Letiště Brno odbavilo za léto nejvíce lidí v historii

Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Brně. Foto: Letiště BrnoBoeing 737-800 společnosti Ryanair v Brně. Foto: Letiště Brno

Druhé největší letiště v zemi podle počtu cestujících zaznamenalo nejúspěšnější léto v historii. Letiště Brno odbavilo za červenec a srpen

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Proč bych měl do Palmy lítat z Brna přes Berlín, když mohu letět v sezóně přímo z Brna…

Karel Špáta

„…do Berlína, odkud mohou Brňané cestovat i do atraktivních dovolenkových destinací jako je například Palma de Mallorca“ Takže Brňan poletí do Berlína, aby se dostal na Mallorcu, když je autem nebo busem za 1,5 hod ve Vídni, odkud to do Palmy lítá 3x denně. To dává smysl…

Adam

Kdyby to přítelkyni nevadilo, určitě bych přes Berlín na Mallorcu letěl 😀

Letišťák

Čísla jsou to hezká, mě by ovšem zajímalo kolik by takové regionální letiště jako Brno, Ostrava nebo Pardubice muselo odbavit cestujících, aby bylo kompletně celé letiště ekonomicky na 0? To znamená bez dotací města, kraje, státu nebo armády včetně takových těch skrytých dotací, kdy např. letiště prodává reklamu kraji a podobně. A hlavně po odpočtu nutných investic do oprav a rozvoje.

Ondra

Pokud dobře vím tak letiště Brno není ztrátové. Letiště Brno a Praha jsou jediná letiště v ČR která jsou v plusu

Tomas

Ano a velkou zasluhu na tom ma i cargo. Dukazem toho jsou nova prekladiste v tesne blizkosti brnenskeho letiste, TNT a FedEx s kazdodennimi linkami a aktualne probihajici vystavba DHL prekladuste primo v arealu letiste.

Ondra (jinej než ten nahoře)

Cargo linka je v Brně jen jedna a to (soudě z roky neměnného callsignu) TNT, letadla s nápisem Fedex to sice létají, ale nejsou to dvě linky.

Apex

Otázka je, co myslíte ekonomicky na 0. Brno je provozně ziskové, zejmena díky charterům, což je v kontextu regionálních letišť v EU velmi dobrý výsledek. Jinak vypadá situace, pokud bychom se bavili o to, zda jsou schopni plne financovat infrastrukturní investice. Nepochybně i toto do jisté míry zvládají, ale třeba na rekonstrukci dráhy by to nebylo. Ale ani to není nic neobvyklého, to je zcela běžný stav u velké většiny letišť do velikosti 3, resp. až 5 miliónů cestujících.

Radek

Taky má na tom velký podíl SmartWings se svými 4mi bázovanými letadly v létě. V Ostravě jen jedno….Pro cestovky výhodná poloha, že mají jistotu, že naplní letadla koupáky z celé republiky protože do Brna to mají všichni tak nějak rozumně daleko…a taky přeprava posádek SmartWings je jednodušší z Prahy do Brna než do Ostravy …

Tomas

Souhlas, jen s bazovanimi letadly v Brne a Ove jsou soucasne bazovane i posadky. Z Prahy dojizdi max na vypomoc.

Alan Wank

Doplňuji článek, že v rezervačním systému Ryanairu vidím linku do Bergama i na letní řád 2020, takže jí nejspíš čerstvě přidali.

GPGP

Opravdu není čemu tleskat, kraj s 1.2 mil. obyvateli prepraví jen 450.000 lidí, tzn. když nepočítám cizince, tak létá jen necelá půlka lidí, přitom kraj je to krásný a mohl by se lépe prezentovat ve světě 🙂

Karlod

Když jste takový detailista vám přijde 40% málo??? Mě slušný číslo. 90 % jsou koupaci tak jaký cizinci 😁😁😁

Martin V.

Spíš 20%, ne? Po vykoupání se většina rekreantů (mimo těch, co je sežral žralok 🙂 ) vrací zpět taky letecky. Takže jeden koupák znamená dva cestující v Tuřanech.

Nekdo

z dovolenim malinkou statistiku z poslednich dvou let meho letani (mix asi 50% sluzebne a asi 50% soukrome). bydlim v Brne, to aby bylo jasno, ze mam dobry duvod letat z Brna. takze: dohromady 25 letu, z toho 10 do/z Vidne, 2 do/z Prahy a do/z Brna bohuzel 0 (posledni pohyb na BRQ jsem mel 2015). je jasne, ze pokud clovek neni koupak, nebo nehori zvlastni laskou ke QS, nebo nepotrebuje letet ausgerechnet do Londyna nebo Milana, tak BRQ proste neexistuje…

Vojta

Kam a hlavně jak letiště přepravuje lidi? Leda tak, že by tam měli instalované aspoň jezdící schody, pak by se o jisté formě přepravy dalo mluvit…

Honza

Souhlas. Pane autore, letiště cestující odbavuje, nikoliv přepravuje 😊

...

Autobusem od paty chobotu ke dveřím druhého terminálu, jako v Ruzyni.

Pavel

Správně položená otázka nezní proč se Ostravě, Pardubicím a dalším „krajským“ letištím nedaří, ale jak to, že se daří brněnskému letišti? A odpověď: relativně velký počet obyvatel brněnské metropolitní oblasti, velký počet firem se zahraničním přesahem, vyšší než celorepublikový příjem a mnoho zahraničních studentů na Erasmu.
Přitom nejbližší konkurenční letiště je ve Vídni, ale to je drahé. Nebo za Prahou (z pohledu brňáků), což je min. 4 h daleko. A i tak je BRQ letiště tak tak v černých číslech.
Má tohle Ostrava, Pardubice, Karlovy Vary?

Jen tak

videnske letiste .. drahé? 🙂

vzdy pobaví … 🙂 zejména v kontextu toho, jak jini experti prohlasuji, ze drahe je prazske letiste a jako priklad „levneho“ letiste davaji viden -D

Jan Severa

Souhlas, levnější letenky než z Vídně jen těžko seženete. A jako Brňák z Vídně létám daleko nejraději. Mimojiné proto, že mě tam s jedním přestupem doveze za dvě hodiny vlak přímo do letištní haly. A autobusové spojení je taky pohodlnější než na Ruzyň.

Y.K.

To jo, z Prahy je to všude daleko, ale z Brna je Vídeň vyloženě při ruce a s bohatou nabídkou destinací a zajímavými cenami a soutěžícími lowcosty.

Daniel Novák

Tak oni si Brňáci připadají, tak nějak víc světoví že létají z Vídně, kde se na ně místní, s vyhlášenou vídeňskou nafoukano astí arogancí, koukají skrz prsty.

mgr.pavel

Asi létám přes VIE málo často nebo jsem si specifické vídeňské arogantnosti ještě nějak nevšiml. Ale zkrátka postupem času jsem měl jako brňák míň a míň důvodů létat z Prahy, když je to dál, horší spojení, dražší, míň destinací, služby a ceny na letišti horší,.. včetně třeba arogantního imigračního.

Fakt nevím, v čem je PRG lepší..

Tomáš Gottschalk

Ve Vídni se vždy cítím jako doma, na rozdíl od cajzlohradu. A Schwechat je nesrovnatelně příjemnější a dostupnější než havloairport. Btw stěžovat si na blízkost dvou dalších letišť je spíš taková zavedená výmluva. v AT fungují INN a SZG ve stínu MUC a nestěžují si.

Jiří Kocurek

Hradubice mají Prahu, což je skoro jako Vídeň pro Brno. Až na ten vlak na letiště, který z Prahy chybí.

Karlod

To je argument 😁😁😁 Vídeň blízko, Bratislava blíž a Brno největší prdel světa. Najednou super lokace perfektní linky 😁😁😁😂😂 to jsou nesmysly 😀

Alan Wank

Tak minimálně oproti Ostravě má výhodu v tom, že je v Brně a ne sousedním okrese, což udělá docela dost, vlak nevlak.

Nicméně bych optimismus krotil – ano, je pravda, že BRQ je na tom výrazně lépe, než ostatní regionální letiště a to, že je často házeno do jednoho pytle s ostatními regionálními letišti v ČR, považuji za lehce nespravedlivé.

Na druhou stranu situace není rozhodně růžová a slovo „daří“ mi připadne hodně nadnesené.