2206_CENDIS_sleva_jizdne_Zdopravy_728x90

Letiště zavádějí kvóty na počet letů nebo cestujících. Po Amsterdamu i londýnský Gatwick

Airbusy easyJetu na letišti Gatwick v Londýně. Foto: easyJetAirbusy easyJetu na letišti Gatwick v Londýně. Foto: easyJet

Důvodem omezení je nedostatek personálu.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestovatel

Na letišti v Benátkách (Marco Polo) bylo v pátek ráno na odletu otevřeno cca 1/4 kapacity na security control. Přitom štrůdl lidí až za dva rohy. Fakt šílené! Asi bohužel nemají zaměstnance „ke strojům“…. je to teď bída s lidmi v letectví 🙁

V. K.

Ruzyni čeká to samé. Na Prahu nízké mzdy a při prvním ekonomickém záchvěvu vás vyhodí a pak s otevřenou pusou koukají, že se lidé po zotavení okamžitě nehrnou zpátky.

Michal Štěpán

Důvodem tohoto problému jsou nedůstojné pracovní podmínky a nízká mzda. Na letišti v Praze na těch security pozicích pracují ve velké míře studenti a občas bych dle vzhledu řekl, že i středoškolského věku. Někteří to dělají bez ohledu na peníze a berou to jen jako přestupní stanici za lepší pozicí v rámci civilního letectví. Na letištích v Düsseldorfu a Kölnu je to víceméně otázkou různých národnostních menšin neevropského původu. Ve Frankfurtu ještě občas nějaký původní Němec pracuje, ale také žádná sláva. Zde je otázka, jak jsou tito zaměstnanci loajální německému státu a také všem předpisům a nařízením. Nezbývá než doufat,… Číst vice »

K.S.

Zvrtanou bytovou politikou? Neprotestovalo se před pár lety v Berlíně za znárodnění bytů jakési společnosti? Neusvědčil nedávno Bild jednoho zeleného politika z pokrytectví, když tvrdil jak se nesmí stavět RD že je to špatné pro přírodu a sám bydlí v jednom vysoce nadstandardním? Nebo jinými vtipnými politikami které podvazují možnosti mladých lidí vůbec získat nějaký majetek? A ten problém je v Evropě a USA tak od roku 2010, v Česku se projevuje asi od roku 2015 a to asi ještě více než v jiných částech světa kvůli jistým českým specifikům. Uvědomte si že dnes aby si člověk udržel podobný životní… Číst vice »

LukePl

Marne se snazim najit tu korelaci mezi zpravami na Idnesu,Seznamu apod…jak lidi umiraji na ulicich hladem kvuli drahymu maslu,benzinu,plynu a nezamestnanosti a pak temito z letist..Fakt nevim,co si o tom mam myslet…teda vim..byl jsem v Kaufu,zadny duchodce si jen mleko a tri rohliky nekupoval,fakt ne…a cely ten plny kos ‚zbytnych hovadin‘ si odvezl autem…proc,kdyz ten benzin je tak strasne drahej,ze to nikdo ‚nemuze vubec dat‘?

Jirka

Myslím, že tohle bude region od regionu jiné. Problémy si myslím, že budou v takových těch tradičně ekonomicky slabších regionech. Tzn. Severní Čechy, Jesenicko, příhraničí obecně. Prostě tam, kde ta medianová mzda je níž.

Jiří Kocurek

A na letiště do Ruzyně kdesi u Prahy je to daleko. Známý se na to už taky vykašlal. Má tytéž peníze za práci skladníka, dojíždí 40 minut, v noci spí.

K.S.

Protože společnost není homogenní, ani skupiny v ní nejsou homogenní. Máte tu důchodce bydlící v nájmu, bydlící ve vlastním, důchodce co si naspořili/investovali, důchodce co spoléhají jenom na stát…

Už jenom bydlení v nájmu nebo ve vlastním a jestli v domě, nebo bytě může udělat obrovský rozdíl v množství dostupných prostředků.

Air Traveller

ona zadna neni.

nesmite tem novinam vsechno verit

Kamil Novotný

V ČR v pohodě, až dojde kapacita na Ruzyni,.mužem lítat z Pardubic, Budějovic a Varů, aspoň ty letiště konečně k něčemu budou.

MMXA

A kdo Vás tam odbaví. Ty dva zaměstnanci co za celý týden odbaví jedno letadlo a jinak tam zevlujou? Nebo máte představu, že tam je armáda vyškoleného personálu a čeká na ten nával cestujících. Je to stejný problém – nejsou lidi.

SYN

No, neříkám že jsem si tím jistý, ale němělo by v těchto regionech být snadnější někoho sehnat??

J.K.

Zajímavé je že na Schiphol hledají asi 20 IT expertů, ale nikoho na security… 😀

Air Traveller

tyhle pozice se cadto nehledaji naprimo, ale pres agentury…

Jan

Tak samozřejmě potřebujete ještě nějakého prostředníka, který zkasíruje provizi. Ideálně někoho, kdo se zná s s těmi správnýma lidma a zajistí nějaký hezký kickback. To, že na platy samotných pracovníků už nic nezbyde a tím pádem nikoho nenajdou, už je vedlejší. Vedení letiště shodí vynu na agenturu a ta za dobře zahranou roli obětního beránka hezky vydělá.

Jan

… samozřejmě „vinu“ a né „vynu“.

Air Traveller

na zapade je agenturni zamestnavani bezne. a to i na mnohem “sofistikovanejsich” pozicich. to jen u nas se na to lopaty v diskusich koukaji jako vy a vidi v tom “provize” a kdo vi co.

duvod, proc tam frci agenturni zamestnavani je v odborech a v komplikovanem zpusobu (prakticky nemozne) jak lidi vyhodit – i kdyby to melo byt pro naprostou neschopnost.

v nemecku jsme delali pro dva velke korporaty, a v nich (mimojine) bylo “agenturni” prakticky cele IT a vyvoj.

J.K.

No normálně chápu, ale že teď je to rozmáznutý problém až se ruší lety a volnou pozici tam člověk nenajde – to je zajímavý…

(Jenom mě zajímalo kolik tam berou, že je to takovej problém někoho najít)

Zbyněk

Já jsem tam byl 4 roky zpátky za 12 eur hrubého na hodinu. Na české poměry slušné, alw na Nizozemsko nic moc

Air Traveller

tak znovu – na strankach letiste tunpozici nenajdete, protoze letiste tyhle pozice neobsazuje.

no a kolik berou? necekal bych, ze by pomer mzdy vuci jinym pozicim byl nejak dramaticky odlisny, nez u nas.

takze – na nase pomery nejspis celkem slusna vejplata. na mistni ale almuzna.

J.K.

Já to pochopil už na poprvé, jenom by mě zajímalo – místo spekulací kolik berou nejspíš – jestli reálně ty lidi hledaj a jestli jim nabízejí víc než před covidem, třeba.

Proto mi to přišlo zajímavé, že se napřímo ani nesnaží, že je menší zlo rušit lety a vymýšlet stropy kapacity.

K.S.

Otázka je třeba jak rychlé je to oživení, jak rychle byly lety nasmlouvány a jak dlouho trvá školení těch lidí.

Peníze by byly jistě zajímavé na zjištění, jestli je to víc než před covidem, jestli to kopíruje alespoň inflaci, nebo jestli se snaží ještě ušetřit.

K.V.

lopata jste tady akorát tak vy

David

A to je ten důvod proč tam nikdo nechce dělat, respektive jeden z nich.

Korytnacka

To demokracie dosrava poradne nafrak.:D Svobodna evropa,svobodne cestovani,kamkoli a kdykoli:D

PetrN

Jiste, lepsi byly zadratovane hranice a podlidi se samopaly, kdyz chtel clovek prejit hranici, vid, ty komunisticke hovado? :-). Tvuj komentar(zamerne ti tykam, protoze vykame jen lidem, ke kterym mame uctu) je ubohost roku 🙂

K.S.

To nemá s demokracií či EU a svobodou cokoliv společného, respektive ta souvislost není typu příčina-následek. Problém je v interakci ekonomiky a populace s trochou byrokracie do toho. Prostě nám dochází lidi a zároveň asi pořád není ještě pracovní migrace po covidu obnovená jak to bylo. Navíc tu mohou být nějaké byrokratické překážky jako bezpečnostní prověrky a po dvou letech utlumené poptávky prostě lidi s patřičným prověřením nejsou k dispozici. Jinak v Amsterodamu si na léto najímali brigádník. Spolužáci z gymplu tam jezdívali už v předminulé dekádě, byť tedy na manipulaci s kufry, pokud toto úplně nefunguje protože nikdo neví… Číst vice »

Air Traveller

ruskej troll?

Zdeněk

Spíš bezmozek

VíKo

…šíf letiště Dick Benschop… dobrej titul…

K.S.

Šífové letiště není v Holandsku vůbec překvapující.

Vilém Baczko

What a Dick…

K.S.

No v kombinaci s tím příjmením to člověku asociuje jistou nehodu… eee… asi víte kde…