dpp

Letadla ruských aerolinek registrovaná na Bermudách nesmí do vzduchu, rozhodl úřad. Létají dál

A321neo společnosti Ural Airlines. Foto: Ural AirlinesA321neo společnosti Ural Airlines. Foto: Ural Airlines

Bermudský úřad zrušil osvědčení na základě obav o bezpečnost letadel po stopce dodávek náhradních dílů.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otansiho

Je jenom otázka času, jak jim to dlouho vydrží. Vnitrostátní lety pravděpodobně převezme někdo z vnějšku, někdo z přátelených států. Nic jiného nepřipadá v úvahu.

Arnošt

Z jakých spřátelených států? KLDR? Kuba, Venezuela?

Otansiho

Doufám, že nakonec od nikoho! I bývalé státy SSSR dávaji od Ruska ruce pryč.

Jirka

Vím že letadla jsou pořád on-line spojený s výrobcem kvůli předávání dat o poruchách… Nedaj se nějak na dálku zablokovat aby se s nima nedalo létat?

David

Haha a Belavia a ani tam jim nepomůže ….

kakov

omlouvám se za „zcestný dotaz“ ale létají ještě někde SuperJety? mišloEno tedy aspoň v Rusku? Děkuji

kakov

omlouvám se za patvar, mišloEno mělo být myšleno

Lukino

Jo létají, ale vesměs u menších aerolinek – Red Wings, Azimuth, Yamal Airlines atd. Ale i Aeroflot popř. Rossiya je má ve flotile.
Jinak TASS už reportuje, že Putin podepsal úpravu zákona, která jim nějak pomůže to „obejít“. No ono se k těm letadlům asi jinak než přes rakety NATO zatím nepůjde dostat.

Gwann

Prostě se usnesli, že letadla nevrátí a proti smlouvám je navíc zaregistrují v Rusku. Státem posvěcená krádež.

Možná je více západního majetku v Rusku než ruského na Západě, ale i tak je podobné kroky budou ještě velice bolet. Stejně jako nás.

thegrid

Stroj za miliardy a vlastnik nemá nejakou online licenci? Třeba jednou za měsíc se musíš prihlasit na internet jinak nevzletnes?

Jiří Kocurek

Ne, bylo by to zbytečné bezpečnostní riziko. Nevzlétnout znamená totiž omezit/zablokovat funkci motorů. Riziko, že „se to povede“ těsně po vzletu za to nestojí. Ne za desítky/stovky mrtvých.
Nehledě na riziko podvržení autorizačního serveru, to by si vyděrači zgustli.

A že by si toho piloti určitě všimli, že nemají plný tah a nestalo by se to? Už se stalo… Potrestat za to smrtí všechny přítomné, vč. těch na zemi je bláznovství.

thegrid

Jaký plný tah. Prostě nespustíš ani systém. To je úplný bezpečnostní základ pro každý systém. Co to má společného s bezpečností lidí. Třeba i proto, aby si letadlo neml nastartovat (ukradnout) někdo neoprávněný.

Georg

Neuvěřitelné…..😒

Apex

Tak zjevně si s tím ale těžkou hlavu zatím nedělají. Na to, že už skoro 21 hodin nemají tato letadla plané osvědčení o letové způsobilosti, tak si dost vesele létají…

Arnošt

Těžkou hlavu jim ovšem bude dělat to, že takové letadlo nesmí do vzdušného prostoru žádné země (včetně těch, které neudělaly přímé sankce). Už teď je vidět, že i na vnitru třeba oblétají Čínu podél hranice na Amuru cestou do Vladivostoku (aktuálně třeba VP-BUK z Krasnojarsku). Toleruje to akorát Kazachstán (VQ-BPW Mineralnyje Vody – Šeremetěvo).
Rusko už válčí s celým světem.

Lukino

To dělali i normálně. I třeba aerolinky mezi např. Japonskem/Koreou a Evropou létali nad Chabarovsk a pak přes Sibiř.

Leinad

Není to předčasné? Já bych na místě úřadu počkal – registraci zrušit až nebudou podmínky splněny (tedy ještě počkat pár týdnů než doběhne životnost prvního dílu).
Takhle to vypadá jako politika proti Rusku, ne zakázání nebezpečného letadla.

ViaE

Nějaký díl prochází každou chvíli. Už teď si můžeš být jistý, že do této chvíle jich prošlo několik stovek a jelikož provozovatel nemůže prokázat opak, automaticky se to bere jako nesplnění podmínek letové způsobilosti. Letectví, alespoň to mimoRuské, musí být vždy na té bezpečnější straně. „Počkáme než doběhnout životnost první…“ rozhodně není ta bezpečnější strana.

Gwann

co se týče našich bohužel slovanských bratrů, tam bylo pozdě už dávno. nejpozději v 2014 mělo být zavedeno, to co dnes

ViaE

Je mi hrozně líto těch nevinných lidí, co si do toho sednou s vírou, jak je letectví bezpečné. V hlavě budou mít všeobecné informace a články 3 týdny staré, ale kvůli propagandě už nebudou vědět, jak do velké propasti spadlo ruské letectví za pouhých pár dní. Někdo si sedne do letadla, ale už nebude tušit, že sedl do něčeho, co se stane super drahou hromadnou rakví. Samozřejmě to trochu přeháním, ale čím dále čas půjde, tím více se ze moderních letadel stanou šroty. Jinak kolegové podemnou- absolutní souhlas se vším.

Arnošt

Hlavně je na tom vidět, jak Rusáci takové sankce (finanční, technické, „morální“) nečekali. Čekali, že Západ zase vyměkne, že si pojede svou gaučovou politiku „hlavně ať se nám nic nezdraží“, že bude loajální a když ne, tak mu postačí zahrozit vypnutím plynu (hle… nestalo se doteď). Proto prachy v evropských a amerických bankách, proto letadla na Bermudách a jachty na Azurovém pobřeží.
A teď to velký, mocný a jedinečný Rusko sežere Čína (minimálně celou Sibiř po Ural) a udělá si z něj svou surovinovou kolonii.

Gwann

tak si prostě dají osvědčení sami.

a informace o počtu spadlých letadel bude obdobné tajemství, jako to co ty bestie dělají na ukrajině….

rusko se samo vyloučilo že společnosti slušných států, dost možná i lidstva.

ať si to užijí do sytosti

Jiří Kocurek

Ruská propaganda to bude mít jednoduché: Spadlo americké letadlo. Popřípadě: Hrdá ruská armáda sestřelila maskovaného amerického vetřelce. No a pozůstalým se vysvětlí, že tyhle příbuzné neměli.

Miloš

Okupanti Ruský

Jirka81

A Rusové si evidentně sedli před nějakým úřadem na zadek :-)) Podle Flightradaru je momentálně možná stovka ruských letadel s bermudskou registrací ve vzduchu.

Arnošt

Tak třeba Poběda by jinak neměla s čím lítat… Ale takové letadlo se už nikam mimo Rusko (+Bělorusko a Kazachstán, možná) nepodívá.
Fyzicky jim v tom samozřejmě žádný úřad zabránit nedokáže, stejně jako vám jezdit s autem bez „technické“. Důsledky jsou ale jasné.

David

Řešení jsou dvě, budou létat dále a padat jako hrušky v Rusku, nebo cena kovu do šrotu.
Nic optimističtějšíme asi teď není reálné.

V. K.

Nebo budou kanibalizovat část strojů na náhradní díly. Ale s tím se nedá dlouho vydržet.

digi

No to i ty díly mají svojí homologaci a expiraci… pokud jedno z toho vyprší, tak se, na západě, na ty díly bude pohlížet jako na necertifikovaný a díky nim ty letadla budou nebezpečný a nebudou moci do vzdušného provozu… registraci na letadlo s necertifikovanými díly vám nikdo nedá…

Daniel

Pokud je nevrátí, tak si stejně ta letadla už nikde mimo RF nezalétají. Takže si tam s nima mohou dělat v podstatě co chtějí a porušovat jakákoliv pravidla. Absolutní ztráta důvěry je zřejmě nevzrušuje.

Miloš

Jsou to Ruský okupanti

Gwann

inu, mentalita vskutku orientální říše zla, on ten původ ruského státu ve zlaté horde mongolu není jen nahoda

Y.K.

Pokud nebudou létat mimo Rusko, svoje certifikační pravidla si vlastně můžou upravit libovolně tak, aby mohli létat „na šrot“. Sice se bezpečnostně vrátí do dob Aeroflotu z dob CCCP, ale ona už Rusům státní média vysvětlí, jak je to správný krok a případné nehody se shodí na diverze zkaženého imperialistického západu.

Jestli pak už oprašují výkresy na Il-62 a TU-154.

Gwann

doporučil bych jim spíš TB-3 a Po-2

robert

Super od CAA Bermudy! Díky!

Miloš

Stop okupantům z Ruska