Letiště Líně zůstane armádě. Zachová se letecká záchranka a vybuduje se základna aktivních záloh
Vrtulníky W-3A Sokół sloužící na LZS v Líních. Zdroj: Facebook.com - Letecká záchranná služba Armády České republiky
Spekulace o umístění nadzvukových letounů či bojových vrtulníků označila Armáda ČR za nepravdivé.
Kšeft zvítězil nad ideologií, megafabrika bude postavena v ne právě přátelské Číně. K velké radosti místních a letecké veřejnosti,
Nepresne. Sprane je toto: Rozum zvitezil nad nepromyslenym pokusem o kseft a pochybnou ideologii.
konec skoro pohadkovy……….letiste zustane letistem, letecka zachranka zachrankou a hosi z APB PLzen co se uz chystali na megademolici maji smolika pacholika…..
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/kasarna-slovany-nova-ctvrt-vystavba-byty-memorandum-vodovod.A231122_133938_plzen-zpravy_vb
Takového smolíka pacholíka bych chtěl mít taky. Jak už (tu?) někdo psal, kšeft je jako voda, cestu si najde.
A ta nová vlečka na letiště podle připravované projektové dokumentace se postaví?
opravi se ta stavajici
Ano, místní si přáli zachování letiště, protože to bylo lepší než továrna VW, ale běda, když by na letišti měly přistávat stíhačky nebo vrtulníky. To zase prrr. Příkladná ukázka NIMBY. Pak se nemůžeme divit, že jsme v chronické ekonomické recesi.
PS Chtěli letiště, tak ať tam klidně přistává, co je třeba.
> ale běda, když by na letišti měly přistávat stíhačky nebo vrtulníky.
A to jste v článku našel kde? A nebo jde jen o vaši představu?
Cituji: „Můžu všechny ujistit, že zde nebudou umístěny nadzvukové stíhací letouny včetně F-35 a nebudou zde mít základnu ani nové americké vrtulníky, jak tvrdí spekulace,“
Lze předpokládat že takhle nahonem je ujišťují protože byly nějaké negativní reakce na zmíněné spekulace…
Takže souhlasím s Ondrosem: podle představ místních je to ideální letiště, důležité pro obranu státu, ale létat na něm mají aerokluby jako doposud, ideálně na větroních!
Je to s podivem, že někdo mezi možnostmi
A) hluk,
B) hluk, doprava, dojíždějící pracovníci, pracovníci né úplně kompatibilní, nedostatek vody, chemické riziko, odpadní látky
preferuje tu první, co?
Já bych řekl, že preferuje za C). Tj. Současný stav.
Ano, to je ten A) hluk.
Jistě, taková gigagactory samozřejmě dělá gigahluk, to je jasné…
Teď by bylo fajn připravit průmyslovou zónu v severočeské uhelné pánvi po nějakém dolu. Uvědomuji si že může přijít vniveč, ale velká zóna se nespis na neco bude hodit. Bohužel třeba na zbrojni výrobu.
Mám na mysli legislativu, územní plánování atd.
V dole ne, tam se musí řešit voda, která má tendenci se tam hromadit 🙂
na severu je to super. Levné byty, ideál pro mladé … práce, levné bydlení…
A jinak nic…
však s platy na severu už jim taky na nic jinýho stejně nezbyde
Ještě chápu, že tam lidi nechtějí stíhačky, ale teda uniká mi, proč někomu záleží na tom, jaký typ vrtulníků tam je provozován… Si jako myslí, že kdyby tam byly UH-1Y/AH-1Z, tak by vojáci dělali ostré střelby nad Plzní, nebo…? 😀
V osmdesátých letech byly vrtulníky na Borech, tam, kde je dneska obchodní a průmyslová zóna. Letecký provoz byl hlučný a častý. O stíhačkách v Líních a jejich provozu nad Plzní netřeba zmiňovat. Plzeňáci a zvláště ti ze západní části vědí o provozu a hluku své. Paměť mám dobrou.
A tak se radši každýmu hned vzdáme, hlavně že je tu teď klídeček.
To letiště tam je jenom asi 70 let, takže je pochopitelné, že se nesmí provozovat, aby to nerušilo místní, kteří by si na takové novoty mohli stěžovat…
Stíhačky mi vadily daleko míň než vrtulníky klidně by tu mohly být.
To není úplně evidentní názor… můžu se zeptat proč?
Ono teda, stíhačky (a tím spíš F35 které mají vyjímečné nároky na základnu, mj. též na zabezpečení) by tam nejspíš nemohly být vůbec kvůli parametrům, možná ještě tak Gripeny ale ty už téměř „končí“, takže to je hodně teoretické. Ale ty vrtulníky by byly třeba i reálné (jako záložní letiště, ne jako primární) ale to by chtělo mít to aspoň jednou do roka „prolítnuté“ ne že všechno bude „teoreticky“ a pak se v pravý okamžik ukáže že problémy…
Tak samozřejmě, Bory jsou skoro to samé co Líně a Venom je skoro to samé co Hind, to potom… jo, už jsem si o vás udělal představu. Hlavně ta paměť (asi na budoucnost že??)
Ale ta dopadová studie ke vzniku strategického podnikatelského park, kterou měly do konce roku vypracovat firmy AQE advisors, 4ct a FARA ON union, ta už je pro jistotu zaplacená, že??
Myslite, ze kdyz si ji stat objednal, ze by ted kdyz se mu uz nehodi mel rict, smolik rozmyslel jsem si to a nic vam nezaplatim?
Nikoli, neměl ji vůbec objednávat.
Jo, aspoň teda „další práce zastavte, už to nebude potřeba, a vykažte provedené práce zaplatíme poměrnou část“ jo takhle by to bylo normální. Ale samozřejmě můžeme tvořit hladové zdi aby měly chudáci firmy co do úst…
To je dobře, že armáda hodila stopku nějaký montovně.
Přečíst článek je moc dlouho? VW to odpískal sám od sebe.
A pokud tam shánějí lidi s kvalifikací, tak asi nic pro Vás. Kvalifikovaný pracovník je schopen si přečíst zadání sám.
Přesně v článku je napsáno kvalifikovaná síla. Takže by to jedině musela být nepravda.
Ať to bude s elektromobily jak bude, výroba baterií bude strategické know how.
Jestli sledujete noviny tak potom co to odpískal VW ,někdo z vlády řekl, že by tam mohlo být klidně i něco jiného, proto jsem psal montovnu a mimochodem hned neurážím s inteligencí, to může napsat pouze hlupák.
To ze nekdo napise, ze vetsina budou kvalifikovani pracovnici neznamena vubec nic. Kvalifikovany muze pro nekoho byt operator linky, kde mu pod rukama bezi tisice clanku za hodinu. Presne tak jak by to bylo v tomto pripade. A i tyto zamestnanci by bylo dobre mit, treba v Severnich Cechach nebo na Severni Morave a Slezku, ale rozhodne ne v Plzni. Podobnych jsou plna Borska Pole a 95% z nich jsou agenturni zahranicni delnici. Jsou jich tisice a tisice. Bydli na ubytovnach, sami bez rodin. Predstavte si jake dopady to ma na obyvatele Plzne.
Škoda že se ta dálnice stavěla tama, tehdá se říkalo že je to prostředek pro rozvoj průmyslu… ale když to v Plzni nejde… nebo si pod pojmem průmysl představujete konstrukční kancelář se stovkou inženýrů?
Armáda? Jako fakt až teď 🤣
Dovolím si připomenout, že Plzeň nemá mezinárodní civilní letiště…. 🙂
no už se těším , až poletím se Smártem na dovču z Líní, pač na Václav Havel Airport to mám o půl hodiny dál… a víme jak ta dé pětka vypadá…
co třeba název „Emil Ritter Škoda Airport“? 🙂
návrh názvu zasílám v kopii na adresu kanceláře HejtManna a taky na adresu predátora hlavního města piva – Plzně
🙂
Mezinárodní letiště nejsou jen pro koupácké chartery.
Ale když jsou na každém rohu, jsou „mezinárodní“ akorát podle jména a jedné zadotované linky…
Je to překvapivé ale objem letecké dopravy do ČR je limitovaný (nepříliš velkým zájmem) a přitáhnout zákazníky ze sousedního Německa/Rakouska je naivita…
Nebo Josef Spejbl International Airport, protože u Škodů by to nebylo jednoznačné. Škodovka dříve používala již neexistující letiště na Borských polích, lety zajišťovala vlastní společnost Škoda Air. To ještě v době, kdy to byl stát ve státě, obehnaný hradbou.
Když už tak „Spejbl a Hurvinek Int. Airp.“ 🙂
taky dobré! doufám, že už zadávají studii na jméno.. 2025 otvíráme…
Cajk. :-):-):-)
Plzeň má mezinárodní letiště hodinu cesty autem, to je hodně slušné
To Těžké Budějovice taky, ale ty už svůj vzdušný přístav mají. 🙂
A proto by tam chtěl žít každý!
(ano, kromě mě teda)
Ich auch nicht. 🙂
Mezinárodní letiště do každé vesnice
Vivat, vivat, vivat! 🙂