Letiště Praha: Přes 16 milionů cestujících a dvě miliardy zisk. Podíl Čechů zůstává nadprůměrný

Boeing 777 letecké společnosti Emirates v Praze. Zdroj: Letiště PrahaBoeing 777 letecké společnosti Emirates v Praze. Zdroj: Letiště Praha

Chartery přepraví letos dle odhadů čtyři miliony lidí, což představuje 152 procent roku 2019.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lvy

Trochu jsem čekal nějaké zajímavé nabídky Etihadu, ale asi je to zatím ještě moc brzy. S jejich službami jsem byl vcelku spokojen.

Air Traveller

Neodpustim si poznamku – jojo, to je to predrazene letiste, odkud nikdo nechce litat, kam zadna letecka spolecnost nechce letat … vlastne neexistujici letiste

Petr H

Zanikla značka „České aerolinie“, nikoliv zcela vlastní výkony. Ty převzal Smartwings. Ale Rusko a Ukrajina samozřejmě chybějí… Bohužel Letiště Praha bude asi už navždy „jen“ regionální letiště, tedy pouze cílová destinace, nikoliv přestupní. Je ale otázkou, jestli někdy ta ambice býti více byla reálná…

Tomáš

Nebude navždy regionální, protože jednou se najde někdo, kdo neví, že bude navždy regionální, a založí nové ČSA, které budou obsluhovat i cestující, kteří v krásné Praze budou i jen přestupovat.
Ve skutečností není vůbec žádný důvod, proč by pražské letiště nemohlo mít totožný význam, jako má Vídeň nebo Mnichov. Jen to potvrá, než se z těch ruských, proruských a pročínských okupací vzpamatujeme.

Apex

Pokud zde nebude síťový dopravce, který by nabízel lety s přestupem v Praze, tak bohužel Praha primárně zůstane cílovou/odletovou destinací. Obávám se, že pro vznik síťového dopravce v Evropě není ale doba… A nemyslím, že v dohledné budoucnosti taková doba nastane.

Martas

Myslím, že existuje řada destinací, kam se nelítá jak ze západní tak i dneska bohatší východní Evropy. Navíc s dnešními letadly jako A321LR / XLR, by takový regionální hub, tzn. pošleme Vás do destinací, kam od Vás ta 747 neletí a pak musíte letět nějakou ATRkou, klidně mohl být. Je to o tom ty destinace hledat a klidně otočit pravidlo, kdy letiště oslovuje aerolinky, aby k němu létaly. Plus by se hodilo mít s někým v Evropě codeshare, což Smartwings mají jen s Eurowings, které ale obsluhují pár destinací.

Kubrt

Šlo by to trochu konkrétněji? Včetně toho otočení pravidla? Děkuji 🙂

Martas

Myšleno tak, že například i v létě Bukurešť – Halifax je s jedním přestupem, v zimě s dvěma, ale i ten jeden přestup je s čekačkou 9 hodin. Takový typ destinací vybrat, i když tato konkrétní trasa může být mimo 🙂 A otočení pravidla, že dneska letiště chodí a přemlouvají aerolinky, hlavně ty menší, a co takhle jít a zjistit si od letiště, kam se lítá s takto děsným přestupem jako výše a nabídnout lepší spojení. Bohužel momentálně v ČSA ani Smartwings asi není nikdo, kdo by chtěl takové průzkumy trhu dělat, když si člověk vzpomene na zahajené a po… Číst vice »

Air Traveller

Budte si jistý, že aerolinky velmi, velmi dobře vědí, okud a kam se létá s kolika přestupy, a kde je potenciální díra na trhu 🙂

Apex

Ty objemy, generované transferovymi cestujicimi, se ztratily a dá se odhadovat, že se jedná o objem kolem 25% celkových výkonů letiště.

X 1

Pamatuji dobu, kdy byl v Praze transfer přes 40%.

Mad_Majk

Ano, ale to byly také doby, kdy ty objemy cestujících (a počty letadel ve vzduchu) na mnohem nižších číslech..

praktik

Objemy přepravených osob samozřejmě vzrostly mezitím téměř řádově, ale naopak zase ubyly přímé lety na kratší vzdálenosti (zejména vnitrostátní), protože tato frekvence se přesunula na zem – a i proto ubylo také tranzitnícch cestujících = nemají na jaké lety přestoupit a zbytky cest vykonávají po zemi.