Létání zůstalo loni bezpečné, v letadlech zemřelo méně lidí než na českých silnicích

Boeing 737 MAX 8 společnosti Lion Air. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 8 společnosti Lion Air. Foto: Boeing

Letadla zůstala i loni bezkonkurenčně nejbezpečnějším dopravním prostředkem, proti roku 2017 ale výrazně stoupl počet tragických nehod a i počty

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Pane Sůro, máte tam v případě nehody letu společnosti Ju Air v historickém letadle Junkers JU-52 chybu. Ten let letěl z Dubendorfu do Locarna v rámci Švýcarska, nikoliv jak uvádíte z Lugana do Dusseldorfu. Jednalo se o vyhlídkový let nad částí pohoří Alp a nad Piz Segnac došlo k havárii. A poté u nehody letu Southwest Airlines nedošlo k tomu, že motor prorazil okénko, ale poté co explodoval, tak okénko prorazil šrapnel z motoru, který zasáhl tu cestující, která byla zpočátku částečně vytažena podtlakem z letadla, kam jí někteří ze spolucestujících následně vrátili, nicméně ona těm zraněním posléze podlehla. To… Číst vice »

Tom

Tak to je zase moje chyba🙂

Tom

Jen ještě doplním, že ten let Southwest Airlines letěl z newyorského letiště La Guardia, vzhledem k tomu, že tam je těch letišť více a cílovou destinací bylo letiště Love Field v Dallasu, protože tam je těch letišť rovněž vícero, to hlavní Forth Worth.🙂

Bohouš

Ten titulek je úplně zavádějí. Manipulativní. Jako z Blesku Je to jen proto, že v roce před tím prakticky nebyly velké nehody. Ale několik let předtím to bylo horší.

Bohouš

realitu ano, ale vytrženou z kontextu.

Petr Nováček

Pročpak se po 12 hodinách titulek úplně změnil? To se změnila realita, nebo se někdo po Silvestru probudil?

ThLic. MUDr. Josef Pagren

Nejde říct, co je nejbezpečnější, když si přepočitáme počet umrtí na miliardu cest, tak letadlo je jedno z nejméně bezpečných. Na miliardu hodin je taky za vlakem.

Kubrt

A co miliarda kilometrů? No, ono tohle srovnávání fakt nemá moc smysl, o volbě způsobu dopravy rozhoduje řada jiných ukazatelů.

ThLic. MUDr. Josef Pagren

Na miliardu km ano, ale je nesmyslné srovnávat co je nejbezpečnější.

Y.K.

Vzhledem k tomu, že jedna cesta letadlem může být překonání třetiny světa je to dost nesmyslné srovnávat na cestu, zvláště když základním účelem letu je překonat (velkou) vzdálenost. Vlaky konkurují asi nejblíže, ale ty zdaleka nejezdí všude kam létají letadla (ač se to v Evropě nemusí zdát) a automobily, uf škoda slov – tuším přes 1,2 milionu mrtvých celosvětově je to jak válka.

Pochybuji, příkladem, že třeba pozemní cesta z Evropy přes Sibiř do Koreje (třeba vlakem) by pro ty desetitisíce lidí denně byla bezpečnější než let letadlem. Nemluvě o dalších výhodách.

Tomas

Dají se najít rozumnější cesty, kde si letadlo i vlak konkurují. Stačí Praha-Budapesť nebo Praha-Varšava. V případě letadla víme, že minimálně posledních 40 let bez jediné oběti na životě respektive nehody vůbec. U auta o tom můžeme docela pochybovat. Samozřejmě při cestě v rámci ČR je mi tato statistika k ničemu, ale třeba už u cesty z Prahy do zmíněné Varšavy se s tím pracovat dá…

Y.K.

Tak určitě. Já k sousedům vlakem také jezdím, ale něco dále než tu Budapešť nebo Hamburg je pro běžné cestování vlakem už celkem dobrodružství a času na cestu je potřeba poměrně hodně. Bohužel nemáme VRT.

Richard

Teda celosvetove v letadlach zahynulo cca stejně lidi jako v CR na silnicich v r. 2018. To je docela OK podle mne, staci nelitat v Indonesii a obskurni aerolinky v Africe a na 99.9% doletite do cile zivej. To nemuzu rict o ceskych silnicich, tam Vas klidne může nejakej vozrala nebo zhulenej mladik vzdy zabit nebo zmrzacit… To jest muj subjektivni nazor.