Letiště Praha chystá výměnu rentgenů, skončí limit 100 ml tekutin
Bezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště Praha
Pravidlo bude platit jen pro lety z Terminálu 2.
Pravidlo bude platit jen pro lety z Terminálu 2.
Takhle to funguje v USA a je to velice pohodlné, přijdu, sundám pásek, mobil spolu s batohem položím do boxu a projdu skenem, na vnitrostátní lety stačí přijít 40 minut před odletem, do 10 minut jste u gatu. Cestuji vždy pouze s (docela narvaným) příručákem a lovit někde na dně zapadlou pastu nebo deodorant může být pěkná otrava, takže tohle vítám. Mimo jiné, nedávno mi na Ruzyni povolili láhev s plnou vodou (snažil jsem se ji dopít před security), že to je prý nový standard, nevíte o tom někdo něco, nikde jinde jsem to zatím nezažil.
To bylo urcite na T1, ze? viz diskuse vice dole.
To co popisujete jako “uzasnost USA” , jako ze 40 mi ut pred odletem apod … prozradim vam tajemstvi. V Evrope to funguje uplne stejne.
V USA se musí tekutiny vyndavat a musí být v max. litrovém pytlíku (nebo jiném průhledném obalu) stejně jako v Evropě. Navíc se musíte zpívat. To vše platí v případě, že nemáte TSA precheck.
TSA už někde také nové rentgeny má, takže se tam nemusí nic vytahovat. Ale jen někde. Takže to není absolutně žádný rozdíl oproti Evropě, kde je tato technologie také zatím jen na pár letištích.
Není prostředník, je to lukrativní prostředí, tak proč by si vlastník neřekl o to, co může dostat? Za ceny si můžeme sami. Ostatně LP poskytuje pítka, jak je v článku zmíněno. P.S. Nejsem zaměstnancem LP, jen realista.
Můžu se zeptat proč se Letiště Praha vzmůže na investici i bez státních dotací?
Co dělají blbě v porovnatelné firmě – tj. v SŽDC – že bez státních dotací nezaplatí ani půlku výplat výpravčích?. Takže na opravy tratí se firma SŽDC vzmůže leda, když dostane dotaci. Čili na investice bez dotací si v SŽDC ani nemůžou pomyslet.
co to meles?
Prosím?
Pavel se ptá, co to meleš.
A můžu se zeptat, proč všechna ostatní letiště v ČR (Budějovice, Pardubice a další) dostávají dotace na provoz?
Že by to bylo například o tom, že pražské letiště je super výdělečná firma mimo jiné díky tomu že jiné letiště v Praze není ? Kdyby si měla SŽDC nastavit své sazby tak, aby vydělala miliardu za rok, musely by její poplatky být v takové výši, kdy by byly neakceptovatelné ze strany dopravců.
Jestli se nepletu, letiště nájmy soutěží ve veřejných zakázkách. Kdo nabídne nejvíc, vyhrává. A potom si to vybere na zákaznících.
Který terminál je ten schengenský?
je to v článku
T2.
Třeba v Krabi mi ani jako diabetikovi nedovolili moji vodu, byl jsem ochoten se napít. Ale injekce a léky, těch si Thajci ani nevšimli.
Injekcie a lieky si zrejme všimli, ale tie nie sú zakázanými predmetmi, čiže nebol dôvod ich ďalej riešiť.
A skutečně je injekce méně bezpečná, než pití? Tipuji, že injekce by se teroristovi hodila lépe.
Z injekcí se bomba udělat nedá. Z pití jo.
Doporučuji rozlišovat mezi „nevšimli si“ a „nevěnovali jim pozornost“.
Neplač, světoběžníku.
Několikrát jsem prošel s lahví v batohu (bez obalu) bez problému i přes skener, a třeba dětský lahvičky a jejich obsah už nikdo neřešil vůbec, na žádným letu, i když nebyly v obalu. Takže o účinnosti těch opatření si myslím svoje.. takže vlastně žádná změna 🙂
Taky často ani nevytahuji elektroniku nebo propašuji láhev. Nechce se mi to vytahovat a kdyžtak mě vrátí
Doufám, že když jsou pak fronty na x hodin kvůli tomu, že má spousta lidí přístup „kdyžtak mě vrátí, proč dodržovat pravidla“, neopovažujete se stěžovat si na čekací dobu před kontrolou a ještě se omluvíte ostatním cestujícím, že jste je takto zdržel.
Vracet . na konec security fronty.
Tak pokud viděli, že máte v batohu prádlo, tak se v tom přece nebudou hrabat. Ještě by nemuselo být dobře vonící.
Já jsem letěl v roce 2006 na Kubu a přes pražskou kontrolu jsem pronesl i nůžky v knížce. Při cestě zpět už nikoliv. Ta kubánská kontrola byla pečlivější, než pražská..
Tak nůžky do 6 cm mít v EU můžete, na Kubě možná mají jen přísnější regulace, ne že by byli pečlivější.
V Amsterdamu je toto jiz nekolik let… v Praze slava…
Pokud to bude nefungovat jako v Amstru tak potěš. Elektronika vyndat standardně, pak přes scanner 3x, protože tam prej schovávam další nepřiznanou powerbanku, vysypat celej batoh a byla to knížka.
Neni tam potreba vyndavat vubec nic
A ideálně to přes ten skener prohnat 5x aby ty filmy (které odmítnou ručně zkontrolovat) natuty upekli.
Když mám na letenku, mám i na flašku s vodou. Lidi z toho dělaj hrozný divadlo… If you can fly, you can buy.
Naprosty souhlas. Nejužasnější jsou pak ty scény, kdy letadlo má dvě hodiny sekeru a lidi brečí do televize, ze nedostali ani napít…
Na jednu stranu souhlasím, ale třeba na jedničce na gatech dost často nefungují automaty a člověk si nemá jak pití koupit
To je pravda. Na krátkých letech to lze bez vody vydržet. Ale při letech nad nějaké 4 hodiny…právě z jedničky to již může být problém…
Tak jest. A vůbec se nedivím poměru👍a👎. Je to náš národní vzorek.
Coz je s prominutím desna hloupost… letenky lze koupit i za cenu nizsi nez treba vlakem ze Zlina do Prahy a zpet… (1104 aktualne) ale asi by se Vam nechtelo ve vlaku vysolit 85-120 kc ta pullitr vody… pred Velikonocemi letenka do Benátek na otocku za 944 Kc, voda na odketu 2,5 E cestou zpet 3,2 E. V AMS bezne i 4,5 E a vice…
Naprosto souhlasím, jel jsem OE-Praha a zpět za 949,- a s kamarády na léto jsme si našli u Wizz letenky Praha – MXP za 450,- zpáteční…. A nejvíc jsem platil za vodu letos a to 132,- za kontrolou… Takže dokážu pochopit i ty nářky lidi…
Tak pokud nechcete dávat takovou část letenky za vodu, není nic jednoduššího, než si vzít prázdnou lahev a pak si ji za kontrolou doplnit z pítka.
Já je pochopit nedokážu. Prostě si vezmou prázdnou flašku a natočí si vodu za kontrolou, není na tom nic složitého. Jinak to je lenost a truc „na just chci koupit levnou vodu“ i když vím že je drahá a kupovat ji nechci. Nehnul jsem prstem pro to to udělat po svém.
a v té destinaci, když už se tam teda dostanou, se nestravují a nekonzumují?
Jistě že jo, ale ceny tam budou nižší než na letišti.
Jasně, protože třeba v Dublinu/Londýně/Římě koupím vodu pod 2€, vtip roku..
Zrovna na letisti FCO jsem pred nekolika lety zazil rozestavene palety s vodou v lahvich zdarma.
😀 kdy jste byl naposled za hranicemi v západní evropě? 🙂
Když dam petikilo za ow letenku s lowcostem, tak uz je mi 50korun navic celkem jedno (kdyby letenka stala 550 namisto 500 tak to ani neresim), a kdyz dam 10/15/30 000 za dalkovku, tak mi 50kc nezruinuje budget.
Máš pocit, že je v pořádku dát za taxíka na/z letiště víc, než za let?
Potěší tě, když jsi za svoji práci náležitě oceněn?
Zapomínáte na to, že limit je na tekutiny, ne jen vodu. Omezení se týká i veškerých hygienických produktů (kolik lidí muselo např. vyhodit parfém za 2000 korun, protože byl 125ml). Jiný, např. turista, po víkendu v Praze chce dárek pro otce, tak mu koupí tři plechovky nějakého českého piva (které na letišti už nekoupí) atd.. A hlavně, pokud se nad logikou věci zamyslíte, hlavní přínos opravdu není v tom že si někdo může vzít lahvičku s vodou, ale čekací doba na bezpečnostní kontrolu se zkrátí. A závěrem, jistě že kdo si může koupit letenku může zaplatit i 50 za vodu,… Číst vice »
Proto.
Protože tam tolik stojí. Když někdo nechce odbavit zavazadlo, kam si klidně může dát basu piv a tašku parfémů, tak to je těžké radit, že mu nad 100 ml na palubu prostě nevezmou. Volby života.
Když mezi podáním kufru a vyzvednutím si ho uplyne třeba 21 hodin, tak je mi ten parfém v kufru víte na co…
Hmm. Tak také jsem vykonal řadu dlouhých letů, ale parfém jsem fakt netahal. Nicméně proti gustu… Zubní pastu pronesete a to stačí. 🙂 Pravidla jsou dostatečně známá, nešel bych přes 100 ml u věcí co náhodou nechci házet do koše.
Tak to je hloupost. Navíc na Ruzyni jsou pítka, takže stačí si nechat prázdnou lahev nebo se z pítka rovnou napít.
Tomu vyjádření mluvčí letiště ohledně nemožnosti implementace na T1 moc nerozumím. Už nyní právě na T1 u bezpečnostní kontroly na gatech tekutiny v balení větším než 100 ml normálně pouští. Pouze je dáte zvlášť mimo zavazadlo na samostatný podnos, který projede rentgenem…
Já myslím, že na tohle už jsou připraveni i v Bratislavě, kde mají nové rentgeny a taky se již nemusí vydělávat tekutiny z příručních zavazadel.
Nevíte někdo proč je na T2 kontrola centralizována a na T1 u každého prstu zvlášť?
Ten důvod je v prostorových dispozicích T1. A to proto, že vy potřebujete zajistit, že lidé, kteří přiletí ze zemí, které nejsou považovány za „safe“ země, potřebujete zajistit, že před tím, než přestoupí na následující let, musí projít dalším security scanem. Což se na T1 nedalo efektivně zařídit – není tam nějaký dedikovaný uzavřený prostor/koridor, kudy by se lidé z letů z těchto zemí dostali na security ale odděleně od těch, kteří už za security jsou. Proto je security u gejtů, a letiště pak nemusí tento problém řešit. Až dojde ke stavením úpravám na letišti, a vznikne dedikovaný koridor a… Číst vice »
👍 Dík!
No nevím, už se mi párkrát stalo, že nás z nástupního rukávu poslali dolů na plochu a pak dál autobusem. Zejména za covidu nás takhle vozili na covidou kontrolu. Tak stejně by mohli vozit lidi autobusy z „nesafe“ zemí k bezpečností kontrole a nepotřebovali by žádný koridor.
Jakože by v podstatě všechny přílety na T1 putovaly do autobusu místo k mostu? To snad není myšleno vážně.
„Nesafe“ země jsou totiž všechny mimo EU a Schengen (s některými legislativou danými výjimkami, jako je USA, Kanada a Izrael). A asi úplně nejde logicky vyhnat celou B777 nebo A380 Emirates do autobusu.
To byste koukal, jak to zrovna u Emirates jde – v DXB je remote stand a cesta do terminálu autobusem běžná praxe. Trvá to sto let (jak deplaning, tak pak samotná jízda, jelikož některé stands jsou od terminálu fakt daleko) a autobusů je i na B777 potřeba menší kolona, ale jde to a děje se to.
To, že se to děje na DXB, kde má Emirates bázi a víc letadel než mostů, se dá celkem pochopit. Ale že by k tomu byli svolní v Praze, kde si mohou diktovat jako významní klienti podmínky, a zároveň že by mosty na T1 byly v podstatě jen pro odlet a přílety by šly v podstatě vždycky přes autobus, to mi přijde jako naprosto šílená představa.
Jenže nyní není žádná cesta, jak lidi z busu k té bezpečnostní kontrole dostat.
To potom bude dohadů na kontrolách, že minule je do Řecka pustili s plechovkou piva, a do Egypta je pustit nechtějí… Už to vidím, jak půlka lidí nebude chápat rozdíl mezi T1 a T2, protože je to přeci jenom „letiště“.
Nebude. To už je 🙂
A to taky nechápu, jak to, že doteď na to nevlítla nějaká ČOI, že za kontrolou mají kartel a vysoké ceny. Toto už měl nějaký úřad dávno rozmetat
Nikdo je nemůže nutit, za kolik to mají prodávat. Pokud chceš šetřit – není problém koupit třeba tablety od Isostaru a prázdnou láhev na pití – může být i nějakej větší shaker nebo něco. Za kontrolou rozmícháš a pití máš. V opačným případě, jako všude jinde ve světě si připlatíš. Stejně tak v letadle. Možnosti jsou, nabídky jsou, takže špatně není nic. Jen to, že se to někomu nelíbí, ale to postihovat nejde.
Více méně všude je za kontrolou dráž, ale Praha má extrémně dráž, to je celé – i ve Švýcarsku jsem si „za kontrolou“ byl schopen něco rozumně koupit, natož jinde v EU, ale doma v Praze na to nemám (psychicky).
Tak nekupujte …
Jinak teda Praha mi neprijde nejak mimoradne drazsi … třeba jídlo/ pití v PUOR v C gejtu má celkem normální ceny.
35 Kč za vodu z automatnu není jako když si ji koupíte v Lidlu, ale že by kvůli tomu chudák cestující musel umřít žízní?
Zrovna pražské letiště má pítka skoro všude a před časem byla i domluva, že bude dostupná balená voda za 1 €.
Jediný problém je T1, kde je cestující uvězněn v ohrádce po security, ale tam je v lepším případě automat, často si tam cestující nekoupí vůbec nic. Jak se píše v článku, postupně se aspoň doplňují pítka i tam.
a tak do tý ohrádky přece není potřeba chodit 2 hodin před odletem ne? a on fakt někdo nevydrží těch 30-40 minut bez vody? srsly?
Já si nestěžuji, samozřejmě že se dá čekat venku.
Už jsem ale zažil, že už byl ohlášen boarding, a pak mechanický problém zdržel nástup skoro o dvě hodiny. To už pak v tom akvárku není úplně zábava, hlavně když tam není ani WC.
Je to trochu jako ve skole, ale staci se zeptat personalu a jit na zachod a pri te prilezitosti se napit. Podle delky cekani to jde opakovat.
WC je v každém gatu
Od prvního cesťáka, který projde security k ukončení boardingu může být i víc než 40 minut a než se stroj dostane do letové hladiny a pak než k Vám dojede vozík s občerstvením, tak dost přidejte. Nehledě na to, že u některých aerolinek (a to nejen LCC) ta voda není zadarmo, ale je dražší než na letišti.
Co by měl rozmetat? Jaký kartel?
Prostě v tom vězení za kontrolou není umožněno konkurenční tržní prostředí. A protimonopolní úřad by měl zasáhnout. Znemožňovat tržní prostředí není legální.
tak tuhle blbost, to muselo dat hodne prace 😀
ale budu to brat jako pokus o vtip :). peotoze na to se ani neda reagovat.
zeptam se – kdyz jste treba na benzinove stanici, tak se take dozadujete dodavky potravin od dalsich dodavatelu, v ramci zachovani trzniho prostredi? 😀
Je zakázáno opustit benzinku a jít nakupovat jinam?
Prostor za bezpečnostní kontrolou není veřejný prostor, kam může kdykoliv kdokoliv přijít. Tam se dostanete, protože jste si zakoupil nějakou službu (let) a souhlasil s podmínkami té služby a např. i s omezením svých práv (bezpečnostní kontrola). Na druhou stranu, létat letadlem není povinnost.
Pokud byste viděl, jaké uzavírá letiště nájemní smlouvy s provozovateli, tak byste věděl, že prvotní impuls jde od letiště. Kromě nájemného za plochu je tam stanoveno i dost velké obratové nájemné, které je stanovena i minimální hranice, takže každý provozovatel si musí hned dát k ceně i přirážku pro odvod letišti. Pak si samozřejmě každý provozovatel přirazí ještě svoji přirážku a když ví, že za bezpečnostní kontrolou mu nikdo nekonkuruje, tak si svoji marži taky přifoukne. Letiště vám totiž nedovolí jen tak si otevřít provozovnu se sortimentem jaký chcete, ale podle toho co se jim hodí do byznys plánu. Takže… Číst vice »
Je už na nejakom letisku v EÚ, kde sa používajú nové skenery, zrušené obmedzenie na tekutiny?
V EU som to nedávno videl v HEL.
Okrem toho to nedávno zaviedli v LHR, obmedzenie už nejakú dobu nemá napr. ani Tel Aviv.
LHR to pokiaľ viem stále nemá, len LCY.
Tri hlavné holandské letiská to už majú minimálne od leta 2021 – AMS, EIN a RTM určite, o zvyšku neviem, nemám odskúšané.
V EU nevím, v Egyptě to nikdo neřeší…..
Ani v Dubaji.
Ano.
Sic to není EU, ale minulý týden při odletu z PTY již z příručáku nic vyndávat nechtěli. Zato na přestupu na CDG neprošla ani rozpitá lahvička vody z paluby letadla a elektroniku jsem musel rozdělit do dvou bedýnek.
Třeba letiště v Miláně to mají už nějaký pátek. Miláno = Malpensa a Linate, nikoli Bergamo 🙈.
Omezení na tekutiny nikdy nebylo např. Tunisku. Ale žádné supermoderní skenery tam neměli.
Neinstalovali loni nebo předloni na T2 nové scany? Je pravda, že skoro nikdy nejsou otevřené a prochazí se pouze starými scany v pravé části. A dále, víte někdo jestli existuje harmonogram pro vybudování centrální kontroly na T1?
Nicméně je to příjemná změna. Lítám převážně z Helsinek, kde jsou nové scanz již cca rok v provozu a člověk si rychle zvykne. Nutno ale zmínit, že rychlosti kontroly to příliš nepomůže.
To ale byly skenery na osoby, tady je řeč o rentgenech na příruční zavazadla.
spíš by se mohli zaměřit na nabíraní nových zaměstnanců, aby lidem kvůli dlouhé frontě neuletělo letadlo.
kdy v praze kvůli dlouhé frontě uletělo letadlo?
Jako jo, pokud někdo vleze na security deset minut před odletem, tak možná ano. ale jinak – i když v praze občas fronty jsou, tak docela odsýpaj, a za deset patnáct minut má člověk hotovo.
Cca 2 týdny? Na T2.
A někde by se dalo dohledat (možná i tady na zdopravy) že občas lidem uletí letadlo na T1, protože pozdní oznámení gatu a aerolinka nepočká než lidí přijdou security (IMHO hlavně FR).
Limit 100 ml tekutin v jednom balení byl zaveden v reakci na teroristické útoky v roce 2001, platnost opatření začala v roce 2006 po 5 letech – a tomu snad někdo věří ?
neber to tak doslovně – ona to přirozeně nebyla „přímá reakce“ na útoky z roku 2001, ale tak, jak se vyvíjel čas a možnosti teroristů.
hele, fakt si myslíš, že ti to „stání instituace“ udělaly naschvál proto, aby jsi nemohl na letišti pít vlastni vodu, nebo z nějakého takového podobného důvodu? 🙂
to je stašná paranoia.
PS: a ano, radši se obejdu bez půllitrovky vody v letadle, než abych s tím letadlem jednou spadl.
navíc, pokud vám stačí voda, můžete si jí na letišti načepovat třeba deset litrů
Taky to dělám, ale pokud je pitná.. Někde tekla jen smíchaná teplá se studenou a např. ve Lvově jsem na letišti načepoval hnědou vodu, to jsem rád běžel koupit balenou 🙂
Nejhorší smrt je z vyděšení.
Jojo … to říkali někteří experti v únoru 2020 taky…
Egypt, Tunisko – kolik letadel tam startujících za posledních 16 let tam vybuchlo, když tam tekutiny nekontrolují vůbec?
Tak zrovna Egypt, kde před pár lety zabila plné letadlo turistů vracejících se z dovolené výbušnina ukrytá v plechovce od tonicu, bych fakt jako příklad nedával, to se vám moc nepovedlo.
Je to nesmysl. Zákaz tekutin na palubě nebyl zaveden v reakci na teroristické útoky v září 2001, ale v reakci o pokus dostat na palbu různé tekutiny a smíchat je do směsi, která by mohla způsobit výbuch v srpnu 2006. Bylo to 10. srpna 2006. Měl jsem tehdy letenku na dopoledne do Londýna. Ráno se objevily první zprávy o odhaleném útoku na letadla z Británie do Ameriky. Policie před Ruzyni postavila obrněné vozidlo. Většina letů do Británie byla zrušena, letiště Heathrow uzavřeno, nakonec odletěl se zpožděním asi 2-3 hodiny asi jen EasyJet na Stansted. Na zpáteční cestě v neděli 13.… Číst vice »
Přesně tak. Viz i https://transport.ec.europa.eu/transport-modes/air/aviation-security/aviation-security-policy/liquids-aerosols-and-gels_en
Wow, věděl jsem, že limit 100ml by zaveden kvůli možnému smíchání směsí, ale zbytek je pro mě novinka, zajímavý počtení 😄
No, pro mne jsou to i zajímavý vzpomínky. Není nad to vloupávat se pomocí vysokozdvižné plošiny přes balkon do vlastního bytu ve 4. patře, protože klíče od toho bytu jsou v kufru v Londýně na letišti:-) Ale ve středu odpoledne 3 dny po příletu a bydlení různě, kde se dalo, už nic jiného nezbylo. A večer ten kufr přiletěl:-)
Mobil a klíče nemohu potvrdit, notebook ano. To byla pro studenta hezká příležitost, jak získat peníze na nový notebook… 😉
Já o mobilu vím, protože jsme přistáli na Ruzyni a prožívali peklo. Potřebovali jsme zavolat do práce a rodině, ale kdo si teď pamatuje telefonní čísla? Nikdo, jsou přece v mobilu:-) Takže jsem lovil z paměti známá čísla, abychom mohli kontaktovat aspoň někoho z automatu. A o klíčích vím také. Běžné klíče byly povoleny, ale nesmělo na nich být třeba dálkové ovládání garáže nebo velký klíč od auta. V tu chvíli musely do kufru. A velké přívěšky na klíčích byly považovány za dálkové ovládání. Nikdo neřešil, že to tak není. A hádejte se se security na letišti, když chcete odletět;-)… Číst vice »
Nemam to z vlastni zkusenosti, slo o meho tehdejsiho spoluzaka. Postarali se, to je pravda, tim myslim prave ty penize za notebook, ktery se mu samozrejme jen „ztratil“ z bagaze.
Kontrola tekutin nebyla zavedena v reakci na útoky z roku 2001, nýbrž v reakci na odhalení pokusů o teroristické útoky pomocí tekutých výbušnin ve Velké Británii v roce 2006.
Jen malá technická – na T1 už nějakou dobu limit 100ml neplatí, a limit je půl litru.
To není pravda. Pouze se zvýšila tolerance u nealko nápojů (přesné údaje neznám), u jiných tekutin (např. šampónů) stále platí 100 ml.
Pane, nevím, kde jste to vzal, ale toto se vám asi zdálo v nějakém snu
Reportuje to spousta lidí, co procházeli T1, že je pustili s pullitrkovami vody atd.
je možné, že se to týká jen nealko nápojů či čeho jak píše LKPrak a mohl jsem to napsat v poněkud-více podmiňovacím způsobu 🙂
S půllitrovkou vody, koupenou v tranzitu (za pasovkou) a zabalenou v tašce s účtenkou vás přes bezpečnostní kontrolu pustí. Stejně jako vás pustí s litrovkou rumu či jiného alkoholu. Ale musí být koupená v tranzitu a musí být minimálně do průchodu security v neotvíratelném igelitovém pytlíku.
Ale tohle je něco jiného – pokud máte zabalenou vodu / rum cokoli v originálním balení a zapečetěném pytlíku z obchodu v tranzitu, tak vás pustí kdekoli. I na jiném letišti, než kde jste to koupili.
Tady ale konkrétně mluvím o variantě, kdy šlo o vodu přitáhnutou z domova, v žádném balení apod, načatou a otevřenou apod.
No na jiném letišti vás né vždy pustí se zapečetěným pytlíkem z jiného letiště např. na LHR.
To Pavel, Milan: Pokud se nemýlím, tak to platí v rámci EU. Ale jsou tam (nebo byla) omezení, neplatí to (nebo neplatilo) pro cesty do USA. V roce 2008 jsem v PRG koupil dvoudecku slivovice a v Mnichově jsem přestupoval do USA a jeden sekuritak říká druhému, že Praha je OK. Ale pak jsem se někde dočetl, že to pustit nemusí.
Přesně tak, zapomněl jsem dopít vodu (750 ml) a chtěl jsem ponechat láhev (36 hodin cesta), securiťák se usmál a říká, že to už není potřeba a pustil mě. Nikde jinde se mi to nedtalo a říkal, že prý je to jen na neschengen terminálu.