Letiště Praha začalo hledat nové provozovatele taxislužby, rozhodnou i emise CO2
Taxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha
Vítěz koncesního řízení získá pětiletou smlouvu.
Vítěz koncesního řízení získá pětiletou smlouvu.
Nechápu, proč rovnou nepožadují elektrická auta, pro taxíky ideální. Na oplátku by letiště mělo zajistit vybudování nabíječek na štaflech.
Takže opět monopol.
Chápu že Letiště chce svoje podmínky a standard, ale nestačilo by dávat „licenci“ každé firmě která to splní?
Nebo mít typy poplatků za vjezd…a ne jen jako parkovací karta na 15 minut u terminálu.
Pak si můžou dávat jinou cenu klidně podle emisí.
U těch pristavenych taxi to byla vždycky kovbojska (nejde karta, ta cena už je v eur, to si dojedete). Zlatej Uber a služby přes dispečink.
Pořád nevidím, co z toho má zákazník…jen nějakej solich a úplatky na využívání něčeho státního.
Dřív jsem lítal cca týdne.
A cena pro koncového zákazníka samozřejmě v hodnocení není, co? To totiž nevypadá v dnešní ekomagordobě dost cool 🤦♀️…. Takže pro normálního člověka, který nechce za cestu z/na letiště zaplatit další cenu letenky opět nezbyde, než jet slavnou 119 a metrem.. Inu, ať žije pokrok 🙂
No muzete jet uberem, kdyz vam autobus neni dost dobrej, ale na taxi jste moc velkej skrt.
Nejen Uber, i jiné taxi trefí na adresu letiště. Ale nebudou v taxipruhu/na štaflu, zastaví kousek dál od terminálu.
Kde jsem psal, že jsem na taxi skrt? Jen se pozastavuju nad tím, že je v dnešní době zelená ideologie důležitější, než zájem konečného zákazníka.. Za mě je to prostě zvrácené
Ne, to jen vy jste tak blbej, že nedokážete pochopit, že ekologický chování je v zájmu zákazníka. Doporučuju, abyste se šel uklidnit tím, že zatopíte pellahvema, nebo tak něco.
Tzv. ekologické chování je jen v zájmu těžařů dotací 💵
Cena za km je určena vyhláškou hlavního města Prahy u všech poskytovatelů.
Maximální cena. Aspoň podle mých zkušeností s Liftago při objednání mimo špičku téměř vždy přijdou i levnější nabídky, ve špičkách taky často chodí.
Jak se dalo čekat, slovo „ekologie“ jako vždy zafungovalo coby spolehlívý indikátor idiotů s hlavou pevně vrostlou do řiti.
Elektromobil na taxi?! Jo klidně, když letiště postaví na stanovištích 5 superchargerů. Jinak je na taxi elektromobil nesmysl. To se dostanou hodně rychle do stavu, že jim dispečer řekne, že auto přijede za hodinu, protože má polovinu aut v zásuvce.
Auta si můžou dobíjet přes noc, to stačí klidně na deset jízd po městě. A stejně většinu doby čekají na zákazníka, to se mohou dobíjet i pomalu. Stačí přívést kabel k jejich stanovištím a vůbec mít u každé lampy dobíjecí bod.
Nemyslím si, že typický denní nájezd taxíku je více než 400km, takže bude stači pomalé noční nabíjení. A pokud by nájezd byl větší, v Praze je rychlonabíječek celkem dostatek a žádný řidič nejezdí celý den bez půlhodinové pauzy.
Sloty budou taky „přidělovat“ podle emisí?
To asi ne, co…
Jednoho dne určitě ano.
Mně jako člověku, který za normálních okolností zajíždí na letiště taxíkem 2x týdně, dříve chybělo, aby auta měla polohovatelné zadní sedačky. Často byla s řidiči složitá až drzá diskuze, jestli mohu jet vpředu, protože ty jejich škodovky se vzadu polohovat nedají (roomstera tam nikdo neměl). Také se vyplatilo se dopředu ptát, jestli berou karty. Povinnost sice je, ale jeden prostě odmítl a málem na mě fyzicky zaútočil.
Já si na letiště vždycky volám prověřený dispečink, protože letištní taxikáři jsou fakt hnus. Jednak mám podobnou zkušenost s kartou jako vy (nakonec mi terminál podal, ale schválně tam nastavil o dvě stovky vyšší cenu a asi doufal, že si nevšimnu), několikrát jsem zažil záměrnou jízdu delší trasou, a jednou se mnou taxikář schválně „zabloudil“ v jednosměrkách, i když jsem mu zcela jasně dal pokyn, kudy má jet, a taxametr vesele naskakoval. Sice nejsem z lidí, co by se neuměli ozvat, na druhou stranu fakt hádky nejsou moje hobby, abych to musel podstupovat každou cestu z letiště. Myslím, že jediná… Číst vice »
Zrovna u taxíků EV smysl dává. Pohybují se převážně po městě, hodně najedou a během čekání na nového zákazníka mohou dobíjet.
Přesně tak. Pro elektrifikaci jsou ideální taxíky a rozvážkové služby po městě, teprve poté se to vyplatí zavádět pro běžné soukromé jízdy do práce nebo na nákup a zpět.
CO2 jako reklama dobrý, na některý lidi to opravdu zabírá, mohlo by to mírně zvýšit zisk.
„…včetně předpokládaného zavádění elektromobilů do flotily na letišti“
Jako fakt? Tohle už zní jako vtip, aby se, samozřejmě z klimatických ohledů, mezi tryskáči proháněly elektromobily.
S ohledem, že většina taxíků zajíždí a pohybuje se v centru města, je zohlednění EV při výběru naprosto legitimní.
Špatně pochopil pojem „flotila na letišti“, myslel jsem, že by se to týkalo i ostatních automobilů ve službách letiště (nejen taxi).
Což nic nemění na faktu, že pro pořizování elektromobilů letiště argumentuje emisemi CO2, které nemají s lokální kvalitou ovzduší lautr nic společného.
A holedbat se klimatickou šetrností několika autíček je v případě letiště pokrytectví a greenwashing. (při tom, kolik CO2 dělají letadla)
Píše se také: „poskytovatel taxislužby tak představí i svou koncepci a přístup k životnímu prostředí“
Plný souhlas. .O.
Letadla už jim tam lítají stejně, tak aspoň ušetří znečištění z aut. Máte pravdu, elektrifikací se zlepší ovzduší významně, nejenom z CO2. Taky bych rád lítal elektricky, ale vývoj letadel je poněkud pomalejší a nákladnější. Nicméně po Evropě by to šlo zařídit celkem brzo. Stačí si postavit moderní baterkárnu jako má Tesla Gigafactory.
Aneb taková ta logika omezenýho českýho burana „a protože problém je i jinde, nemá smysl ho řešit tady“. Holt jednou se někde začít musí, sestimsmiř.