Letiště hasí krizi s odbavením zavazadel, přesouvá lidi z kanceláří ke kufrům. Slibuje dovoz zdarma
Stanoviště pro samoobslužné odbavení zavazadel. Pramen: Letiště Praha
Letiště Praha a jeho dceřiná firma Czech Airlines Handling (CSAH) se dnes omluvilo za problémy, které cestujícím způsobuje nedostatek personálu
Počtu spojů, ne množství spojů
Do titulku by to chtelo nejakou fotku jak kancelarsky hazej v dire…PR urcite rado poskytne..🤣
Dnešní přílet z Antalye taktéž naprosto bez problémů. Vše proběhlo hladce a kufry jsme měli za pár minut. Sympatický personál na stojánce. Příští rok znovu jasná volba
Jsme rádi, že jsme tento rok zvolili odlet z Pardubic, i přesto že jsme z okrajové části Prahy. V Pardubicích jsme měli kufry do 10 minut. Přílet z Marsa Alam
Dnešní přílet z Antalye taktéž naprosto bez problémů. Vše proběhlo hladce a kufry jsme měli za pár minut. Sympatický personál u letadla. Příští rok Pardubice znovu jasná volba
Jenom se ukazuje jak je Praha malé a lokální letiště.
To tim neni. Na Schipolu maji take nedostatek personalu a je to podle Vas male lokalni letiste?
Neochota si přiznat, že mobilita lidí dosahuje limitu bude mít své následky.
Na železnici chybí koleje, na silnici pruhy, na letišti jsou to problémy s odbavením.
Včera jsem po promocích u jedné univerzity sledoval, jak se vytvořila dlouhá fronta u parkovacího automatu na zaplacení.
Masová mobilita má spoustu svých úzkých hrdel. Tohle už nevyřeší další kapacita. Jen se ty problémy budou postupně kumulovat, úzkých hrdel přibývat čím dál víc a tvořit se fronty, kolony, zpoždění, nervozita a agresivita. Ideologie neustálého hospodářskéhu růstu spojeného s vyšší mobilitou atakuje své limity.
Řěšení je přejít na lokálnější, efektivnější způsob života.
Většina těhle problémů má nějaké řešení. Fronta u pokladny na parkovišti by nebyla, kdyby lidi platili mobilem v aplikaci (pokud to parkoviště umožnuje). Železničních kolejí máme v republice víc než dost, ale je to dědictví historie, kdy máme obrovskou síť místních drah, minimálně využívaných, ale chybí nám VRT. A tak osobní i nákladní vlaky jezdí po přetížených koridorech. Je to neschopnost politického vedení země (ne současného, všech po roce 89) pochopit situaci a investovat včas do dopravní infrastruktury. Země uprostřed Evropy vstupovala do EU kde funguje jednotný trh, kde v rámci Shenghenu nemáme vnitřní hranice, a i po dvaceti letech… Číst vice »
A proč by se mělo chtít vozit všeho pořád více a více sem a tam až k nekonečnu? Nemluvilo se původně naopak o zeštíhlení dopravy a jejím přesunu na šetrnější způsoby?
Nijak nepopírám, že některé věci je možné dělat jinak. Jako konzumní společnost jsme si zvykli na určitý standard, viz celoroční nabídka ovoce a zeleniny v hypermarketech, ale postupně nám dochází, že rajčata vypěstovaná v holandském skleníku pod zářivkou, kde rostla z polystyrénu naočkovaného chemií, jsou sice krásná, ale chuť nemají skoro žádnou, to holt asi není to pravé. Ano, mnohé je zbytečné, stejně jako zemědělská půda zničená nekonečnými skladovými halami, které vídám např. podél D5, nebo u Chebu. Jen nevím, jestli k tomu musíme dospět sami evolučně, a nebo je nutné, aby nám změny někdo diktoval. To co jsem popisoval… Číst vice »
Co třeba znovu obnovit výjezdní doložku? Akorát kromě třeba devizového příslibu by to poukaz na odbavení zavazadla na letišti? Když je to tak vzácný zdroj, tak určitě pomůžou příděly a lístky!
Ne všechnu vinu za zpoždění nese řízení provozu a přetížené nebe. Třeba u letadla s registrací OM-GTF
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/om-gtf
3.7. Monastir-Ostrava plánovaný přílet 1:35
3.7. Ostrava-Marsa Alam plánovaný odlet 1:30
To pak ani letadlo nemusí přiletět pozdě, aby bylo jasné, že bude mít alespoň 40 minut sekeru, kterou si díky opravdu nahuštěnému letovému řádu prakticky bez pauz na vyrovnání zpoždění poveze celý den, možná i více dní (viz např. zpětná historie letů stejného letadla – jeden den nabrané zpoždění se s tím táhne až do chvíle i za několik dní, kdy je v letovém řádu nějaká větší mezera).
Uplne bych nepredpokladal, ze to tak bylo planovane, spis ho prohazovali za jine letadlo, ktere bylo treba porouchane, nebo jeste vic zpozdene, ktere na te lince melo byt puvodne…
Tiskovy mluvci Czech Airlines handling byl odvolan pred par dny. Ono to bude i o tomhle. Bude tam asi dost nezvladnuta interpersonalni atmosfera napric celou firmou.
Zajimalo by me, co s tim vsil MD chce delat?
A od 1.7. navic dohodari na DPP budou jeste problematictejsi, takze jich bude jeste mene k sehnani.
Proč MD?
Letiste spada pod ministerstvo financi, ktere je jmenem statu jeho akcionarem.
Co vic letu presunout na regionalni letiste? 😆 V Brne mame jeste par volnych slotu, kdyz prazaci nezvladaji.
Ve vsech novinach se tomu venuji docela hodne. Proc nikde nenapisou, ze tento problem nema Menzies Aviation Group, ale jen CSAH…. tak at smartwings vyuzivaji poradne spolesnosti na handling a je klid:)) Jenze vlastne pardon, ono to stoji vic penez pane Viku, ze ?
Co používá Smartwings není důležité, protože to jsou jen chartery. Ale problém je, že CSAH používá i Lufthansa, Eurowings a Air France, tedy jediné společnosti, kterými se z Prahy dostanete někam po Evropě mimo dovolenkové destice pravidelným letem.
Nezapomnel jste treba na KLM, LOT, SWISS a dalsi, kterymi po Evrope dostanete do ruznych, nejen dovolenkovych, destinaci…
Tam ale nevím, kdo je odbavuje. Já přiletěl do Prahy v neděli letem Eurowings. Čekali jsme na kufr „jen“ 70 minut. Obdobně jako půl hodiny před námi cestující z letu Air France. Ale pak tu byli vyloženě dovolenkáři z mnoha různých letů Smartwings a ty tam čekali 3 i 4 hodiny… Já mám dojem, že tam prostě prováděli selekci a běžné previdelné linky prostě měly přednost (štěstí pro nás).
Za tento problém si může samo LKPR a CSAH. Je to důsledek HR politiky vůči pozemnímu personálu v období COVID. Propuštění zaměstnanci si na trhu práce našli uplatnění mimo airlineindustry a v mnoha případech s lepšími podmínkami. Nemají se důvod vracet a jejích důvěra v slušné jednání ze strany LKPR a CSAH je nulová.
Nutno je ale rovněž říci a napsat, a to na obranu handlingových společností, že lví podíl na kvalitě poskytovaných služeb má klient handlingové společnosti, tedy letecká společnost. Kolikrát byl agent „zahnán do kouta“ právě leteckou společností. Nespočetněkrát.
A na pěti regionálních letištích se ve stejné chvíli kopou do zadku…
Mají jiného zaměstnavatele, nepůjdou vypomáhat do Prahy. A i kdyby měli stejného zaměstnavatele, do Prahy do práce by to měli trochu z ruky
Dovolím si poznamenat, že v Pardubicích před 14 dny trvalo 2 lidem vyložení jedné ne zcela naplněné 737-800 hodinu. Na druhou stranu je to v Pardubicích celkem známá věc, že při pár letech denně tam nelze čekat dvacetičlenné zavazadlové komando. Takže pokud myslíte, že by Pardubice mohly Praze půjčit třeba deset lidí na handling, tak tolik jich místní letiště možná nemá ani všech dohromady.
To jako fakt hodinu? Někdo radši ušetří pár korun a cestu do Prahy/Vídně, aby pak čekal hodinu na kufry? To je silná komedie 🙂
Pokud jinam jede přes hodinu, tak ji nejen neušetří, nýbrž…
Loni jsem mel ten samy problem… zavazadlo dojelo za 5 dnu sice az pred barak ale.. Chuj stym ze jsem nemel veci. Jde o to ze je tu dalsi sezona a ejhle zase… Letiste Praha jdete do prdele. Uprimne a s laskou! Hodne mizerny service poskytujete a byt vama bych odevzdal premie.. Co chlapci vy nahore? Nic? Fakt ne?
Už vidím, jak dobrovolně odmítnete prémie…
Překvapuje mě upozornění, že si cestující mají brát léky do palubního zavazadla. To snad je samozřejmost, kterou zná každý, kdo kdy někam letěl.
Nepřeceňujte koupáky. Nedávno mi jeden exemplář v práci tvrdil, že přes kontrolu nemůžu projít s prázdnou pet láhví a svačinou.
Tvrzením „zná každý“ bych si nebyl tak jistý.
https://x.com/Mysulemys/status/1808016504379617674
Pane Mazurek, a co teprve jak vám vezmou příruční zavazadlo, dají na něj visačku – z důvodů že je plná kapacita toho prostoru nad hlavama, přesunou ho do „podpalubí“ v dobré víře letíte, a přiletíte a zavazadlo nic, a to jste v dobré víře brali ty léky na palubu.Po těchto zkušenostech doporučuju léky přilepit na tělo izolepou.
Když na mě něco takového zkouší, tak řeknu že tam mám drahý notebook, ten do zavazadlového prostoru kvůli baterii ani nesmí, někdy i powerbanku, či jinou elektroniku… Případně taky rovnou řeknu, že po příletu potřebuji z letiště vypadnout co nejdříve ne čekat hodinu u pásu (stihnout nějaký meeting, kam třeba pracovně právě letím, nebo při návratu do Prahy stihnout ještě metro). A většinou je to úplně v pohodě, jednou se zeptají, řeknu že zavazadlo odbavit nechci a dají pokoj. Ale kdyby v budoucnu ne, budu když tak jako další argument používat ty léky (které taky nějaké pravidelně užívám, i když… Číst vice »
Myslí, že se omlouvat se je alibismus, který je sice módní, ale cestujícím nepomůže. Uvedená situace je hrubou chybou managementu letiště, který dopředu ví, kolik bude létat letadel a chce jich pořád více a více a neumí odbavit ani stávající provoz, který je stále nižší, než před covidem. Management také zapomněl na to, že za službu odbavení zavazadla si cestující platí, takže pokud nejsem schopen zavazadlo včas odbavit, měli by zaprvé cestujícím vrátit poplatky za odbavení zavazadla, protože služba nebyla poskytnuta kvalitně nebo vůbec. Co se týče nedostatku pracovníků, tak je to otázka peněz. Pokud je pravda, že mzda je… Číst vice »
No letiště sice dopředu ví kolik letadel bude muset odbavovat, ale poměrně často se stane že QS změní třeba týden dopředu čas odletu a na to už plánování zaměstnanců moc reagovat nemůže. Když k tomu přidáte zpoždění většiny letu kvůli slotům tak najednou můžete mít dopoledne provoz o polovinu nižší a naopak v odpolední špičce klidně dvakrát větší než jste před týdnem mysleli… Jasně maji malo lidí, kdo by to taky za ty prachy dělal, ale to je prostě jedna věc k druhé, nemůžou za to čistě jen CSAH.
Krom toho, co pise Dan, tak pokud mas treba v noci planovanych 5 priletu ve 4 hodinach, a prileti ti diky zpozdenim naraz, tak to udela taky paseku.
nicmene jestli tam panuje takovyhle brajgl i pres den, tak to uz neni tom, ze by letadla letala ponekud random. a jestli se na kufry ceka 4 hodiny, tak to uz taky nebude o zpozdenich
vypada to, ze letos v lete radeji v praze s prirucakem.
Zlatá Vídeň!
Souhlasím, když nemůžou za stávající peníze sehnat lidi, asi bude třeba jim připlatit. Ale jen pro zajímavost – 300 Kč na hodinu, to už je skoro plat lékaře absolventa (a lékař s kmenem či atestací nemá na hodinu zase o tolik víc) ve fakultní nemocnici, taky státní firma. 🙂
Možná, když by letiště ještě trochu přitlačilo, můžou přetáhnout doktory z Motola, někteří by to třeba ocenili i proto, že by si u takové práce zasportovali a vyčistili hlavu. 🙂
Dělal jsem to parkrat takto, ale měl jsem šichty 3x 3 hodiny a platily 312 Kč na hod. Ještě v roce 2022 Loni jsem nemohl a letos to nebylo. Bral jsem to místo fitka. Večer nástup, ráno odchod a cca 3 tis v kapse po zdanění. Když cely den děláte u PC, je to zajímavá změna. Ale stejně mě po týdnu hnali na doškoleni na servis na letadlo, protože moje znalosti v IT chtěli využít. To jsem pak měl jako bonus asi 700 za zkontrolované letadlo ( ale taky podpis na odpovědnost ) . Když jsem si kvůli tomu navyšovat… Číst vice »
Až 312 Kč za hod bylo před 2 lety na krátké či blbě směny typu 3 hodiny. Pauza a 3 hodiny ( to jak se v noci točí 5x Egypt tam a pak zase zpět) + ještě příplatky za technologické odbavování letadla. Loni to nebylo a letos zjevně taky ne, přitom mzdy značně poskocily, DPP je k ničemu a toto je vysledek
Budu rád, pokud mi někdo bude oponovat a vysvětlí mi, že se pletu a v čem ale
1/ letecké společnosti létají do PRG podle slotů, tj. letiště ani handlingova společnost nemůže být překvapena počtem a časy příletů/odletů, tj. celé je to o špatné přípravě a hrubém manažerském podcenění
2/ SmartWings se mohou vymlouvat na co chtějí, ale v momentu kdy létám 24h denně, stačí jedno zpoždění i přenáší se to klidně i do dalšího dne
Ad 1) Pokud jsou nektere lety zpozdene muze dochazet k tomu, ze proste neni dostatecna kapacita pto tu skutecnou poptavku. Priklad – 3 letadla jsou planovana 16-16.30-17 a vsechna prileti v 17. Najednou misto jednoho tymu, ktery by odbavil vsechna letadla postupne bystr potreboval 3 tymy, abyste mohl odbavit ta letadla soucasne. Nebo je odbavite postupne s jednim tymem, ale tim dale narusta zpozdeni tech letadel…
A to, že bývají zpoždění, je letos první rok? Tohle je alibismus…
Myslím že v takovém rozsahu jako letos to nikdy nebylo.
Výše jsem psal, ze byly špičkové směny, které jsem sám v roce 2022 absolvoval a teď nejsou ( byly i dobře placené )
A v čem? Nemůžete přeci držet směnu. Máte třeba plán, že mezi půlnocí a 6 ráno přistane a odstartuje řekněme 10 letadel a maximálně třeba 3 za hodinu, ale Vám se jich na letišti najednou objeví 20 a ještě třeba většina se objeví těsně po půlnoci.
Ano další věc, že je málo lidí a je to nejspíš poddimenzovaný i na normální provoz, což je chyba vedení, ale pražské letiště není první ani poslední a lidi prostě nutně potřebují mít loďák na dovolenou k moři, naloženej jak na severní pól.
Typický postoj českého poskytovatele služeb: „lidi si zaplatili za službu, a teď by chtěli, aby jim ji někdo poskytnul, no tohle…“ Není vůbec podstatné, jestli si lidi berou na dovolenou příliš velké kufry naložené jak na severní pól. Ti lidi si za tu službu zaplatili, manažeři letiště nezvládají svou práci, letiště není schopno poskytnout službu v přiměřené kvalitě…
Hodně nepřímo zaplatili…..Lidi si zaplatí službu u cestovky, ale tak potom nechápu ty nářky, že někdo čeká 4 hodiny na kufry a cestovka mu neumí říct, že čekat nemá 😉
Ad 2) Neustále tu čtu, jak jsou letenky u Smartwings drahé. Kolik stojí letenka z Prahy na Kanáry (lhostejno na které konkrétní letiště/ostrov)? Srovnatelná relace Střední Evropa – Kanáry je Kalifornie – Havaj. Obojí jsou převážně koupácké destinace, vzdálenost a délka letu jsou podobné. Letadla se na letech mezi Kalifornií a Havají netočí 24 hodin, pokud přiletí pozdě večer na Havaj, stojí do rána. Tím získají polštář pro zpoždění. Jenže ceny zpátečních letenek začínají na cca 600 dolarech a pak rostou. Pokud budou středoevropští koupáci ochotni dávat za letenku na Kanáry 13 tisíc, tak se možná najde aerolinka, která bude… Číst vice »
Jen dotaz – on let na Kanáry nestojí 13 tisíc?
Já tu v diskuzích pořád čtu, že Smartwings za to chtějí zlodějských 8 tisíc, že Ryan z Vídně to má za třetinu.
Jo a zapomněl jsem napsat, že v těch 600 dolarech je jen příručák, pytlíček krekrů a nealko. Jídlo a kufry se příplácí.
Kde jste přišel na to, že letenky z Californie na Hawaii stojí 600 babek? Běžně k dostání zpáteční za 250 a to s dopravci jako Delta, nebo Hawaian, což je kvalitativně samozřejmě někde jinde než nějaké Smart Wings. Takže ano, letenky za 8-10k se SW z PRG na Kanáry jsou zlodejina.
8 tis za zpáteční letenku mi cestovky počítají paušálně za děti do destinaci typu SAE, přes léto i Turecko, Egypt, Tunis. Moje děti mají načítání víc, jak tchyně za cely život, tak o tom něco tuším. ( zrovna píšu z Turecka) a za 14 dni jedeme do Egypta )
Hlavně třeba na letišti v Budějovicích by se to stát ani nemohlo!
Přenése se tam zpoždění z Prahy.
Je dobre ze podobna situace nastala, ukazuje to na neschopnost CSAH managmentu najit normalni zamestnance a moda buzerovat aktualni zamestnance k co nejlepsim vykonum musi nekdy skoncit. Snad budou mit prilezitost zlepsit si platy, protoze hazet kuframa nekde ve vedrech tam a zpatky je neco co by za 160kc hrubeho / hod – to by nesel delat nikdo z tech manageru. Snad si to spocitaji, protoze verim ze techto par dni v sezone je vyjde ve vysledku mnohem draz nebo stejne, jako kdyby tem lidem par korun pridali. Jak je zminovano, chapu ze tuhle praci muzou delat ruzni lide, nadruhou… Číst vice »
Nespocitali. Měli ofrky, ze před 2 lety byly super šichty 3 hodiny za 312 Kč na hodinu. Psal jse m to výše. Jenže bylo v lete běžné, že to byl nástup v cca 19, pak 3 hodi pak hodinu-dvě pauza ( neplacená) a před půlnoci nástup na další 3 hod ( odbaví ten 5x Egypt) a pak zase mezera. Takto ta sichta byla narovinu na konci června asi 2x v sobotu. Od července začal masakr, kdy to byla reálné 12 hodin složena ze 4x 3 hodiny bloky. Ten prodlouženy vikend ( týden, kdy jsou svátky 5.7 a 6.7) to bylo… Číst vice »
Uprostřed letních prázdnin 2018 nám během letu z Frankfurtu do Seattlu (Condor) oznámili, že půlku kufrů nestačili naložit. Naše to naštěstí nebyly.
O dva měsíce dřív letadlo z Vídně do Prahy počkalo na přestupující ze zpožděného letu z LA, bylo to cca polovina lidí na palubě té Dášeny. Kufry samozřejmě přeložit nestihli, přivezli nám je domů dodávkou.
Je to realita špičky a prostě je potřeba si věci na první dva dny zabalit do příručáku.
Vzhledem k tomu, jak CSAH přistupuje ke svým zaměstnancům, nevím jestli bude mít někdo ochotu se tam za tu firmu mořit upřímně.
Až letiště personál pořádně zaplatí, bude mít lidi. Je to docela prosté.
Není problém jen v penězích, psal jsem to výš výše
Nečekal bych vůbec a nechal si to dovézt….
Jak je možné že letadlo odletí bez zavazadel? Čekal bych že řízení provozu nedovolí odlet dokud na palubě není všechno co tam být má.
Je to obráceně, nesmí tam být zavazadlo někoho kdo neletí (pokud to tedy není třeba zapomenutý zavazadlo z minulého letu).
rizeni letoveho provozu je uplne jedno, kdo a co tam je a neni. vubec je to nezajima.
letadlo bez kufru odleti tak, ze aerolinka vyhodnoti, ze je to mensi zlo (zpozdeni, sloty), nez cekat.
A nekdy i bez cestujících 😀
https://zdopravy.cz/cestujici-ryanairu-uvizli-v-praze-letadlo-do-manchesteru-odletelo-bez-nich-118974/
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 pokus o vyždímání co největšího zisku se nezdařil. Aneb “ jak se prošetřit k fiasku” Okamžitě vyházet celé vedení onoho skvělého podniku.
A teď si vezmi, že na to, co my normální lidi víme hned, tedy že nejsou lidi, je asi 150 porad, čas vyplýtvaný k hovnu, a místo toho, aby manažeři kteří tuhle situaci způsobili vypomohli, vyjde 526 usnesení s výsledkem, že za to mohou zaměstnanci, neboť pracují málo.
Doufám, že řešení bude nějaký nový manager/kontrola, která bude hlídat, aby se ti co večer přijdou neflakali.
Ano, druhým opatřením bude zvýšení kontroly zaměstnanců, na což přibyde 5 zaměstnanců kontroly.
Přesně tak i my to takto měli
to je problém si najmout další lidi? když vím, že bude velký provoz? tady chce někdo spíš hodně vydělat..
Tak problém to není, jen je musíš zaplatit. V Praze není moc lidí, ochotných jít pracovat do směnného nepravidelného provozu včetně nočních směn poměrně fyzicky náročné práce za nějakých 30.000 hrubého…
Je pravda, ze sveho casu ty brigady tam nebyly nic moc … fyzicky narocne, pres noc, kdy najednou vsechno muselo byt hned. Hluk. Bonus pak byl nic moc hodinovka a prohledavani osobnich veci. Dopravni spojeni taky nic extra.
Ono to není tak jednoduché, jako najmout lidi někam do skladu. Aby nový zaměstnanec dostal povolení na plochu, musí projít všemožným školením a prověřením.
A to bohužel není otázka pár dní.
Tím to nechci omlouvat, tohle očividně někdo hodně podcenil již před časem.
A proč musí mít letectví takové extrabuřty? Železniční vozidla se dají sabotovat úplně stejně jako letadlo a přesto do depa žádnou bezpečnostní prověrku nepotřebujete.
Protože to je na ploše dost nebezpečné a přitom ta rizika nejsou vždy úplně zjevná (na rozdíl od nevstupovat do koleje).
Protože letadlo se dá do vzduchu vyhodit velmi snadno opravdu malou náloží. A katastrofické následky jsou garantované a zájem teroristů vysoký. A takové případy byly, tedy to není byrokratický výmysl.
Protože letadla se musí nakládat systematicky, ne kam koho napadne (vyvážení).
Protože letadla vypadají mohutná, ale ve skutečnosti to je duralová skořápka a dají se velmi snadno a na mnoho způsobů poškodit a jednou blbostí udělat milionové i stamilionové škody.
Pokud jsou takové nároky na kvalifikaci, musí následovat odpovídající odměna. Jinak prostě dost lidí nebude.
To není kvalifikace, to je proškolení a prověření na nekvalifikovanou práci v prostředí svázaném přísnými pravidly. 🙂
Každopádně ano, výší odměny se dá regolovat zájem.
v letectvi to taky nikdo neresil, a to do te doby, nez letadla zacla byt oblibeny cil teroristu
az zacnou teroristi utocit na vlaky tak, jako (plus minus) v sedesatkach a sedmdesatkach na letadla, budou stejne kontroly i u vlaku.
Na to uz cekam. Cesta na vlak dve hodiny predem, osobni prohlidka… Jednou se tam dostaneme.
To by pak s drahama vůbec nikdo nejezdil.
Hluboce se mýlíte.
V Číně se jde přes kontrolu i do obyčejného metra. Sám jsem tam způsobil poprask kapesním nožem v batohu 🙂
V Istabulu jsou kontroly i před vstupem na exponovaná místa jako na Velký bazar nebo do paláce. Respektive by měly být, ale já prošel rámem, pán se na mě podíval, vzal detektor, který neustále pískal (měl jsem v batohu mimo jiné stativ) a poslal mě dovnitř s mávnutím ruky.
Přesně…. Hlavní problém je v tom, že nestačí jen pracovníky proškolit a zaučit, ale pro práci v SRA (security restricted area) musi mit zaměstnanec bezpečnostní prověrku, aby se v tomto prostoru mohl bez doprovodu pohybovat. To je časově dost dlouhá procedura a proto není možné operativně navýšit počet těchto lidí. Prověrka na UCL trvá může trvat až dva měsíce….
Mě včetně testu trvala měsíc a nějaké dny a to jsem vše operoval datovou schránkou, bez ni ještě delší procedura
Detailně jsem to popsal výše, byl jsem na podobně brigádě v 2022 a jen příprava a školení a zdravotníci byly duben-květen 2022 a na první šichtu jsem se dostal v sobotu v červnu. 2022
Vězně tam nahnat. U nich je výhoda, že jim platit nemusíte vůbec.
Není problém si najmout lidi. Problém je adekvátně zaplatit. Raději budeme kvičet „mladým se nechce dělat!“
23kg kufr by mohl zvladnout i nekdo z tech 700k lidi, co pobira predcasny duchod …
Proč by to vůbec někdo zvládal za 170 na hodinu hrubého?
S předčasným důchodem nesmíte pracovat.
Neni to pravda:
https://www.cssz.cz/web/cz/-/v-predcasnem-duchodu-je-mozny-jen-maly-privydelek-pozor-na-prisna-omezeni
Jeden kufr jo, ale když jich máte hodit 150 sehnuty v zavazadlovém prostoru, už to taková hitparáda není. Vydržel sem to v 19 letech 3 dny. Primárně teda z důvodu, že vedoucí party byl kokot.
Kdyby letiště platilo příkladmo 500 Ká na hodinu, lidí by se myslím našlo dost.
Pri poctu tech kompenzaci za zpozdeny zavazadla by se jim to porad nejspise vyplatilo 🙂
A vypaci se nejaka kompenzace za zpozdeni zavazadla?
https://claimcloud.cz/cs/rights/luggage/
Cely je to o tom, ze kdyz doletite na dovcu, tak vam nikdo nezaruci, ze to zavazadlo ma zpozdeni jen 4h a nebo tak 2-3 dny. Proste ho nemate a tak jede:
dopravce vám je povinen proplatit pouze náklady za nezbytné potřeby, bez kterých byste se po dobu zpoždění zavazadla neobešli.
Takže za měsíc 80 000,- Kč. Nejste nějak moc náročný. Chápu je to těžká dřina, ale Váš požadavek je mimo realitu.
To by pak měli víc než lidi v kanclech a to je špatně, že jo?
No ono to na první pohled vypadá lákavě, ale sakra bych se za tu částku rozmýšlel v porovnání s fyzickou zátěží a dalšími pakárnami.
přesně tak, nikdo to nechce dělat, musím připlatit. Vše je nabídka – poptávka.
A jste ochoten si trojnásobně připlatit za letenku?
Já vím, že se to nepromítne jako trojnásobek, ale tak pro příklad.