Letiště Londýn Stansted projde rozšířením, terminál dostane přístavbu

Londýnské letiště Stansted. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLondýnské letiště Stansted. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Progresivní londýnské letiště získá větší prostory i modernější vybavení k pokrytí očekávaného růstu.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Nějak mi jen nevychází to, že Praha s 13,6 miliony potřebuje mermomocí další dráhu, Stansted zvládne s jedinou 27 milionů – tedy +- dvojnásobek.

Lkprak

V tomto případě i v případě Gatwicku se udává, že za to může jiné složení leteckého provozu. Zrovna tady drtivou většinu provozu tvoří letadla Airbus Family a různé verze B737, vše o kapacitě cca 150-250 cestujících. V Praze je ten provoz jednak pestřejší a jednak tam létá více menších letadel, tj. průměrný počet cestujících na let je o dost menší.

Yetty

Jen stručně:
– do Prahy létají menší letadla, na Stanstedu převažují 737-800 a podobná letadla
– Praha je výrazně sezónní letiště – v letní sezoně bylo před Covidem na hranici kapacit (u Stanstedu je zimní výkyv výrazně menší)

Tož tak

PetrM

A co tedy léta do Prahy za menší letadla než na Stansted? 🙂

Adam H

E190/5, E170/5, A220, A319, B737.

Yetty

To není moc vtipná otázka.

Zatímco na stanstedu je prakticky výhradně provoz 737-800 a podobných letadel, tak v Praze je nezanedbatelný počet letů všelijakých CRJ, Embraerů s občas i třretinovým počtem cestujících.

libcha

Stansted má mimo jiné slušné vlakové spojení s Londýnem, které není ani předražené.

Využít letištní automatické metýrko jsem ještě neměl příležitost, protože ho lze využít jen při od/příletu na odlehlý terminál – jet s ním jen sem a tam není možné.

Michy

Není předražené? Posledně, co jsem zaslechl od známých, cca 20 liber na hlavu…
Kdyžtak mě prosím opravte.
A jede to skoro hodinu…
Což není málo, když vezmu že za rozumnou cenu se dá z Prahy letět přímo na Heathrow, kde to člověk může vzít normálním metrem/Elisabeth Line.
Kterážto je v centru za 25 minut…

Yetty

Záleží na tom, jak moc akční jste – při nákupu pár měsíců dopředu je cenovka 10 liber, což se dá považovat za celkem dobrou cenu.

Ale jinak na Heathrow to samo nemá. To je úplně jinej level.

Michy

No jasně, ale ono už to u Ryanu není tak časté a těchhle ultralevných letenek je jen ždibec.
Pro studenta co smrdí korunou fajn (taky jsem jím kdysi byl), ale běžné ceny jsou už dneska srovnatelné s ostatními.
Když budu nakupovat hodně dopředu (a bez odbaveného zavazadla), můžu stejně letět na London City s BA za cenu okolo 1200.
Což – když si připočtu cenu za jízdné do Londýna – vychází prakticky stejně.

..a bez obavy, co kde na mě vyskočí za nesmyslný poplatek.

Jakub

27 milionů cestujících a stále stačí jedna dráha

Yetty

Toto je ukázkový případ nepochopení a demagogie.

Viz výše.

L.

Jinými slovy to potvrzuje, že paralelní dráha je ekonomický nesmysl, protože by byla využita jen malou část roku.

Yetty

Nikoli.

– letiště, které nemá kam růst, začne stagnovat
– ruzyně má potenciál růstu má – jak v létě, tak v zimě. v létě brzy ta možnost růstu bude omezená
– zcela pomíjíte výrazné zvýšení bezpečnosti provozu, které nová dráha přinese

Gunduľ neubiješ

No tak regionalni letiště v Praze bez solidního spojení (jak vlakoveho, tak i nekolikrat denne na významná letiste v Evropě ), které je zaroven reálně výhodné jen pro malou část obyvatel ČŘ stejně nic jiného než stagnace nečeká….

Yetty

To mluvíte o Brně?

Ruzyně má spojení 3x-4x denně síťovými dopravci prakticky se všemi významnými evropskými letišti. Které Vám tam chybí?

Prozraďte nám, prosím, kde se tedy vzalo těch 18 milionu cestujících ročně, které Ruzyně před Covidem odbavila, když podle vás z Ruzyně vlastně nikdo nelétá?

Vít

Regionální letiště v Praze? Tak to by mě tedy zajímalo, jak jste na to přišel, protože z různých uváděných definic regionálního letiště marně hledám to, co by platilo pro LKPR. Letiště se spádovou oblastí nezahrnující hlavní město? To asi ne. Další z definic řeší strukturu, kdy regionální letiště obvykle nevlastní stát. Taky nic. Letiště obsluhující málo obydlené oblasti? Ne. Druhé či třetí letiště v oblasti obsluhované hlavním letištěm? Pokud je mi známo, zatím Letňany a Točná Ruzyni nepředběhly, takže tohle také ne. Počtem odbavených cestujících? 36. nejvyšší z cca dvou tisíc evropských letišť (2019), to asi také ne. Ale možná… Číst vice »

liposh

Nebyla by nějaká alespoň přibližná časová osa, prosím?