Letiště Praha rozjíždí projekt desetiletí, nová třídírna kufrů vyjde na 1,5 miliardy
Letiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště Praha
Letiště Praha spouští zřejmě největší jednorázovou investici od dostavby schengenského Terminálu 2 v roce 2006. V lednu začne s přestavbou
Nová třídírna zavazadel je na Ruzyni nepochybně velmi potřeba. Ale nazvat ji projektem desetiletí? Já ale dosud měl za to, že projektem desetiletí bude buď přímé kolejové spojení letiště s centrem Prahy, nebo další VPD. Znamená snad, že tyto dva projekty jsou v nedohlednu?
Jde o největší jednorázovou investici na letišti minimálně za posledních deset let.
Kdy začne na T1 probíhat kontrola příručních zavazadel centrálně (jako tomu je na T2 a všude po Evropě), a ne jako nyní přímo u gate-u? Současné řešení je dost zdlouhavé a pro cestující ne zcela komfortní (nehledě na chování personálu, které je bohužel často za čarou…).
Centrální kontrola není na T1 možná z toho důvodu, že tam dochází k mísení cestujících čekajících na odlet a cestujících, kteří zrovna přiletěli ze zemí, které mají jiné požadavky na kontrolu. Zatímco země EU mají jednotný systém kontroly a toho, co s sebou cestující mít může, mimo EU to tak není. A kdyby se pár lidí domluvilo, tímhle způsobem by mohl člověk leticí z Ruska předat v terminálu balíček člověku cestujícímu z ČR třeba do Číny aniž by musel projít kontrolou. A co je v Rusku legální, v letu do Číny být nemusí (kupříkladu čínské lety nedovolují jediný zapalovač nebo… Číst vice »
Blabol. Naprosty. Letela jste vubec nekdy letadlem?
Jak to asi podle vas delaji na letistich, kde v non-schengenu maji centralni security check a smichane odlety a prilety? Odpovim vam – Nijak – security kontroly nejsou “country” specific.
V praze ten duvod je uplne jiny (nevim jaky, nejspis prostorove a historicke duvody), ale rozhodne ne ten, ktery pisete.
Pani ma pravdu, opravdu nemuzete na T1 delat centralni kontrolu, když vam t vystupují cestující z nonshengen zemí. Kud by došlo k oddeleni priletu a odletu z T1 tak potom obventralni kontrole lze uvažovat.
Jak to podle vas delaji treba v ams (a spouste dalsich letist), kde jsou prilety a odlety spolecne (lide se porkavaji v tranzitu bez ohledu na destinaci), a security je hned za odbavenim? Cili clovek prestupuje rovnou , z jakehokoli do jakehokoli letu?
Stejne tak neni zadna security mezi schengen a non schengen – jen pasovka.
Možná by to chtělo do AMS přiletět z nějaké země, která musí při příletu na security… stačí trochu pohledat a zjistíte, že nad normálním tranzitem je o patro výš v provozu velké security, kam vás to po příletu z vybraných zemí chodbama prostě dotáhne… 😉
Tak to jste naprosto na omylu, určité letecké společnosti mají své standardy. Například na linkách do číny jsou zakázány zapalovače, sirky a tak dále. Na linky do tel avivu se provádí speciální kontrola navíc, kterou si letecká společnost platí jako nadstandardní službu. Takže opravdu, i když by teoreticky mohla být kontrola centrální, tak z tohoto důvodu to zatím možné není.
Pac a pusu
Samozrejme, izrael (a treba usa) jsou vyjimka, tam se to resi specificky… vesmes na checkinu.
Ale znova – jsk to delaji na te vetsine letist, kde je spolecna security pri vstupu do airside, a tranziti se potkavaji v airside, a pri tranzitu obecne tam security neni?
Jen ať se kontroly dělají pořádně, i stěr na výbušniny je v Ruzyni relativně rychlý, nikdo nemusí do fronty, stačí si sednout a počkat u gate, a pak projít přes kontrolu. 🙂
Nejlepší na přesuny je asi Singapore, tam stačí i 30 minut, Dubai mě dost zklamala, ta kapacitně už nestačí a do Frankfurtu se už hodně dlouho neinvestovalo a chodit km spojovacím tunelem pod dráhou je dost opruz + jednání německých ceníků je na stížnost k EU parlamentu…
Tzn. Ruzyni bych dal 2-, což je slušná známka. 🙂