cargo

Letiště Praha rozjíždí projekt desetiletí, nová třídírna kufrů vyjde na 1,5 miliardy

Letiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště PrahaLetiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště Praha

Letiště Praha spouští zřejmě největší jednorázovou investici od dostavby schengenského Terminálu 2 v roce 2006. V lednu začne s přestavbou

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Nová třídírna zavazadel je na Ruzyni nepochybně velmi potřeba. Ale nazvat ji projektem desetiletí? Já ale dosud měl za to, že projektem desetiletí bude buď přímé kolejové spojení letiště s centrem Prahy, nebo další VPD. Znamená snad, že tyto dva projekty jsou v nedohlednu?

Jan Sůra

Jde o největší jednorázovou investici na letišti minimálně za posledních deset let.

pavel

Kdy začne na T1 probíhat kontrola příručních zavazadel centrálně (jako tomu je na T2 a všude po Evropě), a ne jako nyní přímo u gate-u? Současné řešení je dost zdlouhavé a pro cestující ne zcela komfortní (nehledě na chování personálu, které je bohužel často za čarou…).

Adéla

Centrální kontrola není na T1 možná z toho důvodu, že tam dochází k mísení cestujících čekajících na odlet a cestujících, kteří zrovna přiletěli ze zemí, které mají jiné požadavky na kontrolu. Zatímco země EU mají jednotný systém kontroly a toho, co s sebou cestující mít může, mimo EU to tak není. A kdyby se pár lidí domluvilo, tímhle způsobem by mohl člověk leticí z Ruska předat v terminálu balíček člověku cestujícímu z ČR třeba do Číny aniž by musel projít kontrolou. A co je v Rusku legální, v letu do Číny být nemusí (kupříkladu čínské lety nedovolují jediný zapalovač nebo… Číst vice »

Jen tak

Blabol. Naprosty. Letela jste vubec nekdy letadlem?

Jak to asi podle vas delaji na letistich, kde v non-schengenu maji centralni security check a smichane odlety a prilety? Odpovim vam – Nijak – security kontroly nejsou “country” specific.

V praze ten duvod je uplne jiny (nevim jaky, nejspis prostorove a historicke duvody), ale rozhodne ne ten, ktery pisete.

ondra

Pani ma pravdu, opravdu nemuzete na T1 delat centralni kontrolu, když vam t vystupují cestující z nonshengen zemí. Kud by došlo k oddeleni priletu a odletu z T1 tak potom obventralni kontrole lze uvažovat.

Jen tak

Jak to podle vas delaji treba v ams (a spouste dalsich letist), kde jsou prilety a odlety spolecne (lide se porkavaji v tranzitu bez ohledu na destinaci), a security je hned za odbavenim? Cili clovek prestupuje rovnou , z jakehokoli do jakehokoli letu?

Stejne tak neni zadna security mezi schengen a non schengen – jen pasovka.

Lemon

Možná by to chtělo do AMS přiletět z nějaké země, která musí při příletu na security… stačí trochu pohledat a zjistíte, že nad normálním tranzitem je o patro výš v provozu velké security, kam vás to po příletu z vybraných zemí chodbama prostě dotáhne… 😉

xaxa

Tak to jste naprosto na omylu, určité letecké společnosti mají své standardy. Například na linkách do číny jsou zakázány zapalovače, sirky a tak dále. Na linky do tel avivu se provádí speciální kontrola navíc, kterou si letecká společnost platí jako nadstandardní službu. Takže opravdu, i když by teoreticky mohla být kontrola centrální, tak z tohoto důvodu to zatím možné není.

Pac a pusu

Jen tak

Samozrejme, izrael (a treba usa) jsou vyjimka, tam se to resi specificky… vesmes na checkinu.

Ale znova – jsk to delaji na te vetsine letist, kde je spolecna security pri vstupu do airside, a tranziti se potkavaji v airside, a pri tranzitu obecne tam security neni?

DPDP

Jen ať se kontroly dělají pořádně, i stěr na výbušniny je v Ruzyni relativně rychlý, nikdo nemusí do fronty, stačí si sednout a počkat u gate, a pak projít přes kontrolu. 🙂

Nejlepší na přesuny je asi Singapore, tam stačí i 30 minut, Dubai mě dost zklamala, ta kapacitně už nestačí a do Frankfurtu se už hodně dlouho neinvestovalo a chodit km spojovacím tunelem pod dráhou je dost opruz + jednání německých ceníků je na stížnost k EU parlamentu…

Tzn. Ruzyni bych dal 2-, což je slušná známka. 🙂