Letadlo Aeroflotu porušilo zákaz letů přes Kanadu. Let z Miami prohlásil dopravce za humanitární

A350-900 v barvách Aeroflotu. Foto: @frenchpainter/twitter.comA350-900 v barvách Aeroflotu. Foto: @frenchpainter/twitter.com

Druhé letadlo se již Kanadě vyhnulo, letí delší trasou.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Nebojím se tvrdit, že tyhle zákazy jsou totálně za hranou normálního lidského chování. A to i navzdory té odporné válce. Zcela objektivně…sankce si zaslouží i Washington. Jen zabedněnec nebo naprosto jednostranně zaujatý člověk nevnímal, jak v posledních přinejmenším 8 letech Washington nepokrytě ignoroval ruské požadavky, žádosti, snahy ke kompromisům. I stálém couvání Moskvy ani nemluvě. Sice tenhle mizerný postoj z USA trvá již od r. 1991, ale od anexe Krymu, která by si také zasloužila objektivní posouzení, ta IGNORANCE z Washingtonu přímo řve! Brusel se takhle nechtěl chovat, ale již Trump vyhrožoval Berlínu a Bruselu sankcemi (!!), pokud se např.… Číst vice »

Lukas

Ruske letadlo se objevilo i v Bratislave. Jak je to mozne?
https://twitter.com/flightradar24/status/1498529020295757825

Lukas

Dnes nad ránom pristálo na bratislavskom letisku lietadlo IL76 spoločnosti Volga Dnepr Airlines, ktoré k nám z Ruskej federácie dopravilo jadrové palivo.
Rezort hospodárstva uviedol, že palivo budú môcť využiť Slovenské elektrárne .
„Po plyne a rope má slovenské hospodárstvo poistený ďalší energonosič. Som rád, že sme to logisticky zvládli a ďakujem aj ministerstvám zahraničia a dopravy za skvelú koordináciu pri riešení povolení,“ uviedol minister hospodárstva Richard Sulík.

Petr

Buďte šťastní, Slováci, že to palivo máte. Ono nelze jen tak přejít na jiné články, třeba z USA či Francie. A doufejme všichni, že tahle politicko hospodářská sebevražda a především ta nešťastná válka na Ukrajině, které tady v Evropě má na svědomí po unipolární moci toužící Washington, co nejdříve skončí.

Zetor

Hale, a nenapadlo Vás, že třeba v tom letadle seděli nějaký Češí? Tak si prostě koupili dvolenou v Miami a letěli s Aeroflotem a teď se vracejí. Letenku mohli mít koupenou kolik měsíců… Mohli v tom sedět Němci, kdokoliv… Vy vidíte jen „ruské zbohatlíky“. A vůbec, nebuďte omezený a snažte se vidět širší souvislosti… Výjimka na humanitární lety… Kdo ji dává? Stačí to zahlásit do rádia, nebo je to papír s razítkem? Dal někdo instrukce kanadskýmu řízení letového provozu, jak postupovat? A co medical nebo technical divert? Letadlo v nouzi u kandského pobřeží necháme spadnout, nebo třeba Američana s infarktem… Číst vice »

Jiří Kocurek

Boha jeho, na Floridu přes Moskvu a to ještě z Německa.

PS: Pokud vyhlásí „May Day“, tak prostě půjde s doprovodem na nejbližší letiště a tam to letadlo zůstane stát po přistání stát, dokud se to nevyřídí. A v případě zneužití propadá majetek, tedy letadlo, státu.

To je takový problém pochopit, že se může stát událost nezávislá na vůli posádky?

Lukas

„Asi mají víza s nějakou platností. Až skončí platnost, tak co? To je zastřelíme?“

Odkdy jsou letadla jedinym dopravnim prostredkem?

David

To je pravda, ještě můžou jet ponorkou.

tarten

Neznáte jiné dopravní prostředky než letadla *Aeroflotu* a ponorku? Co si o tom mám myslet?

Jiří Kocurek

Lufthansa? Air France? Některé z blízkovýchodních aerolinek?
A přinejhorším: Emigrace na Kubu.

tarten

O to nejde. Od kdy jsou letadla *Aeroflotu* jediným dopravním prostředkem.

Jan

„A vůbec, nebuďte omezený a snažte se vidět širší souvislosti…“
Ano, jedna širší souvislost tu je, a to, že Rusko útočí na nezávislý stát a pomocí svých společností a občanů tuto válku financuje.

Když si někdo kupuje letenky u Aeroflotu, tak s tím musí počítat a bude si holt muset koupit jinou letenku. Já taky nepodporuju Erdoganovo turecké hospodářství tím, že bych jim tam lítal na dovolenou.

Jiří Kocurek

Jeden z mnoha důvodů, proč by stát neměl vlastnit komerční společnosti. Ze soukromé společnosti sice získá daně, ale má poněkud složitější cestu k veškerému majetku firmy a jeho užití pro věci nesouvisející s podnikáním firmy. Jiná věc sjou na stát napojení oligarchové, to je taky špatně.

PS: Nebudem přece vyčítat českým živnostníkům, že platili daně Babišovi, že ne? Děkuji.

tarten

Komu by se to zdálo jako bezvýznamné, tak ekonomika Ruska je co do HDP kupodivu jen dvojnásobkem ekonomiky Turecka.

Radim

Mám takový nápad, kdybychom každý z nás si dobrovolně snížili svou energetickou náročnost také v dopravě. Např. nejezdit do supermarketu autem, zvážit i volnočasové pojíždění autem, sednout raději do busu či vlaku nebo použit kolo, jít pěšky.
Kdybychom to začali dělat všichni celá ČR nebo dokonce EU musí se logicky snížit poptávka po ropě a plynu a tudíž to bude znamenat oslabení pro Kreml. Pojďme je všichni bojkotovat !

Apex

To je sice fajn nápad, ale ne každý bydlí tak, aby mohl dojit třeba na nákup pěšky. Jsou bohužel místa, kde hromadnou dopravou znamená taková záležitost zaznamená půldenní výlet….

Radim

To je pravda, ale lepší organizací dopravy a spontáním zvýšením efektivity a semknutím např. formou spolujízd by se něco dalo dosáhnout. Našim největším nepřítelem, se kterým se nejhůře bojuje je naše lenost a pohodlí.
Rus toho jen využívá.

Radek Šindel

Když jde o Rusko, tak stojí za to zmínit pár čísel. Objem vývozu činil v roce 2021 celkem 490 miliard USD. Z toho ropa a ropné produkty 179 miliard. Zemní plyn 62 miliard. Více než třetinu hodnoty ruského vývozu tak tvoří ropa. Polovinu pak nakupují země EU. Závislost se tak jeví, že je oboustranná. Pro ruský státní rozpočet je však ropa zcela zásadní a mnohem důležitější než zemní plyn. Jako běžní občané toho nezmůžeme moc, ale může každý přispět svým malinkým dílem. V běžné domácnosti je běžně osobní auto největším spotřebičem energie ve formě ropy, kterou dovážíme převážně z Ruska.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Na služebku Praha – Ostrava se vlakem jezdí naprosto běžně.
Ale nechtějte po nikom, ale jel Zlín – Liberec na bicyklu.

Gwann

naše lenost nás jednou zničí. navrhuju ještě snížit teplotu vytápění doma na 16C. To se nikomu taky nic nestaně a ušetří se plyn!

tarten

Takové amatérské pokusy o šetření by se nemusely vyplatit. Snížení teploty pod 18°C znamená větší vlhkost stěn a podstatně menší izolační schopnost. Udržení 16°C může stát víc energie než udržet 19°C.

Honza Vrba

Jakých 19? Anžto jsem zrovna před 3 dny měl jinde diskuzi, kterak se tady běžně přetápí, tak jsem zabrousil na všechny otázky odpověď dávající web „eMimino“🤣 německo Závidím. My bydlíme v Německu a tady mi případnou všechny byty, i u známých, studené Bez topení 12 stupňů a míň, s topením, když topím celý den to stoupne maximálně na 20, což je pro mě přijatelné, pokud mám dlouhé kalhoty a mikinu. Vyrostla jsem ve 24-25 stupních, takže tu docela trpím, i manžel. Teď se budeme zase stěhovat, protože se nám nechce ráno vstávat do zimy /s topením máme ráno 18, bez… Číst vice »

Annazel

Hodně malých změn = jedná velká.Auto potřebuji k dojíždění,tak snížila jsem teplotu na termostatu o stupeň (topíme plynem). Stačí se zamyslet.Každý může něco udělat!

Viktor Nárožný

Mám jiné řešení. Vyškrtejme z jízdních řádů všechny prostředky hromadné dopravy, kterými nikdy necestuje více než 10 osob a které mají alternativu….

Jiří Kocurek

Že bychom také vypnutli topení a nekupovali ruskou zmrzlinu? Chlape, Ingolstadt znáte? I ty plynovody jsou propojené, nemusí se jet jen na ruskou ropu.

Gwann

většina paliv spotřebovaných u nás bude z ruské ropy. už jen proto, že Litvínov/Záluží jede na ruskou ropu. Kralupy na kaspickou.

nic jiného neumí zpracovat.

přes ingolstadt teče azerská lehká ropa.

PS: pokud by ten magor udělal pár kroků z Osetie na jih, jsme i bez azerské ropy a můžeme tu primární rafinaci zavřít.

tarten

Jestli ono není načase konečně vyhodit všechny Rusy z jejich ambasády v Praze a poslat bagry, aby se podívaly, jaká překvapení tam ti Rusové za celou tu dobu stihli usnovat?

Istropolitan

Jediné co Rusové opravdu umí, je lhát. Na všech úrovních a všude. Poslední dny to vidíme neustále přímo on-line.

PetrN

Teda zneužít pravidlo a označit let s ruskými zbohatliky a tudíž pochlebovaci zločineckého režimu pod vedením psychopatickeho masového vraha za humanitární, to může fakt jediné Rus… Humus, tomuto národů není svaté vůbec nic.

Viktor Nárožný

Nepovažoval bych cestující na pravidelné lince za nějaké zbohatlíky. Letět do USA si může dovolit z naší země po finanční stránce tak 80% národa. Jinak v Moskvě jsou mraky zastoupení zahraničních firem, novináři mají potřebu létat, diplomaté atd. Nejde jenom o příslušníky ruského národa.

Kubrt

Z Miami do Moskvy?

Viktor Nárožný

Proč ne ? Ale souhlas, ta trasa v tomto ročním období spíše ukazuje na koupáky. Ale zbohatlíka si představuji trochu jinak, než že se mačká někde v obyčejném letadlu.

PetrN

Ano, u nás si to může dovolit 80 % národa, ale byl jste někdy v Rusku?

Viktor Nárožný

Obyvatelé velkých měst jsou v pohodě. Mimo velká města vládne středověk.

R2R2

To bude vsude podobne, u nas si to muze dovolit priblizne 8 milionu lidi, v Rusku take 😉

dejf

Tak se holt zruší výjimka na humanitární lety no, však dostanou co jim libo.

David

Věřím, že příště budou i stíhačky … Kde je zamítnutí USA?

Viktor Nárožný

Když se zruší vyjímka na humanitární lety… tak nedostanete například Čechy, kteří zůstali v Rusku domů.

Air Traveller

jen technicka – do ruska se da stale dostat. dopad je “jen” na prime lety. stale existuje rada moznosti, jak se odtamtud dostat (turecke aerolinky, emirates apod)

Jiří Kocurek

Takže se zbohatlíkům budete mstít na utečencích. No taky to o vás něco vypovídá.

dejf

utečenec z miami do moskvy, něco reálnějšího by nebylo? třeba ruská pravda, nebo suchá voda 😀

Geralt

Největší sranda je to teď asi v Kaliningradu – ti co tam jsou se nedostanou absolutně nikam, ani po zemi ani vzduchem.

Apex

Obávám se, že vzduchem to jde. Sice jen „zkratkou“ nad baltským mořem, ale jde to.

pumpař

Vzduchem to jde. Zrovna letí z Moskvy i do. Berou to teda oklikou, ale letí..

David

jak toto je možné? Existuje něco jako mezinárodní vzdušný prostor? Letí po neutrálním území?

Jirka
Lukas

Taky jsem se divil, ale maly prouzek tam je https://webapp.navionics.com/#boating@7&key=ksljJ_expC

Air Traveller

tohle je namorni mapa 🙂 a tam nic o vzdusnem prostoru, navic nejaky neutralni, fakt nenajdes 🙂

Lukas

Nmorni je, ale Rusaci mozna vy/zneuzivaji, ze cast more neni pribrezni, ale prilehla zona. Jak je to s prostorem nad timto morem, tak to netusim.

Igor

R3775 from Moscow to Kaliningrad https://fr24.com/SYL775/2af7e084

Přes moře ještě můžou. Zatím.

Lukas

Hmm, cekal bych ze ponad pobrezni more letat nemohou.

Lukas

Tak beru zpatky, je tam prouzek sirky necele 3 NM, ktery neni pobreznim morem.
https://webapp.navionics.com/#boating@7&key=ksljJ_expC

Air Traveller

na ty mape ale nic s pobreznim morem vyznacene neni ..

Y.K.

Zvláštní. Tam není žádné volné moře, vše patří pobřežním vodám kolem ležících států. Ten let proletěl vzdušným prostorem Lotyšska, Litvy a tam, zhruba na úrovni ostrova Gotland pokračoval po „středové hranici“ mezi Švédskem a výše zmíněnými a dále mezi Finskem a Estonskem.
https://www.eurocontrol.int/sites/default/files/2019-08/civil-radar-coverage-at-30000ft-in-eu28-ch-no-is-21-01-2019.pdf

Lukas

Nemuze to byt tak, jak jsem psal vyse? Maly prouzek more je pribrezni zonou, ne pobreznim morem, tak se Rusaci rozhodli, ze i letani ponad tuto oblast je OK?

Y.K.

Možné to je, zase takový znalec tohoto nejsem. Koukal jsem na hranice ATC na mapě ty se zdá se dotýkají, ale může tam být ještě něco.

Igor

Tohle je nic moc neříkající mapa, která nám ukazuje rozdělení do kontrolních zón jednotlivým dispečerským bodům (obvykle kopírují hranice, ale třeba Krym stále řídí spolu s Ukrajinou, větší státy mají více zón řízení). Pointa je v tom, že na volném území je také potřeba nějak řídit provoz, jinak se budou srážet letadla a to nechceme. Proto řídící plocha je nad mořem větší než území daného státu právě proto, aby byla mezera vyplněna.

Josif

Pro Vás je to možná nic moc neříkající mapa, ale jinak je to evropský výřez rozdělení vzdušného prostoru na jednotlivé FIR dle dohod ICAO, t.j. delegace kontroly vzdušného prostoru na jednotlivé stáry.

Tady je celý svět: https://gis.icao.int/portal/home/webmap/viewer.html?webmap=6e63373c892f47aa8d1429b8ca7cbb83.

Igor

Trošku jste mě nepochopil. Myslel jsem to tak, že nad oceánem si může létat kdokoliv jakkoliv(není to nikoho, nikdo mu to nemůže zakázat), ale chaos musí být nějak řízen, aby nedošlo ke srážce a od toho je vaše mapa, která ukazuje kdo oblast řídí, ale to neznamená, že nad tím má kontrolu daný stát.

Y.K.

Není to pravda. Zaprvé tedy Baltické moře není oceán :-), ale i oceány mají řízené oceánické prostory a vstup do nich je přes vstupní body a je třeba žádat povolení za letu (oceanic clearance). Na téhle planetě není místo, kde si můžete létat, jak vás napadne (zejména v letových hladinách).
https://i0.wp.com/www.runwaygirlnetwork.com/wp-content/uploads/2015/12/Oceanic-FIRs.jpg

Igor

Já jsem psal, že řízené to bude, ale né vlastněné. Prostě si nemůže USA říct hele teď nemůžete lítat nad půlkou oceánu, protože je to řízené z NY. Neříkal jsem létat jak mě napadne, ale mít samozřejmě start, cíl. Šlo mi jen o to vpuštění do jiné řízené oblasti nad oceánem. To určitě nevlastní USA

Y.K.

Prostor oceánu, mimo pobřežní vody, nemůžete vlastnit, ale vzdušný prostor tam je rozkrájen a řízen konkrétními státy. Půlka Atlantiku je pod Americkou správou a půlka pod Evropskou a Africkou.

Obecně sice platí dohody o volném nebi, ale jak dojde na sankce, tak to je trochu jiný kalibr.

Jirka

Já si myslím, že po zemi to možné bude. Zatím nikdo nezákazal ruským spzetkám.

Jiří Kocurek

Oddělený a uzamčený vagon s policejním doprovodem pro baníkovce se umí.

Takže podle tohoto návodu: Přímé vozy, cestou uzamčené, s policejním dozorem. Sorry hoši.
Kdo vystoupí nedovoleně bude zadržen, souzen a případně prohlášen za nežádoucího a deportován. A příštích 5 let nevpuštěn na území státu.

A na silnici MPZ? Jaký máš pas, čí je to auto? Jsi litevec a je tvoje? Fajn, tady to odstav. Dostaneč převozní značky, vyřiď si naše Litevské.