Letiště České Budějovice ukončilo první charterovou sezonu, odbavilo 5000 lidí
Terminál Letiště České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Letiště bude muset podle hejtmana pořídit nové skenovací zařízení na odbavení zavazadel a udělat stavební úpravy.
Vitejte v Absurdistanu! Letiste na vesnici s 5000 cestujicimi. Pristi rok jich budou mit treba az 6000… Takove rozhazovani verejnych penez by si nedovolili ani v Emiratech.
A to se vyplati. Jeden si uz vydelal, ted se napakuje dalsi kamarad. Kuba to ma dobre vymysleny. Navic mlzi. V TV rikal, ze Smartwings maji od Cedoku letadla plne obsazene. V clanku se mluvi o 99%. Pravdepodobne pocital do cestujicich sebe nebo blizke, ti maji letenku zdarma.
Mazec.
Kam se hrabe Suvarnabhumi.
5000 osob za rok = “je zájem”?
Kolikže to tedy stojí daňové poplatníky na jednu osobu?
5000 lidí za celou sezónu. To odbavěj na Ruzyni za kolik hodin ?
Asi to pro vás bude překvapení, ale Budějce opravdu nejsou pražské letiště.
To asi budou muset posoudit voliči, jestli chtějí mít ve slušném stavu nemocnice, školy a domovy pro seniory nebo jestli raději budou z veřejných peněz dotovat čistě komerční záležitost, jako je létání na dovolenou.
Jaký se zisk po zdanění tohoto letiště ? Jaký je kumulativní zisk po zdanění tohoto letiště ? Kdy vrátí letiště kraji přijatá finanční plnění ?
viz justice.cz výroční zprávy a účetní závěrky, nikdo to za vás hledat nebude :-))
Já nevím, co pořád máte….Jaká černá díra… Pro kraj je to naprosto skvělá investiční příležitost s návratností tak 1000 let. Ve Frankfurtu se musí klepat strachy, že brzy zavřou krám a z toho mám dobrý pocit.
Což ve Franfurktu. Ale tady se určitě klepou – https://mapy.cz/s/necarufude
Smíchy.
Pane jo, to mají ve Frankfurtu za hodinu…
Proc se uvadi 5000 cestujících? Kdyz svym zpusobem to neni pravda protoze ty charterové lety obslouzili cestujícího jak na cestu do destinace tak z destinace takze reálný pocet lidi, ktere letiste využili je 2500.
Je to pořád 5000 cestujících. Váš argument není relevantní, počítají se vždy one way unikátní cestující.
Každopádně se tu stejně bavíme o víte čem, protože pokud budeme brát sezónu v délce 100 dní (a to jsem moc hodnej, protože pokud skončila v těchto dnech, tak je to víc než 100 dní), tak 5000 lidí za sezónu znamená kolik průměrně denně? Ano, opravdu tam nemáte chybu, je to 50 lidí denně! A to se vyplatí!
Nechápu, že se těm 5000 lidí nezaplatí mimořádné zastavení R26 v Rudné a odvoz taxíkem na letiště.
Koupit lístky na Hlavní a potom na Airport Express by vyšlo na 2 až 3 miliony, tedy ani za 100 let by to nebylo dražší. „Bus na Airbus“ by se dal pořídit ještě levněji.
Inu nejsou tak bohatí, aby si kupovali levné věci, například bus Mercedes.
„Například se ukázalo, že současné vybavení letiště neumožňuje odbavit dva lety v krátké době.“ Já řízení leteckého provozu nerozumím. Můžete mi někdo vysvětlit, proč je tam nutné odbavovat dva lety krátce po sobě? Mě nepřijde, že by tam lítalo jedno letadlo za druhým. To se s tím druhým nedá počkat (napsat letový řád tak, aby tam byla potřebná přestávka)?
No podle mě jich tam víc než dvě za den nelétá , tak moc nechápu, proč by musela (ta letadla) být odbavena krátce po sobě.
Protože někdo potřebuje krátce po sobě dvakrát vydělat na překupu potřebného vybavení .-)))
Protože v cíli letu má letadlo přidělen časový slot a v té době tam tedy musí být.
ne, tom to opravdu není.
Letiště na mýtince není na takový nával zarizené.
A co soukromá letadla a cargo?
Oni tam mají zázemí? 🙂
To netusim, cekal bych, ze ano, ale i proto je to otazka…:)
V tom případě je moje otázka odpověď.
V článku mi trochu schází, za jaké provozní náklady se ti cestující odvezli. Mrknul jsem do závěrek, a loni bylo letiště v provozní ztrátě 64M Kč. Pokud optimisticky řekneme, že loni bylo 0 PAX a 0 Kč zisků z nich a letos se na těch 5000 nemusel najmout nikdo nový, tak byla jedna letenka zadotována asi 10 000 Kč. Při vlhkých snech o 50 000 PAX to vychází na náklad 1000 Kč na osobu, kdyby se na takový provoz nemusel najmout nikdo navíc a veškeré investice byly odepsány. Pro velice přiblížné srovnání, na webu Letiště Praha kalkuluje asi 750 Kč… Číst vice »
No a jak vidíte, pan hejtman to považuje za úspěch a musí letiště “rozšířit”. 🙂
Když tady vidím ty komentáře, je mi na z českého národa na blití. Jen nadávat a očerňovat. Na to jsme kádři. Všem vám kecalům bych od příští CELOROČNÍ sezóny přál kolem 50.000 pax.
Když je to tak super projekt, proč do toho nešel žádný soukromý investor? Ani 50 tisíc cestujících z této černé díry neudělá ziskový projekt.
Na to nesmyslné a úplně zbytečné letiště nedoplácejí jihočeští politici a kmotři z Hluboké. Na to doplácí celý český národ, o kterém píšete. Tak doufejme, že i nadále bude český národ nadávat na to, co ani v nejmenším nejde obhájit, co je prostě naprostým průšvihem.
A kdyby se postavil Zemanův kanál za dvě stě miliard, nemohl by být používán kvůli málo vodě ale hyzdil by krajinu jako betonová jizva, tak kdokoliv kdo by projekt kritizoval by pro vás byl k zblití?
Jen proto, že se to postavilo v Česku, tak to nemůžeme kritizovat?
Takových věcí, které se platí z veřejných rozpočtů (našich daní) nebo jsme vládou nedobrovolně nuceni je platit sami (POZE) k zblití je tolik, že jedna navíc už to nevtrhne.
Holt, aspoň někdo tu musí být realista.
Když jsou v JČ snílci a staví si tam potěmkinovské vesnice…
50 tisíc, to máme při 200 denní sezóně 250 lidí denně. 125 na odletu a 125 na příletu. To je úspěch i v celosvětovém měřítku a vyplatí se investovat do zařízení letiště těžké milióny!
A to radši nemluvím o tom, že 160 dní letiště chátrá.
Takze kdyby byl iracionalni korupcni projekt chvalen, mel byste z „ceskeho naroda“ radost?
Ja naopak vitam, ze plytvani verejnymi prostredky je tou verejnosti, ktera to zkorumpovanym politikum bohuzel musi platit, ostre kritizovano.
Pět tisíc cestujích za rok jako argument pro to, aby kraj či město sypalo další peníze do té černé díry?
Když to srovnám s parametry na ukončení provozu na lokálkách..
#achjo
Vážený, 5000 cestujících za 2 měsíce!!!! Umíte číst??? Výpočtem hodným žáka 3. třídy základní školy si při takovém celoročním provozu dopočítám počtu cca 27.000 cestujících. Letos byly linky tři. Příští rok šest. Tedy zhruba 50.000 pasažérů za rok.
Na základní škole byste možná uspěl, ale jinak existují také pojmy jako sezóna, nasycení poptávky atd. Ale jako ukázka řízení kraje stylem prvního stupně ZŠ super
Přesně! Myslím, že manažeři Heathrow mají už dnes z konkurence Budějic obrovskou hrůzu 😎
Já čumím na tohle: https://rejstrik.penize.cz/26093545-jihoceske-letiste-ceske-budejovice-a-s
Letiště Praha si vystačí se 6 členy.
Prostě na každých 500 odbavených jeden člen dozorčí rady. Chudák Letiště Praha má tak deficit 19994 členů dozorčí rady.
Joaha, takže ti koupáci budou létat ke studenému moři i v zimě?
Trojčlenku jste se na ZŠ možná naučil, ale kdy a jak ji použít, to ještě ne..
Fascinující, fascinující. Ono jsou to totiž jediné dva provozní měsíce, kdy se tam dá získat nějaká poptávka. Zbytek roku maximálně pro případné okruhy s Cessnou 172, tedy násobit číslo cestujících halabala bez ohledu na sezóny a komerční realitu je docela šílený úlet.
Pletete se, letos nebyla linka žádná a příští rok nebude pravděpodobně linka také žádná.
Ja si sice o tehlech vesnickejch letistich myslim svoje, ale ted jenom sfoukavate slamenyho panaka. Argumentem neni 5 tisic cestujicich, ale „že současné vybavení letiště neumožňuje odbavit dva lety v krátké době“.
Lokalky s tim pak nemaji spolecneho zhola nic.
Lokálky jsem uvedl pro srovnání priorit. Kdy někde cestuje X lidí (třeba denně do práce) ale má se to rušit protože málo cestujících, potřeba investic a ztrátový provoz – vcelku pochopitelné argumenty. Nu a pak zde máme letiště, přes které cestuje klidně i míň lidí (navíc na soukromou dovolenou, to má menší prioritu než práce, že?), je to málo cestujících, je potřeba dalších investic a jde o ztrátový provoz, takže pochopitelné arguemtny, aby to kraj zabalil, ne? Vážně mi zkuste vysvětlit ty priority státu. Proč podporuje dopravu pro koupání pár lidí více, než dopravu většího počtu lidí do zaměstnání či… Číst vice »
Tak se ještě jednou zamyslete – vážně stát investuje více do dovolenkové letecké dopravy než do železnic a hlavně silnic (protože ty využívají lidé do práce především – ano, lidé žijí i tam kam žádná lokálka nevede. Pro sotouse nepředstavitelné, ale život si prostě najde cestu)?
Tak to se za ty miliardy opravdu vyplatilo. 🙂
Miliarda děleno 5000, to je 200 000 Kč. To by už rovnou kraj mohl přispívat na let na Kanáry private jetem… 😀
Pro každého jeden taxík do Prahy a pořád to vyjde levněji
VRT z Českých Budějovic do Ruzyně, bez přestupu.
VRT na Kanáry
oni fakt chcou vyhodit dalsi (asi) miliony za zvyseni kapacity? ufff
Chcou? A to napíšete do veřejné diskuze?
a proč ne? „chcou“ je zakázané slovo?
Kuba je prostě svéráz a nechce a nechce si nechat vzít svou hračku.
A co bude po charterové sezóně? Letiště se zavře, lidi (včetně manažerů) propustí a naberou zase až na příští léto?
Jestli letiště neprodělávalo v charterové sezóně, tak po ní rozhodně bude.
Nejvysmívanější letiště celého Polska, Zielona Gora, stojící uprostřed ničeho, daleko od bezvýznamného města, odbavilo letos už 44 tisíc cestujících.
Názor hodný Čecha. Letos Budějovice začaly. Dopadlo to velmi dobře. Příští rok ukáže, jak moc to bude dobré. Řvát po dvou měsících provozu je ubohost.
Letiště začalo dříve, jen nebylo schopné najít nikoho, kdo by tam létal.
Očekával bych od Vás tedy větší erudici. Klidně si to letiště vášnivě nenáviďte, ale alespoň nelžete. Moc dobře víte, že letiště nebylo způsobilé na odbavování letů až do letošního srpna. A ještě několik měsíců před zahájením letů někteří jeho zaměstanci pochybovali, že se do srpna stihne všechno připravit. Já myslím, že v rámci možností to byla úspěšná první půl sezóna. Uvidíme jak se ujmou zimní lety do Egypta a rozšířená nabídka pro příští léto. Pak bude možné dělat nějaké závěry do budoucna.
Řvát po té, co se za to letiště vyházela nějaká ta miliarda z eráru a čedok horkotěžko dostal pár letů týdně ..je zcela na místě. Tam nikdy nic kloudného nepoletí. Bude to jen takový pomníček velkopým pánům z jižních čech.
Na kritice budějovického letiště není nic „hodného čecha“, ale jen rozum a rozhled autora.
Jsou to sice vesměs peníze JČ kraje, ale ty by mohl kraj utratit mnohem účelněji, než letištní potěmkiádou.
Ekonomicky mi to připomíná smuteční síň v nejmenované obci na Valašsku, která stojí na provoz zhruba milion ročně a když je dobrej rok, proběhne tam 15 pohřbů po 2000 Kč.
Holt se lidem nechce umírat, co naděláte. .-))
Asi by měli více inzerovat: Pojdťe zemřít u nás, naložte se do lihu ať lépe hoříte!
To je holý nesmysl, etanol se rychle odpařuje, pro dobré hoření je lepší tuhé palivo v podobě tuku.
Ne, oni tam na to mají asi tak posledních 1100 let zařízení jménem kostel.
A proč si postavili tu smuteční síň nevíte?
Cituji z diplomové práce Lucie Chromkové z UPOL:
„Jedním ze způsobů, jak oslabit pozici církve, se stalo nahrazování církevních
obřadů v životě člověka těmi občanskými. Svatý křest, spojený s počátkem lidského
života, vystřídalo vítání občánků, biřmování nalezlo analogii s předáváním občanských
průkazů, církevní sňatek zastoupil sňatek občanský a konečně pohřeb vykompenzovalo
občanské rozloučení se zesnulým“
V kostce – za komunistů se obřadní síně stavěly proto, aby lidi nedělali pohřby v kostelech. Na Valašsku, kde bylo obyvatelstvo tradičně nábožensky zatvrzelé, se do toho pustili sice až za normalizace, ale o to vehementněji :).
Pokud si myslíte, že pohřeb dnes stojí 2000 Kč, tak jste úplně mimo a zřejmě u vás platí všechno tatínek s maminkou.
Ta smuteční síň dostane z jednoho pohřbu 2000Kč.
Nic takového netvrdím, to jen vy máte problém s pochopením psaného textu.
Josef Švejk International Airport Těžké Budějovice, zas a znova v realitě všedního dne …. Ekonomický nesmysl od začátku do konce, už půlce se to mělo zaříznout…..ne pokračovat ve stavbě.
Předpoklad by 40000 za sezónu. Docela provar splnit na 12,5 %.
A to byl předpoklad pro letošní sezónu, kdy se začalo létat v polovině srpna, a nebo pro „normální“ sezónu? Nevím, jen se ptám.
Pro normální, nejspíš. Nicméně opožděný začátek jde za nimi taky.
Myslíte, že v tý první půlce by jinak odlítlo 35 000 lidí?
Lítaly 3 lety tejdně, to by v první půli léta musely lítat 3 denně…
Nic takového si nemyslím, jen to má vliv na to jak moc se předpoklad nevyplnil.
Při celoročním provozu ano. V roce 2024 uvidíme.
Fakt si myslíte, že třeba uprostřed listopadu seženete stejné množství rekreantů, jako v srpnu?
Máte pravdu. Ti lidi tady neumí počítat. To je počítáno pro celý rok. A prostor rok se dá dopočítat cca 45 až 50 tisíc pax.
Na tohle ale obyčejná trojčlenka nefunguje. Myslet si, že tam v zimě (a obecně mimo sezonu) bude stejný „provoz“ jako v té největší sezoně, je dost iluzorní.
To, že tam bude jakýsi „celoroční “ provoz je jen iluzorní sen.
Ale tak letiště má 12 členů dozorčí rady + management a to už je spoustu moudrých hlav které určitě přijdou na to jak z toho ven a je to. 🙂 🙂
Krok číslo 1: Zvýšení prémií.
Souhlasím, roční bonusy muší bejt, aby byly skvělé nápady pro rok příští, že ano. .-)))
Tak především půjde o to, aby bylo dostatek peněz právě na ty panáky, se zbytečným letištěm propojené, tedy samozřejmě i na hejtmana, na několik dalších politiků a na dostatek kmotrů. O nic víc nikdy ani nikomu nešlo.
ten velký počet dozorčí rady a managementu mi něco připomíná (jhmd)
Co se v kraji naučíš, to ti v kraji zůstane. Brácha na mě, já na bráchu. .-))
Jenže letos byla sezóna 2 měsíce a zkušební. Zopakujte matematiku a začněte. V roce 2024 toto číslo hravě bude dosaženo.
Provoz letiště žije jen z „koupaků“. Takže odhadem 80 nebo 90 % cestujících bude přes prázdniny. Pokud se přidá červen a červenec, tak je reálný tak dvojnásobek než letos
Jo, když budou dobří, tak se dostanou na 4násobek letoška, čili polovinu předpokladu. Ale že by tahali čísla jako Pardubice (Hradech je 20 min daleko)?
Byla dva měsíce a 14.10 ji považujete za minulost.
Zároveň prohlašujete, že 2500 cestujících měsíčně bude od ledna do prosince.
uh
Jasně, pořiďte, upravte, tam se ještě vejde peněz 🙂
To jsou čísla, to má i malé nádraží do týdne a stejně má spoustu lidí problém, když se udělá za pár milionů fasáda, aby lidem napadla na hlavu omítka.
To je 800 až 1000 lidí za den, spousta malých nádraží má výrazně méně.
Nicméně 5000 za 2 měsíce je méně než 100 za den, to se rušeným nádražím začíná už blížit. To je tak pro zastávku vlaku/autobusu.
Tak trochu debilita je to porovnávať
Debilní mi to nepřijde, šlo do toho hodně veřejných peněz.
Věděl by někdo, kolik pohybů tam měly soukromé lety? To na nádraží obvykle chybí a pro srovnání by se to mohlo započítat.
Vidíte např. Libina na Šumpersku má obrat 500 lidí denně a protože má tak „málo“ tak tam nemusí být záchody a čekárna. Zkuste to aplikovat sem bez záchodů aterminálu….
Libinu nerozporuju, jen jsou zastávky, kde je to výrazně pod 100 lidí denně.
Aplikovat do Budějovic… Medlánecké letiště?