Letiště Praha po dvou vlnách propouštění letos hodlá nabrat 200 nových zaměstnanců
Bezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště Praha
Nejvíce letiště potřebuje pracovníky bezpečnostní kontroly, odbavení cestujících a nakládky a vykládky letadel.
Ve státním podniku se za minulé vlády propouštélo? To se mi nezdá. Vždyť přece Ano je líp socani byli ještě větším garantem sociálních jistot ve státem vlastněných firmách!
Takže nevíte nic, jen se potřebujete hloupě vyjádřit jako vždycky 😀
Kolik jste dnes fasoval koblih? Nebo snad propouštění znamená, že Ano bude líp?
Copak, došly argumenty?
ANO, za minulé vlády se ve státním podniku propouštělo. Proč myslíte, že teď LePra shání lidi? Musíte taky trochu přemýšlet a ne jen hloupé blábolit o pečivu 😉
tys chybel, kdyz se probiral vyznam slova sarkasmus?
Pán je zřejmě velký suvenýr, že si s každým hned tyká 😀
Jsme všude četli o soukromnících, kteří nedokážou zajistit jistoty a propouštějí, místo aby to vzali na podnikatelské riziko (a zkrachovali – to už se nepsalo), že mají se zákazem činnosti na 2 roky počítat a mít rezervy i na mzdy při totálním výpadku tržeb.
Zatímco státní firmy měly být jistotou bez omezení služeb i pracovní doby.
Vy jste od roku 2008 v hibernaci? Letiště Praha je akciová společnost, ne stítní podnik, od roku 2008.
To mi připomnělo zkušenost před týdnem – z příručního zavazadla protivná obsluha vyhodila průhlednou tubu s gelem na vlasy, na kterém bylo napsáno, že to je 120ml, i když očividně bylo uvnitř už jen asi 1/4 obsahu. (Průhledný obsah v průhledné tubě.) Podle chování měla asi už druhou šichtu v kuse… 😕
Je úplně jedno kolik tam je. Klíčová je velikost balení.
Mně taky vyhodili ve Vídni tubu co měla 105 ml .. trochu jsem s tím počítal, ale doufal jsem že to vyjde. 🙂
Třeba by se to dalo vyřešit začmáráním nebo seškrábáním údaje o velikosti balení
Na balení musíte mít správné označení, jinak nemusí projít vůbec.
priste by neuskodilo si precist podminky prepravy tekutych materialu
nebudete za … no, vy vite 🙂
Pán si chtěl plivnout na pracovníky bezpečnostní kontroly a místo toho ze sebe akorát udělal hlupáka.
Mne takto vo Viedni vyhodili flasku asi s polovicou drahej vody po holeni, bo som sa mylne domnieval, ze zalezi na obsahu a nie velkosti balenia. Pozrel som si este raz poriadne tie podmienky, co su na kazdom letisku pri pracovisku kontroly vyvesene, uznal, ze si za to mozem sam a prisposobil sa. Skuste to tak riesit aj vy.
Tak ty pozice co nabízí jsou leda pro UKčka, protože to co finančně nabízejí je úplně mimo. Chfástají se benefitama apod., ale to základní – tedy tarifní plat – to je bída i na Brno, natož na Prahu. Za méně jak 40tis. základ nemá v Praze vůbec smysl nastupovat. O kariéře nemůže být ani řeč. Všechno DPP/DPČ, smlouva max. na 6 měsíců a pak se uvidí…. Mzdy zamrzly v roce 2010 a u Menzies je to ještě horší.
tak zase co cekas od pozice s kvalifikacnimi predpoklady na urovni uklizecky …
Spíš takový skladník s čistým trestním rejstříkem. Jestli je to málo nebo moc se ukáže podle toho, jak se jim (ne)podaří nabrat lidi.
Třeba jako brigáda pro studenty nebo mládež co ještě bydlí u rodičů a chtějí si vyzkoušet práci na letišti
90 kč za hodinu brigády, no neber to…
Chtit muzou, ale otazkou je, kdo s takto neserioznim zamestnavetelem, ktery vas pri prvni prilezitosti hodi bez mrknuti oka pres palubu, bude chtit spolupracovat 🙂
Přesně tak, dočasně možná, ale na nějakou kariéru je to strašně neperspektivní.
Přes palubu vás hodí každý zaměstnavatel, který nebude mít tržby. S tím se prostě nedá nic dělat. Když nejsou tržby, není z čeho vyplácet výplaty. Předvídat které odvětví bude mít totální krizi příště je hodno křišťálové koule.
Jiná dopravní odvětví jsou poněkud robustnější, takže práci hledat tam. Letadla jsou fajn, ale jdou jako první..
To jsou “kecy v kleci.” Podívejte se třeba na RLP. Tam se u provozních pozic propouštělo minimálně, snižovaly se úvazky, dávaly se neplacené volna třeba měsíc v práci a měsíc doma. Ale byla snaha udržet kádr schopný se rozjet. Tady se leda hodila čísla produktivity, nákladů, hlavně u provozních pozic (THP) a dělníků (D). Bývalý Aeroholding vyplatil státu rok co rok okolo půl miliardy dividendu. Kdyby “lady” Venezuela s “mi-lady” Šilerkou & Koblihářem netahaly ze státních firem dividendy na látání rozpočtu, mohlo LP investovat z cash 2 roky do infrastruktury – firmy neměly práci a byly levné, letiště skoro stálo.… Číst vice »
to uz chce hodne odvahy srovnavat provozni pozice vysoce specilizovane. odborne (ktere prevazuji na rlp) a podobne pozice na letisti (kde jde vesmes o nekvalifikovane ci nizko kvalifikovane pozice)
O tom, kdo je na letišti kvalifikovaný a kdo ne rozhoduje kdo? Vy jako? Na základě čeho? Že letíte 3x za rok Lufthansou v byznysu? No tvl! 😀
ne. definuji je pozadavky kladene na vykon dane pozice.
Tak tedy definujte, kdo je a kdo není kvalifikovaný?
zkuste zapnout mozek … a dojde vam to.
zacal bych nicmene tim, ze se podivate, jake pozadavky jsou na ridici letoveho provozu a vedle toho se zkuste podivat, jake pozadavky jsou kladene treba na lidi na nakladce zavazadel.
Co je to za otázku? Každá profese na letišti vyžaduje nějakou kvalifikaci. Jiná je na uklízečku, jiná na údržbáře, jiná na bezpečnostní kontrolu. Handling jsou externí firmy. Řídicí letového provozu vyžaduje hned celou sbírku kvalifikací. Od ICAO angličtiny, přes znalost leteckých předpisů, navigace, meteorologie, pravidel řízení provozu, plus nějaké personální psychologické kvality.
No nevím, mě dva měsíce školení a praktických zácviku nepřijde jako úplně nekvalifikovaná pozice
No rozepsal jste se hodně a já nemám žádný důvod podstrojovat letišti Praha, ale srovnáváte nesrovnatelné. Zaprvé ŘLP vyžaduje úplně jinou úroveň kvalifikace a zaběhnutosti řidicích, za druhé jich je jen pár proti tomu kolik stovek lidí je potřeba na provoz letiště. A za třetí jim nějaké tržby zůstaly, protože provoz letadel na ČR by slabý, ale nějaký byl, třeba cargo, zatímco provoz v PRG celkem chcípnul. Já taky podnikám a rezervy na dva roky výpadku fakt nemám. Nemá to nikdo, je nereálné mít takovou rezervu. Kolik máte vlastní rezervu a vydržíte bez výplaty. Dva roky bez příjmů (nebo redukovaných… Číst vice »
Ano, mám rezervy na 1,5 roku výpadku příjmu jednoho z nás (manželů), na rok 100% ztráty výdělku nás obou. Pokud se na rezervu výjimečně sáhne, musí se doplnit a pak až zase jít třeba do kina. Nemám VŠ a mám lehce nadprůměrný plat. Ale umím hospodařit, babička mě to naučila. Někteří lidé si neodpustí zbytné výdaje “když všechno šlape” a jsou zoufalý, když přijde průšvih. Nedědil jsem ani nekradl, šetřil….
Dobře pro vás. Já mám také rezervu na rok a výpadek poloviny příjmů už reálně táhnu co přišel covid, ale je fakt, že někteří lidé prostě nemají možnost si udělat půl mega rezervu a to nemluvím o rozhazování.
Jenže zároveň to je prostě ono, propuštění části zaměstnanců je omezení výdajů, protože spousta jich pořád zůstane ať chcete nebo ne, aby letiště bylo provozuschopné.
v cem spociva konkretne ta neserioznost?
Pozor je to státní firma, jako ČD. Takže Ano bude líp a Andrej nikoho nevyhodí, cokoliv jiného ja kampáň, účelovka!