Letadlo pro dobu e-shopovou. Francouzi poprvé vzlétli s čistě nákladním ATR

ATR 72-600F po startu z Toulouse. Foto: ATRATR 72-600F po startu z Toulouse. Foto: ATR

Letadlo míří do segmentu rostoucí regionální nákladní dopravy.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

„Jde o první letadlo, které společnost sídlící v Toulouse vyrobila v nákladní verzi.“
Jakože žádná společnost sídlící v Toulouse ještě nevyrobila nákladní letadlo? To je dost odvážné tvrzení. Spíše hádám, že tam u společnosti chybí slovo „tato“ (a čárka za větou vedlejší…).

Y.K.

Z kontextu odstavce je patrné, že se vše týká výrobce ATR. Většina lidí dokáže udržet kontext i přes více vět (nebuďme jako některá anglická média, opakující se do zblbnutí). 🙂

J.D.

E-shopy jsou budoucnost, Amazon válcuje konkurenci po celém světě a ten trh určitě bude silně růst. Nevím jestli z toho mám radost, ale asi jde o efektivnější cestu prodeje zboží – zajímavý by byl výpočet celkových ekologických externalit, ale to asi nikdo nemá. Každopádně aspoň nějaké záchrana pro mnoho pilotů.

Jiří Kocurek

Nemusíte vytápět pobočku, předají vám to v libovolném existujícím obchodě. Nemusíte řešit skladové haly na týdny skladování zboží, stačí překladiště. Nemusíte řešit, že se zobží na pobočce neprodá a tak se musí převézt nebo vyhodit nepoužité. Co se objedná, to se vyrobí. Zákazník si počká max. týden. Přinejhorším bude informován, že tohle zboží bude dodáno za 3 měsíce, (asi se musí naplnit kontejner, aby doprava nestála šílenost).
Ve výsledku se tak ušetří hodně. Nejsou fronty na nedostatkové zboží a zároveň nejsou plné sklady něčeho, co se neprodává.

Jiří Kocurek

Ech, oprava „za 3 měsíce“ má být: „za 3 týdny až 1 měsíc“.

Roman

Ano, to je pravda. Na druhou stranu je to jedním z faktorů, díky kterým se zvednou ceny služeb, jelikož příjmy z prodeje zboží budou defacto nulové.

J.D.

Popisujete věci, které asi všichni chápeme a určují, proč jsou e-shopy efektivnější – minimálně ekonomicky. Určitě odpadne spoustu lidské práce, meziskladů a neefektivity díky zkrácení řetězce výrobce – zákazník. Ale ne vždy toto musí korelovat s ekologií. Určitě by mě zajímalo nakolik se liší třeba jednotková spotřeba pohonných hmot, obalových materiálů atd. při koupi podobných výrobků klasickým způsobem a přes Amazon apod. A to se ještě nebavíme o klasickém problému postupující automatizace na zaměstnanost a soudržnost ve společnosti a jak se s tím vypořádat.

Jan

Jestli někdo válcuje konkurenci tak je to Alibaba/Aliexpress, ne Amazon. Ten má úspěch hlavně v USA. U nás mají sklady a stejně mají mizivý tržní podíl, tady si každý vybere z tisíců domácích eshopů nebo objednává rovnou z Číny.

J.D.

„Jestli někdo válcuje konkurenci tak je to Alibaba/Aliexpress, ne Amazon.“ – jo proto má Amazon celosvětově 5x větší tržby než Alibaba :D. Český trh je specifický, historicky nezaspal, vzhledem k jeho velikosti jsme naprostá světová špička ve vlastních e-shopech, proto alza, mall a další mohou expandovat do zahraničí. Ale nemylte se, až sem Amazon skutečně naplno přijde, rychle to tu pročistí, stačí se podívat do Německa, kde má ve svých hlavních segmentech 35% a jeho příjem roste pravidelně okolo 7% ročně.

Peeetr

Konečně vyrábí to co vyžaduje trh, a né nějaké fantazie o největším A380 nebo extrabaterkovém B787 Nightmare letadle.