Letiště bez jediné pravidelné linky povede Alice Justina Undus
Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary
Do výběrového řízení na šéfa karlovarského letiště přišly tři nabídky.
Dá se někde dohledat, kolik pasažérů odbavilo v roce 2020 a 2021?
V roce 2020 cca 17200, na data za rok 21 je asi brzy…ještě nejsou zveřejněná, ale vzhledem k tomu, že nic pravidelného a ani chartery nelétaly, tak to bude hodně slabé…
Adresa bydliste Jiriho Pose dle OR: Naardenska 673/4, Praha Liboc
Adresa bydliste Alice Justiny Undus (Alice Undusove) dle OR: Naardenska 672/2, Praha Liboc
🤔😂
A měli to i v inzerátu? Hledáme nového ředitele/ředitelku letiště, předchozí zkušenosti z oblasti dopravy výhodou, bydliště v ulici Naardenská v Praze podmínkou 🙂
Z toho se chce cloveku zvracet 🤮
měl jsi něco špatného k snídani, nebo z čeho je na zvracení?
Asi z toho, ze je dost nepravdepodobne, ze se v normalnim a nicim neovlivnenem vyberovem rizeni vybere jako nova sefka letiste zena, ktera je sousedkou predchoziho sefa letiste. To uz spis clovek vyhraje jackpot ve sportce.
ale pořád.. no a co?
Je to soukroma spolecnost? Ne
Je to dotovane z nasich dani? Ano
Tedy pak by mel byt nejaky objektivni vyber a ne dohazovani mistecek (asi i dobre placenych) ze znamosti. Zadna vyberova komise pak neni potreba, asi tam byla jen na chlebicky apod. Kdyz takto vybirali sefku v KV, jak tedy vybirali sefa letiste v Praze?
Kmotrove ocividne stale vladnou tomuto statu.
To se tu zase sešlo moudrých hlav…
Ono tady není nad čím přemýšlet, kdyby zavedli přímý rychlík z Norimberku a orientovali se konečně na německý důchodce, udělají lépe. To letiště má smysl jen pro sportovní létání, pro dopravní letadla je k prdu. I tím rychlíkem od Prahy, který jede úplně blbě, dojede do Varů více návštěvníků, než tam přiletí a to i v době, kdy není COVID. Každý soudný člověk by regionální letiště zrušil.
ruskej turista ti nikam vlakem z prahy do varu fakt nepojede 😀
Tak se naučte rozumět psanému textu, nepíšu nic o ruských turistech, píšu o tom, že letiště je drahá sranda k ničemu, protože těch Rusů přiletí 5,5, to nemůže být efektivní, tolik, co stojí provoz letiště tu neutratí, píšu o tom, že je na čase změnit orientaci na jiné zákazníky. Rusové ať si zaplatí z Ruzyně taxi, nebo jedou Regiojetem. Tím i běžně nakonec jezdí.
Jezdívalo kdysi přímé lůžko z Ruska do Varů, skončilo když se zavedla přímá letecká linka.
Už mně nepřekvapí ani letiště bez přistávací plochy, ale s generálním ředitelem.
Hledáte Vyškov? https://mapy.cz/s/fopacozuna
ale tam přistávací plocha je. D46.
Použitelná do 48 hodin za naštvání asi tak 100.000 lidí.
K čemu letiště bez provozu… Zbytečně vyhozené miliardy, když je navíc stát zadlužený.
a jak s tim souvisi stat? ta letiste si plati kraje, ty se statem nemaji nic spolecneho.
třeba tak, že pak budou kraji chybět peníze na jiné věci a bude natahovat ruku ke státu??
Vy taky dáte dítěti peníze na obědy a pak se budete s úsměvem koukat na to, jak za ně koupí naprostý nesmysl??
hele a vid o tom, ze financovani kraji je od statu oddeleno?
koupíte si ho, aby se státu pomohlo? tohle letiště už nějaký pátek existuje, dokonce i pro osobní dopravu slouzi(lo), jen se jaksi časy změnily…
PS: nedávný debilni nápad na prodloužení drah z krajských peněz…je na presdrzku. o tom žádná.
Toto je další letiště po ČB, které nemá žádný význam a pouze požírá veřejné peníze.
Tak ono význam mělo, najmě dokud půlka Kárlsbádu patřila Rusům… A klidně zase význam mít může, asi jako jediný regionální letiště u nás, prože Kárlsbád je jedno z mála měst u nás, kam za normální situace movitá klientela, která zůstává déle…
Soudruzi zase někomu bratrsky pomůžou a přes sankce neletí. Navíc Praha je opravdu kousek a vytížená není.
„mělo“ – doporučuji pochopit význam slova mělo a minulého času,
já taky doma nechovám koně, ani nejezdím do práce na oslovi, přestože to taky mělo smysl…..
Chce to mít letecké spojeni s letišti mimo CR Mnichov Vídeň odkud se leta dal mimo Evropu
To se tam i prestehuje? Nebo jen z Prahy vse koucovat a vyjednavat? Se obavam, ze to druhe, ale to pak nebude fungovat
Z Prahy je tam autem za 1h 15, rozhodně nemusí jezdit každý den, zvlášť při dnešních online poradách. Nevidím důvod, proč by se měla stěhovat, kdyby nechtěla.
Protoze velet letisti, i kdyz ma jen par desitek zamestnancu, uplne na dalku velet nejde. Uz jste videl reditele skoly, ze by bydlel 100 km daleko?
Podle mě její kompetencí není do detailu řídit provoz, ale prodávat. Zejména B2B, pokud bychom segment privátních bizjetů posoudili jako B2C
Jako reditelka letiste ma mnohem vice ukolu. To si mohli najmout obchodaka. 🙈 Nechapu, proc to vyberko nevyhral soucasny reditel
Netuším. Nejsem z Karlovarského kraje.
Pouze jako fanoušek L-39NG jsem pozoroval cvrkot v AERu a z toho jsem odhadnul komptence této konkrétní paní.
P.S. Článek mluví o statutárním orgánu firmy, tj. o jednatelce. Nikoliv o ředitelce letiště
Reditelka nebi jednatelka, to je asi sumak.
jednatelka a reditel .. to jsou dve zcela odlisne role.
jako ze reditelka tam uklizi kose nebo?
Protože současný ředitel to vede od 10ti k 5ti a je celkem spoky
Ano, vícero bylo to 150 km a cca 2000 km.
Dnes jde dělat online spoustu věcí. Osobní kontakt to nikdy nenahradí, ale lze tak být fyzicky na místě jen 2 dny v týdnu a funguje to.
autem za 1:15 ? tak urcite 😀
Doufám, že nebude podobná jako paní ředitelka v Pardubicích. Zajímalo by mě, jaké dostane od kraje úkoly. Ideálně alespoň zavést jednu linku mimo bývalé státy SSSR.
Kdyz to kraj zadotuje… Tak to sezene. Ale jsou to dopredu vyhozeny prachy
Těžko… Kraj na to mít finance nebude…
Tak ja doufam, ze to kraj ani nenapadne. Bud se prihlasi letecky dopravce sam a aetene si klientelu, nebo nic. Nesouhlasim, aby z verejnych penez byla dotovana ztratova linka
Nejde o to, dotovat ztrátovou linku, ale fakt je, že dnes každé letiště, včetně těch největších, má víceleté pobídkové programy, coz jsou de facto také dotace, zejména na rozlétání linky. To je realita. Navíc, obávám se, dnes už se žádný dopravce sám nehlásí, rozhodně ne v případech malého regionálního letiště… naopak, je to dost tvrdý a hlavně dlouhodobý proces, než se podaří linku ziskat. A co se klientely týče, tak to uvádím níže… Bez spolupráce ze strany kraje to nepůjde, klientela musí mít důvod, proč někam cestovat. Takže pokud kraj ve spolupráci s letištěm nepřesvědčí nějakého dopravce, že trh má… Číst vice »
A proc Ryanair nebo Wizzair letaji vsude mozne?
Tak regionalni letiste jsou idealni pro cestovky, ktere si zajisti charter. Kraj nikoho lakat nemusi, nemusi nikomu dotovat leteckou dopravu. Cilem kraje by melo zajistit ve spolupraci se statem lokalni infrastrujturu. Dalnice, obchvaty, kvalitni zeleznici. Kraj by mel podporit podnikatele za tvorbou turismu, dat jim prostor pro vydtavbu hotelu nebo lyzarskych svahu, mel by se starat o zamky a hrady a muzea, ktere spadaji pod kraj, ale urcite NEDOTOVAT leteckou dopravu!!!
Tak zrovna Ryanair a Wizzair postavily svůj business model na tom, že létají hlavně tam, kde dostávají dotace, jakkoliv je to maskováno prakticky nulovými poplatky na letištích, marketingovými podporami ze strany regionů či dalšími obdobnými podporami. A právě regionální letiště a regiony v Evropě přispěly v minulých letech k takovému pokřivení trhu, že si mnohá letiště nevydělají ani na provoz, natož na investice do infrastruktury. Pokud jde o cestovky, tak teoreticky ano, ale zase to musí dávat ekonomický a provozní smysl leteckým společnostem. Ono vypravovat jeden nebo dva chartery týdně je z hlediska rotace letadla trošku problém, zejména pokud vezmeme… Číst vice »
Kdyz si cestovka zaplati dany charter, tak si ho proste zaplati. Pokud musi zaplatit vic, protoze je to pro dopravce narocnejsi, tak zaplati. Cestujici a zakaznik cestovky si holt za zajezd zaplati vic. Ale kraj nesmi dat ami korunu na tu dopravu!
Tak na charter asi nikdo žádnou korunu dávat nebude… to buďte v klidu. Ale obávám se, že možnost navýšení ceny je sice logická úvaha, ale bohužel teorie… takto to téměř nefunguje. Jen zanedbatelný počet klientů si koupí zájezd u CK, kde je rozdíl ceny cca 500 Kč na osobu z KV, proti tomu, co stejná CK prodává z PRG. Tak to bohužel je, zvýšená cena je pro mnohé klienty problém.
proč tihle nelétají do KV? Protože letiště KV nesplňuje jejich kritéria pro letiště co se šířky dráhy týče.
Můžete prosím upřesnit, kolik let a za kolik veřejných peněz „rozlétával“ Jihomoravský kraj brněnské letiště?
O úspěšnosti mluví za vše loňské rozhodnutí radních, podporovat raději vznik přímého vlakového spojení Brno – Schwechat…
Přiznám se, že nechápu smysl vašeho dotazu a přiznávám, že z hlavy to nevím. Na druhou stranu, myšlenkové pochody a rozhodování politiků jsou mnohdy velmi zvláštní a často nepředvídatelné, což v případě JM kraje platí jak pro jejich dřívější, tak i současné záměry, takže mě podpora vlaku do Vídně až tak nepřekvapuje. Na druhou stranu pokud by šlo jen o jakousi verbální podporu, tak proč ne, ale pokud by to takového projektu měly jít veřejné finance, tak bych s tím zásadně nesouhlasil…
Žádnou nezavádět, ještě by to konkurovalo Českým Budějovicím. 😛
Tak můžou létat z jednoho na druhé, ne? Nebo do trojúhelníku i s Hradcem Králové. …..
anebo kosoctverce, pokud zahrneme i naše krásné Tuřany, jistě výhodné pronajaté Dr. že Sladkovicova
Kdyby z letiště v CB udělali kontejnerové překladiště, nákupní-zábavní centrum a velký hlídaný a zpoplatněný Truck-Stop (LKW-Autohof) se všemi dalšími možnými „atrakcemi“ pro řidiče z nedaleké D3, tak by to částečně pomohlo k vyřešení lokálního nedostatku parkovacích míst na jihočeské části D3. Možná by to mělo větší efekt, než „křísit mrtvolu“ a radovat se z toho, že pokud tomu bude nakloněno příznivé postavení planet, tak tam jednou přistane nějaký Eroplán,
Takové zadání pochopitelně může dostat, ale kraj si musí uvědomit, že pokud tam má někdo přiletět, tak musí v tom regionu mít co dělat. A přiznat si, že věhlas lázní směrem na západ bohužel končí na hraničních bývalé NDR, západněji je to (s výjimkou ruských Němců v bývalém západním Německu) se znalostí našich lázní velmi slabé a v zemích mimo Německo už je to prakticky nula. Jinak to dopadne jako s linkou z Düsseldorfu, kdy kraj a lázeňská města prakticky rezignovaly na propagaci regionu a jeho nabídky pro návštěvníky. Tohle letiště suplovat nemůže a obávám se, že v současné době… Číst vice »
Jenže Rusové se v posledních letech z Varů dost stáhli… Jinak, Vary i další český lázně jsou vcelku známý v arabským světě, ale obávám ser, že ani tam to není na nějakou pravidelnou linku…
Ano, Rusové se stáhli v důsledku politické situace a výsledek je na letišti vidět už od roku 2014. A zlepšení v této oblasti proto nelze moc čekat ani do budoucna. Že jsou lázně známé v arabském světě, to je fakt, ale objem klientů je výrazně nižší, navíc si nejsem jist, nakolik by v kraji bylo navýšení počtů této klientely bylo vnímáno pozitivně… nicméně, i kdyby snad mohla tato klientela nahradit ruskou, tak to v žádném případě to neřeší provoz letiště, o přímých letech ze středního východu se vzhledem k infrastruktuře, která je ze všech regionálních letišť vlastně nejhorší (provozně, krátká… Číst vice »
Ono by to tak slabé být nemuselo, před půl rokem se dostal lázeňský trojúhelník na seznam památek světového dědictví UNESCO. Teď tomu trochu udělat reklamu a lidi přiletí, i kdyby jen z Asie.
Pokud přiletí, tak ale z Asie rozhodne ne přímo do Varů… Viz výše, problém infrastruktury letiště…. I když se obávám, že z hlediska toho, co KV kraj nabízí, tj. zejména lázeňství, tak to není klientela, která by mohla přinést změnu a zásadní vyřešení problémů. Návštěvníci z Asie tam totiž už jezdili, ale na 1, výjimečně 2 noci. Asiaté totiž neznají a proto ani nevyhledávají tradiční lázeňskou péči tak, jak je u nás poskytována, což je dáno jejich kulturou. A výlet do KV proto sndno zvládnou z Prahy, jako dosud.
Pokud pojedou asiati, tak ti rozhodne nepoletí do varu. ti to spojí i s prahou a vídní, takze nejspise skonci v Praze a do varu pak pojednou námezdní organizovanou autobusovou dopravou. ostatne zcela stejne, jako jezdi treba do krumlova apod.