Letiště Líně zůstane armádě. Zachová se letecká záchranka a vybuduje se základna aktivních záloh

Vrtulníky W-3A Sokół sloužící na LZS v Líních. Zdroj: Facebook.com - Letecká záchranná služba Armády České republikyVrtulníky W-3A Sokół sloužící na LZS v Líních. Zdroj: Facebook.com - Letecká záchranná služba Armády České republiky

Spekulace o umístění nadzvukových letounů či bojových vrtulníků označila Armáda ČR za nepravdivé.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Kšeft zvítězil nad ideologií, megafabrika bude postavena v ne právě přátelské Číně. K velké radosti místních a letecké veřejnosti,

Mysel

Nepresne. Sprane je toto: Rozum zvitezil nad nepromyslenym pokusem o kseft a pochybnou ideologii.

marek hudec

konec skoro pohadkovy……….letiste zustane letistem, letecka zachranka zachrankou a hosi z APB PLzen co se uz chystali na megademolici maji smolika pacholika…..

pěškobus

https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/kasarna-slovany-nova-ctvrt-vystavba-byty-memorandum-vodovod.A231122_133938_plzen-zpravy_vb

Takového smolíka pacholíka bych chtěl mít taky. Jak už (tu?) někdo psal, kšeft je jako voda, cestu si najde.

bkv

A ta nová vlečka na letiště podle připravované projektové dokumentace se postaví?

marek hudec

opravi se ta stavajici

Ondros

Ano, místní si přáli zachování letiště, protože to bylo lepší než továrna VW, ale běda, když by na letišti měly přistávat stíhačky nebo vrtulníky. To zase prrr. Příkladná ukázka NIMBY. Pak se nemůžeme divit, že jsme v chronické ekonomické recesi.

PS Chtěli letiště, tak ať tam klidně přistává, co je třeba.

bkv

> ale běda, když by na letišti měly přistávat stíhačky nebo vrtulníky.
A to jste v článku našel kde? A nebo jde jen o vaši představu?

SYN

Cituji: „Můžu všechny ujistit, že zde nebudou umístěny nadzvukové stíhací letouny včetně F-35 a nebudou zde mít základnu ani nové americké vrtulníky, jak tvrdí spekulace,“

Lze předpokládat že takhle nahonem je ujišťují protože byly nějaké negativní reakce na zmíněné spekulace…
Takže souhlasím s Ondrosem: podle představ místních je to ideální letiště, důležité pro obranu státu, ale létat na něm mají aerokluby jako doposud, ideálně na větroních!

pěškobus

Je to s podivem, že někdo mezi možnostmi
A) hluk,
B) hluk, doprava, dojíždějící pracovníci, pracovníci né úplně kompatibilní, nedostatek vody, chemické riziko, odpadní látky

preferuje tu první, co?

Libor

Já bych řekl, že preferuje za C). Tj. Současný stav.

pěškobus

Ano, to je ten A) hluk.

SYN

Jistě, taková gigagactory samozřejmě dělá gigahluk, to je jasné…

ABCD

Teď by bylo fajn připravit průmyslovou zónu v severočeské uhelné pánvi po nějakém dolu. Uvědomuji si že může přijít vniveč, ale velká zóna se nespis na neco bude hodit. Bohužel třeba na zbrojni výrobu.
Mám na mysli legislativu, územní plánování atd.

Kubrt

V dole ne, tam se musí řešit voda, která má tendenci se tam hromadit 🙂

libor

na severu je to super. Levné byty, ideál pro mladé … práce, levné bydlení…

Jaaa

A jinak nic…

Fsp

však s platy na severu už jim taky na nic jinýho stejně nezbyde

SaulGoodman

Ještě chápu, že tam lidi nechtějí stíhačky, ale teda uniká mi, proč někomu záleží na tom, jaký typ vrtulníků tam je provozován… Si jako myslí, že kdyby tam byly UH-1Y/AH-1Z, tak by vojáci dělali ostré střelby nad Plzní, nebo…? 😀

Bartoloměj

V osmdesátých letech byly vrtulníky na Borech, tam, kde je dneska obchodní a průmyslová zóna. Letecký provoz byl hlučný a častý. O stíhačkách v Líních a jejich provozu nad Plzní netřeba zmiňovat. Plzeňáci a zvláště ti ze západní části vědí o provozu a hluku své. Paměť mám dobrou.

Jaaa

A tak se radši každýmu hned vzdáme, hlavně že je tu teď klídeček.

Náhodný kolemjdoucí

To letiště tam je jenom asi 70 let, takže je pochopitelné, že se nesmí provozovat, aby to nerušilo místní, kteří by si na takové novoty mohli stěžovat…

Martin

Stíhačky mi vadily daleko míň než vrtulníky klidně by tu mohly být.

SYN

To není úplně evidentní názor… můžu se zeptat proč?
Ono teda, stíhačky (a tím spíš F35 které mají vyjímečné nároky na základnu, mj. též na zabezpečení) by tam nejspíš nemohly být vůbec kvůli parametrům, možná ještě tak Gripeny ale ty už téměř „končí“, takže to je hodně teoretické. Ale ty vrtulníky by byly třeba i reálné (jako záložní letiště, ne jako primární) ale to by chtělo mít to aspoň jednou do roka „prolítnuté“ ne že všechno bude „teoreticky“ a pak se v pravý okamžik ukáže že problémy…

SYN

Tak samozřejmě, Bory jsou skoro to samé co Líně a Venom je skoro to samé co Hind, to potom… jo, už jsem si o vás udělal představu. Hlavně ta paměť (asi na budoucnost že??)

Jaroslav Černý

Ale ta dopadová studie ke vzniku strategického podnikatelského park, kterou měly do konce roku vypracovat firmy AQE advisors, 4ct a FARA ON union, ta už je pro jistotu zaplacená, že??

Tom Matto

Myslite, ze kdyz si ji stat objednal, ze by ted kdyz se mu uz nehodi mel rict, smolik rozmyslel jsem si to a nic vam nezaplatim?

Jaroslav Černý

Nikoli, neměl ji vůbec objednávat.

SYN

Jo, aspoň teda „další práce zastavte, už to nebude potřeba, a vykažte provedené práce zaplatíme poměrnou část“ jo takhle by to bylo normální. Ale samozřejmě můžeme tvořit hladové zdi aby měly chudáci firmy co do úst…

Martin

To je dobře, že armáda hodila stopku nějaký montovně.

Jiří Kocurek

Přečíst článek je moc dlouho? VW to odpískal sám od sebe.

A pokud tam shánějí lidi s kvalifikací, tak asi nic pro Vás. Kvalifikovaný pracovník je schopen si přečíst zadání sám.

ABCD

Přesně v článku je napsáno kvalifikovaná síla. Takže by to jedině musela být nepravda.
Ať to bude s elektromobily jak bude, výroba baterií bude strategické know how.

Martin

Jestli sledujete noviny tak potom co to odpískal VW ,někdo z vlády řekl, že by tam mohlo být klidně i něco jiného, proto jsem psal montovnu a mimochodem hned neurážím s inteligencí, to může napsat pouze hlupák.

Tom Matto

To ze nekdo napise, ze vetsina budou kvalifikovani pracovnici neznamena vubec nic. Kvalifikovany muze pro nekoho byt operator linky, kde mu pod rukama bezi tisice clanku za hodinu. Presne tak jak by to bylo v tomto pripade. A i tyto zamestnanci by bylo dobre mit, treba v Severnich Cechach nebo na Severni Morave a Slezku, ale rozhodne ne v Plzni. Podobnych jsou plna Borska Pole a 95% z nich jsou agenturni zahranicni delnici. Jsou jich tisice a tisice. Bydli na ubytovnach, sami bez rodin. Predstavte si jake dopady to ma na obyvatele Plzne.

SYN

Škoda že se ta dálnice stavěla tama, tehdá se říkalo že je to prostředek pro rozvoj průmyslu… ale když to v Plzni nejde… nebo si pod pojmem průmysl představujete konstrukční kancelář se stovkou inženýrů?

Lojza

Armáda? Jako fakt až teď 🤣

PeDazOl

Dovolím si připomenout, že Plzeň nemá mezinárodní civilní letiště…. 🙂

libor

no už se těším , až poletím se Smártem na dovču z Líní, pač na Václav Havel Airport to mám o půl hodiny dál… a víme jak ta dé pětka vypadá…

co třeba název „Emil Ritter Škoda Airport“? 🙂

návrh názvu zasílám v kopii na adresu kanceláře HejtManna a taky na adresu predátora hlavního města piva – Plzně

🙂

Průvodce původní Aleš

Mezinárodní letiště nejsou jen pro koupácké chartery.

SYN

Ale když jsou na každém rohu, jsou „mezinárodní“ akorát podle jména a jedné zadotované linky…
Je to překvapivé ale objem letecké dopravy do ČR je limitovaný (nepříliš velkým zájmem) a přitáhnout zákazníky ze sousedního Německa/Rakouska je naivita…

Klabavátor

Nebo Josef Spejbl International Airport, protože u Škodů by to nebylo jednoznačné. Škodovka dříve používala již neexistující letiště na Borských polích, lety zajišťovala vlastní společnost Škoda Air. To ještě v době, kdy to byl stát ve státě, obehnaný hradbou.

PeDazOl

Když už tak „Spejbl a Hurvinek Int. Airp.“ 🙂

libor

taky dobré! doufám, že už zadávají studii na jméno.. 2025 otvíráme…

PeDazOl

Cajk. :-):-):-)

Kandelábr

Plzeň má mezinárodní letiště hodinu cesty autem, to je hodně slušné

PeDazOl

To Těžké Budějovice taky, ale ty už svůj vzdušný přístav mají. 🙂

Fsp

A proto by tam chtěl žít každý!
(ano, kromě mě teda)

PeDazOl

Ich auch nicht. 🙂

Lojza

Mezinárodní letiště do každé vesnice

PeDazOl

Vivat, vivat, vivat! 🙂