme čtvrtý ostrov s odbavovacími přepážkami na Terminálu 2 a pokračujeme také s rekonstrukcí třídírny zavazadel,“ uvedl šéf letiště Václav Řehoř.

Letiště chce ale v příštím desetiletí především výrazně rozšířit Terminál 2 a postavit novou ranvej.

 

Rekordní počet odbavených cestujících na Letišti Václava Havla Praha v letech 2016 – 2019

Rok

Počet odbavených cestujících

2016

13,07 milionů

2017

15,41 milionů

2018

16,78 milionů

2019 (k 13.12.)

17,00 milionů

Pramen: Letiště Praha

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

Dal jsem si ta čísl do kalkulačky a vyšly mi roční růsty 2017 – 17,9%, 2018 – 8,89%, 2019 – 1,3% (zatím), 4,29% (predikce pro konec roku). Z tohoto pohledu je dost velký sešup dolů. Pokud to bude pokračovat, vývoj se v příštím roce zastaví a bez zvednutí cen za služby nebude na každoroční úpravu platů aspoň o inflaci.

Michellini

Arpopo Téma Brexit : Pokud Britové vystoupí tak nebudou potřebova visum. Pokud češi vystoupí, tak budou potřebovat visum.

Britove= většinou germáni, Češi= většinou rusové

Asi si dokážete představit, jak by EU brečela pokud by Češi odešli .. no potoky slz na nedokončenými dálnicem, atomovkou před bouchnutím etc.

Tom

17 mil. cestujicich proslo pres 3 prechody pro chodce ktere lemuji letistni halu. 17 mil cestujicich a letiste Praha nema poradny parkoviste a metro! Ostuda !

Michellini

ale zase na dálnici k letišti máme přechod pro chodce. To nikde na světě nemají. ANeb chodec, pejsek a cyklista mají přednost všude blee

Karel Jezbera

Právě dnes bylo rozhodnuto o Brexitu, takže příští rok už těch 17 mil. cestujících nebude. Uvědomte si, že velkou část výkonu dělají pendlující čeští gasterbeiteři mezi Prahou a anglickými destinacemi. A těch Britů, co pojedou do Prahy na pivo a holky bude také výrazně méně.

Původní Pražák

K té poslední větě jen dodám, kéž by.

Michellini

byl jsem o weekendu na žižkově. Takovou nudu , olezlost člověk nežažije snad ani v Chebu. ŠPÍNA, graffitti, hipsters, zúžený silnice, tramvaje z roku 1950 etc

Jen tak

zajimalo by me, jaky bude mit vliv brexit na ozraly z uk litajici k nam? vzdyt se pro ne nic nezmeni

a vliv na gastarbajtry bude take minimalni.

Karel Jezbera

Až skončí přechodné období, tak bude vše komplikovanější. Pro návštěvu jakékoliv země EU budou Britové potřebovat patrně vízum (v případě tvrdého Brexitu). Budou zavedena cla. Propašovat sebou nějakou větší hotovost bude těžší. Bezhotovostní transfery mezi UK a EU budou zdaněny.

Jackub

A proč by to nemohlo fungovat jako např. s Japonskem? Žádná víza, hotovost v rámci běžných mezinárodních zvyklostí… Když se chce, všechno jde!

Původní Pražák

Nehledě na to, že Lamanšký průliv bude zaminován…

Jiří Kocurek

Eurotunel uzavřen a zabetonován…

Jakub

Ty si ale rozumbrada, viď 🙂

Jen tak

proboha, co to blabolis? 😀

jaky viza? jake pasovani hotovosti? proc by proboha nekdo pasoval hotovost? jake zdaneni prevodu oenez?

jinak jsi kapku mimo… prave vyhrou johnsona se pravdepodobnost tvrdeho brexitu limitne priblizila nule.

Jen tak

jedno mi fakt vrta hlvou… ty simfakt myslis, ze obcane vsech non-eu statu musi do EU jezdit s vizy?

zemobcane non-eu statu tady nemuzou platit kartami?

ze jim nekdo zdanuje penize v eu?

kde se to uci?

Petr Petr

O vízu nemůže být ani řeč. Vízum nikdy nikdo nenavrhoval.

Y.K.

jaká víza? Tady jde hlavně o obchodní záležitosti (a cla), ne o vízový styk.

Jiří Kocurek

Chudáci Švýcaři. Když chtějí zaplatit oběd kartou, tak jim ČNB musí převod peněz schválit a zdaní jim ho. A samozřejmě jsou na švýcarské zboží zavedena cla, stejně jako na dovozové zboží do Švýcarska.
Stejně tak Norsko, které taky není členem EU. A na Ukrajinu si nesmíte vzít hotovost převyšující 1000 hřiven.

To jsou ale bláboly, že?

Karel Jezbera

Jenže Švýcarsko a Norsko je součástí Evropského hospodářského prostoru a má s EU bilaterální smlouvy. To v případě UK nebude. Cílem celého Brexitu je absolutně se od Evropy izolovat a připravit se na válku. V Evropě na bázi smlouvy z Aachen vzniká opravdová 4. říše a Britové so toho nechtějí účastnit. A germanizační procesy v ČR běží na plno již několik let. Je to úplně stejné, jako ve 30. letech 20. století.

Y.K.

Co? Alobal došel?
Britové především naletěli ukecanému šaškovi a egocentrikovi, jež sice vyrostl na penězích EU, ale odjakživa trpí syndromem útlaku Britů a nenávistí k EU. Generace Bulshit politiků.

Jestli teď někde v Evropě hrozí válčení nejvíce, tak je to na ostrovech na severoirské hranici.

Y.K.

To zase matláte věci dohromady. Švýcarsko a Norsko jsou členy Evropského hospodářského prostoru, musí kvůli bezcelnímu obchodu a úzkým vztahům respektovat direktivy EK. Tohle GB nechce, tak těžko čekat, že budou mít bezcelní vztahy s EU, když nebudou chtít respektovat její obchodní politiku.

Zdeněk

Nedávjete si do souvislosti vízovou povinnost s celní a hospodářskou unií!

Petr Petr

Brexit nemění vůbec nic v cestování osob. Nyní není UK v Schengenu, musí se ukazovat průkaz totožnosti a na tom se nic nezmění. Jediné co se může změnit jsou cla na určité vybrané výrobky.

Karel Jezbera

Ale změní. Protože i když teď není UK v Schengenu, tak tam pořád můžete kdykoliv přijet a začít pracovat. Nepotřebujete žádné pracovní povolení. Pokud tam přebýváte více jak 6 měsíců v rámci roku, musíte se registrovat. A to je vše. Tak to platí v každém členském státě EU. Po Brexitu bude každý potřebovat pracovní povolení. Jazykovou zkoušku jako nutnou, nikoliv postačující podmínku pro udělení pracovního povolení. Celní prohlídky budou pochopitelně i u fyzických osob. A protože UK ma na celou EU spadeno, tak tyto kontroly budou extra důkladné. Jasně dnes máte platební karty, ale koupíte si nějaké zboží a stejně… Číst vice »

Jen tak

nespletl sis kapku národy? :)) to, co píšeš, se týká možná poláků. čechá v UK je v kontextu počtu přepravených cestujících minimální množství.

a ty nesmysly o celních prohlídkách – co to bláboliš proboha? jaká drastická cla? asi ti to uniklo .. ale UK odchází z EU s dohodou …

Petr Petr

Cla ani po Brexitu nemusí být žádná. Pro turistu se nezmění vůbec nic. Pro business člověka také ne. Cizinci, kteří tam žijí vyplní formulář a jsou také v pohodě. Pravděpodobně přestanou vyplácet dávky našim romům a ti se vrátí domů. Ale ti stejně často do ČR nejezdili.

Rossec

Díky srpnovému výsledku je roční samotná hrana kapacity již posunuta na 23.513.065 odbavených cestujících.

Lukas

Skoro ako BTS, to rastie o 0,5% rocne 😀

PetrPetr

S novou ranvejí bych ještě počkal. Takový London Gatwick zvládne na 1 dráhu 46 milionů a noci tam také skoro nic nelétá. Kdo ví jak dopadne případné zdanění létání a ekologický fanatismus.

GPGP

Až přestanou létat A380 a 747 tak nám Gatwick bude druhou dráhu závidět 🙂

Jen tak

🙂 vždy mě pobaví, když se v diskusi na téma paralelní dráha objeví takyexpert s argumentem gatwick 🙂

Martin V.

Nicméně kapacita terminálů teď tlačí ruzyňské letiště mnohem víc než dráhová kapacita. A podle toho taky vypadá pořadí investic pro nejbližší roky, které byly nedávno představeny.

Jen tak

ono tlaci oboji… ve spickovych casech (cili tech nejzajimavejsich pro spolecnosti) uz je zaplnena i drahova kapacita…

RAF

A to je prave ono. V exponovaných časech. Mezitim se tady nehne křídlo. Pokud se budou pridelovat sloty dle zaplnenosti nebude draha potreba jeate nejakou dobu. Jenze to by se nesmeli bat o rekordy

Jen tak

to neni o slotech… ale i tady panuje nabidka a poptvka.

aerolinky samozrejme chteji litat v casy vhodne pro ne. ne v casech vhodnych pro letiste.

a pokud chce letiste rust, musi jim vyjit vstric

Martin V.

To jo, ale ani v tomto případě dnes neřeší dráhovou kapacitu ve špičkových časech, ale hlavně špičkovou kapacitu terminálů. Pokud totiž nepřiletí čisté cargo nebo spousta bizjetů, tak z těch letadel na dráze posléze vylezou lidi do/z terimálů. Pro léto 2020 se předpokládá: Departures T1: 2000 pax/hour (limiting factor – passport control) Departures T2: 2500 pax/hour (limiting factor – boarding pass validators) Arrivals T1: 2000 pax/hour (limiting factor – passport control) Arrivals T2: 3500 pax/hour (limiting factor – baggage claim) Navíc s tím, že když se na příletu v T1 ucpe pasovka, tak se sekundárně ucpe i bagáž, protože není… Číst vice »

Frank Drabin

Mě vždycky pobaví, jak se v jakýkoliv diskuzi okamžitě objeví diskutující s nickem „Jen tak“ a když někdo napíše A, tak on musí napsat B….

Jen tak

zavidis? 🙂

GPGP

„Jen tak“ totiž není člověk, ale chatbot, který se v průběhu času učí pomocí AI, sám jsem zvědav jak mu to půjde :-)))

Jen tak

a dalsi expert, co si mysli, ze ma patent na rozum 🙂