Letecký provoz v Praze se kvůli údržbě hlavní dráhy přesune nad město
Přistání na Letišti Praha. Foto: Letiště Praha
Do budoucna je podle letiště jediným řešením výstavba paralelní vzletové a přistávací dráhy.
Do budoucna je podle letiště jediným řešením výstavba paralelní vzletové a přistávací dráhy.
Supr, tři měsíce zase letadýlka… bude na co koukat. Kdyže nám Emiráty vrátí vobludu? Stihnou to na tu výluku? To by byla paráda.
,,vobluda“ má létat až od 30. Října.
Tu Parlerní dráhu slibujete už jak dlouho
Tak jistě, ale problém není v tom, že by nechtěli stavět. Problém je v tom, že se ji nedaří povolit.
V červnu už je v Praze velmi často vedro, a tohle bude způsobovat dost problémů lidem, co chtějí usínat při otevřené ventilačce.
A ted se nad mestem neleta?
Ani ne s výjimkou cípu Suchdola.
https://mapy.cz/s/cacupogodu
Loni jsme letěli od Radotína, přes Řeku, nad Vinohrady, Jarov, pak se to stočilo nad Březiněves a kolem Suchdola na letiště.
Hurá, budou mi létat éra před okny. A hned 3 měsíce, ne jen 14 dní jako při normálních jarnich a podzimnich údržbách.Škoda jen že je provoz zatím slabší, žádná Jumba a A 380…Ale i sem tam A 350, Dreamliner a hafo A 330 bude stačit. Naopak bych nemusel Suchoje a Miginy 🙂
Já furt nechápu na co tu druhou dráhu. V Heathrow zvládají na 2 dráhy skoro 500k letadel za rok. Tak Ruzyně aspoň 220k zvládnout taky musí a víc lidí se tam v životě nesejde.
To nejde takhle vydělit dvěma. Je dost rozdíl mít na jedné dráze plný provoz a na jedné dráze pouze vzlety a na druhé pouze přistání, v takovém případě to jde sypat mnohem plynuleji (a bezpečněji).
na LHR to taky kombinuji
V Londýně LHR jsou dvě paralelní dráhy, což je oproti dvěma na sebe téměř kolmým dráhám na Ruzyni veliký rozdíl! Paralelní dráhy lze používat současně, na sebe kolmé dráhy jedině střídavě, nebo jen jednu z nich. Rozdíl v kapacitě pohybů letadel je tudíž propastný. Už to chápete?
Mimochodem, dvě paralelní dráhy má i letiště v Dubaji, což jest do počtu cestujících šesté největší letiště na světě.
Dubaj byla největší jen pokud jde o počet cestujících na zahraničních linkach, ale nikdy nebyla největší celkově. Pomineme-li poslední dva roky, ovlivněné covidem, tak dlouhodobě byla co do počtu cestujících největší Atlanta, následovaná Pekingem.
Kdybyste si můj příspěvek přečetl pozorněji, tak by vám neuniklo, že jsem psal o Dubaji jako o ŠESTÉM největším letišti co do počtu cestujících, ne jako o letišti celkově největším.
Máte pravdu, mea culpa. Omlouvám se.
Neměli v Dubaji ještě nedávno v plánu rozšířit letiště a postavit další dvě dráhy?
Asi z těch plánů s covidem vycouvali.
Spíše bych dal za příklad Gatwick…
Mě se druhá rwy take moc líbí na papíře, ale jestli se to bez ní neobejde už nevím.
A na ostatních letištích se jen ometají pavučiny…
Ta mapa je nejaky nesmysl ne? Neni na ni zakreslená D6 a nová dráha by s dálnicí byla buď přímo v kolizi nebo by začínala hned za ní…
Přes D6 se počítá s přemostěním, je tam na to udělaná příprava. Počítá se jak s RWY, tak pojížděcí dráhou, a to včetně pasů RWY.
Díky za vysvětlení.
Krásně to poznáte, kolem dálnice jsou v tom místě svislé betonové stěny – spodní části mostovky VPD. Nebo půjde o přesypaný tunel.
Nejspíš autoři mapy tuší, že než se postaví paralelní dráha, tak se D6 rozpadne a zmizí pod vegetací 😀
(Jinak ale je to pěkná historická mapa, zajímalo by mne, z jakého roku.)
Vypadá to, že je tam sídliště Dědina ve výstavbě, takže 70. léta.
A vypada to jako, kdyby silnice koncila nekde v miste, kde ted parkuji taxi, a nebo jen nejsou komunikace okolo terminalu zakresleny.. Takze opravdu trochu starsi mapa.
Ale neodpustim si komentar k tem reklamam na mobilu, je to otravne, vyskoci, zavru pisu, vyskoci znova… Chapu, ze reklama bude vzdy, ale ta vyskakujici a prekryvajici tretinu displeje je des, obzvlast kdyz se neco pise…
Ten pocit znám… Tak dlouho jsem na to upozorňoval, až jsem si nainstalovat Brave prohlížeč a mám od reklam klid. Klidně bych si zaplatil předplatné, jak říkám od začátku, ale pan Sůra to očividně nechce – raději uživatele naštvané nemožným množstvím reklamy.
No podle zástavby Hostivice, Terminálu a dopravní situace kolem letiště tipuju stáří mapy tak na 50 let…