Letiště Praha zrušilo soutěž na taxislužbu, tendr vypíše znovu

Taxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště PrahaTaxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha

Někteří soutěžící zpochybnili především zákonnost elektronické objednávky.

Koncesní řízení na nového poskytovatele taxislužby na Letišti Praha na pět let skončilo nakonec jeho zrušením. Důvodem jsou připomínky některých soutěžících. Letiště Praha ho proto vypíše znovu. O zrušení tendru informovalo Letiště Praha v tiskové zprávě.

Podle Letiště Praha došlo ke zpochybnění například uskutečnění elektronické objednávky přímo u řidiče a na přepážce. Účastníci tendru se obávají, že by takový postup požadovaný v soutěži mohl být považován za nezákonnou praxi.

Od vyhlášení výběrového řízení v květnu jsme obdrželi řadu připomínek i výhrad. Protože chceme postupovat transparentně a zároveň je naším cílem zachovat kvalitu produktu vůči všem segmentům cestujících, rozhodli jsme se znovu provést tržní konzultaci a tendr co nejdříve vypsat znovu,“ říká k rozhodnutí o zrušení tendru Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.

Nové koncesní řízení během několika měsíců

Podle něj nemohlo jít letiště cestou úpravy zadávacích podmínek v současném tendru, protože zasahuje základy nastaveného obchodního modelu. „Pokud by Letiště Praha připustilo možnost poskytování jízd na taxametry jako alternativní způsob odbavení impulsivních zákazníků, znamenalo by to zcela jiný způsob výpočtu nájemného. Letiště se tak musí znovu obrátit na trh, což v průběhu koncesního řízení nesmí, a projednat možnosti nastavení nového modelu tak, aby mohlo získat co nevýhodnější nabídky při zachování všech ostatních klíčových parametrů kvality,“ uvedlo Letiště Praha v tiskové zprávě.

Kvůli tomu vypíše letiště nové koncesní řízení. Jisté je, že se vítěze nepodaří vybrat do konce roku, kdy končí smlouvy se stávajícími provozovateli. Dosud taxislužby na letišti provozují společnosti Taxi Praha a Fix.

Podle údajů Letiště Praha využívá taxislužbu více než pětina cestujících. Mezi požadavky letiště byla možnost objednávky digitální formou, ať už prostřednictvím kiosku nebo mobilního telefonu bez nutné instalace aplikace. Novinkou v soutěži byla i možnost hodnocení jízd, Letiště Praha tak chce mít zpětnou vazbu od cestujících. Letiště Praha počítalo s obratovým nájemným z každé jízdy, v hodnocení byly i emise CO₂.

Tagy letiště praha letiště václava havla prg taxislužba na Letišti Václava Havla
13 komentářů