Letadlo s českými fotbalisty přistávající v Bolzanu vítaly desítky fanoušků. Kvůli prvnímu přistání Boeingu
Boeing 737-500 s českými fotbalisty společnosti KlasJet přistál v Bolzanu. Foto: Simone Femia / Bolzano Airport FB
Boeing s českými fotbalisty mohl v Bolzanu přistát díky omezené kapacitě letadla, pro jiné typy je přistávací dráha příliš krátká.
Čeští fotbalisté v Bolzanu vystoupili z letadla po schodech vyrobených v ČR 🙂
Zodiac Equipment
Nemohlo by to do Bolzana lítat trochu pravidelněji? 🙂
Město se správném jmenuje Bozen.
Italsky Bozen, německy Bolzano – obojí je správně …
Autonomní provincie Bolzano-Horní Adiže (it. Provincia autonoma di Bolzano-Alto Adige, něm. Autonome Provinz Bozen-Südtirol. Úředními jazyky jsou jak italština, tak němčina (přes 60 % obyvatelstva) …. Dvojjazyčné nápisy, dvojjazyčné hlášení ve vlacích a železničních stanicích …
Bývalé Jižní Tirolsko, připojené i Itálii po I.světové válce
Bolzano je italsky, Bozen německy.
Děkuji.
Do Bolzana sa zvykne lietat režime Private s väčšími jetmi ( Falcon, Hawker ) lebo prevadzka ( performance – dispatch calculations, enroute landing calculations ) nesplnuju podmienky PART-OPS. Ale pristátie sa aj tak zdalo pekne ma „klávesnicu“. Určite príjemná výzva pre posádku.
Pro evropskou posádku určitě, nicméně například na SDU s dráhami 1260 a 1330m běžně létají plné 319/737 a navíc ve směru 02 je to přiblížení dost divoké.
Jakto, že nebyla standardní trafička pro SmartWings? 😀
To si chce přečíst článek
Jo, škoda, že už nemají ATR v rámci ČSA. Ale stejně kdoví, co by na takovou objednávku říkal insolvenční správce.
co by mel asi insolvencni spravce rikat?
Před lety přistával na letišti v Mnichově Hradišti 2x fotbalový klub SCHALKE 04 díky zápasům EL v Liberci. Jednou odsud odlétal boleslavský fotbalový klub k zápasu stejné soutěže do Mostaru- také s ATR ale ČSA. Jsem zvědavý, zda se na tomto letišti ještě dočkáme podobné návštěvy. Jinak dle videa ten Boeing takřka zastavil v polovině dráhy. Jak dlouhou dráhu k přistání/startu potřebuje za ideálního počasí ?
To vzdialenosť by sa dalo nájsť v performance tabuľkách, ale nevieme aká bola hmotnosť a počasie na letisku. Myslím že autobrake boli buď na FULL a plné reverzy, alebo manuálne brzdenie s reverzami. Ale určite sa tu nájde niekto kto lieta na B737, tak určite dá lepšiu odpoveď.
realne mensi 737 malo nalozena da pristani na plny brzdy/vzlet na plny plyn kolem 600m, to je ale samozrejme bez bezp. rezerv. 1200 je naknap, ale na „prazdne letadlo“ to jde. 1500-1600 je uz pouzitelne, s omezenim, i na dopravu (treba Skiathos) 2000+ je pohoda za normalnich podminek
Smartwings létali (před COVIDem) na Kythiru se sedmistovkou, s polovinou lidí vyloženou při mezipřistání a omezením na bagáž. Dráha 1 461 m. Létá tam pravidelně ještě Transavia se 737 a pak obvykle už jenom a malé řecké turbopropy z Atén.
https://youtu.be/FDtaBPfw7rM
https://youtu.be/cz4LXOCc8n8
Nedočkáme. Po těch dvou ATR si na LKMH došlápl ÚCL a zarazil jim provoz letadel s rozpětím křídel větším než X metrů. Do omezení se vejde Saab 340, který tam před 2 lety byl. Finále hokeje Liberec-Třinec, vezli se Bílí tygři LKMH-OSR-LKMH.