Poláci se přibližují Česku s další rychlostní silnicí. ŘSD řeší, jak ji u nás napojit
Vizualizace rychlostní silnice Jordanów Śląski a Łagiewniki Zachód. Foto: GDDKiA

První dva úseky z Vratislavi na jih mají povolení.
První dva úseky z Vratislavi na jih mají povolení.
Zatím mají Poláci v plánu čtyřpruh jen po Bardo, kde končí tak jejich placka. Pak je čeká převýšení 175 m na čtyřech kilometrech a to už je jiný level.
Osobně si myslím, že část frekvence této dálnice ubude směr Náchod a zbytek se rozpustí hned za hranicemi, tak jako je tomu teď. Obchvat Králík je nutnost, nová silnice minimálně k rozběhu I/11 a I-43, vyřešit strašlivý přejezd z PK do OK na II/312, obchvat Mladkova, který by umožnil jízdu delších souprav po II/312 směr Čechy by byl fajn. Nějaké hrůzné scénáře bych neočekával stejně jako nenastaly u Královce.
Velká část uživatelů pojedou z Polska do Rakouska a dál. Česko je tranzitní zem a to hlavně pro tenhle spoj. Vlastně to byl originální plán před 80 lety. Spoj Vídeň > Worclow (plus Poznám Gdaňsk a jižně od Vídně, Brun bylo po trase ale ne cíl)
Královec je jiný případ, jde trošku bokem. Ale mrkněte do mapy na zalidnění Polska. Wroclaw, Poznaň…pokud bude cesta skrz Kladsko tak se to tudy spustí. Bude to totiž jednoznačná nejkratší cesta na jih pro miliony poláků..a oni tam moc rádi jezdí..pohybuji se často Polskem a vím, že o té cestě hodně sní.
Docela by mě zajímalo, jak by se v návaznosti na tento polský projekt popasovala trasa původní Hitlerovy dálnice se současnými normami. Mám na mysli zejména úsek Lubník u Lanškrouna – Štíty (vedený nejčlenitějším terénem na trase). Ve stoupání od Lubníka na sever byl za války proveden lesní průsek a částečně zahájena skrývka ornice. Úsek jsem si pěšky prošel, bohužel myslím, že minimálně sklonově, ale nejspíše i směrově by trasování proti současným normám neobstálo…
Tak konečně jsme v něčem lepší než Poláci – máme hezčí vizualizace! 🙂
Nějaké rychlé spojení A4 s Bogatyňou resp. Libereckem Poláci neplánují? To by se taky velmi hodilo.
To zas budou fotky, jak dálnice s namalovanejma pruhama a posekanou trávou ve škarpě ústí na hranici do pole svazenky….
Oni ti němečtí inženýři nebyli úplně hloupí. Zatímco u nás se ještě nedávno vážně diskutoval třípruh, Poláci staví dálnice rovnou s rezervou na budoucí rozšíření. Postavte to tak, jak bylo zamýšleno, tedy přímá trasa Wroclaw – Vídeň.
Tak schválně, postavil se obchvat Bludova s rezervou pro čtyřpruh? B je správně 😢 ale i tak by se mělo začít řešit SMV z Králíků do Postřelmova na I/44. Na dálnici to ani náhodou není a SVM bude naprosto ideální
Obchvat Bludova je rovnou postaven ve 4pruhu
Asi spíš myslel obchvat Chromče, tedy silnici I/11 která tady k plánované polské S8 směřuje a docela dost se vybízí to tudy napojit.
Mno, jako obyvatel Moravské Třebové jsem zvědavý, co Radek Mátl ukuchtil. Snad to zveřejní co nejdříve. Samozřejmě bych ocenil kapacitní tah ve formě nové I/43 ve směru na Lanškroun, ty silnice třetí třídy tam dostávají bídu.
Ale jako člověk myslící v kontextu širšího tranzitu jednoznačně podporuji spojení ve směru k I/44 na Postřelmov. Radši samozřejmě čtyřpruh, ale snad i ten třípruh 15,25/110 by mohl dostačovat.
V kontextu spojení Wien – Wroclaw je ta zajížďka směrem na východ marginální oproti přímému spojení kolem Lanškrouna a množství peněz, které tím ušetří zase tak zanedbatelné není.
Další věc, že by silnice I/11 v úseku za Chromčí směr Klášterec mohla konečně získat parametry silnice první třídy… Už jen v poslední době tam byla jedna nehoda za druhou. A pokud by byla S8 u hranic, tak se stejně bude muset tahle nevyhovující silnice řešit.
Mohl by stát zase uvažovat o tunelu tuším červené sedlo nebo jak se to menovalo a zmizeli by ty serpentiny. Když tam chce Polsko přivést kapacitní silnici, tak to v těch obcích nebudou nadšení a co teprv v těch serpentinách, to se všem blbě pojede.
Podívejte se do mapy kde je sedlo , to by se dálnice musela ještě vracet .
Pán možná spíš myslel serpentiny směrem na Bušín, protože tady se pak udělat tunel vyloženě nabízí. Celá trasa od PL hranic k I/44 by vedla relativně jen po rovině…Bylo by to jednoznačně výhodnější i co se týče zimní údržby, než vymýšlet kapacitní tah na Lanškroun.
Tak budoucí rozvoj dálnic už jsme si nastřelili a nastal čas na koncepci kapacitních rychlostních silnic (které by stejně bylo v mnoha případech lepší rovnou stavět jako dálnice), abychom napojili i naše výběžky.
To samé čeká Jesenicko, kde si to výhledově říká o tunelový mega projekt, který dá celému regionu nový impuls a napojí Polsko i tam.
A kdy nastane čas pro železnici? Nebo je lépe probetonovávat krajinu?
Příprava VRT nic?
VRT na papíře, dálnice reálně v terénu. Krásně vidět v Náchodě, obchvat se staví, o spojce se kecá. Dal jsem otázku, kdy nastane čas pro železnici? odpovím si sám : za desítky let, tedy v době, kdy už bude všechno na silnici.
Nastal zhruba v roce 1840.
Podívejte se, na co jsem reagoval. Jinak podle Vašeho, u silnic nastal o tisíce let dříve.
Napojil bych to z Králíků do Zábřehu 😀
Je to jedna ze dvou variant.
Kapacitní silnice pro region Kralicka by byla skvělá. Pro nás by asi bylo lepší pokud by Poláci spíše dotáhli rychlostní silnici 8 do Náchoda a my ji zkapacitnili 33 do Jaroměře na D11
Možná nakonec i bude potřeba zkapacitnit tah na Náchod. Zatím totiž bude S8 končit v Klodzku a jde očekávat, že to z Klodzka na Náchod bude slušný frmol. Co mě mrzí tak kruháč na novém obchvatu Náchoda. Bude to špunt. Úplně zbytečně se tady šetří.
Plně souhlasím, když se zrušily T-křižovatky Kramolna, Dolní Radechová, tak kruháč na Vysokově bude exotika na emise, kamiony znova rozkvaltovávat do kopce…, místo mímourovního připojování…. Bude se opakovat stejná debilita jak u Jaroměře, kde je na sjezdu špunt na kruháči.
Wroclaw-Jaroměř je na vzdalenost stejně jako to bude přes Lubawku/Trutnov po D11 aktuálně s využitím spojky polské silnice 5 k Bolkowu v jejíž stopě se planuje rychlostní silnice S5, tudíž pro relaci Wroclav-Hradec by to byla duplicitní stejně dlouhá kapacitní trasa…
Plánuje, ale je myslím v nedohlednu. A vzhledem k tomu jak bývá A4 kolem ucpaná tak mi něco říká, ze trasa S8 na Klodzko bude populární…
Nejsou to ti králíci, takže to nemůže končit u králíků. Jsou to ty Králíky a dálnice bude končit u Králík. To jen taková poznámka pro autora
Diky za rady https://www.kurzy.cz/obec/kraliky-okres-usti-nad-orlici/
Druhý pád množného čísla je stejný pro životný i neživotný vzor. Pánů, hradů. Podle jakého vzoru to skloňujete vy?
https://www.youtube.com/watch?v=V7rfPmopKpg
Líbí se mi, jak Poláci počítají s rezervou na případné rozšíření na 3+3. Pokud se pro to jednou rozhodnou, nemusí předělávat žádný nájezd, možná ani EIA nebude potřeba. Geniální!
Kdyz si tam davaji rezervu, tak maji v podstate vsechny stavebni naklady uz ted. Nevite, proc to tedy rovnou neudelaji jako 3+3? Nakladove to je minimalni rozdil preci a pruh navic nikomu neublizi.
Co třeba proto, že zcela zbytečné provozní náklady na nyní zcela nepotřebné třetí pruhy?
Taky si nepořizujete byt 4+1, když vám následujících min. 10 let bude stačit 3+1.
No ono v tomhle srovnání si 4+1 pořídíte, ale jednu jednu místnost nevymalujete a nebudete tam v zimě topit 🙂
ŘSD nicméně z nějakého mě nepochopitelného důvodu neuvažuje o rychlostní silnici ve směru Zábřeh, ale o dvouproudové silnici I. třídy s návrhovou rychlostí 70km/h ve směru Lanškroun a dále pak ve směru Moravská Třebová.
Přečtěte si to ještě jednou. Tohle je možná stará varianta.
V Dětřichově u M.Třebové by se měla křížit dálnice D35 s nedálnicí I/73, která by měla sledovat trasu plánované exteritoriální dálnice Wien – Brno – Wroclaw, takže směr na MT je docela pochopitelný.
Nicméně poslední věta článku je: „Základní návrhy nových možných tras představíme v příštích dnech.“, takže bych vyčkal, s čím ŘSD přijde.
Prověřovalo se vedení jak na Postřelmov/Zábřeh (S44) tak ik Moravské Třebové (S73). Smysl dává oboje a využitelné jsou oba směry. Upřímně si myslím že to dopadne přípravou střídavých třípruhů do obou směrů, což by za mě bylo optimální. Ostatně i Poláci od Klodzka na hranice údajně velmi zvažují právě střídavý třípruh, Upřímně ono to nikdy nebude tak silný tranzitní směr jak přes Bohumín, co by opravňovalo dálnici…
Souhlasím, že by bylo nejlepší směřovat tenhle tah na rychlostku na Zábřeh.
Jakmile bude S8 u Králík tak jde očekávat, že to zde bude hodně vytížený hlavní tah na jih. A uvažovat jen o rekonstrukci silnice na Lanškroun je podle mě nesmysl. Většina stejně spíš pojede na Olšany, Zábřeh.
Vy jste spolu nehovořili? 😀
Nejlepší trasa je v podobě bývalé exteritoriální (Hitlerovy) dálnice, zde to dlouhodobě dává největší smysl a trasa je již dávno určená.
To je dobra trasa jen pro tranzit Wro-Brno, pro zlepseni obsluznosti Ceskych mest je ale celkem k nicemu
Přesně, a toho tranzitu nebudou zdaleka takové kvanta v porovnání s D1 přes Bohumín
Nebudou, ale na druhou stranu velmi pravděpodobně více než po S3 a D11 na Trutnov.
To si právě nemyslím. Z přechodu v Náchodě aktuálně směřuje nejvíce tranzitu na D5, ale obecně moc ho není, ČR je rovněž velkým zdrojem/cílem cest nákladní dopravy z Polska. Po dokončení D11 bude z Wroclavi výhodnější jet na Hradec právě přes D11 s využitím spojky „5“ mezi A4 a Bolkowem, na kilometry to bude nastejno jak současná trasa přes Klodzko. Navíc ve vstopě „5“ se rovněž plánuje rychlostní silnice…
Jezdí tu Poláci do Vidně a dal k moři . Pokud by to bylo cele dostavěné až do Vidně byla by to mnohem kratší trasa do Vídně a dál do Italie a Chorvatska. Teda zaleží odkud v Polsku vyjedou .
Český města. Ať si postaví českou dálnici
A z dnešního pohledu je ta trasa na sever od Moravské Třebové naprosto špatně. Panoramatická dálnice po hřebeni kopců s výhledy do krajiny má snad jen samá negativa.
Pravěže hodně smysl dává i napojení na S44 u Postřelmova když se podíváte na mapu…
Bylo by super dovést to ze severu ke Štítům a tam udělat dva tunely – na Postřelmov a na Lanškroun. Ale OK, verze směrovaná na I/44 je asi reálnější.