Letiště Pardubice očekává propad na 90 tisíc cestujících, chartery zajistí Bulhaři a Turci

Nový Terminál Jana Kašpara Letiště Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNový Terminál Jana Kašpara Letiště Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Letiště Pardubice čeká nelehký rok. Po loňském nebývalém nárůstu počtu cestujících se bude muset vyrovnat s prudkým úbytkem letů, za

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
alex

Nevím jak se management usilovně snaží, ale současná ředitelka z bývalého státního ČSA, nedávno všude prohlašovala jak se „jí“ (ne za peníze poplatníků, ale „jí“) podařilo postavit terminál a tedˇ?? Katastrofa..copak dělá? Jedná a jedná? Neustále to stejné, stejné výmysly. Prostě nedokázala vůbec nic…letiště v dlouhodobém propadu. Hejtman má pravdu, ovšem když si najali lidi z ČSA, at´ se nediví. Tam se nic nemuselo, stát zaplatil všechno. Výsledek je dlouhodobě naprosto jasný. Pardubice v šíleném propadu….

Ondra

Zajímaly by mě náklady na odbavení jednoho cestujícího ve srovnání s jinými letišti. Ještě lze tolerovat existenci letiště Brno a Ostrava, ale udržovat letiště v pidiměstech jako Pardubice nebo dokonce Budějovice smysl nedává. p.s. kdy bude mít „svoje“ letiště i Jihlava? 🙂

Jen tak

Naprosto souhlasim.

Info z pardubic

Byl jste tam někdy? Parkoviště 150 metrů po chodníku a je free tedy gratis. Stal jsem tam týden při dovolené, kolik to stojí v Praze? Lze pochopitelně zajet před halu na prý 15min, žádné turnikety a zmatek, když někoho vyzvedavate či vezměte na let. A asi to i nikdo nehlídá, takže jak jsem viděl, autem až před halu na příčné stání. Přiletel týpek z Anglie, hned k normálnímu bankomatu, taxi na letiště stojí 89 Kč, tam jste za 10 min – rychlík tak 150 a za hoďku uprostřed Prahy. Celé to je za 250?. A teď Ruzyně, než vás odbaví,… Číst vice »

Pepa

Bude z Bulharů panika jako u Arrivy na vlacích? 😀

Roman Svačina

Tak měsíc zpět mě šokoval v Třebové chlap, který mi popisoval jak pravidelně léta do zahraničí za rodinou z…z Wroclawi. Tak jsem aspoň chytřejší o nové letiště. Akorát tam nevedou koleje. A jen tak mochodem-zdravím letiště Budějovice. 😂😁🤣

Panoramix

Nějak nechápu, proč se z toho snaží dělat normální komerční letiště. Na příkladu Vídně a Bratislavy je vidět, že tohle nemůže pořádně fungovat. Vídeň na sebe stahuje velkou část letů prováděných Slováky. A to je přitom aglomerace Bratislavy minimálně 2x větší než souměstí Pardubice-Hradec Králové. Pokud je v relativní blízkosti zavedené letiště s poměrně bohatou nabídkou letů, tak čím chtějí v Pardubicích konkurovat? Pokud cenou, tak z čeho budou lepit díry v hospodaření, když si na sebe ani nevydělají? Myslím si, že dokud tam bude létat v průměru 1 letadlo za den (což je aktuální stav), tak na pravidelných letech… Číst vice »

železničář v důchodu

Já bych potenciál Pardubic až tak úplně nepodceňoval: nejen pro celý východ Čech, ale i pro velkou část Moravy (až třeba po Olomouc, Přerov a i Zlín) je to blíž než Praha, Vídeň i Katovice, a když se téměř vůbec nelétá z Brna a Ostravy, tak jsou Pardubice „první na ráně“ i pro „nedovolenkářské“ lety – jen je třeba, aby tam něco skutečně létalo pravidelně, a pochopitelně nejlépe častěji než pouhé jedno letadlo denně, protože jinak jsou fixní náklady příliš vysoké na to, aby je kdokoli chtěl platit.

Nicky

Tak ta Šmejkalová je také vtipná – Pardubice Londýn je prý dobře rozlétaná linka a obsazenost je přes 90%.
To vypadá jako úspěch pokud není informace kompletní – Ryanair má průměr kolem 95% – takže ta obsazenost je pod průměrem a letenky se prodávají (rozdávají) i za 5 euro, tedy méně než kolik to stojí vlakem do Prahy. To bude také důvod proč končí – nevydělává na sebe ani s dotacemi.

Nikolaj M.

Souhlas. Letěl jsem dva týdny zpět za 129,- (kdyby nebyla cena taková, Pardubice si určitě nevyberu 🙂 )… linka nekončí jen kvůli nedodání Maxů, to je podle mě jen takový zástupný důvod.

Nicky

Ten náměstek primátora – Mazuch to má celé popletené. To nabalování bude ve stylu toho brouka hovnivála. Čím více si toho do té kuličky nabalí, tím více sraček má. Linky jsou dotované, čím více jich bude tím více se bude dotovat a tím větší ztráta. V Pardubicích se pravidelná linka na komerční bázi neuživí.

Nicky

Tam už jsou z těch dotací tak zblblí, že si můžou najímat bezdomovce jako kompars aby ta letadla vytížili. na otočku za láhev tuzemáku, nebo Ginu když je to ten Londýn – to možná vyjde levněji než dotovat Ryanair. Faktem je, že kdyby tam nějaký komerční potenciál byl, tak aerolinky stojí na přidělení slotů frontu.

Jen tak

Heh … zapomel sis prohodit prezdivky 🙂 nebo trpis samomluvou ? .)

Jiří Kouba

To ne. Podstatná je velikost fixních nákladů k těm proporcionalnim. Při určitém počtu letů převáží výnosy nad celkovými náklady. Navic je tu výhoda služeb poskytovaných armádou – nekdy i nevýhoda, když údržba dráhy odstavi provoz na 2 měsíce. – Jinak mám dojem, že většina diskutujicich podlehla dojmu, že provoz začal otevřením terminálu. Není tomu tak, civilní provoz trvá přes 20 let, je to zavedené letiště.