Ministerstvo posouvá výběr moravských rychlíků, zakázalo objíždění soupravy v Břeclavi
InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Podle podmínek soutěže nelze čekat velké změny v kvalitě vozidel.
Podle podmínek soutěže nelze čekat velké změny v kvalitě vozidel.
Nedávala by větší smysl linka Znojmo-Ostrava, místo této podivné Brno-Olomouc přes Břeclav? Hlavně když za chvíli přibudou další dálkové vlaky mezi Břeclavou a Brnem, po koridorizaci Brno-Přerov.
Ta “podivná “ linka plní dvě zásadní funkce:
1. Poskytuje spojení od Olomouce do Zlínského kraje a naopak přípoje na hlavní tah do Pardubic a Prahy, jako doplněk R18 (v nedokonalém prokladu).
2. Zajišťuje rychlé spojení z Hodonínska do Brna bez nutnosti přeplňovat Ex3. Navíc JMK částečně přispívá.
V obou scénářích umí být ty spoje narvané.
Ta linka je sakra hodně využívána, proč ničit něco funkčního?
Koridorizace Brno-Přerov bude (snad) hotová přibližně v době, kdy tento kontrakt skončí, a právě proto je to takto nastaveno. Potom bude doprava organizována jinak, ale Moravany určitě smysl mají, vlaky jsou využité v celé trase. Teď se ostatně přidávaly další spoje na této lince.
Chápu správně, že pokud tuto soutěž nevýhrají ČD, tak od prosince 2027 do prosince 2029 budou jezdit vlaky Brno – Zábřeh jeden dopravce a ze Zábřeha pak na Jeseník jiný dopravce?
já bych se ani nedivil kdyby se zavedl na ty 2 roky přestup v zábřehu…
Budou se přidávat nějaké vlaky? Protože poslední R13 z Brna v 18:36 je poněkud brzy.
Jsem zvědav kdy se prodá R18 Praha- Luhačovice
Smí se v Břeclavi místo objíždění měnit jedna lokomotiva za druhou? Tak se to dělalo když linka vznikla, než přišli syslové a pak panteři. Ale je to tedy návrat o víc než 15 let zpět. Jak to má být první 2 roky s tím úsekem do Jeseníka? Bude v Zábřehu přestup do Sp objednávaného MD, a nebo tam přijede R od Brna teoreticky jiného dopravce, přímé vozy vezme brejlovec ČD a pojede to jako vlak ČD?
A nebo lze teoreticky za interpanter ve špičce připojit dvou vozový regiopanter jako posilu.
To by Interpanter musel umět komunikovat s Regiopanterem…
To by se snad dalo dodělat, ale muselo by se chtít.
Umí, však na R13 jezdili Interpantery posílené o regiopantery (ale první generace)
Nebyly to spíše velké a malé Interpantery?
Z formulace MD mi přijde, že v Břeclavi buďto provedu výměnu loko (což se dneska děje na R826 a R831, kde jezdí “klasiky”) nebo nějakej řidičák jako sysel. Způsob útvarem je na dopravci, ale prostě to nesmí bejt objíždění
Jako, že by na trase Brno – Nezátky – Prostějov – Olmik zůstalo to co je teď? No to snad ne?…
Všecky vozy klima, wifi a zásuvky, ne?
Zatím jsou tam socialistické rychlíky
Zřejmě jste si spletl R13 s R12 nebo snad mate na mysli ten občasný výskyt ABpee?
Řekl bych, že kdyby to splňovalo, tak nikdo nic nenamítá. Jenže jediný slušný vůz, který ale relativně často chybí, je ABpee
„Podmínkou bude klimatizace všech prostor a wi-fi v každém voze.“
Tak to jsem zvědav, jak toto ČD vyřeší u R12, často tam vidím soupravy složené ještě z AB a taky případně B či Bd, které občas bývají kompletně retro.
Všechno lepší než špína na , R8
Pokud chtějí moraváci cestovat důstojně a v moderních vlacích, tak si občas udělejte výlet do Rakouska. Jestli on ten rozpad monarchie nepřinesl některým regionům a městům více škody jak užitku.
Ten rozpad monarchie asi není ten hlavní problém. Tím bylo budování socialismu 40 let.
Tak svým způsobem je to pravda. Kdybychom dál zůstali pod Vídní, nebyl by u nás komunismus a nestala by se z jednoho z nejvyspělejších států téměř rozvojová země.
A mohou těmi vlaky z Brna jezdit i Češi, nebo ti mají jet autobusem? Ptám se pro kamaráda.
Ona tedy cestovní rychlost a pohodlí v Os/Sp na trati Brno-Břeclav-Wien je tedy lepší na české straně.
Ještě dnes jsem se domníval, že Břeclav i Brno leží na moravské straně.
Ano, to taky.
Pradědek si výlet do Rakouska udělal jako totalně nasazené, kde jako podčlověk nesměl ani do tramvaje, umřel sice když mě bylo 7 let, ale i tak tuším, že by mě za takový nápady dal počuni.