Letiště Heathrow vyzvalo aerolinky, ať zastaví prodej letenek na léto
Cestující na letišti Heathrow. Foto: LHR
Na letišti Charlese de Gaulla se začátkem července během stávky pozemního personálu zatoulalo přes 20.000 zavazadel.
Bohužel, další skutečnost, která k tomu chaosu přispívá je nedostatek zkušených handlingových agentů. Letím z PRG a na checkin říkáme agentovi otevřete si PNR, máte tam kompletní informaci. Agent se zeptá, co je to PNR. Blbá doba a COVID, to je druhý „Ģreen deal“.
i ty kecko.
A lidské dno se ozvalo. Vy jste pravděpodobně hodně psychicky nemocný. Už vás vzali do ČNB ? A pokud se vyjadřujete o spolupráci mezi leteckými společnostmi a železničními společnostmi, tak nelžete. Podívejte se raději na program Rail&fly kolik leteckých společností spolupracuje s DB. Ale v QS o tom víte asi pramálo.
Tak v tomto lze souhlasit, i když, že by check-in agent nevěděl, co je PNR, to už by byl vrchol…ale všechny handlingové společnosti nabírají takové zaměstnance, aby to stálo co nejméně, takže studenti, dohodáři… když vezmu v úvahu, že jim poskytnou mimimální zácvik, tak se jeden diví, že to ještě funguje alespoň tak, jak to funguje… nicméně, že se nestíhá odbavovat kvůli nízké kvalifikaci personálu, to je fakt.
a ja bych pridal, i kvuli cestujicim samotnym.
dodnes nezapomenu na prosinec na odlet z dubaje do prahy, kde kvuli hloupym cestujicim odbavovali 50 lidi dve a pul hodiny.
z tech 50 lidi totiz vic jak polovina nemela vyplneny cesky priletivy formular, takze ho tam jeste v prubehu odbaveni vyplnovali … neskutecne.
dneska to sice nejsou priletive formulare, ale zase jine veci.
Tohle taky podepisuju. Když jsme v březnu přiletěli do Prahy na terminál 1, byla neskutečná fronta na pasovce. Odbavení každého člověka snad na několik minut, neustálé hrabání v kabelkách a kapsách. Nechápal jsem, co tam po nich chtějí. Pak jsme přišli na řadu s manželkou – pasy, v nich založené příletové formuláře a očkování. Policajt spráskl ruce a říká „to snad ani není pravda, že někdo přišel takhle nachystaný“. Za 20 sekund jsme byli skrz.
sice už offtopic .. ale takhle jsme s manželkou způsobili malý poprask na Zanzibaru při příletu … mám pocit, že jsme byli prakticky jediní z letadla , kdo si vyřešil vízum online už z čech – místní policajt z toho byl u vytržení 😀
(ale ve finále nam to bylo k ničemu, protože transfer z letiště do hotelu jsme sdíleli s někým, kdo zřejmě tak progresivní nebyl .. takže jsme další půl hodinu čekali před letištěm … )
Ten příletový formulář jsem v Dubaji v únoru vyplňoval taky až po upozornění na přepážce a vůbec to nikoho neudržela, protože mě odbavili i bez něj. Létal jsem během covidu po EU a nikdy to nikdo nechtěl. Takže jsem to vyplnil jen jednou a pak až v Dubaji, protože jsem nevěděl, jak po tom budou lačný při příletu ze země mimo EU. Nebyli po tom lační vůbec. Zbytečnost. 🙂 ps: v Dubaji jste byl na dovolené, nebo pracovně? Expo v Dubaji bylo TOP!!!
Tak to byla klika .. v našem případě to chtěli už při odbavení a nenechali lidi odbavit, dokud si to nevyplní … smutný příběh.
asi jsem měl smůlu – český příleták po mě chtěli v zahraničí při odbavení pokaždé při návratu.
Dubaj byla dovolená … a ano, spojená i s Expem 🙂 nebylo to zlé, ale nejvíc jsem si paradoxně užíval expozic malých „rozvojových“ zemiček, než těch velkých hi-tech pavilonů … 🙂
Tak zrovna ten covid cirkus bych na cestující neházel.
a to ja to klidne hodím.
vsude psali, ze potrebujes priletovy formular , kdyz se vracis do cech. media toho byla plna, cestovky to lidem psaly kde se dalo .. a stejne se najde hromada tupounku, kteri to nejsou schopni pobrat , vyplnit a ukazat.
Někomu holt není shůry dáno, pak ale nemá lézt do letadla, zvláště v této době…
Já ty lidi lituji. Vůbec si nedovedu představit jak řeší například zrušený let a převystavování na jiné airlines, atd.
nijak. to spadne na supervizora.
A jeste neco k zavazadlum,lidi tahaji na dovcu na par dnu plno nesmyslu,litam vetsinou jen s low cost a tam uz se mi odbavene zavazadlo nevyplati ,zejmena pri prestupu Maximalne bereme pri delsi dovci 10 kg kufr 55x40x20 do kabiny letadla Jinak jen lety s batuzkem Kdyz vidim ty haldy nedorucenych kufru na letistich nechapu To jsou nekdy obri kufry Co tam ti lidi na par dnu tahaji ?Navic v lete,vetsinou k mori
ne kazdy chce u more vypadat jako prasatko z cech 🙂
ale ted vazneji … sice taky patrim mezi lidi, co jim na tejden k mori staci sebou vzit (obrazne) dve tricka a dvoje ponozky, nicmene je spousta lidi, co treba na veceri chtej vypadat hezky a maj na kazdy den na veceri opravdu novy fajnovy obleceni.
v evrope nevim, ale v tech lepsich resortech v africe je casual na veceri i vyzadovan (to, ze to pulka lidi ignoruje, je vec druha).
Chapu co chcete rict, ale myslim, ze smoking neni typickym obsahem tech zavazadel.
Velke Britanii to tak nejak skodolibe preju.Chteli Brexit maji ho mit…Ziju v Irsku a od zacatku covidu jsem pres Velkou Britanii nelet A ze jine letiste maji taky problemy ? Je to asi tak ,v CR udajne chybi 5000 ridicu kamionu a autobusu, protoze jsem tuto praci delal, vim proc Stacilo by nabidnout slusny plat a pracovni podminky a oni by se zajemci nasli A bezpecnostni proverlky? V dnesni dobe internetu,kdy se da zjistit o kazdem kdeco? Problem je ve vedeni Ten jejich Johnson …I v jinych statech jsou ve vedeni lide ,co do politiky nepatri a kdyby pracovali v… Číst vice »
Za 14 dni letim s AUA pres Viden do Parize a pak vlakm do Normandie. Vloni jsem pri stejny dovoleny pres Frankfurt prisel o kufr na celej tejden. Po pocatecnim soku jsem si ale rychle zvyk nakupovat „na Lufthansu“ a krome kremu na atopickej exem pro kluka mi vlastne nic nechybelo. Jen nemam doma kam dat druhej maxikufr, co jsem si taky musel koupit. Takze pokud dovezou me, se zpozdenim zavazadla se dokazu hladce vyporadat.
Mozna je zdanlivy problem uplne jinde. Zkratka ocekavaji ze na podzim opet nasadime masky a budem sedet doma. Tak proc by zamestnavali nebo se snazili zamestnat vice lidi. 😕
Asi tak…
Spíš možná pokles poptávky daný nastupující ekonomickou recesí.
Loni se na podzim a v zimě normálně létalo (byť někde s rouškami a testy), proč by to letos mělo být horší?
jsem rad, ze nejsem jediny, kdo z toho ma stejny pocit
Urcite to bude aj tym ze nikto nevie ako to bude s covidom. Na druhu stranu tu uz bola spomenuta recesia do ktorej smerujeme milovymi krokmi ( a to nam este rusaci nezatvorili kohutiky s ropou a plynom, to by bola este len zabava )…sice si to nikto nechce pripustit, ale je to tak. Co tak pocuvam, tak mnozstvo ludi teraz este otvara penazenky a chce si dopriat „poslednu“ dovolenku…po nej sa ale uz zacne setrit na energie, potraviny a zakladne zivotne vydavky…
Presne z toho duvodu Buh stvoril agenturni pracovniky. Je prace? Koukejte makat? Ubyla? Tak zejtra nechodte.
Jenže agenturní pracovník nemá potřebnou bezpečností prověrku, pro práci na letišti.
Po brexitu je problém i s cizincem, tím spíše s jeho bezpečnostní prověrkou ….
Pracoval jsem jako agenturni pracovnik pul roku na Schipholu (AMS), kde jsem castecne take prekladal zavazadla . Proverka i pas byla zalezitost na par hodin. Tehdy (2015) jsem dostaval kolem 6 EUR/h – mozna tam bude ten problem.
… napsal ten, kdo takhle nikdy zaměstnán nebyl.
Ne, ale mel jsem takhle obsazenou pulku IT helpdesku na trading peaky. Ale s tou bezpecnstni proverkou je to asi slozitejsi, to uznavam.
A napadlo Vás někdy, jak těm lidem z agentury je?
Je to fatální selhání vrcholného vedení letiště a toto selhání by mělo mít za následek jeho výměnu. Nic takového se ale neděje, což je pro mne naprosto nepochopitelné.
V čem spočívá fatální selhání vrcholného managementu, pokud kandidát práce musí projít bezpečnostní prověrkou, jíž musí provést nezávislá – zákonem určená instituce, patrně některá z britských tajných služeb.
Dokud tu prověrku nemá, tak ho nemohou zaměstnat. A ta prověrka může trvat několik měsíců ….
Jak byste jako vrcholový manažer -vázaný zákonem – postupoval vy ….
Můžete finančně motivovat stávající zaměstnance, aby byli schopni odbavit ne 1 cestujícího za 5 minut, ale třeba aspoň 2. Zážitek z minulého týdne na Heathrow. Vykecávání, většina security přepážek uzavřena, je nám ta fronta na 2 hodiny u zadku.
A to se lidi náhle navalili? Určitě mohli myslet dopředu… a snad už ty prověrky dneska dělají.
Začal bych problém letní sezóny řešit v únoru?
opravdu bagážníka prověřuje tajná služba?
Každý, kdo má přístup do SRA musí být prověřen a záleží jen na orgánu, který za to odpovídá, odkud si vyžádá informace a podklady. A setkal jsem se s případy, že byl problém s prověrkou u člověka, který měl v záznamu dva dopravní přestupky….
ufff …
Já to říkám furt, lepší jezdit autem 🙂
Auto je po letadlu hned nejhorší nehospodárný prostředek. Po Evropě bychom měli jezdit rychlovlaky a být v okolních státech během pár hodin. Na západ od nás to už funguje, tady se toho snad někdo dožije.
A ta Británie je podle Jana na západ nebo na východ , abych správně porozuměl 😂
Británie je momentálně nejspíš v pr…. , no víte asi kde.
Asi záleží kolik v něm vezete lidí, ne?
Rychlovlaky po Evropě – na západ budeme mít za 10 let klikatou jednokolejku na 70-100 zadrátovanou, tak co chcete. Auto jedině, dráha se zahubí sama.
Trosku mimo temy, ale nieje to len v letectve. Pracujem v Rakusku v hoteli, nastastie na veducej pozicii inak by som tu tiez uz nebol a zohnat ludi je teraz extrem. Cez covid to sef vyhadzal a ludia zistili ze existuje aj ina a lepsia praca. Hotel teraz na 100% plny ale zamestnancov mame 60% stavu ako pred covidom.
Najorsie je, ze sef vidi, ze vsetko funguje aj tak, takze uz nam ,,netreba,, ludi.
A zamestnanci to vidia aj citia na praci… denne jedna vypoved za druhou, to iste maju teraz aj letiska.
Třeba se zase naučí si dobrých pracovníků vážit- korekce v tomto směru je potřeba.
Jste ve vedoucí pozici. Proč mu to nevysvětlite? Jde samozřejmě i o mzdy. Lidi půjdou za lepším. To je úplně pochopitelné.
Ako som uz pisal, hotel funguje aj s aktualnym stavom a zamestnanec je tu iba cislo, jeden odide druh pride ale aky? Pred este 7-8 rokmi sme aj na najnizsie pozicie robili vyberove konania, teraz sa berie bez urazky kade aky rumun, srb bez jazyka a praxe. Tak to potom aj vyzera a robi nam to velke problemy. Neraz sme to preberali na poradach a stazuju sa veduci z kazdeho oddelenia na to. Mzdy sme tiez otvorili. Ani euro navyse dokonca sme tento rok pri inflacii 10+% ani nevalorizovali. Musi sa setrit kazde euro pre covid, ale nove ferarri v… Číst vice »
Pak si pan majitel zcela jistě užívat nebude moc dlouho. Jim podobným ty problémy patří. Vás jako pdrizeneho mi je líto.
Můžete prostě deklarovat menší kapacitu, než je pokojů. Nevím kdo to má na starosti.
Ale kam se všichni ti lidé poděli? Ze všech stran a ze všech oborů slyšíme, že nejsou lidi. Tak kde ti lidi teda pracujou?
Nejsou lidi – třeba v té Británii tam mohli pracovat prověření cizinci z členské země EU, po brexitu je to obtížné …
Mnozí také mohli dosáhnout důchodového věku …
Taky mne toto napadlo. Nejlepší, co jsem vymyslel, je nepřímý důsledek omezení globalizace.
Trochu nadsázkou: Tam kde se dřív vezla součástka či výrobe z druhého konce planety vyrobená efektivně, levně a ještě cizincem, tam dnes jeden Evropan tu součástku vyrábí (často i třeba míň efektivně a dráž), jede další vyhledává či domlouvá kontrakt na zborcený just-in-time supply chain a jeden ještě další tu součástku zaváží do i vyváží ze skladu.
dělají někde jinde… pracovní trh byl už před covidem přehřáty a lidi nebyli, a covid to kupodivu nijak nepořešil (žádná vlna bankrotů, nic) ..
všude se snižuji kvalifikační požadavky (aby se vůbec někdo našel), takže ti lidi z hospod a hotelů (pokud nebyli úplně mimo) dneska můžou v podstatě dělat někde úplně jinde, zcela mimo sektor služeb.
co se letist týká – tak tam letní sezony (bagáže, ale i checkin apod) dělali hodně sezonní brigádníci … a při odměnách, které dostanou za letní brigádu někde jinde je to vůbec na to letšitě netáhne…
Jenže já se nebavím primárně o chybějících lidech na letištích. Oni ti lidé chybí jaksi všude. Tak kde teda jsou?
nikde. jen se ekonomika rozjela rychleji, a proste zacli chybet lidi vsude 🙂
jinymi slovy, ekonomika a jeji rust presvihl kapacitu pracovniho trhu. nic vic, nic min.
Nebo dělají, nedělají ve statním, či jsou na nějakých podporách. Jinak hodně se teď asi taky vyrábí na sklad, v některých odvětvích. Za čas se to nějak ustálí. Stejně tak jako cestování. Snad taky zmizí super levné letenky, né, že by se mi nelíbili, ale možná je na čase trochu přehodnotit přístup některých lidí k cestování. Jinak trh pokřivili dost i ty dotace, ve všem.
Na rozdíl od letiště nejste nucen vyžadovat od uchazeče o zaměstnání bezpečnostní prověrku …
Nehledě na to, že podle daných pravidel lze zaměstnat uchazeče z ciziny ….
Prostě bída, krize, katastrofa… Lidi lítaj jak diví a práce na letišti nikomu nestojí za to aby vstával z postele.
Katastrofa je, že létají jako diví. Zbytek už je jen důsledek okolností. Zrušení letu zpravidla neznamená ztrátu života… Pro někoho naopak lepší zdraví. 🙂
Šel byste házet kufry za ty nabízené prachy za každého počasí? A ještě teď v sezóně na rozpálenou plochu? 🙂 Já určitě ne.
No to záleží. Kdyby byla vážně krize a kdybyste měl hlad, tak byste ještě třeba prosil aby vás nechali házet kufry. Jen teď to má holt každej na salámu, protože žádná krize není.
To by musela být sakra bída, abych tu práci za ty jejich (Letiště Praha) prachy na/hod šel dělat…. k tomu si počasí nevyberete a jako bonus jste v kleče v trupu letadla. Tato práce si zaslouží alespoň 240Kč/hod hrubého.
Sorry…. Czech Airlines Handling. Nechápu, proč prestižní letectví nedrží mzdový standard u dělnických profesí. Manažeři svůj standard předpokládám mají….
By mě jen zajímalo kde udělali soudruzi z GB chybu 🙂
Britský lid si odsouhlasil BREXIT, v jehož důsledku je obtížné zaměstnat cizince … navíc bezpečnostní prověrky, které si soudruzi v GB nevymysleli …
A proč je tedy to samé i v Nizozemí a Francii?