Premiéra Boeingu 777X nevyšla. Letadlo dojelo k začátku ranveje, piloti marně čekali na slabší vítr
Boeing 777-9. Foto: Boeing
Výrobce letadel Boeing musel zrušit dnešní první start letadla Boeing 777X. S téměř ročním zpožděním měla dnes začít další fáze
Otázkou zůstává, proč se nedodržel letový plán. Každé odložení nemá příčinu v nahodilostech typu počasí…
hybaj na novinky.
Uz jsi tady pred casem tvrdil, MAX je banalni problem sw. Tak nikoho neposilej kamkoliv, Ty zoufalej diletante!
Na způsob „rozkaz zněk jasně?“. To asi ne, že. Je to zkušební let, akceptovatelné podmínky jsou základ.
Pokud si to pamatuju, tak v době, kdy byla poslední šance že poletí, být vítr 15020G30. Které dopravní letadlo v tomhle odstartuje z dráhy 34?
Myslim ze v podstate kazdy..😉
Ze maj na zalet definovany jony kimity je vec druha.
Mysleno pro opacnou drahu,srry.
ten bohemismus “ranvej” je strasny :)))
Jsme Češi nebo Anglosasové???
ted jsi ukazal, jak se strelit do vlastni nohy 🙂
jsme cesi, a cestina ma kodifikovany pojem, ktery je dokonce i soucasti ceske verze leteckych predpisu a je soucasti oficialni ceske frazeologie.
ten pojem je “draha”.
Já bych to netlačil do grammar nazi polohy. 🙂 To slovo se opravdu hojně používá (na rozdíl třeba od taxiway) a dá se říci, že už je v češtině adoptované. Ještě ne tak jako tramvaj (před sto lety tramway), ale je na cestě.
https://www.pravidla.cz/pravopis/18077-ranvej.html
V letectví pak vznikají takové pikantnosti, že hlavní dráha (VPD) je RWY 06/24. 😀
Ano, zkratkaVPD ~ Vzletová a Přistávací Dráha.
Doufejme, že se to dnes podaří. 🙂
Jen bych trochu upravil tohle: Největší inovace. Za letu má Boeing rozpětí 72 metrů. S tak velkými křídly by se ale nevešel k letištním terminálům, proto se po přistání křídla sklopí, na každé straně se tak zkrátí o 3,5 metru.
No, tak když má A380 větší, tak se vleze ke stojánce kde ty A380 kotví normálně. Spíš je to dělané pro letiště, kde dneska nemají prostor pro 380, ale 777X to po sklopení křídel dokáže.
Spousta letišť musela dělat konstrukční úpravy bran a pro letadla velikosti 380 jsou omezené kapacity. Zkrátka jako mainstream se to moc nechytlo
Ta všechny „nej“ tohoto letadla mi připomínají doby, kdy se nám „největší a nejčtenější“ Rudé Právo snažilo vtloukat do hlav, že všechno „nej“ se rodí výhradně v jiné tehdejší světové velmoci – a pak se většinou ukázalo, že žádná sláva do nebe nedoroste (což už ovšem nikdo nijak příliš halasně veřejně neinzeroval) …
Přesto přeji Američanům, aby se jim vše podařilo nakonec dotáhnout do zdárného konce – ku prospěchu celého lidstva!
Takže o tom nemáme psát? To letadlo má opravdu mnoho nej a upřímně je mi jedno, kde se vyrábí.
Mimochodem, vývoj letadla není zdaleka jen v USA.
To je OK, nenechte se rozhodit někým, kdo možná jen nepřesně formuluje. Já tuto zprávu vítám a viní v ní technické problémy, viž můje otázka výše.
vidím
To je všechno hezké, ale mě zajímá jestli vrátili peníze těm chudákům co šli na vyhlídkovou plošinu kouknout na vzlet, který nebyl.
to más jako u venkovních divadel – pokud se odehraje aspoň určená část představení tak se vstupné nevrací 🙂
Jenže tady se představení vyměnilo z letového v pojižděcího a statického.
na druhou stranu …. vzlítne a je v čudu … takhle se mohli pěkně kochat 🙂
Podle předpovědi min. týden bude foukat, 6 m/s a v nárazech 12 m/s., tj. jako dnes.
Počkal bych na léto, to už bude bezvětří, a pár měsíců reputaci Boeingu už víc neuškodí 🙂
Boeing hraje s 777X asi o každý den. Potřebují to letadlo mít co nejdříve ve vzduchu, aby ho dostali co nejdříve k zákazníkům. Nemají mít první předání na začátku příštího roku?
v tomto procesu jeden, dva dny nehraji roli.
prvni dodavky se ocekavaji az v roce 2022, i kdyz “formalne” je to 2021.
Ještě že jsme loni prodali všechny akcie. Počítám že letos už nepoleti
No, musím přiznat, že máte důvodnou obavu.
Vítr je v poho, ale poryvy jsou nad limit.
Podle apky windy bude takový vítr ještě min. týden.
Stačí se podívat na tu apku, asi není v USA dostupná….
Ať radši počkají na léto, to se vítr určitě uklidní 🙂
Windy verim asi tak stejne, jak Dagmar Honsove … 😁
No tak já tedy nevím – MAX létal, občas tedy spadl ale jinak létal to 777X včera nelétal, dnes také nelétal, aby ještě vůbec létal.
Bože, je to úplně první let zcela nevyzkoušeného letounu. Takže má velmi limitní podmínky, na rozdíl od komerčního létání, kde je vše již ověřené a vyzkoušené.
z jakého materiálu je trup a křídla?
Proč? Křídla kompozity, dural… trup tuším jen „dural“ (hliníkové slitiny)
Protože materiálnové vlastnosti.
stejny material, co Dreamliner, tj bakelit. 🙂
Zakočte mi, prosím, do obchodu pro bakelitové tyče k ohradníku. A pak je můžete rovnou zatlouct do země.
On není plast jako plast. Ale letečtí odborníci z 5. cenové (chalstají ve vlastní kgaráži) nepoznají ani plast od kompozitu.
Letadlo mí křídla z kompozitu (jako třeba Dreamliner), lopatky motoru z kompozitu, Nevíte z čeho je trup?
Dural (už jsem to psal nahoře).
Prozatím to vypadá, že bude muset přiletět nějaký Airbus aby nám v Everettu něco vůbec létalo. Podmínky čím dál horší.
Před chvílí odletěla Cessna 150 a teď přistál Embraer.
coz ale na veci nic nemeni .
na zkusebni let cekaji na vítr pod 10kt. v tuto chvíli tam fouká něco přes 20kt prakticky v ose dráhy, takže nějaké cessny a embraery s tím nemají sebemenší problém.
Ta jiná letadla ale startovala opačným směrem, ten zkušební let musí být kvůli bezpečnosti směrován jen na sever kde je téměř neobydlený prostor a poté moře.
Já myslím, že potřebují Jakeše nebo nějakého jiného kovaného soudruha. Ten by poručil větru, dešti a hned by bylo bezvětří a mohlo by se létat.
Nejspis si to utor spletl s délkou .. která je opravdu největší
Koukám, že už to p . Súra opravil .. ale ten odstavec pořád nedává smysl 😀
777 se s 72m nevejde k letištním terminálům…. a jak to dělá ta 380 a 747, které mají rozpětí ještě větší 🙂
Divím se, že jim není trapné pořádat nějaké show ! Boeing je banda vrahů !
Samozrejmě. Narozdíl od Kaddáfího, který tu bombu do letadla nechal umístit omylem.
Technická závada je přece úmysl! Nic jako náhoda neexistuje. Ani ve zkušebnictví. Včechny hřebíky jsou na mikrometr stejně dlouhé!
Vaši jistotu ohledněn dějinných událostí bezmezně obdivuji. Prostě se to tak paslo, tak to tak je…
Kromě toho, Boeing je výrobcem vojenské letecké techniky a ta má na svédomí poněkud více nevinných civilních životů než jakákoli dopravní éra. Jen v Iráku by mohli vyprávět…
To bych sem tedy raději netahal, protože v ČR máme také poměrně významný zbrojní export. Je výrobce zbraní odpovědný za to co s nimi kdo dělá nebo ne?