Letecké společnosti Letectví

Letadlo s českými fotbalisty přistávající v Bolzanu vítaly desítky fanoušků. Kvůli prvnímu přistání Boeingu

Boeing 737-500 s českými fotbalisty společnosti KlasJet přistál v Bolzanu. Foto: Simone Femia / Bolzano Airport FB
Boeing 737-500 s českými fotbalisty společnosti KlasJet přistál v Bolzanu. Foto: Simone Femia / Bolzano Airport FB
Boeing s českými fotbalisty mohl v Bolzanu přistát díky omezené kapacitě letadla, pro jiné typy je přistávací dráha příliš krátká.

Čeští fotbaloví reprezentanti dnes mohli mít při přistání v  Bolzanu chvíli pocit, že jen kvůli jejich přepravě na soustředění před evropským šampionátem vzbudili na severu Itálie velkou pozornost. Jejich přílet sledovaly podle záběrů na sociálních sítích desítky lidí kolem letiště.

Důvodem byl ale především typ letadla, který v Bolzanu přistál. Na místním letišti až do dnešního dne nikdy nepřistál žádný letoun Boeing 737. Důvodem je příliš krátká dráha, která měří jen 1296 metrů. Běžný let s Boeingem 737 by zde nemohl přistát. Dnešní premiéra byla výjimkou díky tomu: Boeing 737-500 společnosti KlasJet létá v konfiguraci jen pro 56 cestujících. Záznam letu je na Flightradar24.com.

Letiště v Bolzanu není příliš využívané, aktuálně nemá žádnou pravidelnou leteckou linku. Od půlky června by měla v Bolzanu začít provoz společnost SkyAlps.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
technologist

Čeští fotbalisté v Bolzanu vystoupili z letadla po schodech vyrobených v ČR 🙂
Zodiac Equipment

Lemmy

Nemohlo by to do Bolzana lítat trochu pravidelněji? 🙂

Khufu

Město se správném jmenuje Bozen.

Miroslav Zikmund

Italsky Bozen, německy Bolzano – obojí je správně …
Autonomní provincie Bolzano-Horní Adiže (it. Provincia autonoma di Bolzano-​Alto Adige, něm. Autonome Provinz Bozen-Südtirol. Úředními jazyky jsou jak italština, tak němčina (přes 60 % obyvatelstva) …. Dvojjazyčné nápisy, dvojjazyčné hlášení ve vlacích a železničních stanicích …
Bývalé Jižní Tirolsko, připojené i Itálii po I.světové válce

navratp

Bolzano je italsky, Bozen německy.

Miroslav Zikmund

Děkuji.

Jan

Do Bolzana sa zvykne lietat režime Private s väčšími jetmi ( Falcon, Hawker ) lebo prevadzka ( performance – dispatch calculations, enroute landing calculations ) nesplnuju podmienky PART-OPS. Ale pristátie sa aj tak zdalo pekne ma „klávesnicu“. Určite príjemná výzva pre posádku.

N.F.

Pro evropskou posádku určitě, nicméně například na SDU s dráhami 1260 a 1330m běžně létají plné 319/737 a navíc ve směru 02 je to přiblížení dost divoké.

G700

Jakto, že nebyla standardní trafička pro SmartWings? 😀

Roman

To si chce přečíst článek

Kandelábr

Jo, škoda, že už nemají ATR v rámci ČSA. Ale stejně kdoví, co by na takovou objednávku říkal insolvenční správce.

Tomas

co by mel asi insolvencni spravce rikat?

V.N.

Před lety přistával na letišti v Mnichově Hradišti 2x fotbalový klub SCHALKE 04 díky zápasům EL v Liberci. Jednou odsud odlétal boleslavský fotbalový klub k zápasu stejné soutěže do Mostaru- také s ATR ale ČSA. Jsem zvědavý, zda se na tomto letišti ještě dočkáme podobné návštěvy. Jinak dle videa ten Boeing takřka zastavil v polovině dráhy. Jak dlouhou dráhu k přistání/startu potřebuje za ideálního počasí ?

Jan

To vzdialenosť by sa dalo nájsť v performance tabuľkách, ale nevieme aká bola hmotnosť a počasie na letisku. Myslím že autobrake boli buď na FULL a plné reverzy, alebo manuálne brzdenie s reverzami. Ale určite sa tu nájde niekto kto lieta na B737, tak určite dá lepšiu odpoveď.

rn42

realne mensi 737 malo nalozena da pristani na plny brzdy/vzlet na plny plyn kolem 600m, to je ale samozrejme bez bezp. rezerv. 1200 je naknap, ale na „prazdne letadlo“ to jde. 1500-1600 je uz pouzitelne, s omezenim, i na dopravu (treba Skiathos) 2000+ je pohoda za normalnich podminek

Y.K.

Smartwings létali (před COVIDem) na Kythiru se sedmistovkou, s polovinou lidí vyloženou při mezipřistání a omezením na bagáž. Dráha 1 461 m. Létá tam pravidelně ještě Transavia se 737 a pak obvykle už jenom a malé řecké turbopropy z Atén.
https://youtu.be/FDtaBPfw7rM
https://youtu.be/cz4LXOCc8n8

Vilém Baczko

Nedočkáme. Po těch dvou ATR si na LKMH došlápl ÚCL a zarazil jim provoz letadel s rozpětím křídel větším než X metrů. Do omezení se vejde Saab 340, který tam před 2 lety byl. Finále hokeje Liberec-Třinec, vezli se Bílí tygři LKMH-OSR-LKMH.