Letecký most se zdravotnickým materiálem z Číny končí, v Praze přistálo poslední letadlo

Nákladní letoun 777F společnosti China Cargo v Praze. Foto: Letiště PrahaNákladní letoun 777F společnosti China Cargo v Praze. Foto: Letiště Praha

V Praze dnes ráno přistálo poslední letadlo se zdravotnickým materiálem, který v Číně nakoupilo a do Česka prostřednictvím leteckého mostu

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kulhán

Dovezlo se jen 63mil roušek???
No to je prd. To je na každého občana cca jen 6 roušek. To je na dva dny. Takže ani po dvou měsících nejsme vybaveni. 👏👏👏
Babiš koblihář by to měl zabalit. Snad to lidé do příštích voleb nezapomenou. Demence v kombinaci se zlodějnou je moc.

Permonik

Ne dovezlo, ale rozvezlo….

Viktor

Letecký tunel končí 😢😢😢

Honza D.

Jaká škoda že už to končí… Teď už Hrad a ani Strakovka nebudou mit, omlouvám se za vulgarismus, nad čím onanovat.
Ještě k distribuci – v minulých týdnech vcelku pravidelně přijížděla v cca 5 ráno do Prahy po D11 kolona hasičskych vozů, převážně Tatry 8×8. Opravdu to jsou ideální vozy pro přepravu lehkého a objemného nákladu po silnici?

Permonik

Odpoveď je ne. Ovšem to nejde brát z takového pohledu. Jsou to vozy HZS určené k přepravě materiálu. A HZS si nebude kupovat a udržovát několik typu vozu. Potřebuji vozy, které mají velkou ložnou plochu, schopne brodivosti (při povodních), průjezd težkým terén atd. To že potřebovaly prostě převezt několik bedniček.

Michal

Možná bych opravil, že vykládku zajišťovali zaměstnanci CSAH a hasiči a policisté pouze pomáhali.

Gejza

Druhá věc je, že ty pomůcky distribuovala po ČR HZS. Když jsem viděl, jak si to T815-7 supí po dálnici, říkal jsem si, zdali to není škoda těch aut pořízených z dotací, nafty a zdali by místo hasičů nemohly pomůcky rozvážet normální spediční firmy (třeba se spolujezdci z řad hasičů či policistů).
Připadá mi, že Vláda dělá raději show, než aby dělala především to, co je výhodné pro naši zemi a ekonomiku.

Permonik

Chcete tvrdít že 2x zaparkovaná Tatra 815-7 a 1x plat příslušníka HZS, plus doprava kamionem (spotřeba 40l/100km) pří ceně 27,-/km (2000,-) je levnější než jízda dvou Tater (890,-) ?

František

Za minulého systému existovalo něco jako civilní obrana obyvatelstva, která toto vše měla pod palcem, každý podnik, škola musely mít zajištěné ochranné prostředky pro své lidi a toto zcela zlikvidovalo 30 let ,, demokracie,,.

Daniel Mach

Teď se tomu říká krizové řízení, a ukazuje se, že to bude na stejné úrovni připravenosti jako slavné CO. Jsme nepoučitelní, přitom před příchodem podobné katastrofy nás vědci varovali už dávno.

Y.K.

Tak je to pravda, ale také je pravda, že na takovou věc se úplně dobře připravit nejde. Všechny pomůcky stárnou a padá jim expirace. Ebola potřebuje úplně jiný přístup a prostředky než SARS (Cov2) a lidi nelze zavřít do skleníku, když to přijde. Improvizace bude nutná vždy. Spíše by to příště chtělo více příprav v rozhodovací rovině.

Y.K.

Fakticky měla CO vybavení vybavení na virovou epidemii? Nebyla základem příprava na nukleární válku? A rozhodně tam nebylo vybavení pro všechny, ani přibližně, proto jsme pobíhali po hřišti v antinukleární pláštěnce (vlastní z domova). A co země kde demokracii nemají, třeba Rusko, jak jim to s COVIDem jde? Co sklady CO, zásobují nemocnice respirátory a rouškami?

Richard P.

Doporuci si vyhledat clanek: nejdrazsi-rouska-na-svete-nebo-bezny-respirator-zahada-hamackova-nakupu-v-cine

Modré zábradlí

Letadlo přistálo v Praze, tam ho vyložili a náklad odvezli do Pardubic. Koukám, že ta letecká doprava je stejně operativní jako železnice (před pár lety se Japonci chlubili, jak pro novou fabriku v Prostějově u nádraží přivezli stroje po železnici do Zlína, tam je proclili a na do fabriky dovezli autem). To asi nebude z důvodu chybějících volných slotů v Pardubicích?

Josef

Nevim jesli Pardubice zvladnou obslouzit letadlo typu A330

Adam H

A330 do Pardubic nemůže. Ale do Brna a Ostravy jo. Každopádně všechno musí přes sklad hmotných rezerv u Pardubic myslím. Takže přistávat v Praze “dává” smysl.

Ivan

A 330 do Pardubic může, viz návštěva A 330 18. 4. 2020. Důvodem je, že China Eastern do Pardubic létat nechtěla.

Michal

Je to jednoduché. China eastern nechtělo do Pardubic, jelikož tam nemají cargo partnera. Cina Eastern vždy sedla, vyložily se roušky atd. a zpět odletělo letadlo plné carga. Hezký bussines ne?

noerf

Na jak dlouho máme tyto přivezené zásoby, pro kolik obyvatel a proč Státní zprava hmotných rezerv nevypsala výběrové (poptávkové) řízení koncem března. Nyní už mohli otvírat obálky, vyhlašovat vítěze a jeden z hlavních argumentů pro přetrvávání nouzového stavu byl již neplatný.

David

Nevím jak je to přesně dle zákonů, ale dost možná zatím ani to výběrové řízení vypsat nemůžou. Tím, že stále platí, že stát je centrální dodovatel a nakupuje sám, tak SSHR možná nakupovat ani nemůže. Což znamená, že nemůže vypsat ani výběrové řízení a bude moct až se zruší nouzový stav. Ale možná se pletu, nevím jak tohle vykládají zákony, nezkoumal jsem to.
Každopádně SSHR nakupuje na základě poptávky od ministerstev, v tomhle případě ministerstvo zdravotnictví. A pokud oni nedají poptávku, tak SSHR sama nakupovat nic nemůže

Daniel Mach

Myslím, že výběrové řízení vypsat mohou, ale v době nouzového stavu nutně nemusí. Mohou nakupovcat i bez něj. Centrální nákupy povinné nejsou.

Adam H

Ale s koncem nouzového stavu si toto budou muset platiti všechny instituce … nebude to za ně platiti Vnitro. Proto hejtmani tak tlačili na prodloužení.

MildaIV

To by se jim taky mohlo stát, že by měli vysoutěženo za ceny z vrcholu krize a museli za ně odebírat búhví jak dlouho.