Letadlo Smartwings se vrací z Číny, Ruslan už je v Šen-čenu

Nakládka Boeingu 737-900 zdravotnickým materiálem v Šanghaji. Foto: SmartwingsNakládka Boeingu 737-900 zdravotnickým materiálem v Šanghaji. Foto: Smartwings

Letecký most se zdravotnickým materiálem z Číny do Česka dál pokračuje. Z Číny letí aktuálně Boeing 737-900 společnosti Smartwings, do

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiVe

Ruslan č. 2 vyletěl https://www.flightradar24.com/ADB5368/2443495d Jedná se o stejný stroj jako při prvním letu

noerf

Zajímavost: pro materiál zakoupený skrz společnosti PPF měla létat skupina Smart wings, pro nákupy zařízené Energetickou průmyslovým holdingem a J&T letá China Estern. A protože lety pro smart wings jsou omezena a nahrazeny Antonovem skrz objednávku NATO, tak by mne zajímalo, jaká je vlastně role státu v této pomoci.
Zatím to vypadá na problémy s vyřízení papírů pro Česká letadla a objednáním letadla Antonov skrz ministerstvo obrany.
Na to kolik politiků je každý den v televizi, kteří říkají co vše dělají ohledně dodávek ochranných prostředků mi to příjde vcelku málo.

Pepa

Obecně je jedno, kdo to přiveze, hlavně ať jsou ochranné prostředky v republice. Je jasné, že Čína využije svých možností placené přepravy a my se naopak budeme snažit využít domácí placenou přepravu a podporu našich společností. Nyní jde o rychlost a vše ostatní jde stranou.

Y.K.

To že někdo dělá úřední obstrukce a celé to výrazně protahuje by stranou jít nemělo.

RHood

Tak můžeš zaslat stížnost na postupy Čínského leteckého úřadů. Máš na to právo. Pokud postupovali podle pravidel, které mají nastavena na povolení komerčního letu, tak máš Smolíka. Jenom ti chci připomenout, že v ČR mají rovněž státní úřady časovou lhůtu mezi 30-60 dny na vyřízení povolení. Někdo tady psal, že SW létá kolem světa, a že Čína je na této cestě kolem světa pravidelnou zastávkou, že SW má určitě povolení. Tak vzkazuji, že pokud má povolení, tak se jedná o povolení na charter let, nemá povolení na pravidelnou přepravu lidí a zboží (komerční let), ale to, že si v SW… Číst vice »

Y.K.

Kde bych vzal právo si stěžovat na čínských úřadech? Nejsem občan PRC.
Celé by to bylo hezké, kdyby jiné společnosti (co do Číny také nelétají) to povolení neobdržela mnohem dříve celkem bez problémů. Ale tak jistě, razítka, procedury, lhůty. Žádná výjimka pro kritickou situaci. Proč někomu kdo se snaží plavat nepotopit hlavu, že.

Lukaso

A že by další „humanitární“ let z ČLR do Prahy??
https://www.flightradar24.com/CES707/24426862

Pražák

Dost možná, B 737 SW momentálně tankuje v Novosibirsku, tak ho třeba Číňané chtějí předlétnout. 😉

J.L.

To dost těžko. Tankování OK-TSI v Novosibirsku trvalo přesně 1 hodinu a 2minuty. Teď (21:40 CET) se již blíží k Uralu, zatímco MU707 je cca 1500 km zpět.

Ondra

Jakej let? Odkaz není funkční.

Lukaso

je někde nad Mongolskem mimo radar, chvíli počkej…

Ondra

Pravda. Radarbox ho ukazuje. Uz je nad Ruskem. Dik

J.L.

„čínská strana požadovala dokumentaci jako pro běžný komerční let, nikoliv humanitární“
Aniž bych se chtěl jakkoliv zastávat čínských komunistických úřadů, jde skutečně o komerční lety: Zdravotnický materiál tam kupujeme (Číňani nám ho nevěnují) a dopravné platí vláda. To jen naši čunitelé to označují humanitární pomoc ČLR.

Y.K.

Mnoho aspektů humanitární pomoci to má (zásobení zdravotnictví v materiálové krizi), vždycky ten materiál musí někdo zaplatit, v tomto případě si ovšem pomáháme sami.

Postoj čínských úřadů je jasný signál, že pomáhat nehodlají a odpovědnost za pandemii nepřijali.

RHood

Bohužel aspek humanitární pomoci to vůbec nemá/nemělo, není to dar, za vše jsme řádně zaplatili. Let byl správně posouzen jako komerční, bohužel. Čína jasně dala najevo kdo rozhoduje.

Y.K.

No jo, ale znakem humanitární pomoci není výhradně to, že je to dar. Samozřejmě že jsme si to zaplatili (nebo to byl dar někoho u nás (PPF atp.). Vždycky to někdo musí zaplatit. Klidně můžete udělat podobnou věc, že koupíte zdravotní materiál pro Ghanu, a pošlete pro něj letadlo do Číny. Taky je to nákup. Znakem humanitární pomoci je (třeba dle definice na Wiki) činnost ve jménu:

– záchrany lidských životů
– zajištění základních lidských potřeb (voda, jídlo)
– poskytnutí základní hygienické a zdravotnické péče

Nutno říci, že zdravotníci bez ochranných pomůcek byli opravdu v krizi.

RHood

Humanita (z latinského humanitas, lidstvo, lidství, lidskost) a lidskost neznamená prodat za dráž. Takže obyčejný tvrdý obchod, takže obyčejný komerční let ČSA/SW a nutnost klasického povolení pro vykonání komerčního letu. „Humanitní“ to bylo, od PPF.

Y.K.

Humanitární ne humanitní ani humánní.
Humanitarian aid is material and logistic assistance to people who need the help.
Tvrdý obchod se dělá za účelem byznysu, což může v tomto případě být pravda na čínské straně, není to pravda v ČR, kde to jsou především dodávky pro nemocnice.

Y.K.

Nicméně se nepřu v tom, že Čína to vnímá pouze jako byznys, což je hodně smutné.