Obří letiště pro Peking je hotové, odbaví až 100 milionů lidí za rok

Nové letiště v Pekingu. Foto: Daxing International AirportNové letiště v Pekingu. Foto: Daxing International Airport

Nové mezinárodní letiště Daxing u Pekingu je hotové a získalo všechny potřebné certifikáty nutné pro provoz. Oznámila to čínská státní

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Po Finnairu je druhým evropským dopravcem, který bude provozovat všechny své lety na a z nového letiště Daxing British Airways.

J.L.

Pokud je někdo přesvědčen, že Země snese trvalý růst, je to nebezpečný blázen nebo ekonom

Nekdo

no ovsem ze snese, ale nejpozdeji do padesati let musime budto zacit masivne stavet na Marsu, nebo na dne mori. no a ovsem pestovat jidlo laboratorne a cely ten zazrat pohanet skutecne bezemisnimi technologiemi, napriklad tedy nuklearnimi nebo fuznimi elektrarnami.

J.L.

A na ten Mars se bude létat jak? A fúzní či jaderné elektrárny budeme stavět z bezemisně vyráběných materiálů? Kdybychom dnes zcela přestali produkovat skleníkové plyny, tak první náznaky zlepšování klimatu (údajně) nastanou kolem r. 2050.
Do padesáti let se tak všichni uvaříme, neb energii, která se ze Slunce akumulovala cca 200 mil. let ve formě uhlí, ropy, plynu a dalších fosilních materiálů, stačilo lidstvo spálit za cca 200 let.

J.L.

Omlouvám se za svůj předchozí komentář, ale na tomto webu se lidi dovedou pohádat kvůli tak neuvěřitelným kravinám, že jsem Vaši ironii spolkl i s navijákem…

jkjk

Vysokorychlostní dráha povede na Západní nádraží, což je od úplného centra cca 8 kilometrů (30 min metrem), ale na pekingské poměry pořád celkem dobré. Zároveň by tam měla vést linka zakomponovaná do sítě metra, pomalejší („pouhých“ 160 km/h) a z její konečné do centra asi 10 km.

Hanzi

Tyhle ,,akce,, budou lidstvo jednou hodně bolet a ono už to de facto pomalu bolet začíná.

MildaIV

Máte na mysli to, že lidi vylezli z jeskyní?

Adam

Nádhera. Ale…

Samozřejmě je potřeba přihlédnout k faktu, že proti stavbě nemůže nikdo protestovat, k dispozici jsou téměř neomezené prostředky a s výkupy pozemků asi taky nebudou úplně problémy. Zbourat 11 vesnic a přesídlit 20 tisíc lidí … v Evropě nemožné a buďme za to rádi.

JiP

Pokud udaje co pisete jsou pravdive, tak ono je ale potreba napr. to presidlovani naskalovat. 20 000 lidi v miliardove Cine je totez jako byste u nas presouval 200 lidi a zboural 0.1 nejake vsi, coz se u nas napr. kvuli tezbe uhli mnohokrat delo i ve vetsich poctech a objemech. Nejsem priznivec nejakeho drastickeho vyvlastnovani, ale s tim „ceskym“ pristupem, kdy chranime kazdou veverku se zase na druhou stranu nepohneme nikdy z mista a svet nam proste utika. Vsem bych doporucil navstivit Asii, aby videli ze Evropa jiz davno neni pupek sveta a pomalu se spise stava neproduktivnim, zaostalym… Číst vice »

Nabrak

Toto se velmi hezky říká, dokud se takovýto odsun netýká právě vás:-)

mgr.pavel

Jako chápu, že někdo může mít velmi silný vztah k místu kde žil on a třeba i jeho předci. Ale pořád.. je to forma NIMBY „tady žiju já a nikdy zde ani v okolí nechci nic i kdyby to mělo pomoct milionu jiným lidí“. Trochu sobecké..

Y.K.

Je galakticky velký rozdíl mezi „nic nemít poblíž (NIMBY)“ a vystěhovat, vykořenit, zbourat.

mgr.pavel

Jak kdy. Když vám jako člověku se špatným spaním a respiračními problémy postaví dálnici kousek za domem a vyvlastní kus zahrady k tomu, tak se nejspíš nakonec také „dobrovolně“ přestěhujete. A imho někdy je i lepší vše zbourat, než nechat dožívat a denně trpět vedle stavby která vám poničila vaši minulost..

Ale OK, upřesňuji sám sebe: přehnané protesty proti nucenému vystěhování jsou extrémní forma NIMBY.

Y.K.

Tak já neříkám, že by ani jedno nemělo své problémy a dálnice za domem je fakt problém se kterým se žije špatně. Každopádně pro někoho může být vystěhování z rodné půdy smrtící, hlavně u farmářů, když tam zanechali celé genrace práce a nějaký odkaz. Už se není kam vrátit ani na moment, vzpoínky shrne buldozer. Most by mohl vyprávět.

JiP

800 m vzdusnou carou mam od domu zeleznicni koridor a cca 1000 m vzdusnou carou na druhou stranu dalnici a jsem za to rad, ta flexibilita je skvela a hluk minimalni. Jsou to jenom nicim nepodlozene bludy, ktere se okolo techto staveb siri ohledne hluku, predevsim nova zeleznice se drasticky ztisila, dalnice je slyset vice. Mnohem vice hluku nadelaji ty ruzne cirkularky a sekacky a smradu ty kvanta palenych petek a plastu v kamnech…..zlata dalnice a koridor.

Y.K.

To není pravda, ČR má zhruba stejnou hustotu osídlení jako Čína! Pochopitelně, pokud by to bylo uvnitř města, tak tam by se stěhovalo hodně lidí, ale letiště se nestaví v centru měst (ani v Číně).

JiP

Okolo Pekingu bude asi podstatne vetsi prumer zalidneni nez statisticke cislo, ktere zahrnuje i ty nekonecne hory a pouste v Cine. Stavby podobneho typu zkratka jinak postavit nejdou.

Y.K.

Tak ty nekonečně pouště jsou převažovany desetimilonovými+ megapolemi s vysokými mrakodrapy. Pochopitelně se to průměruje těžko, ale mi také máme velké relativně neosídlené oblasti v horách atp., vojenských újezdech, jen to měřítko všeho je jiné.

Y.K.

my také máme, ach ach… pardon

Xaver

ČR srovnávat s Čínou opravdu moc nelze. Co je nějaký vojenský újezd např. proti obrovské neosídlené Gobi,

Y.K.

Tak říkám, v poměru, že. 🙂 Trochu jsem si zapřehánel.
My máme mrňavou zemičku s relativně velkými újezdy a národnímy parky. Čína je nezměrná země s nezměrnými pouštěmi ahorskými pásmy. Ale pravda je, že v Číně je obrovský rozdíl mezi polopustým severozápadem a jihovýchodem s megapolemi. Porovnat se to moc nedá.

Každopádně faktem zůstává, že ČR má skoro stejnou hustotu osídlení jako „přelidněná“ Čína, což ne každý ví a je to zajímavý detail.

Jarek

Opravdu? Okres Daxing má hustotu zalidnění 660 osob/km2, okres Praha-Západ, v němž leží LKPR, 250 osob/km2.

Y.K.

Ta-sing je dost různorodý. Na severu k Pekingu a je osídlený velmi hustě, na jihu (kde je letiště), je to farmářská oblast s malými vesicemi. Když se kouknete do časové historie snímků v Google Earth, tak tam nějaké osady i městečko padlo, popravdě u nás by podobně velké (teoretické) letiště zasáhlo poměrně podobný rozash osídlení. Rozhodně to není rozdíl 100x, jak bylo nazančeno v původním příspěvku, to by to fakt museli stavět někde místo mrakodrapů.

Jarek

Mohl byste to trochu rozvést s tím „utíkáním světa“? Co takového megalomanského nám tu aktuálně schází, že bychom za to ty „veverky“ vyměnili?

JiP

Doporucil bych vam tam vycestovat a videt a zazit na vlastni kuzi, nejlepe tam nejakou dobu pracovat a zit. Pak to zjisitite sam, on ten seznam je totiz velmi dlouhy a komplexni. Musim rict ze zde po navratu do CR i po tech letech dost trpim a propadam casto deziluzi.

Xaver

Proč? Co si myslíte, že nám konkrétne uteče? Chcete snad říct, že kvalita života v Číně je vyšší než v ČR?
Jen podotýkám, že počet mrakodrapů ani megalomanských letišť nemá s kvalitou života nic společného.
Btw. V Číně jsem sice nebyl, ale zato jsem půl roku pracoval ve Vídni, která se umisťuje na první pozici v kvalitě života na světě. To je dle mě skutečný vzor, nikoli Čínské megalošílenství.

Pavel Novák

Ano, je dobré tam na čas vycestovat a po návratu zjistit, že naše země uprostřed Evropy je i přes různá protivenství skvělé místo na žití, podstatně lepší než Čína.

Radek Janata

„Zbourat 11 vesnic a přesídlit 20 tisíc lidí … v Evropě nemožné a buďme za to rádi.“

To samozřejmě je možné i v Evropě. V takovém západním (!) Německu ustoupily desítky vesnic a měst těžbě uhlí. Třeba u dolu Garzweiler se jednalo o 24 vesnic a měst a 35 000 lidí:

https://www.france24.com/en/20180324-down-earth-germany-coal-garzweiler-mine-relocate-villages-immerath-church

MildaIV

Díky odstoupení od jaderné energie, se Německu zvýšila těžba a hlavně spalování uhlí. Čínani naopak staví jaderné elektrárny jak na běžícím pásu.

Adam

Tak o tom jsem neslyšel, díky za odkaz.

Jiří Šrámek

Odkaz není slyšet.