Létání na příděl. Nizozemská vláda omezí o více než desetinu provoz na hlavním letišti
Boeing 787-10 v barvách KLM: Foto: Paul Ridderhof / KLM
Nové opatření má platit od listopadu příštího roku.
Nové opatření má platit od listopadu příštího roku.
Z omezení Evropských letišť už dlouho těží např. Dubaj nebo Istanbul. A samozřejmě je strašně ekologické při cestě z Evropy do USA místo Amsterdamu přestupovat v Dubaji. Ekologie v praxi.
Potřebují další letiště prostě, ideálně někde kus na moři…
Zelení soudruzi určitě hýkají slastí. Oni určitě nelétají na dovolenou do zahraničí a ani elektroniku jim neprilřvezla nákladní letadla (když je teď lodní doprava více méně v háji) z Asie 🤔
Já myslel, že kapacita letiště a následná mezidobí mezi letadly jsou dána technickými omezeními, a ne nějakým umělým papírem.
papirove omezena kapacita letist (smerem dolu oproti technicke kapacite) neni nic noveho.
ostatne, nez to cele odpiskali, tak to meli mit i ve vodochodech
a nocni administrativne nastaveny limit ma vetsina letist . pokud muzou vubec byt otevrene
Hlavně je to zhůvěřilost a podrývání ekonomiky.
Opak je zase podrývání zdraví a životů. Co si vyberete? Bohatší a nemocnější, nebo chudší a zdravější?
Problém je že ve finále skončíte jako chudší a nemocnější.
Svobodnější
I svoboda má hranice
I lidi bydlící u letiště?
Postav si dům u letiště a pak nadávej, že tam létají letadla. Letiště Schipol bylo postaveno již v roce 1916 podle wikipedie. To že je tam najednou tolik drah desítky kilometrů od sebe, to je jedna věc. Ale ten provoz v blízkém okolí opravdu byl předvídatelný.
To je jako v Praze, kde letiště bylo postaveno v roce 1937 a současná dráha s označením 12/30 tam je od začátku (jen je nyní asfaltová). Avšak největší chrliči stížností jsou jedinci, co se přistěhovali desítky let po otevření.
desitkami kilometru od sebe? 🙂
zas neprehanejte 🙂
No ono to je od předpolí RWY 18R a předpolí RWY 36R přibližně 9,8 – 10 km.
Zčtyřnásobení provozu za posledních 30 let bylo opravdu předvídatelné, že?
To že letadla létají kolem letiště je předvídatelné, neříkám nárůst dopravy.
No právě… Proti spojce u Milovic také nikdo neprotestoval, dokud z ní přes noc neudělali VRT na 200 km/h (navazující na obou stranách na mnohem pomalejší tratě).
Safra, ono fakt dojde na šífová letiště…
Bylo by zajímavé zjistit jak se to má reálně s hlukem (moderní letadla by měla být méně hlučná) a co za těmi obavami tak z ničeho nic je. Jestli zpovykanost, móda, nebo dědkovatění.
tak muzete si jet stoupnout do knezevse do vesnice (kdyz se lita z 24)…
on je to porad kraval jako krava. i kdyz v porovnani s historii je vyrazne tissi (a ukazuje tim, jak neskutecne hlasita byla
letadla pred triceti ctyriceti lety)
Ano. Tišší, úspornější, ale v mnohem větším množství. To je problém celého toho našeho „šetření“ za neustálého diktátu „růstu“.
Dovolím si Vás upozornit že i přes zhavarovanou porodnost pořád ještě počet obyvatel ze setrvačnosti roste, tedy v rozvinutém světě. Pokud začnete šetřit příliš, tak to znamená že někomu začnete omezovat životní úroveň. (A Boomeři to nebudou) Respektive můžeme šetřit hrubou spotřebu energie a surovin, ale jen pokud nám tyto poskytnou to stejné množství užitečné energie a nebo statků.
Využijí Rotterdam. Ani Eindhoven není až tak daleko. Si poradí
Hmm zajímavá myšlenka. Souhlasím. Ale víc záleží na tom, co na to řekne letecky cestovatel aka Air Traveller. Nakonec. Tolik naletano tady nemá nikdo. Ten přehled je ohromující.
Jeho vystupování však o hodně méně.
rotterdam a treba eindhoven muzou vyuzit nesitove spolecnosti (lowcosty apod). ostatne, ty uz to v nejake mire delaji.
pro sitoveho dopravce je ale mit cast letu jinde, nez druhou cast, ponekud problematicke a ponekud to boura celou koncepci sitoveho modelu.
mimochodem, nikde neni psano, ze eindhoven a rotterdam nedopadnou podobne a stat jim necutne kapacitu take, ze.
Tak pak lidi budou muset jezdit do Německa či Francie, pokud tedy podobné nápady nebudou mít i tam… 😀
Ono by stačilo, kdyby se 1) méně cestovalo sem a tam jen na pár hodin, 2) po Evropě dalo využít i dálkové železnice. Lety mezi vzdálenými částmi Evropy či do jiných světadílů by se do snížených limitů patrně hravě vešly.
co je to ta dalkova zeleznice?
Opak lokálkové železnice.
Ba ne, v tomhle má predrecnik pravdu. Ono třeba z Prahy do toho Amstru by vlak co to dá za 5-6 hodin, klidně konkurenceschopny být mohl. Akorát by ty tratě musel někdo postavit.
ano, kdyby byla …
… jenze ona jaksi neni
To už to bylo. Jmenovalo se to dráty na hranicích a devizový příslib 🤮
Ještěže neletám se ST