Letiště Brno překonalo po letech metu půl milionu pasažérů, zavede linku do Berlína

Letiště Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠiindelářLetiště Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šiindelář

Letiště Brno-Tuřany má za sebou úspěšný rok, když loni po dlouhých letech překonalo hranici půl milionu cestujících (500727). To se

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

V trendu je potřeba pokračovat nadále.

Roman Svačina

Snad se tyhle informace o letištích v Brně, Ostravě nedostanou třeba do Polska…v Katovicích, nebo Krakově by se potrhali smichy…je to smutné, ale je to tak

Zdeněk

Převážnou část cestujících z polských regionáních letišť tvoří polští gastarbeitři, což není nijak záviděníhodný jev.

Martin V.

Nejen polští gastarbeitři, třeba Katowice hodně posbíraly a nadále sbírají na Ostravsku. A vzhledem k řádovému rozdílu v počtu cestujících v Katowicích a Ostravě bude fenomén „nabalující se sněhové koule“ dále pokračovat. Zhruba před patnácti lety to Ostrava protaktizovala a teď už to nenapraví. No a Brno je v podobné situaci, jen má kousek dál ještě silnějšího soupeře ve Vídni.

Jedině kdyby měla Vídeň těžké kapacitní problémy, tak by z toho mohla profitovat Bratislava a něco by se mohlo uchytit v Brně. Ale zatím tomu nic nenasvědčuje.

Fan_thomas

A až se rozkopou koleje u Adamova, můžou v klidu udělat i pravidelné linky do Prahy. To bude totiž jediné spojení Šalingradu se světem. Jako Berlín po válce.

Pavel

Škoda, že graf není protažen více do minulosti. Pro zajímavost, v 60-letech se z brněnského letiště pravidelně létalo do Prahy, Karlových Varů, Bratislavy, Ostravy (-Košic), Bánské Bystrce a Zlína (tehdy Gottwaldova). Po rozvoji letecké dopravy v 60.letech, jsou však následující léta pro letiště v Tuřanech méně příznivá. Příčinou jsou dálnice, které výrazně zkrátily cestovní časy. A proto od 70.let počet cestujících na brněnském letišti trvale klesá. V r. 1970 byla denní přeprava na pravidelných linkách 700 osob, v r. 1980 již pouze 400 osob. V létě 1980 se z Brna již nelétá do Zlína, ani do Bánské Bystrice. Je rovněž… Číst vice »

Jen tak

To je sice pravda, ale je potreba srovnavat srovnatelne.

Doby, kdy vnitrostatni letecka doprava byla tezce dotovana, a to na uroven, kdy listek na brno – praha byl jen nepatrne drazsi, nez vlakova jizdenka s rychlikovym priplatkem, jsou nenavratne pryc.

To byly doby, kdy se nekolikrat denne letalo z prahy do varu a marianek, holesova a dalsich “podivnych” destinaci…

Martin S.

CITUJI Z WIKIPEDIE: V 60. a 70. letech se počet odbavených cestujících pohyboval ročně pravidelně nad 150 tis., s výjimkou let, kdy probíhala rekonstrukce vzletové a přistávací dráhy. V první polovině 80. let, po předání letiště armádě a zrušení pravidelných linek ČSA, pohyb pasažérů načas prakticky ustal, v druhé polovině dekády narostl počet cestujících postupně asi na 25 tis/rok. V souvislosti se změnou politického systému došlo na začátku 90. let opět k útlumu, avšak po roce 1995 začal každoročně výrazně narůstat počet pasažérů na letních charterových letech. (článek letiště Brno-Tuřany)

Nekdo

super, tak jsme si precetli kousek wikipedie. a co jste tim, prosim, sledoval? a nemeli bychom tedy ted zavest linku BRQ-PED, kdyz tam zadna dalnice neni? 😀