Letiště počtem cestujících spadlo loni do 90. let minulého století

Velmi častý nápis posledních dní. Let zrušen. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comVelmi častý nápis posledních dní. Let zrušen. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Pro Letiště Praha je letos klíčová obnova linek po Evropě.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa z depa

já sem za to rád. hned je lepší počasí.

Pikenin

TXL byla moje srdcovka, ale na nový airport se budu v létě taky těšit…pokud tedy situace dovolí 🙂

Dorota

Těch cca 350 km z Prahy se dá dojet na kole. To je daleko větší srdcovka.

idk123

Ochota cestovat nebude záležet na epidemiologické situaci, ale spíše na míře buzerace našeho a ostatních států.

Tomas

ochota cestovat bude záležet primárně na množství peněz v pěněženkách lidí.

Milan_86

Pravdu máte asi oba… nicméně větší vliv (obzvláště po absťáku z roku 2020) bude kombinace low-cost letu do nizkobuzeračních destinací. Něco jako úspěch RJ s vlakem do Chorvatska…

VíKo

To není hezké čtení. 🙁 letiste v Praze se mi líbí. Na nase poměry je opravdu paradni a plány z nej udělají regionální TOPku, kde urovni bude nejbliz Mnichov a Vídeň. Pokud budou dobre linky a par dálkovek i jinam než do Perského zálivu, budu nadsenej. Druha ranvej tomu pomůže.

JIŘÍ

Ono se to zase postupně vzpamatuje a rozlítá. Po Evropě to v létě bude, myslím, víceméně jako loni nebo spíš ještě lepší, u dálkových letů bude ale oživení trvat podstatě déle. Takže na nějaké přímé linky z Phy do USA asi zapomeňme.

Zdeněk

Pokud se bude očkovat takovým tempem, jako teď, tak by cca 8 milionů českých dospělých občanů bylo naočkováno až za dva roky. A to i když počítám velké procento lidí, kteří se očkovat nedají, protože k vytvoření dostatečné imunitní odpovědi organismu jsou zapotřebí dvě dávky vakcíny. Takže v létě tohoto roku to zřejmě s cestováním žádná velká hitparáda ještě nebude.

projížděč NAD

A lepší to u nás s očkováním ještě dlouho nebude, protože některé bohaté státy z kategorie „mimo EU“ přeplatily výrobce a mají u něj v dodávkách vakcíny přednost (i proto třeba teď u nás vakcína hodně chybí) …

Dorota

No ono jde také o to, že uvedené vakcinace vám mají, jak píší, pouze zmírnit následky opakovaných nakažení covidem, ale neochrání vás před opakovanou nákazou. Takže ten problém s covidem bude stále trvat, takže je celkem jedno kdy vás budou očkovat. Horší možnost je, že neočkovaní nebo odmítači se mohou stát lidmi druhé kategorie a s lítáním jako takovým se budou muset rozloučit. Zatím to k tomu spěje.

projížděč NAD

Těm odpíračům jejich „nižší“ kategorii z principu přeji, protože to je jen a pouze jejich vůle: když nejsou duševně schopni být vstřícní vůči ostatní populaci, tak se nemohou divit, když se jim ten zbytek populace nehodlá podřídit a vyřadí je do „nižší“ kategorie (POZOR – všimněte si, že myslím jen ty odpírače a rozhodně ne ty, kdo mají pro odmítnutí očkování nějaký skutečně závažný racionální důvod, spočívající třeba v jejich osobním zdravotním stavu !!!). Obecně je ovšem zatím rozhodující problém minimálně v tom, že všem očkování schopným je nejdřív bezpodmínečně třeba umožnit (zajistit) snadnou možnost očkování, a těm ostatním, kdo… Číst vice »

Dorota

S tím s vámi naprosto nesouhlasím, já osobně si tuto vakcínu aplikovat nenechám, přestože již 30 let jsem pravidelně očkován proti chřipce u které byla proočkovanost v ČR max. 5 % populace a též jsem nevykřikoval, že neočkovaní nejsou duševně schopni být vstřícní vůči ostatním a nepožadoval jsem omezení pro ty chrchlající tvory. Vy vlastně podporujete diskriminaci těchto lidí.

beija

No, spíš se jedná o TOPku v ČR, a tak to asi na dlouho zůstane. Slyšel jste o novém letišti ve Varšavě? V Rakousku mají Vídeň, německá letiště poblíž ČR jsou také nová (Berlín, Mnichov), takže středoevrospká TOPka je utopie a v současné době zbytečné nalévání peněz, které jsou nyní potřeba jinde.. Ze sousedních STŘEDOEVROPSKÝCH zemí nemá moderní letiště jen Bratislava – co je vedle Vídně.. Jinak Letiště Václava Havla je samozřejmě hezké a také k němu mám vztah, ale i realistický pohled, nezkalený megalomanskými vizemi. Bude ale i do budoucna sloužit zejména turistům jedoucím jen do Prahy a části… Číst vice »

Karel_x

Zbytek dovolenkářů (pokud tím myslíme cestovkáře), poletí především z BRQ/OSR(/PED). Letiště sousedních zemí budou obsluhovat spíš individuální turistiku, a to včetně BTS. Aspoň tak nějak to vidím kolem sebe.

beija

Jjj, jinde uvedeno, tady mi to vypadlo, odvolala mě práce.

Frequn

druha ranvej s tim nema co delat..bude to regionalni letistatko pro Simanevlk company…ten kdo chce litat levne a kamkoliv vcetne USA vyuzije trojku VIE-MUC-BER

Anna

Letiště v Praze má potenciál a pokud se podaří plány realizovat, tak se kapacita posune někam v 27-30 mio cestujících za rok. Dálkové linky jsou jen otázkou času (konec covidu, vhodná letadla, dostatečná poptávka). Pokud se to však zazdí s tou druhou ranvejí, tak budeme mít velký počet regionálních letišť, ze kterých se pořádně nikam nedostaneme. Budeš mít jeden spoj v úterý a když ho nestihneš, tak další spoj bude třeba v pátek.

Huh

To bude tragédie 🙂 Já v tom lokálně vidím spíš to, jak si oddychlo okolí letiště a vůbec celá ČR od leteckého hluku. Když letělo v dubnu letadlo v 10km, tak si člověk všiml oproti jindy kdy je ten hluk konstantní všude. Těch pár desítek vlaků leteckého paliva, které se nespálilo taky nikomu zrovna nechybí…

beija

Letiště v Praze nemá tak velký potenciál, aby uživilo druhou ranvej, je to prostě megalomanský nápad. Praha bude mít vždy větší potenciál než letiště v Ostravě, Brně, Pardubicích , Karlových Varech a v Českých Budějovicích, kvůli incomingovým turistům, ale nikdy nedosáhne významu a počtů PAX letišť Mnichova, Vídně, Katovic, Varšavy, protože je omezeno na celkem malý region potencionálních outgoing zákazníků – zejména dovolenkářů – vždyť nepokrývá ani celé Čechy..Je třeba to vidět realisticky – zazdít není co.

Anna

Vy to prostě nechápete. Ideální vzdálenost mezi letišti v Evropě je někde kolem 400 km. Tzn., že každý by měl letiště cca do 200 km. Ovšem tím je myšleno velké letiště, nikoliv ta regionální, ta jsou max. pro chartery CK.