Letěli do Düsseldorfu, přistáli v Edinburghu. BA odvezly cestující omylem jinam
Letadlo Bae 146-200 společnosti WDL Aviation. Foto: Roland Nussbaumer [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html)]
Cestující na ranní lince British Airways z londýnského letiště City do německého Düsseldorfu čekalo překvapení. Dopravce je omylem odvezl do
Po sedmi hodinovém letu na Brusel, přistáli nedaleko Varšavy…
Nikdo nekontroloval palubní vstupenky….? To je vtip? To už je jen krůček k tomu, že se jednou vykašlou i na bezpečnostní kontrolu! 🙁
Na Novém Zélandu na vnitrostátních letech není ani ta bezpečnostní kontrola.
Ale zas kontrolují boarding pass, občas někdo do špatného letadla nastoupí (protože na těch regionálních letech se od terminálu k letadlům chodí pěšky).
(A pto přesnost, kontrola není na regionálních turbopropech; na domestic jetech je.)
Prostě se někdy zadaří:-)
protoze unest vnitrostatni let na NZ je fakt skvely napad 😀
Posadka letadla palubni vstupenky kontroluje u beznych spolecnosti zridka.
Kontrolu provadi lide na gejtu, to ale ne i posadka letadla. A to nemeli jaksi problem jak odhalit.
Trosku me zarazi, ze se tu řeší kontroly letusek, ale copak nikomu u okna nepřišlo divné, ze letí porad na sever místo na východ?? Nebo to byl noční let:D
Jak to ti u okna měli poznat, na kterou světovou stranu letí.
Treba podle slunce, to je takový celkem dobrý ukazatel. Kdyz nesviti, tak taky přelet kanálu bývá poměrně nápadný, protože let neprobíhá celou dobu nad pevninou, ze.
Když jsou mraky, je vidět prd. Většina lidí vůbec nepozná kde se nachází, nad mraky pak ani nemůže. Obchodní cestující čtou noviny a co je venku jim je putna. 🙂 Málokdo také bude uvažovat nad tím kde by měl být zrovna východ slunce (ten let je ranní) a prostě to berou jak to leží a běží. I kdyby měl někdo pochyby, pochybuji, že se půjde zeptat a spíše si bude myslet, že má nějaký logický lapsus v úvaze, protože to se opravdu nestává často. 🙂
🤣🤣🤣
Bylo to asi tak: Na nádraží Waterloo jsme dorazili v jedenáct a vyptávali jsme se, odkud vyjíždí vlak v 11,05. To pochopitelně nikdo nevěděl; na tomhle nádraží nikdy nikdo neví, odkud který vlak vyjíždí, nebo kam který vlak, když už odněkud vyjíždí, dojíždí, no tam prostě nikdy nikdo neví nic. Nosič, který se ujal našich zavazadel, měl za to, že náš vlak jede z nástupiště číslo dvě, avšak jiný nosič, s kterým jsme o tom problému rovněž diskutovali, prý někde zaslechl cosi o nástupišti číslo jedna. Přednosta stanice byl však naproti tomu přesvědčen, že ten vlak vyjede z nástupiště pro… Číst vice »
Já se snažím si představit, co všechno se muselo podělat. Zaprvé nikdo asi ani nekouknoul na letenky (to je tam zmíněné, ale trochu neuvěřitelné), dále přece pilot nebo minimálně ta stewardka vítají na palubě letu z X do Y…to tam nikdo neposlouchal?
Mohu se zeptat, kolikrat jste v zivote letel?
Co je neuveritelneho na tom, ze posadka nekontrolovala letenky? Posadka letenky (boarding pasy) nekontroluje, vyjimkou jsou lety dvouulickovymi letadly, kde to delaji kvuli tomu, aby vas navedli domsprsvne ulicky.
A ne, pilot ani letuska cestujici cestujici nevita – resp letuska pak tozhlasem… ale to neslysi piloti :)))
Tady stacilo aby se podelala jedna vec – nekde se vzala info, ze leti do edi … a pak uz to jelo.
Já jsem v životě letěl 71krát a letenku mi při vstupu na palubu, co se pamatuju, kontrolovali 71krát. Stejně tak na každém letu ještě před odlepením od země slyším asi 20krát informaci „vítejte na letu z X do Y“.
No jo, jenze tu kontrolu, kterou mate na mysli (v gejtu), dela handling (odbaveni)…. nikoli posadka . A to je “jinej oddil”, nez posadka.
Hanfling celou dobu muze odbavovat let do DUS, a piloti muzou klidne letet do EDI.
S dovolením, myslíte si, že jsem idiot? Mluvím samozřejmě o letuškách ve chvíli, kdy projdu dveřmi letadla.
Ts”ak to jste pravdepodobne jediny clovek na teto planete, komu letusky kontroluji boarding pas 🙂
Osobně jsem taky mnohokrát zažil, že palubky byly kontrolovány ještě posádkou u vstupu do letadla. Je ale fakt, že poslední dobou se od toho (dle mých zkušeností) ustupuje.
No, nevim… mam za posledni tri roky kolem 200 letu po evrope a usa … a palubku po me v letadle nikdy nikdo nechtel.
Popravdě, mám neblahé tušení, že jste letěl jednou v životě , a to z Prahy do Karlových Varů, ale má neblahá tušení si nechám pro sebe a nebudu to říkat nahlas. 😉
Ale jo, z prahy do karlovych varu jsem letel taky. Nicmene ne jako cestujici, ale za kniplem 😉
Nesudte podle sebe 🙂
Tím se ten rozpor vysvětlil. 🙂 Pokud letíte za kniplem, tak po vás logicky letušky boarding pass nechcou.
Tak jestli jste pilot, tak tím se všechno vysvětluje. 🙂
A mimochodem, při mém posledním letu (v lednu) jsem při vstupu do letadla boarding pass taky ukazoval. Jak to bylo u předchozích letů nevím, takové detaily si nepamatuji.
Boardig pasy se moc neukazují (cabin crew). Maximálně když někdo vypadá zmateně, tak si přečtou místo a poradí, pochybuji, že je napadne číst celý útžek, protože hlavní filtr je na gatu.
Často se kontroluje při nástupu z plochy, evidentně proto, aby se tam nepřimíchal někdo jiný, ale to na gatu s mostem nehrozí.
Já mám takovou zkušenost, že si o boarding pasy neříkají, nanejvýš se trochu vyzývavě koukají. Pokud jim ho strčíte pod nos, tak něco souhlasně zabručí. Tipl bych si,že se nanejvýš koukají na číslo sedadla. Hlášení často není moc rozumět, buď je potichu, nebo zkresleně, nebo to nesrozumitelně drmolí. Vzpomínám si i na případy, kdy jsem si podle hlášení myslel, že jsem asi ve špatném letadle, protože jsem za flight to… slyšel všechno možné, jen ne mou destinaci. Nakonec to vždy dobře dopadlo, ale pokud bych měl pocit, že slyším něco jiného, určitě bych si řekl, že jsem špatně rozuměl.
Jenže zapomínáte, že pokud letiště vypravuje let někam, stejné informace jako letiště má i věž toho letiště a při komunikaci s věží se asi neztratí v překladu , že pilot chce letět jinam.
Ano, za predpokladu, ze pilot nepoda blby letovy plan.
Na BBC (nebo kde) zminovali, ze letovy plan byl podan do edinburgu.
A poopraviˇm vas – letiste a rizeni letoveho provozu nema stejne informace.
Jedna se o dve oddelene slozky, a kazda funguje na zaklade uplne oddelenych celku informaci.
Rizeni letoveho provozu funguje na zaklade letoveho planu.
Letisti je letovy plan vcelku ukradeny, a pracuje na zaklade jinych dat dodanych aerolinkou a dispecinkem.
Takze situaci, kdy na letistnich monitorech sviti uplne jina destinace, nez kam letadlo nakonec poleti, v podstate nic nevylucuje.
Takže je vlastně takový malý zázrak letectví, že piloti obvykle doletí tam, kam chtěli letět cestující?
v podstate je to malý zázrak 😀 kdy piloti musí na brifingu od aerolinky dostat správné podklady pro svůj let …
… a soucasne letiste musí dostat od aerolinky (ale jiným kanálem) dostat informace o tom, co a jak se má zobrazovat na monitorech …
… a soucasne handling musí dostat správné informace, aby kontroloval letenky do správné destinace 😀
V podstatě ano. Plánovaný let se musí od aerolinky dostat na mnoho míst ve správné podobě. 🙂 Musí se podat letový plán (pro všecha území a cílové letiště), předat info handlingu (ti co odbavuji check-in a gaty), letišti (tabule atp.), cabin crew (nevím odkud mají informaci kam se sektor letí) a pilotům (to co se zadá do navigačního počítače a kam směřují). Zde evidentně došlo k prohození informací k provedení letu (zjevně OK) a toho jaké cestující tam posadíme (zjevně chybně) 🙂
Já se bez studu přiznám, že hodně létám nízkonákladovkami a třeba letušky u Ryanairu to kontrolují skutečně pečlivě. Nejednou jsem zažil konflikt s cestujícím, který byl líný si v mobilu znovu načíst letenku, protože „už ho přece kontrolovali 10krát“. Zjevně se i tahle zdánlivě zbytečná kontrola může hodit.
Ryanairem ksem (bohudik? Bohuzel?) neletel nikdy…
Otazka je, nakolik by to predeslo problemum. Nakolim funguje komunikace mezi pilotni a cabin crew a bavimse o tom, kam vlastne leti, a nebo je z toho cista rutina.
Klidne mohli byt ve stavu, ze pilotstvo letelo do edi a cabin crew letelo do dus… takze ani kontrola by nemusela nic resit.
Pisu jak trotl
Ryanairem jsem (bohudik? Bohuzel?) neletel nikdy…
Otazka je, nakolik by to predeslo problemum. Nakolik funguje komunikace mezi pilotni a cabin crew a bavi se o tom, kam vlastne leti, a nebo je z toho cista rutina.
Klidne mohli byt ve stavu, ze pilotstvo letelo do edi a cabin crew letelo do dus… takze ani kontrola by nemusela nic resit.
U ryanair posadka palubky kontroluje vsem uz jen kvůli tom, zda-li jsou skutecne priority pax a na palibce je destinace pomerne velkym pismem, urxite by si to někdo z posadk všiml.
A jelikož maji posádky pred letem briefing, tak by se nemelo stat ze cabin crew leti jinam nez piloti
U Ryanairu mě v letadle letušky kontrolují vždy.
Podle mě vám ji kontrolovali v letadle ale jenom proto, že jste jim ji sám ukázal. Když jim ji ukážete, tak stewardka natáhne krk a podle toho jaké máte číslo sedadla, vám řekne dozadu, dopředu atd. Ale aby je kontrolovali sami od sebe se mi moc nezdá.
Kontrolovat palubní vstupenky na palubě bylo zvykem z mé zkušenosti jen u ČSA, a ani u nich ne vždy. Na Západě jsem se s tím snad nesetkal. Naopak jsem pri letu z Paříže a právě s ČSA zažil, že se na palubu dostala ženská, co chtěla letět úplně jinam, a přišlo se na to teprve při počítání. Takže naprosto chápu, že při nástupu si toho nikdo nevšimnul. A hlášení posádky taky moc lidí neposlouchá. A i kdyby tu chybu někdo postřehl, spíš ae zeptá souseda, no a ten ho v tomhle případě ujistí, že sedí správně a letuška se přeřekla…
Mi řekněte jak se dostala gatem k letadlu? Tam vás bez pípnutí kódu na boarding pasu prostě nepustí. Že by na CDG měli až takový šlendrián?
nevím, ale mně vždy vítal ten co umí česky a řekl vždy, že letíme tam, přes a kolik hodin a jestli si máme posunout hodinky a když tam byly tři letušky a ozval se mužský hlas, tak asi to byli piloti. A když se přistává, tak pilot říká jaký je tam počasí atd.
Kupodivu jsem za život letěl poměrně hodněkrát.Jakože nejsem obchodní cestující, ale létám. A nejen na dovolenou, ale i normální lety. A i na těch necharterových letech pilot vždy říká: Vítám vás na letu z X do Y, venkovní teplota je -45°C, do našeho cíle doletíme za X hodin.
A já si myslel, že je na dráze bordel… 😀
To by se ani ČD nestalo :)))
Že by vlak ČD dorazil do Edinburghu? To asi fakt nie 🙂