Letadlo Travel Service létalo dva týdny níže než ostatní. Firma mlčí, proč
Boeing 737-800 společnosti SmartWings. Foto: Smartwings
/AKTUALIZOVÁNO 12.8./Část cestujících na středomořských linkách z Prahy se společností Travel Service zažíval v posledních dnech nezvyklý průběh letu. Zatímco
Jen pro toho pána, co tady psal ty pochvaly na Norwegian mimochodem i o tom, že mají nová letadla…Travel service má objednáno 39 nových letadel Boeing 737 Max, přičemž 5 jich už obdržel v první polovině letošního roku, takže si myslím, že TS svoji flotilu letadel modernizuje a většina jejich stávajících B737 nemá více než 10 let….Takže to urcitě není společnost, která by stavěla byznys na starých letadlech. Bohužel v exponované době letních prázdnin je velmi těžké si pronajmout jiná než někdy pro někoho tzv. stará letadla, resp. letadla, která už toho mají nalétáno z hlediska věku víc než bychom… Číst vice »
Díky.
Skutečně to vypadá na úspěšně provedenou opravu a to 11.8. přes den. Poslední přistání před opravou 02:08, první vzlet po 19:08. V současné době nedostatku kapacity letadel by to letadlo asi zbytečně nestálo. Navíc graf letové hladiny při prvním letu po opravě ukazuje postupné stoupání s přestávkami na 30, 36 a 37 tisíci stopách – zřejmě součást kontroly po opravě.
11.8. letěl OK-TSO jako QS1164 PRG-PMI na standardní letové hladině.
Zřejmě opraveno.
11.8. letěl OK-TSO jako QS1164 PRG-PMI na standardní letové hladině.
Zřejmě opraveno.
díky, doplnili jsme
Dobry den, v patek jsme absolvovali let s OK TSO na Karpatos. Celou dobu jsme leteli v 8 km. Jako cestujicich se nas to nijak nedotklo krom toho ze jsme meli lepsi vyhled z okenka. Pouze v jednu chvili si cestujici v predni casti stezovali na prilusne teplo ale nedokazu posoudit zda to muze mit s uvedenym souvislost. Jinak chovani posadky hodnotim velmi pozitivne coz u TS nebyva pravidem. Tohle letadlp jsme dostali na ten let jako nahradni za jine. Clanek jsem cet uz pred letem ale nepamatoval sem si registraci tak sem se chtel presvedcit zda to bylo ono… Číst vice »
Dobry den, Vas zpravodajsky server jsem si velmi oblibil i jako osoba, ktera v letectvi pracuje cely zivot. Prosim, drzte nastavenou latku Vasich clanku :). Sam jsem letos letal na 2 zahranicnich letadlech 1 mesic kvuli zavade na jednom z packu. Max FL250. Opravdu jde o docela standardni postup. Zavad, ktera letadlo muzou omezit na maximalni letove hladine je spousta. A v dobe letni spicky je odstaveni letadla kvuli drobne nepodstatne zavade draha sranda. To radeji vice utratit za palivo. K neodpovidajici spolecnosti…abych byl uprimny, tak kdybych ja vlastnil aerolinky a dostaval tyto typy dotazu, tak bych tez neodpovidal. Preci… Číst vice »
A pro mě je článek pane Martin také přínosný a žádný bulvár v něm nevidím.
A evidentně je i čtený, když je tu taková diskuze, navíc s jedním hodně přínosným příspěvkem od pana Urbana.
Pane Sůro, server zdopravy.cz jsem považoval od začátku za dobrý a částečně i trochu odborný, byl to jeden z mála dopravních serverů zaměřených na více druhů dopravy, rozhodně ne za žádný bulvár. Nicméně tímto článkem jste u mě skončili. Tento článek je pro mě typický bulvár, kde jde jen o to, aby se poškodil TVS. Jak psal již někdo výše, jediným důvodem, proč létá OK-TSO níž, než je obvyklé, je jeden nefunkční klimatizační pack, což nijak neohrožuje bezpečnost letu. Jediný následek je to, že se musí létat níž, což je pro dopravce samozřejmě nevýhodné, nicméně uprostřed sezony není během letů… Číst vice »
Dobrý den, děkuji za názor. 1. Není opravdu obvyklé, aby letadlo létalo přes dva týdny v omezené letové hladině. 2. V textu je dostatečně vysvětleno, že to neohrožuje bezpečnost, dokonce několikrát. V textu nejsou žádné fámy. 3. Společnost Travel Service měla dostatek času na to vše vysvětlit.
Dobrý den, děkuji za odpověď. Ano přiznávám, že to není obvyklé, ale opakuji, na cestující to nemá žádný vliv a jak máte i uvedeno, při současném zaplněném prostoru a nekonečných stávkách řídících ve Francii to může být na kratším letu výhoda a je menší pravděpodobnost, že let dostane CTOT. Jinak vím, že TVS má občas problém s komunikací a zbytečně si tím přidělává problémy, za které třeba ani nemůže, což má za následek celorepublikovou kampaň proti TVS, která mě osobně štve. I když si každý může myslet co chce, a TVS má spoustu chyb, pořád je to největší (a téměř… Číst vice »
Na cestující to vliv může mít, například ve chvíli, kdy dojde k závadě na druhém funkčním packu. Stávky řídících ve Francii jsou hezký argument, nicméně když se podívám do historie letů OK-TSO za poslední dva týdny, tak by je zrovna příliš neovlivnily. Nevím, o jaké kampani píšete. Prostě tohle bych popsal, kdyby se to dělo komukoliv jinému. Kdyby to bylo pár dní, tak to opravdu neřeším.
kdybych si mohl vybrat, tak s TVS vůbec nelítám, ale chápu české dovolenkáře, kterým státní aparát zvýšil platy a tak se chtějí podívat k moři a z Prahy s cestovkou to jinak než s TVS nejde.
Mě se třebas moc líbí Norwegian Air , dobře komunikuje, má nová letadla a je prostě cool 😉
Prostě chci mít z letu zážitek (super jídlo,screen před sebou nabušený aplikacemi) , a néé se mačkat na sedadlech a pak se tlačit u východu.
Jak to myslíte dovolenáře, kterým státní aparát zvýšil platy?
No tak Norwegian nema ani super jidlo a ani screen s appkama pres sebou…je to nizkonakladovej hladolet kde se cestou do New Yorku pekne mackate
Jinak vás mohu uklidnit: srdceryvné story o koupácích, co museli čekat na letišti více hodin či popisují přistání na jiných letištích kvůli divertu, opravdu neplánujeme.
Jak nemá vliv? A proč to asi boeing dělal redundantní?
cestujici maji pravo to vedet, ze v letadle neco nefunguje a o tomto neobvyklem postupu aerolinek pak mohli hlasovat svoji penezenkou…
Realita je taková, že najít ve vzduchu letadlo, kterému vše funguje na 100% je vcelku … náročná práce.
Prostě je to tak, že existuje seznam vybavení, který může být nefunkční (po nějakou dobu) a omezení z toho vyplývající.
Funguje to tak v případe travel servisu, stejně jako třeba emirates nebo jakékoli jiné letadlo.
Cestujícím nemá smysl něco takového vysvětlovat – prostě by to nepochopili. A tento článek, stejně jako část reakcí pod ním, je toho důkazem.
jj, penize od cestujicich jsou Vam dobre, ale jinak jsou to idioti, kteri to nemaji vedet, protoze by to nepochopili. a pozdravujte do Travel Servisu!
Proč, pro mě je to zajimavá informace. A pokud Boeing jasně stanovuje max 3 týdny. A nižší letovou výšku, tak to rozhodně ze srandy asi není.
možná kdyby v TVS nebyla mluvčí paní Dufková co dříve leštila kliku panu Železnému na Nově, tak by komunikace TVS byla daleko lepší, ale očividně i jinak TVS chybí větší konkurence v rámci ČR , kdyby byla, tak by letadlo buď co nejdříve opravili, nebo šli s pravdou ven.
tak já jsem to stihnul ještě v červnu ok? Vždyt ale tu letovou hladinu má přikázanou, jednou jak jsem letěl a byly turbulence, tak kapitán požádal o let výše. Je ten radar přesný?
Ten radar je presny.
Dopravni letadla bezne letaji mnohem vyse – hladiny kolem 31-37 tisic stop. Duvodem je nizsi sootreba paliva.
Pokud letadlo soustavne leta v nizsich hladinach soustavne, je to neobvykle.
Žádná senzace to není ……. L/H air conditioning pack INOP.
Vysvetlun to pisalkum. V okurkove sezone. Specialne pokud tomu nerozumi.
Jeste jim rict neco o MELu, a dostanou koprivku rovnou.
Samozřejmě Minimum Equipement List (MEL) je tu od toho, aby u letadel v komerční letecké dopravě určil, co je ještě přípustné pro bezpečný let v případě nefunkčnosti nějakého vybavení. To je případ i této klimatizační jednotky. Pokud jezdna z nich nefunguje, tak riziko musí být omezeno letem v nižší hladině a MEL říká, jaký je ten limit včetně časové (kalendářní) přípustnosti tohoto jevu. Nicméně celou filozofií MEL je, aby let mohl být úspěšně dokončen bez nutnosti nouzového přistání, když něco, co není kritické, nefunguje. Nebo aby bylo možné letadlo „evakuovat“ do míst, kde může být zajištěna řádná údržba/oprava. Pokud by… Číst vice »
A platí to samozřejmě nejen pro létání, ale i jinde – v podstatě všude a vždycky …
Asi nejpřínosnější příspěvek v této diskusi. A chtěl bych se zeptat těch, co výše TVS obhajovali, na jejich reakci.
Asi nejpřínosnější příspěvek v této diskusi. Zajímala by mě reakce těch, co TVS výše obhajovali.
Naprostý souhlas bez výhrad.
Letěl jsem s 737-800 OK – TSO
3.8
Lamezia Terme – Praha
Výška 10,700
VŠE V POŘÁDKU
A zdroj informace?
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ok-tso#1d5e72ba
já vidím na radaru něco jiného, celou dobu max 24 tisíc stop
TS se „pochlapil“ – začal s OK-TSO odvážně létat o celých 1000 stop výš. Aktuálně se vrací z Dubrovníku, výška 25 000 stop 🙂
To létají střídavě už ty dva týdny:-)
To je správně. Aby se minimalizovalo riziko srážky, jsou určité výšky vyhrazeny letům na východ (0-180) a jiné výšky letům na západ (180-360), resp. v některých zemích je to otočené a je to sever X jih.
takže se střídá (např.) 25 000 a 26 000, podle toho, jakým směrem letadlo letí.
Letěli jsme také 3.8.2018 na trase Lamezia Terme – Praha a výška byla právě překvapujících 7,5 km!
Okurková sezóna i tady?
Přesně jak se píše, jedná se o nefunkční jednu klimatizační jednotku (pack cooling cycle). A i jak se píše, letět se s tím dá, ale musím se letět níž. Důvod, proč s tím letadlo létá je, že je letní sezóna a letadla jsou vytížená na maximum, tudíž na rozsáhlejší opravy není čas a čeká se do pravidelných naplánovaných kontrol, kde se problém opraví. Děje se to často a napříč všemi společnostmi, není to nic až tak neobvyklého.
No a zejména u Travel Service jsou takové jevy méně neobvyklé než jinde, že…
Po letošní dovolené s Čedokem a nočními lety Travel Service připomínajícími spíš mobilizaci již nikdy více…
Ale houbeles. Jen se o travelu pise casteji, protoze je to ceska spolecnost
Spletl jsi se, spíš čínská…
Ty jsi taky cinska. Prd o tom vis, ale hlavne ze placas.
Což je ovšem zdá se možná trochu ojeb . Co mi je po tom, jestli mají sezónu nebo ne.
neobvykle to neni. nezakonne taky. ale vypovida to o firemni kulture a pristupu k bezpecnostnim regulacim. mesidz zde nehledejte, tu si musi kazdy odnest svou a podle ni se zaridit pri dalsim nakupu dovolene/letu…
Co takhle opravit titulek článku a doplnit do něj interpunkci?
Pár faktickych doplnění 🙂 MEL nezná žádnou lhůtu tří týdnů – pro danou závadu je maximalní doba využití 10 dní…. kterou si ovšem provozovatel může sám prodloužit na dvojnásobek, za podminky že to oznamí UCL. Udělejte si vlastní názor.. Závady systému přetlakovani (ne závady packů jako takových), tedy ztráta přetlaku, vypadané masky,nouzová klesání jsou na 737 pomĕrnĕ častė – stačí se podívat třeba na AV Herald.. Jeden pack má obvykle co dělat letadlo ufoukat na FL250, obvzláště v klesani, kdy je stažený plyn. Boeing doporučuje, ale nenařizuje pro takové situace ověřit, zda výkon jednoho packu je dostačující. Jakákoliv závada zbývajícího… Číst vice »