Letiště Mnichov čeká rekordní expanze dálkových letů

Airbus A380 letecké společnosti Lufthansa odlétající z letiště Mnichov. Zdroj: Letiště MnichovAirbus A380 letecké společnosti Lufthansa odlétající z letiště Mnichov. Zdroj: Letiště Mnichov

Kapacity posílí šest bázovaných Airbusů A380.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jolana

Hnusnější letiště co se týká interiéru budovy, péče o cestující, možnost občerstvení(dokonalý nepoživatelný hnus v nabídce) a hlavně odbavení jsem zatím neviděla. Jsem zvědavá, jak to chtějí zvládat a to jsem od nich letěla do Dauhá v květnu letos.

L. T.

Patrne jste odletala z terminalu 1. Tam s vasim pozorovanim naprosto souhlasim. Terminal 2, odkud odbavuje sve lety Lufthansa a Star Alliance, je naopak jeden z nejlepsich terminal na svete.

Igelkotten

Stále platí, že Mnichov posiluje (a létají z něj A380 Lufthansy), kvůli sporům Lufthansy a Fraportu? Nevíte někdo?

KrizeVychodniSpolecnosti

Je to částečně i kvůli velmi vysokým poplatkům za různé služby ve FRA. Takže 380+350+340 létají z MUC a 744+748+340+… z FRA. Navíc je prý docela možné, že se do MUC dostanou i nějaké 787.

Mat

Hodně smutné čtení za našeho pohledu. Město se stejným počtem obyvatel jako Praha. Ano, výrazně bohatší, ale Praha na tom také není špatně. Jenže nemáme síťovou aerolinku. Kdyby se ČSA udržely aspoň v nějaké kondici, mohli jsme mít ta nejdůležitější spojení. Teď si od nás velké aerolinky spokojeně feedují své huby a pohodlně bez přestupu se létá odjinud.

mgr.pavel

Njn. LuftJarda nám svým megalomanstvím přizabil letectví, VévéBárta svým tupým škrtáním zase přiškrtil pozemní infrastrukturu.

Koridor

Oni vlastně levičáci musí být spokojeni, jejich Luftjarda ČSA rozumně zlikvidoval a nemusejí je zakazovat jako Air France.

Y.K.

Ono to je složitější, přeci jen město sice je podobné velikosti jako Praha, ale Lufthansa (a jiní) tam je schopná navozit spoustu cestujících z jiných měst Německa na transfer, Mnichov či dokonce Bavorsko jako cílová destinace si myslím není dominantní. To u nás moc nehrozí.

panpan21

U nás Budějky, Pardu a KV….a koupáci si letí 😄😊😁

Nemyslis, zaplatis

Cekam komentar od Tomase, kde vysvetli, jak je Praha unikatnim, bezchybnym, internacionalnim, nejlevnejsim a nejvice propojenym letistem na svete a nelze ho vubec s zadnym jinym porovnat, protoze “je proste nejlepsi” za 3, 2, 1…

Magda

Praha nemá zdaleka takovou kupní sílu jako Mnichov. Spousta turistů jde pořád po ceně a neváhají létat třeba z Vídně kvůli nižší ceně. Takto to dává mnohem větší smysl – český turista si koupí cestu z PRG s přestupem v Mnichově za menší peníz, než Němec přímou linku.

Mysel

Blbost. Problem Prahy je v tom, ze stale nema ani tech nekolik dalkovych letu, ktere by nebyl nejmensi problem obsadit. Odkud pak ma asi clovek letat?

Tomas

to je ten posledni problem.

nemuzete zacit litat dalkovky, kdyz je nemate cim feedovat.

zacit musite evropskou siti, a pokracovat dalkovkama.

dokud nebude v praze funkcni evropska sit, budeme mit dalkovky v podobe vicemene nahodnych pokusu

Nemyslis, zaplatis

Jo? A co jsou Ateny? Jen turisticka destinace, coz je i Praha, porovnejte si spoje treba do Ameriky, jake tyto mesta maji. Napoveda: Praha na tom neni vubec dobre.

Tomas

tvrdim snad nekde, ze na tom oraha je dobre?

Průvodce původní Aleš

Athény jsou jen turistická destinace?
1) V metropolitní oblasti Athén žijí skoro 4 miliony lidí
2) Další mezinárodní letiště je až Soluň s podstatně menším provozem, tedy cestující nepřebírá žádné další mezinárodní letiště (na rozdíl od Česka – Vídeň, Katovice, Drážďany, Norimberk, Mnichov,…)
3) Řecká diaspora je podstatně větší než česká diaspora

Magda

Lufthansa si ty linky dokáže naplnit. V Praze žádný takový dopravce není a sama Praha s okolím na to nestačí. Nebo si snad myslíte, že aerolinky nějak úmyslně bojkotují pražské letiště?

Tomas

no, a podivejte se treba na dusseldorf – metropolitni oblast s 18 mega lidi, a od rijna nebude mit zadne prime spojeni s usa.

kriterii co ovlivnuji to, zda- li letiste bude ci nebude mit dalkovku (a je jedno, jestli se bavime o usa nebo nejakou jinou), jsou mnohem komplexnejsi, nez si tady jen dovedem predstavit.

Nemyslis, zaplatis

A neni to treba tim, ze jste z Dusseldorfu primo na letisti ve FRA za 1h10min s ICE?

Mysel

To je kravina. Tyhle dva lety pres zimu naplnite uplne snadno cestujicimi, kteri si na letiste sami dojedou. (On ne kazdy je idiot, aby netrefil na letiste, kam nejezdi vlak..) Nemusite feedovat vubec nic.

Tomas

nemyslite, ze kdyby je nebyl problem obsadit, tak sem ty aerolinky litat budou?

z ceho plyne presvedceni, ze “by nebyl problem je obsadit”, navzdory mineni aerolinek?

Mysel

V soucasne dobe nedostatku letadel i posadek? :o))
Priority jsou jinde..

Mysel

PS: Vy si fakt myslite, ze BKK, HAN nebo SGN by nebyly lukrativni linky? Opravdu predpokladate, ze by je bylo potreba odnekud feedovat?

Tomas

kdyz tedy odhledneme od soucasne situace., mate pocit, ze v dobe pred covidem, kdy nedostatek posadek ani letadel nebyl vyznamnym problemem, od nas letaly pravidelky do Bangkoku, Saigonu, ci Hanoje?

* ano, jsem si vedom, ze v roce 2020 mel zacit litat bamboo …

Mysel

V roce 2020 byl nedostatek sirokotrupych letadel ve VN problemem taky. Presto na III/2020 chystali Bamboo to, co chystali. V Thajsku jsou zase problemy trochu jinde a byly i pred 3 lety. No a o situaci v CR asi psat netreba, ne?

Mysel

PS: A jestli je to nebo neni problem, to zalezi na uhlu pohledu. Ale dokud se nerozjednou aspon tyhle tri linky, o jejichz komercnim potencialu vubec netreba pochybovat, PRG se nikam posouvat nebude. Rozhodne ne pozitivnim smerem. (Ale klidne si myslete opak a jasejte nad linkami ala Billund a spol.)

Gunduľ neubiješ

Blbost. Vídeň je blíže, má kolejové spojení až na letiště, takže člověk neuvízne v zácpach a daleko víc přímých spojení než regionální letiště v Praze. Volba je tak zcela jasná…..

Tomas

zajimave. kde jsi prisel na to, ze bych mohl napsat takovy komentar?

vlhky sen?

David

U tebe Tomasi se da obecne predpokladat cokoli … sorry …

Tomas

ale jasne, lidi co za kazdou cenu musi hanet vse ceske uspesne, protože to nezapada do jejich cernobileho videni sveta, budou se mnou mit vzdy problem.

David

A to je SmartWings?

KrizeVychodniSpolecnosti

Předpokládal dobře, na neléčeného, emočně nestabilního člověka to naprosto sedí.

Jirka

U Vás je celkem jedno, co píšete, ale jak to píšete. Ta forma, je u Vás tak tragická, že nějaký obsah je všem úplně u zadku a z principu Vás všichni hejtují a mají za vola. Mě nevyjímaje.

Jirka

Přesně to jsem chtěl říct. Ještě bych k tomu dodal, že je to zejména zásluhou Smartwings.

Ondřej

Ano, stejný počet obyvatel jako Praha. A tím to končí. V tom je ten rozdíl. Bohužel význam letiště není zdaleka udáván pouze tímto kritériem. Ono spoléhat na turistický skanzen jak se tomu dělo v 90. a nultých letech už taky nestačí.

David

Kupni sila je tedy smutna…

Kopr

Jajo clovek, ktery casto a rad cestuje mne samozřejmě situace kolem spojeni odsud vzdy stvala. Na druhou stranu ze nefungujeme jako přestupní megahub mozna nemi az tak zle vzhledem k životnímu prostředí. Realne, co kdo z vas ma z toho, ze by ma Ruzyni prestupoval napriklad nejaky videnan, nebo slovak po ceste treba do US. Stat by ziskal par korun na poplatcích, business kolem letiště take a zbytek mesta maximalne ty splodiny. No a pohled na pristavajici letadla, ale to je dost okrajova zabava:) Jasne, par lidi z celkoveho objemu by se tu zastavila, ale nvm no… kolikrat jsem musel… Číst vice »

Tomas

az budeme mit nejakou kupni silu, a sitovyho dopravce, tak budeme mit treba i sit velikosti mnichova.

cili nejspis nikdy.

Jirka

A např. Turci nějakou kupní sílu mají?

Tomas

Turci vydelavaji na jine kombinaci. vyborne umisteni (stejne, jako dubaj) pro lety evropa – asie. a to, ze turecka diaspora je rozeseta po celem svete. a jsou jich po svete kvanta. coz je podobny pripad, jako polsko – casto tady lidi breci, jak je mozny, ze se v polsku lita i z mest jako rzeszow neno krakow do usa (zatimco praha horkotezko uzivi jednu dve sezonni linky) – a duvod je opet ten, ze polaku je v usa (a nejen tam, ale i v cele evrope) bambilion. praha ma z toho co? nic. jsme uprostred evropy – zadne atraktivni umisteni… Číst vice »

Jirka

Definujte atraktivní umístění pro dálkovky.

David

Abys uz nekam emigroval …

David

Jo, to lze souhlasit

Fresh Z

Svého času (do angažmá Smartwings) měly ČSA časné ranní feedy z Česka, Slovenska, Pobaltí a jižní Evropy a po sedmé ráno se z Prahy vyráželo do západoevropských metropolí. Večer totéž v opačném gardu. K tomu členství ve Sky Teamu. A bývalo slušně obsazeno až plno. Dokonce Korejci v tom viděli potenciál (do angažmá Babiše). Čili kupní síla by se našla, ale holt bez síťového dopravce to nepůjde…

Gajda

Mnichov má o třetinu obyvatel víc, ale nejde jen o počet obyvatel města, ale taky síly okolo něj. A tam je jen samotný Bavorsko úplně jiná liga a o Frankfurtu ani nemluvě. Nabídka destinací z těchto letišt je navíc taková, že tam by si Praha s ČSA neškrtla. Holt tady je národní hrdost nedosažitelná.

L.

Mnichov má ale mnohem výhodněji položené letiště. 27 km od středu města a v ose dráhy žádné velké sídlo. Praha má letiště pouhých 12 km od středu města a jedním směrem jsou poblíž osy hlavní dráhy hustě zastavěné oblasti na severu města (*) a druhým rekreační oblast. Případně u vedlejší dráhy jsou to pro změnu jihozápadní části města a druhým velké město Kladno.

*) Pro hnidopichy: Technicky vzato osa dráhy vede pár km na sever od nich, ale hluk od letadel se šíří daleko. Plus zvláště vzlétající letadla ráda točí předčasně doprava a zkracují si cestu přímo přes město.

Průvodce původní Aleš

Máte snad pocit, že všechna ta negativa Ruzyně, které jste vyjmenoval (a vyjmenoval jste je správně, o tom žádná), mají vliv na nižší počet letů v Praze oproti Mnichovu? 🙂