Letiště hasí krizi s odbavením zavazadel, přesouvá lidi z kanceláří ke kufrům. Slibuje dovoz zdarma

Stanoviště pro samoobslužné odbavení zavazadel. Pramen: Letiště PrahaStanoviště pro samoobslužné odbavení zavazadel. Pramen: Letiště Praha

Letiště Praha a jeho dceřiná firma Czech Airlines Handling (CSAH) se dnes omluvilo za problémy, které cestujícím způsobuje nedostatek personálu

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liborzima

Myslí, že se omlouvat se je alibismus, který je sice módní, ale cestujícím nepomůže. Uvedená situace je hrubou chybou managementu letiště, který dopředu ví, kolik bude létat letadel a chce jich pořád více a více a neumí odbavit ani stávající provoz, který je stále nižší, než před covidem. Management také zapomněl na to, že za službu odbavení zavazadla si cestující platí, takže pokud nejsem schopen zavazadlo včas odbavit, měli by zaprvé cestujícím vrátit poplatky za odbavení zavazadla, protože služba nebyla poskytnuta kvalitně nebo vůbec. Co se týče nedostatku pracovníků, tak je to otázka peněz. Pokud je pravda, že mzda je… Číst vice »

Michal

Budu rád, pokud mi někdo bude oponovat a vysvětlí mi, že se pletu a v čem ale
1/ letecké společnosti létají do PRG podle slotů, tj. letiště ani handlingova společnost nemůže být překvapena počtem a časy příletů/odletů, tj. celé je to o špatné přípravě a hrubém manažerském podcenění

2/ SmartWings se mohou vymlouvat na co chtějí, ale v momentu kdy létám 24h denně, stačí jedno zpoždění i přenáší se to klidně i do dalšího dne

Anonym

Ad 1) Pokud jsou nektere lety zpozdene muze dochazet k tomu, ze proste neni dostatecna kapacita pto tu skutecnou poptavku. Priklad – 3 letadla jsou planovana 16-16.30-17 a vsechna prileti v 17. Najednou misto jednoho tymu, ktery by odbavil vsechna letadla postupne bystr potreboval 3 tymy, abyste mohl odbavit ta letadla soucasne. Nebo je odbavite postupne s jednim tymem, ale tim dale narusta zpozdeni tech letadel…

Michal

A to, že bývají zpoždění, je letos první rok? Tohle je alibismus…

Průvodce původní Aleš

Myslím že v takovém rozsahu jako letos to nikdy nebylo.

Martas

A v čem? Nemůžete přeci držet směnu. Máte třeba plán, že mezi půlnocí a 6 ráno přistane a odstartuje řekněme 10 letadel a maximálně třeba 3 za hodinu, ale Vám se jich na letišti najednou objeví 20 a ještě třeba většina se objeví těsně po půlnoci.

Ano další věc, že je málo lidí a je to nejspíš poddimenzovaný i na normální provoz, což je chyba vedení, ale pražské letiště není první ani poslední a lidi prostě nutně potřebují mít loďák na dovolenou k moři, naloženej jak na severní pól.

Liii

Typický postoj českého poskytovatele služeb: „lidi si zaplatili za službu, a teď by chtěli, aby jim ji někdo poskytnul, no tohle…“ Není vůbec podstatné, jestli si lidi berou na dovolenou příliš velké kufry naložené jak na severní pól. Ti lidi si za tu službu zaplatili, manažeři letiště nezvládají svou práci, letiště není schopno poskytnout službu v přiměřené kvalitě…

Průvodce původní Aleš

Ad 2) Neustále tu čtu, jak jsou letenky u Smartwings drahé. Kolik stojí letenka z Prahy na Kanáry (lhostejno na které konkrétní letiště/ostrov)? Srovnatelná relace Střední Evropa – Kanáry je Kalifornie – Havaj. Obojí jsou převážně koupácké destinace, vzdálenost a délka letu jsou podobné. Letadla se na letech mezi Kalifornií a Havají netočí 24 hodin, pokud přiletí pozdě večer na Havaj, stojí do rána. Tím získají polštář pro zpoždění. Jenže ceny zpátečních letenek začínají na cca 600 dolarech a pak rostou. Pokud budou středoevropští koupáci ochotni dávat za letenku na Kanáry 13 tisíc, tak se možná najde aerolinka, která bude… Číst vice »

Michal M

Jen dotaz – on let na Kanáry nestojí 13 tisíc?

Průvodce původní Aleš

Já tu v diskuzích pořád čtu, že Smartwings za to chtějí zlodějských 8 tisíc, že Ryan z Vídně to má za třetinu.
Jo a zapomněl jsem napsat, že v těch 600 dolarech je jen příručák, pytlíček krekrů a nealko. Jídlo a kufry se příplácí.

David

Hlavně třeba na letišti v Budějovicích by se to stát ani nemohlo!

Sundikcloudik

Je dobre ze podobna situace nastala, ukazuje to na neschopnost CSAH managmentu najit normalni zamestnance a moda buzerovat aktualni zamestnance k co nejlepsim vykonum musi nekdy skoncit. Snad budou mit prilezitost zlepsit si platy, protoze hazet kuframa nekde ve vedrech tam a zpatky je neco co by za 160kc hrubeho / hod – to by nesel delat nikdo z tech manageru. Snad si to spocitaji, protoze verim ze techto par dni v sezone je vyjde ve vysledku mnohem draz nebo stejne, jako kdyby tem lidem par korun pridali. Jak je zminovano, chapu ze tuhle praci muzou delat ruzni lide, nadruhou… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Uprostřed letních prázdnin 2018 nám během letu z Frankfurtu do Seattlu (Condor) oznámili, že půlku kufrů nestačili naložit. Naše to naštěstí nebyly.
O dva měsíce dřív letadlo z Vídně do Prahy počkalo na přestupující ze zpožděného letu z LA, bylo to cca polovina lidí na palubě té Dášeny. Kufry samozřejmě přeložit nestihli, přivezli nám je domů dodávkou.
Je to realita špičky a prostě je potřeba si věci na první dva dny zabalit do příručáku.

D1

Vzhledem k tomu, jak CSAH přistupuje ke svým zaměstnancům, nevím jestli bude mít někdo ochotu se tam za tu firmu mořit upřímně.

Jirka

Až letiště personál pořádně zaplatí, bude mít lidi. Je to docela prosté.

Gunduľ neubiješ

Nečekal bych vůbec a nechal si to dovézt….

Vesper

Jak je možné že letadlo odletí bez zavazadel? Čekal bych že řízení provozu nedovolí odlet dokud na palubě není všechno co tam být má.

David

Je to obráceně, nesmí tam být zavazadlo někoho kdo neletí (pokud to tedy není třeba zapomenutý zavazadlo z minulého letu).

Air Traveller

rizeni letoveho provozu je uplne jedno, kdo a co tam je a neni. vubec je to nezajima.

letadlo bez kufru odleti tak, ze aerolinka vyhodnoti, ze je to mensi zlo (zpozdeni, sloty), nez cekat.

Starej

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 pokus o vyždímání co největšího zisku se nezdařil. Aneb “ jak se prošetřit k fiasku” Okamžitě vyházet celé vedení onoho skvělého podniku.

Jarek

A teď si vezmi, že na to, co my normální lidi víme hned, tedy že nejsou lidi, je asi 150 porad, čas vyplýtvaný k hovnu, a místo toho, aby manažeři kteří tuhle situaci způsobili vypomohli, vyjde 526 usnesení s výsledkem, že za to mohou zaměstnanci, neboť pracují málo.

David

Doufám, že řešení bude nějaký nový manager/kontrola, která bude hlídat, aby se ti co večer přijdou neflakali.

Jarek

Ano, druhým opatřením bude zvýšení kontroly zaměstnanců, na což přibyde 5 zaměstnanců kontroly.

libor

to je problém si najmout další lidi? když vím, že bude velký provoz? tady chce někdo spíš hodně vydělat..

Jiří

Tak problém to není, jen je musíš zaplatit. V Praze není moc lidí, ochotných jít pracovat do směnného nepravidelného provozu včetně nočních směn poměrně fyzicky náročné práce za nějakých 30.000 hrubého…

David

Je pravda, ze sveho casu ty brigady tam nebyly nic moc … fyzicky narocne, pres noc, kdy najednou vsechno muselo byt hned. Hluk. Bonus pak byl nic moc hodinovka a prohledavani osobnich veci. Dopravni spojeni taky nic extra.

M.D.

Ono to není tak jednoduché, jako najmout lidi někam do skladu. Aby nový zaměstnanec dostal povolení na plochu, musí projít všemožným školením a prověřením.
A to bohužel není otázka pár dní.

Tím to nechci omlouvat, tohle očividně někdo hodně podcenil již před časem.

Vesper

A proč musí mít letectví takové extrabuřty? Železniční vozidla se dají sabotovat úplně stejně jako letadlo a přesto do depa žádnou bezpečnostní prověrku nepotřebujete.

Y.K.

Protože to je na ploše dost nebezpečné a přitom ta rizika nejsou vždy úplně zjevná (na rozdíl od nevstupovat do koleje).

Protože letadlo se dá do vzduchu vyhodit velmi snadno opravdu malou náloží. A katastrofické následky jsou garantované a zájem teroristů vysoký. A takové případy byly, tedy to není byrokratický výmysl.

Protože letadla se musí nakládat systematicky, ne kam koho napadne (vyvážení).

Protože letadla vypadají mohutná, ale ve skutečnosti to je duralová skořápka a dají se velmi snadno a na mnoho způsobů poškodit a jednou blbostí udělat milionové i stamilionové škody.

mic

Pokud jsou takové nároky na kvalifikaci, musí následovat odpovídající odměna. Jinak prostě dost lidí nebude.

Air Traveller

v letectvi to taky nikdo neresil, a to do te doby, nez letadla zacla byt oblibeny cil teroristu

az zacnou teroristi utocit na vlaky tak, jako (plus minus) v sedesatkach a sedmdesatkach na letadla, budou stejne kontroly i u vlaku.

none

Na to uz cekam. Cesta na vlak dve hodiny predem, osobni prohlidka… Jednou se tam dostaneme.

Někdo

To by pak s drahama vůbec nikdo nejezdil.

Vesper

Vězně tam nahnat. U nich je výhoda, že jim platit nemusíte vůbec.

Michal

Není problém si najmout lidi. Problém je adekvátně zaplatit. Raději budeme kvičet „mladým se nechce dělat!“

roman

23kg kufr by mohl zvladnout i nekdo z tech 700k lidi, co pobira predcasny duchod …

Jméno.m

Proč by to vůbec někdo zvládal za 170 na hodinu hrubého?

PetrH

S předčasným důchodem nesmíte pracovat.

petr.sladek

Jeden kufr jo, ale když jich máte hodit 150 sehnuty v zavazadlovém prostoru, už to taková hitparáda není. Vydržel sem to v 19 letech 3 dny. Primárně teda z důvodu, že vedoucí party byl kokot.

Jirka

Kdyby letiště platilo příkladmo 500 Ká na hodinu, lidí by se myslím našlo dost.

roman

Pri poctu tech kompenzaci za zpozdeny zavazadla by se jim to porad nejspise vyplatilo 🙂

Lukáš

A vypaci se nejaka kompenzace za zpozdeni zavazadla?

roman

https://claimcloud.cz/cs/rights/luggage/

Cely je to o tom, ze kdyz doletite na dovcu, tak vam nikdo nezaruci, ze to zavazadlo ma zpozdeni jen 4h a nebo tak 2-3 dny. Proste ho nemate a tak jede:

dopravce vám je povinen proplatit pouze náklady za nezbytné potřeby, bez kterých byste se po dobu zpoždění zavazadla neobešli.

Rejpal

Takže za měsíc 80 000,- Kč. Nejste nějak moc náročný. Chápu je to těžká dřina, ale Váš požadavek je mimo realitu.

David

To by pak měli víc než lidi v kanclech a to je špatně, že jo?

libor

přesně tak, nikdo to nechce dělat, musím připlatit. Vše je nabídka – poptávka.